Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

HD2 ja... Hvor starter vi.

 

  • Stor skjerm
  • Liten ramme
  • Mulighet for modifikasjoner
  • Frihet for applikasjoner
  • Kan ha minnekort
  • Hodetelefon-utgang
  • Mister ikke dekning
  • God GPS med gratis GPS-programvare
  • Fantastisk medieavspiller
  • Trenger ikke konverteringer
  • Trenger ikke iTunes
  • Utbyttbart batteri
  • Multitouch
  • Fullverdig multitasking
  • Rask browser (Opera that's it)
  • Hjemmeskjerm
  • Tøffe effekter i Sense, slik som regndråper om det regner ute
  • God kalender som er godt integrert
  • Integrering for Twitter, MSN og Youtube
  • Fullverdig 2.0 Bluetooth
  • God fotobehandler
  • Footprints for reisere

 

Jeg vet ellers ingenting om HD2, trodde den var meget lik som Desire.. Jeg leser så igjennom listen din, og tror fortsatt de er meget like.. Vet ikke om Desire ikke har noe du listet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at du skal føle deg bedre med deg selv og ditt valg av telefon?

 

Jeg eier ikke og kunne nok ikke hatt noen produkter fra apple men det får være måte på dårlige argumenter her for å velge andre telefoner.

 

Det viser bare at du Blåbær ikke vet hva en HD2 kan. Hvorfor skulle jeg ikke tatt Desire som et klart valg da? Den har jo i mine øyne det klart beste OS. Der jeg faktisk kan kustomatisere og sette mobilen enda mer opp etter mitt behov. Ellers kommer du nå med tåpelige utsagn. Sånt kan du holde deg for god til. Vær mer seriøs og konkret på et forum.

At du linker til en youtube video skal liksom gjøre deg seriøs?

Samme for meg hva du velger av telefoner jeg bryr meg ikke, men jeg ser at du konstant hakker på iphone, du ser ingen positive sider med telefonen og prøver å vise at alle andre valg er så mye bedre uten å egentlig være det. Faktisk så syns jeg windows mobile er bedre android, den ser kanskje ikke like bra ut men det er ikke viktigste for meg.

 

Nei jeg jeg trenger ikke være seriøs forde om jeg linker til en youtube video. Men om du ser hva den inneholder, så ser du at både jeg og videoen er svært seriøs.

 

Jeg har vel skrøytet mye av iPhone jeg, om du har følgt med. Har gjentatte ganger sakt hva jeg syns er bra med den. Men det har vært mer negativt helt klart. Dette er fordi jeg vil få frem meninger om at den ikke er best, noen her påstår. Ellers har jeg skrøytet mye av iPhone 4. Det er mye bra med WM. Med hadde ikke Sense vært på min hd2, så hadde nok ikke dette vært noe for meg. Jeg liker friheten og mulighetene. Men dette har jeg i stort sett samme grad på Android og. Men som sakt. Jeg er i tvil, og klarer ikke velge mellom min hd2 og desire.

Lenke til kommentar

SolbergMobil, ærlig talt, hvorfor henger du deg opp i at noen her synes at iPhone er best? Du vet da vitterlig ikke hva som er best for disse individene, gjør du? Du må ikke glemme at det som er best i dine øyne, ikke nødvendigvis er best i andres øyne.

Dette er forøvrig en ganske banal sammenheng som alle bør forstå!

Endret av rwpa
Lenke til kommentar

SolbergMobil, ærlig talt, hvorfor henger du deg opp i at noen her synes at iPhone er best? Du vet da vitterlig ikke hva som er best for disse individene, gjør du? Du må ikke glemme at det som er best i dine øyne, ikke nødvendigvis er best i andres øyne.

Dette er forøvrig en ganske banal sammenheng som alle bør forstå!

 

Svaret et tatt i innboks rett før denne ble postet.

