Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, for impedans har lite å si når du er jordet og leder strøm. Hvordan tror du at du i det hele tatt er i stand til å absorbere signal med håndflaten din? Nettopp fordi du leder signalet til jord.

Problemet er at når du berører de to delene, eller klobbler dem sammen, så forandrer du størrelsen på antenne. Antennstørrelsen er programert inn i senderen slik at signalene blir riktige. Når du forandre antennelengden får du også problemer med signalene.

 

På en annen side så vil det samme FORBEDRE signalene på WiFi.

 

AnadTech sin writeup/test beskriver problemet i detalj.

Lenke til kommentar

En bekjent som jobber med kommunikasjon og sambandsutstyr fortalte meg en gang at skal man forandre antennelengden, skal man halvere den, eller doble den.

Hvis antennene kobles sammen forandres lengden og vil ikke lenger stemme. Spørsmålet er da om bar hud, selv når den er fuktig har nok ledeevne til å effektivt forandre antennelengden, eller om det er noe annet som skjer. Det er en grunn til at antennene er adskilt fra fabrikk.

 

Noen hevder at problemet forsvinner hvis de skrur av wifi, noe som i såfall kan tyde på at wifi-antennen i utgangspunktet er aktiv og forstyrrer GSM-antennen ved hudkontakt mellom dem.

Dette er rimelig lett å teste, derfor tror jeg det er mer til denne saken enn det som kommer frem i media.

Lenke til kommentar

Kremt. Har ikke hatt et problem med Nokia, LG eller Samsung i forhold til dekning. Det har heller ikke noen av de jeg kjenner klaget på. Da går det i alt fra SE til HTC. Så det blir for dumt å si at alle andre har feilen fordi iPhone har feilen.

 

Så Apple har gått på en fin designer tabbe her. Det kan du bare innrømme med en gang

Lenke til kommentar

Er det?

Er det da også en kraftig blemme av HTC at deres mobiler sliter med dårlig dekning når man holder i telefonene deres? Eller Nokia, Samsung Sonyericsson osv?

 

Husk at FCC ikke har som krav at telefonene faktisk skal kunne holdes i hånden ;)

 

Vi har testet Desire og HD2. Og man kunne ikke få en eneste strek ned uansett hvordan vi holdt mobilene. er du uenig. Så prøv selv og film det.

 

Husk at FCC ikke har som krav at telefonene faktisk skal kunne holdes i hånden ;)

Apple har tydelig ikke testet dette bra nok.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på nettet der man tester. Jeg kan gjenskape problemene på alle telefonene mine hjemme, men ikke på jobben 8 mil unna. Dvs. at problemene jeg får til hjemme er helt ukjente for de som bor i nærheten av der jeg jobber.

 

Må jeg innrømme noe som ikke er bekreftet av noen med innsikt? Hva skal det tjene til?

 

Signalet svekkes noen prosent (5% hvis jeg husker riktig) hvis man holder fingeren på skjøten, men er det en designfeil, eller er det innenfor den planlagte toleransen og feilen faktisk ligger et annet sted? Husk at mange ikke klarer å reprodusere denne feilen i det hele tatt.

 

Er det en produsksjonsfeil på et parti telefoner eller gjelder det samtlige? Eller kanskje det gjelder kun de på bestemte nett i bestemte områder?

 

Vi får se når flere får testet telefonen.

 

Edit: Rettet i allefall en skrivefeil :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Og finner vi noe feil med den perfekte iPhone telefonen har alle andre telefoner samme feilen.

 

Mamma sa alltid at man ikke skal tro på alt man leser eller hører.

 

Alt det 95% av dere har å gå på her inne er ting dere leser på nettet. Mye av det er oppblåst ut av proposjoner uten noen form for nyanser, kun interessert i å skrive piss om Apple. Det er jo akkurat det kun det dere er også.

Endret av ahpadt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om jeg holder hånden rundt telefonen på min Desire så mister jeg 1 av 3 wifi signalbarer og 1 av 4 telefonsignalbarer. Men om dette problemet er mye større på Iphone 4 så er det selvfølgelig meget dumt. Men tror nok jeg kommer til å kjøre på når telenor legger ut iphone 4 for salg. Er for mange bra ting med telefonen til at jeg klarer å motstå. For all del, er egentlig stor fornøyd med min HTC Desire i dag, men liker noe nytt. Og var også fornøyd med 3GS'en før jeg byttet den ut.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Da er du nok i et område med rimelig bra dekning.

Her hos meg viser indikatorene på alle telefonene mine full pott både på Telenor og Netcom, men feilen kan lett fremprovoseres uansett nettverk.

På jobben derimot har jeg enda ikke klart det på noen telefoner.

 

Jeg har derimot ikke klart å få wifi til å falle enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...