Lenke til kommentar

Zepticon. Du er veldig glad i å diskutere bare for å diskutere, noe du sier selv. Du sier og at du har ingen erfaring med Android, og at du ikke vet hva widgets og annet er. Da må du vel kanskje sjekke opp selv i fakta før du motsier det jeg skriver?

Ingen erfaring da tenker jeg på at jeg har ikke brukt systemet over en lengere periode, jeg regner ikke å se videoer av et OS på nettet som erfaring. Man lærer kunn av å bruke det.

 

Kjekt å høre at du vil lære Zepticon. Helt klart. Men da er det lov å sjekke opp videoer på nettet, som omhandler Android og Sense. Skulle jeg forklart hva Sense er i tekst, så ville jeg brukt 2000 ord ca. på en grei omtale. Først få deg informasjon før du kan sette i gang å diskutere for og imot. Det kan være skikkelig irriterende å diskutere med noen som ikke har kunnskap fra bunnen av som er i en forsvarsposissjon. De vil som oftest si at "det trenger vi ikke" eller at de ikke ser nytteverdien. Men det jeg likte var at du faktisk var ærlig og sier at du vet lite om Android og Sense. Men det kreves ikke mye å finne utav dette selv? Du har Google og Youtube Zepticon.

Først av alt, jeg er ikke i forsvarsposisjon, jeg forsøker ikke på noen måte å forsvare iOS, ei hevde at apple er bedre en google.

Det jeg prøver på er å argumentere fra en designers posisjon. Hva er det som er viktig å tenke på når man lager en telefon. Apple er veldig flinke på akkurat dette. De har gjenom årevis erfaring fra OSX platformen god kjenskap til "brukeren. Google, er et forholdsvis nytt selskap, og ut fra det jeg har sett på videoene, tenker de mer som programmerere.

 

Jeg kan svare overflødisk og for hva som er bra med det jeg nevnte i min siste post:

Det som er fordel med widgets og å kunne kustomatisere homescreen etter behov, er at man kan lett få bedre og raskere oversikt.

-Kalender

-Vær

-Kontakter

-Sosiale tjenester (facebook, twitter, friendsstream osv..)

-Div media

-E-post

-Spilleliste

-AV/PÅ med wifi, 3g og blåtann, wifi-router.

osv.

Dette er bare noen få ting du få oversikt av å kun bruke noen få sekunder å glane over noen homescreens. Litt bedre en å bare ha 16 snarveier til applikasjoner?

Igjen, så er dette "bedre", en spekulasjon fra deg, og andre teknojournalister. Du må huske på at dette er folk som sitter og jobber med telefoner og OS på en daglig basis, de har etter min mening en alt for høy kompetanse på området for å skulle kunne uttale seg om telefoner for folket.

Det er det samme som om man skal få Hellstrøm til å velge den beste ferdigmiddagen. Skal man finne ut hvilken telefon som er best for den jevne forbruker, så må man spørre de som IKKE er interesert i telefoner.

 

Derfor brukertester vi. Du hsr ingen anselse hvordan min mor hadde reagert på iOS i forhold til Android. Det har ikke jeg heller. Du kan bare si noe om DINE preferanser, og hvordan DU oppfatter et produkt. Og jeg kan bare si noe om hvordan jeg oppfatter android.

 

Jeg har selv gjort en god del brukertester så langt i utdannelsen min, og resultatene man får fra dem kan ofte være svært overaskende, og ofte ulogiske.

 

Du kan ha x antall homescreens med widgets, som du bruker 10sec på å sjekke. Med iPhone så er du kanskje nødt til å trykke på 10 applikasjoner og 10 ganger på homeknappen. Ser du poenget med effiktivitet og hva som er fremtidsrettet? Bare se på alle de andre produsentene nå. Forbrukeren kan sette opp mobilen etter sitt eget behov på en enekel måte. Nå er det dette som er i fokus. Hadde du hatt en Htc med android og htc-sense så hadde du kunnet dette. Men igjen. Hvis du bare vil ha en homescreen bestående av applikasjoner, så gjør jo det meg ingenting.

 

Her snakker du om effektivitet. Hvordan folk jobber og sammler informasjon er en egen vitenskap, og hverken jeg eller du har noen vidre kunskap om dette. Jeg som designer og du som telefonselger(?). Det må vi snakke med en psykolog om. Det forskes på dette på alle plan, fra båtbroer, til enkle bilettautomater for tog. HVordan skal man formiddle informasjon best mulig? Jeg regner med at både apple, og android har folk med peiling på dette, men vi ser jo at de har kommet med to helt forskjellige løsninger.

 

HVorfor det? Jeg _tror_ dette skyldes en kombinasjon av flere ting. Apple har sitt utspring som en software/hardware leverandør. Google er en webutvilker. Dette gir to helt forksjellige selskapsfilosofier og fokusområder, og produktene vil ende opp forskjellig.

 

Apple og Google har nok også et forskjellig fokus. Apple lager ting som bare "virker" out of the box. Ingen mixing og triksing. Bare åpne pakken og bruk telefonen. Android, fra det jeg har sett, er et mer funksjonsspekket OS, men det er ikke like intuitivt som iOS. For meg og deg, som liker å plukke med telefonen, så er Android en ebdre løsning, nettopp fordi vi kan skreddersy den. Men det er ikek alle som er interesert i dette. Eksen min vil bare ha en telefon som

a) ser bra ut

b) er enkel å bruke

c) kan spille musikk

Til henne anbefaler jeg _lett_ en iPhone. Det er en telefon som hun ikke vil klare å gjøre feil på, nettopp fordi den er laget slik at den veileder deg til alle valgene, og der et val er "for avansert" så har apple allerede tatt det for deg.

Men til min bror, som er over middels tech interesert, så ville jeg bedt han sjekke ut android. (men slike råd trenger han seff ikke da han allerede veit hva android er)

 

Jeg ville bare lurt på hvorfor du ville hatt det så låst og begrenset. Med Android så kan du og kaste bort alt som er, og legge inn kun snarveier til applikasjoner på samme måte som iPhone

Fordi jeg slapp å gjøre noe som hellst selv.

Jeg slipper å ta noen valg.

Jeg slipper å lure på hva den widgeten er til

Jeg slipper å lure på hva en kodek er.

Jeg slipper å tenke på hvilket filformat musikken min har

Jeg slipper å bruke tid på å "fiske" en telefon jeg nettopp har kjøpt.

OSV.

 

Jeg liker å flikke på telefonen, det gjør du også. Eksen min kalte meg nerd når jeg satt på internett med den. En jeg jobber med har ikke engang "ubegreset" datatrafikk på sin iPhone. Og en annen bruker den nesten bare til spill. Vi er overhode ikke den normale brukeren av iPhone. Men langt nærmere den normale brukeren av feks en HD. Og pga dette MÅ disse to telefonene være forskjellgie for å dekke behovene våre på en god måte.

 

men ingen ønsker dette.

Her tar du skammelig feil, og viser nettopp vhorfor jeg mener at telefonselgere og tekonojournalister er helt inhabile når det gjelder å evaluere brukervennligheten på en telefon.

 

Husker du jagerflyet jeg snakket om i min forige post? Om du ber jagerflypiloten evaluere brukervenligheten på flyet vil han sikkert si den er god. Om du ber min tante på 60 om å gjøre det, så stryker flyet med glans på alle punkter.

 

Se igjennom alle disse 4 linkene under. Så kan du komme tilbake når du har grunnleggende kunnskap. Ellers er jeg lite interessert i å diskutere.

Android 2.1 - Lynkurs(artikkel fra vg.no)

Sett dem nå, og jeg har sett HTC sin skrytevideo av Sence.

Bare som en kommentar til den: Andorid leiren klager over Steve Jobs, men alle er like ille. Man sleger ikke et produkt med å si: "hei vi bare tok å pusset litt på denne 10 år gammle funksjonen, gjorde den litt penere og så la den inn i telefonen vår"

 

Jeg vil fortsatt påstå at min kunnskap om Android er minimal. Man blir ikke racerbilfører av å se mye på formel1

 

Siden du bruker så mye tid her inne. Så rekner jeg med at du har tid til å lære igjennom de 4 linkene og. Så kan du svare meg på hva som er mest fremtidsrettet. Hvis ikke så vil jeg vite hva som ikke er det. Jeg skulle gjerne ønsket å ha gitt deg en live demo. Men du får klare deg med Brandon Mimiman.

Ja hva er mer fremtidsrettet. Hvordan i alle dager skal man kunne måle det? Hvordan skal man argumentere for dette? For alt du veit så kan Apple, eller Nokia, lansere noe helt nytt i morgen, som setter Sence, widgets apps og multitouch totalt i skyggen

 

Apple gjorde dette med iPhone, dette så man jo klart på den massive mobiliseringen og nesten paniske tendensene hos feks Google. Som inså at her måtte de virkelig komme på banen ellers så var det takk og farvell og hyll kong Steve.

 

Hva bruker du til å måle hvor fremtidsrettet en ting er? Jeg har ingen måter å måle dette så jeg kan ikke uttale meg om saken.

 

Link 1 - Her kan du lese litt om fordeler som Android har over iPhone.

Link 2 og 3 - Android med Sense. Der du får raskt innsikt hva Android og Sense innebærer.

Link 4 - Her ser du fremtiden for Android. (Android 3.0 kommer ved årsskiftet)

1 VG

- Multitask finne si iOS4 nå

- Flere skjermer. En løsning som HTC mener er best, Apple mener noe annet, Jeg mener en ting, du mener en annen. VG har meninger om det. Ingnen av oss har testet noe som helst, vi bare synser.

- Androids butikk er brukerdrevet. Så vidt jeg har lest her på forumet så er det et overtall av søppelapps, men minneleksajer og gud veit hva.

Appstore funker, og er 100% sikker.

- Beksjedsystem et til android virker bra. Her har Apple en jobb forran seg.

- Du kan velge telefon selv. Bra/dårlig? Både og spørr du meg.

- Du kan installere egne ROM'er på Android. Hva faen er et ROM? Soverom? CDROM? Betyr dette at ejg kan få CD spillr på telefonen? Nettopp her viser man hva som er det brutale skillet på iPhone og Andorid. Her trenger man kompetanse om hva en ROM er for noe. Dette gjelder ksanje 1% av befolkningen.

 

2 Video1

Veit ikke hva jeg skal kommentere her, jeg får ikke noe direkte feel få hvordan OSet er å jobbe med, men en grei presentasjon av features. Dog stusser jeg på hvordan brukeren lærer om alle funksjonene. Jeg og du har ingen problemer med å trykke på ting og teste. Andre brukere trykker aldri på ting de ikke veit hva er (brotsett fra når det er poppups på internett som sier du ahr fått nye beskjeder, da skal man trykke :roll: )

Det er mye funksjonalitet på telefonen som ikke er selvforklarende. Dette kan by på problemer.

Vil igjen understreke at _jeg_ hadde klart å bruke denne telefonen uten problemer. Men så er heller ikke jeg en typisk bruker.

 

3 Video2

Viser bare masse apps. Synes foresten App ikonene på telefonen ødelegger VELDIG mye av intrykket. Ikonene på iPhone er mye penere. Det er litt WindowsXP følelse over det hele.

 

Ellers er det vel en grunn til de svært mange av oss mobilforhandlerene velger Android fremfor iPhone. Men igjen, vi har kanskje litt mer kunnskap en gjennomsnittspersonen, og som ønsker å få mer utav en smartmobil på en enkel og brukervennlig måte.

Nettopp! Dere velger android, men dere er overhode ikke en typisk bruker!

Dere har utallige ganger høyere kompetanse på telefoner enn en vanlig bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HTC HD2 vs. Iphone 3Gs - Homescreen

Brukervennlighet Zepticon?

 

Igjen viser du en video av en teknojournalist som bruker begge telefonene, og det er helt poengløst.

Hadde han fyren stukket ut på gata i New York, og kjørt tester på telefonene, der han hadde gitt random brukerne enkle oppgaver å løse, så hadde det kansje vært relevant.

 

Det kan være oppgaver som:

- Slå av 3G

- Send en melding til Anton

- Ring petter

- Legg inn en avtale i kalenderen din, og sørg for at du blir varslet 30 min før avtalen.

- Finn ut hva Anna skriver til deg på facebook

- Hvilket vær er det på søndag?

 

Du vil få helt andre resultater og mye mer interesant informasjon ut fra det enn å hør en nerd fortelle om features;)

 

Tekonojournalister har ikke peiling på brukertesting, og meningene demmes i diskusjoner som denne er som å få nevnte Hellstrøm til å uttale seg om ferdigmaten på rema.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

3G av på Android = Drit lett. Legg inn widget som blir vist til hvordan i brukerhåndbok og vips man kan skru den av og på på hjemmeskjermen

 

Send en melding = Like lett på begge telefoner

 

Ringe = Her har android widgets eller bare trykke på kontakt lista

 

Kalender = Android har en sykt simpel og vilt bra kalender. Vil si det ikke skal være noe problem på noen av OS'ene

 

Facebook widget?

 

Følger også med Widget for vær.

 

Dette burde være ganske lett og NEI man trenger ikke doktorgrad i kirurgi for å klare dette. Ikke kom til meg og si at en iPhone ikke trenger bearbeiding for å legge opp til letteste vei fram til enkelte ting. Den iPhonen jeg så kom ikke med alle standard features på første skjerm.

Lenke til kommentar

3G av på Android = Drit lett. Legg inn widget som blir vist til hvordan i brukerhåndbok og vips man kan skru den av og på på hjemmeskjermen

 

Send en melding = Like lett på begge telefoner

 

Ringe = Her har android widgets eller bare trykke på kontakt lista

 

Kalender = Android har en sykt simpel og vilt bra kalender. Vil si det ikke skal være noe problem på noen av OS'ene

 

Facebook widget?

 

Følger også med Widget for vær.

 

Dette burde være ganske lett og NEI man trenger ikke doktorgrad i kirurgi for å klare dette. Ikke kom til meg og si at en iPhone ikke trenger bearbeiding for å legge opp til letteste vei fram til enkelte ting. Den iPhonen jeg så kom ikke med alle standard features på første skjerm.

 

Jeg har også utviklet funkjosner som er "dritlett" i GUI faget jeg tok. Brukertestene vi kjørte sa noe heeeeelt annet! ;)

For meg hadde det neppe vært noen problem på noen av telefonene, neppe for deg heller. Men det er ikke det jeg snakker om.

 

Og btw, må man henvise til brukerhåndboken så har man allerede tapt :)

Lenke til kommentar

Jeg ser vi har kommet til en hvis enighet i en del ting her. Noe som er positivt av å diskutere, hvis man ikke er for enveisrettet som en enkelt T.. hehe.

 

Når jeg snakker om fremtidsrettet, så mener jeg helt klart at mobilprodusenten setter deg og dine behov i fokus, med frihet og muligheter som bare funker på en god måte. Det er nettopp her Android kommer inn med kustomatisering, widgets og intregrerte sosiale tjenster. Ikke bare Android, men de fleste andre mobilprodusenter følger nå i samme fotspor. Apple henger litt etter på akkuratt dette feltet, men jeg har tro på at dette og kommer! Noe som er bra for de fleste.

 

Nettopp! Dere velger android, men dere er overhode ikke en typisk bruker!

Dere har utallige ganger høyere kompetanse på telefoner enn en vanlig bruker.

 

Det er greit å faktisk ha litt kunnskap om mobil som man skal få full utnyttelse av en smartmobil. Dette kommer ikke over natten. Spesielt ikke for den eldre generasjonen. Men den yngre generasjonen lærer vannvittig fort. Og nå klarer de fleste 15-25åringer å henge med Android som det holder! Jeg merker at Desire er veldig populær, da de eldre og lett kan finne frem i Sense UI. Android er nesten helt nytt, og folk er ikke kjent med det i like stor grad som iPhone. Men alle teknojournalister spår jo at Android er fremtiden.

 

Android har nå et salgstall på over 160.000 enheter pr.dag og dette tallet stiger gjevnt med ca 5000 i uken! Fortsetter dette over en 12mnd. Periode, så har Google og Android en salgstall på over 50millioner androidenheter. Og det ser ut til å bli enda flere en det og. Noe som høres helt vannvittig ut. Noen tror tallet snart vil bekke 200.000 enheter pr. dag også. Da er vi oppe i svimlende 70milloner+ på et år.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

3G av på Android = Drit lett. Legg inn widget som blir vist til hvordan i brukerhåndbok og vips man kan skru den av og på på hjemmeskjermen

 

Send en melding = Like lett på begge telefoner

 

Ringe = Her har android widgets eller bare trykke på kontakt lista

 

Kalender = Android har en sykt simpel og vilt bra kalender. Vil si det ikke skal være noe problem på noen av OS'ene

 

Facebook widget?

 

Følger også med Widget for vær.

 

Dette burde være ganske lett og NEI man trenger ikke doktorgrad i kirurgi for å klare dette. Ikke kom til meg og si at en iPhone ikke trenger bearbeiding for å legge opp til letteste vei fram til enkelte ting. Den iPhonen jeg så kom ikke med alle standard features på første skjerm.

Brukerhåndbok? Ingen leser brukehåndbok! Poenget er at man ikke skal behøve brukerhåndbok. ;)

 

Kalender: Android har vært sykt dårlig på innebygget Exhange-støtte (mulig at det funker i seneste versjoner?). De første på min arbeidsplass som tok i bruk Exchange ActiveSync på telefonene sine var iPhone brukerne, dertter hjalp jeg et par Android brukere med å fikse det, mens WinMo-brukerne etter det jeg vet enda ikke har funnet ut av det ;)

 

Hvem vil lettest kunne kjøpe en app og få denne inn på telefonen sin? Hvem vil lettest kunne finne og kjøpe enda en app fra telefonen to uker senere?

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Jeg ser vi har kommet til en hvis enighet i en del ting her. Noe som er positivt av å diskutere, hvis man ikke er for enveisrettet som en enkelt T.. hehe.

 

Når jeg snakker om fremtidsrettet, så mener jeg helt klart at mobilprodusenten setter deg og dine behov i fokus, med frihet og muligheter som bare funker på en god måte. Det er nettopp her Android kommer inn med kustomatisering, sosiale tjenester og intregrerte sosiale tjenster. Ikke bare Android, men de fleste andre mobilprodusenter følger nå i samme fotspor. Apple henger litt etter på akkuratt dette feltet, men jeg har tro på at dette og kommer! Noe som er bra for de fleste.

"Sosiale" tjenester = Stor hype, stor fare for misbruk og krenkelse av personvern - noe Google, Facebook og andre har bevist. Har lite i et Mobil-OS å gjøre, men folk får gjerne legge til så mange "sosiale" apps de vil for min del. Selv foretrekker jeg heller å være sosial, framfor "sosiale"-tjenester. Håper jeg aldri ser Facebook integrert i iOS!

 

 

Nettopp! Dere velger android, men dere er overhode ikke en typisk bruker!

Dere har utallige ganger høyere kompetanse på telefoner enn en vanlig bruker.

 

Det er greit å faktisk ha litt kunnskap om mobil som man skal få full utnyttelse av en smartmobil. Dette kommer ikke over natten. Spesielt ikke for den eldre generasjonen. Men den yngre generasjonen lærer vannvittig fort. Og nå klarer de fleste 15-25åringer å henge med Android som det holder! Jeg merker at Desire er veldig populær, da de eldre og lett kan finne frem i Sense UI. Android er nesten helt nytt, og folk er ikke kjent med det i like stor grad som iPhone. Men alle teknojournalister spår jo at Android er fremtiden.

 

Android har nå et salgstall på over 160.000 enheter pr.dag og dette tallet stiger gjevnt med ca 5000 i uken! Fortsetter dette over en 12mnd. Periode, så har Google og Android en salgstall på over 50millioner androidenheter. Og det ser ut til å bli enda flere en det og. Noe som høres helt vannvittig ut.

Mobilnerder, spec-wankers og mobilselgere aner lite om hva folk bruker telefonene sine til, og hvilke forventninger og prioriteringer vanlige, oppegående brukere har. Teknologijournalister har tatt feil før, og vil gjøre det igjen. Men Android er framtiden - en del av framtiden. iPhone er også framtiden. Og med stor sannsynlighet har framtiden plass til et par aktører til som lager mobil-OS. So what, er det ikke fint at folk kan følge sine preferanser og velge mellomflere plattformer og produsenter da??

Lenke til kommentar
"Sosiale" tjenester = Stor hype, stor fare for misbruk og krenkelse av personvern - noe Google, Facebook og andre har bevist. Har lite i et Mobil-OS å gjøre, men folk får gjerne legge til så mange "sosiale" apps de vil for min del. Selv foretrekker jeg heller å være sosial, framfor "sosiale"-tjenester. Håper jeg aldri ser Facebook integrert i iOS!

 

Facebook applikasjonen er en av de mest brukte applikasjonen på alle mobilplattformer verden over. Detter viser at folk elsker dette. Og det har vel ikke vært annet en positivt for de som nettopp har intregrert dette i sine OS. Kanskje du ikke vil ha det Newton. Og du begrunnet hvorfor. Helt greit. Men du har og muligheter for å skru av hele tjenesten inne på OS.

Jeg vil ikke kalle det sunt. Men bare se hvor populært facebook er blant folk. Svært svært mange bruker det nå world wide. Og de fleste er inne hver dag. Da er det en god grunn at produsentene ser nytteverdien i å legge til dette?

Ellers var det flere internasjonale appleforum som skrek etter dette, men fikk det desverre ikke ved denne oppdateringen. Men jeg har tro på at det kommer. Du ser vel selv hvor populært det har blitt og interessen blir i hvertfall ikke mindre?

 

Mobilnerder, spec-wankers og mobilselgere aner lite om hva folk bruker telefonene sine til, og hvilke forventninger og prioriteringer vanlige, oppegående brukere har. Teknologijournalister har tatt feil før, og vil gjøre det igjen. Men Android er framtiden - en del av framtiden. iPhone er også framtiden. Og med stor sannsynlighet har framtiden plass til et par aktører til som lager mobil-OS. So what, er det ikke fint at folk kan følge sine preferanser og velge mellomflere plattformer og produsenter da??

 

Vi får se om du snakker sant eller ikke. Fremtiden vil vise. Jo det er kjempegreit at det er stor konkurranse mellom produsentene. Da jeg har sakt flere ganger har at det til slutt, så er det vi forbrukere som sitter igjen med gevinsten.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

 

er ingen teknofrik

men laster inn min bruk av widgets, siden du hele tiden etterlyser den faktiske bruken av widgets. dette er fra en tidligere post som sannsynligvis ikke er lest :) eller rett og slett oversett. ofte gjør man det på begge sider...gode argumenter blir oversett for å fokusere på negative ting.

 

angående widgets som har gjort til at jeg aldri vil gå over til noe annet igjen:

 

2

meldinger/mail på en swipe, hvis jeg har mailappen oppe på den aktive skjermen, trenger jeg strengt tatt bare å "åpne locken" for å se de siste mailene som jeg fikk en varsel om. samme gjelder også SMS. for meg er dette uvurderlig effektivt.

dette er da til proffbrukeren,

 

3. kalenderen hele tidne aktiv, med hva jeg har for oppgaver, enkelt tilgjengelig. uten noen klikk...sånn at jeg kan lette oppdatere og legge til nye oppgaver når jeg sitter i møter.

 

4. dette er for meg som er fotballidiot og sportsidiot alene grunnen til å kjøpe android...tidligere så har når jeg har fulgt med mine favorittlag i f.eks fotball, cricket, og i Formel 1, alltid måtte laste ned kalendere for sesongen..og disse var sjelden oppdaterte mot endringer i kampprogrammet...med en enkel widget nå så får jeg hele tiden beskjed om neste, f1 løp, neste kamp, og et trykk viser hele månedens kamper/løp. og hvis jeg har glemt det så dukker det opp en melding om at laget mitt spiller og det har skjedd noe i kampen.

Dette er veldig personlig for meg....men jeg må si at jeg har brukt mange timer for å legge inn/oppdatert kampoppsett på min mobile kalender...her kan man si at man har alltid en avis tilgjengelig...men når man jobber 12-16 timers dager store deler av året...så går det helt i spinn hva man skal gjøre privat.

 

5. selv om wifi/toggle widget ikke er noe viktig for Zepticon...så synes jeg det er greit at jeg har muligheten på en enkel vis, for å slippe at telefonen stanger i trådløse nettverk som finnes der jeg er....ja jeg er en del på reisefot...og stjeling av andres nett er fortsatt stjeling...så jeg er bruker 3g der jeg ikke kan logge meg på wifi....jeg skjønner at dette ikke er noe viktig hvis man sjelden er på steder der man ikke har WIFI muligheter.

 

6. Autosync toggle, helt perfekt når jeg ikke vil at telefonen skal bruke krefter på dette, veldig ofte når jeg er på ferie så slår jeg av autosync..for da vil jeg ikke motta mail fra jobb.

 

dette er ihvertfall mine synspunkter...og det finnes sikkert enda fler når jeg får testet mer.....og når paid apps blir tilgjengelig...

 

morsomme er at alt dette utenom 4 og 6 klarte min e71 også derfor valgte jeg den framfor 3gs ifjor.

 

Endret av Blackster
Lenke til kommentar

Det store problemet med Android er fremdeles og vil være at Android Market er for dårlig. DVD Jon setter fingeren på problemet i sin blogg: DVD Jon skriver akkurat det samme som jeg påstår i sin blogg. Android Market er for dårlig og mangler kvalitetskontroll: http://nanocr.eu/201...android-market/

 

enig med deg at Android trengs å utvikles, men det er vel spm om man kan leve med en "butikk" under utvikling eller om man absolutt ha 200 000 Apps. for min del savner jeg ingen apps som jeg kunne ha fått på iphone.

Lenke til kommentar

Apps er jo liksom hele vitsen med en Android eller iPhone da. Antallet kvalitets apps på Android bortsett fra dem Google har laget selv, kan du telle på en hånd.

 

http://www.youtube.com/watch?v=BCHXCP_RRUA

 

Hvordan kan apps være hele vitsen med Android, da de intregrer ting i OS, samtidig som de lar forbrukeren sette opp seg egen enhet etter behov/ønske? Med kustomatisering og widgets, så skal jeg si deg at dette kutter ned på applikasjoner! Så aldri igjen kom å si at applikasjoner er hele vitsen med Android. Da viser du lite forståelse for hva det står for. En iPhone er en mye mer applikasjonsbasert enhet, da du må innom applikasjoner for å gjøre enhver oppgave.

Skal jeg komme med eksempel ketle? Om svaret er ja, så ønsker jeg at du svarer meg konkret tilbake på de få spørsmålene jeg vil komme med i tillegg til eksemplene.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...