Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker som om SolbergMobil angrer på sitt kjøp av HTC HD2, og prøver i så måte å forsvare sitt kjøp ved nedlatende snakking om andre mobiltelefoner. Jeg hadde nok også angret dersom jeg hadde kjøpt en telefon basert på Windows Mobile i 2010. :)

Endret av rwpa
Lenke til kommentar

Virker som om SolbergMobil angrer på sitt kjøp av HTC HD2, og prøver i så måte å forsvare sitt kjøp ved nedlatende snakking om andre mobiltelefoner. Jeg hadde nok også angret dersom jeg hadde kjøpt en telefon basert på Windows Mobile i 2010. :)

 

Se linken igjen. Jeg liker min HD2, men har og en Desire. Jeg sliter meg å velge skal jeg vær ærlig. Jeg er veldig glad i Android, men den skjermen og hardwaren på HD2 er mye råere. Ellers har begge Sense. Da kan jeg kustomatisere og sette opp hele mobilen etter eget behov og ønsker. Samtidig som jeg har frihet og muligheter. Så om jeg angrer? Hvor i all verden har du det ifra?

Ellers sier du baser på WM i 2010. Jeg er innenfor Sense hele 99% av tiden jeg tilbringer på min HD2.

Ønsker gjerne svar på mitt spørsmål til deg.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Det er mange måter å organisere ett brukergrensesnitt på, påstanden min er vel heller at enkelte her gjør alt for å finne feil på iphone kun for å rakke ned på den.

 

På mange mobiler stemme dette. Jeg vil og høre av deg hvordan du organiserer UI på iPhone, utenom å legge applikasjoner i mapper og bytte bakgrunnsbilde.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Jeg tror at dere forsvarer selv de mest idiotiske tingene i deres kjøp.

 

Som jeg har sagt før: Dere sier konstant at ting bare er greit, og dere ikke trenger ditt og skjermen er datt. Likevel så hører jeg veldig lite av det positive som ikke er på bekostning av noe negativt. Toppen av alt er dere villige til å betale så mye for noe som henger i en så tynn tråd og blir utdatert neste måned uansett.

Lenke til kommentar

Det er mange måter å organisere ett brukergrensesnitt på, påstanden min er vel heller at enkelte her gjør alt for å finne feil på iphone kun for å rakke ned på den.

 

På mange mobiler stemme dette. Jeg vil og høre av deg hvordan du organiserer UI på iPhone, utenom å legge applikasjoner i mapper og bytte bakgrunnsbilde.

Så lenge ting ser lekkert ut og er mye brukervennlig enn konkurrentene sine alternativer burde det vel holde.

http://www.youtube.com/watch?v=VO6XEQIsCoM

 

 

edit:

 

Jeg er ikke eplefan, har aldri og kommer nok aldri til å eie en produkt fra eple, misliker sterkt lock-in og mange av valgene selskapet gjør. Men det er ikke til å stikke under en stol at de lager gode produkter som fungerer og ser bra ut, og muligens til kanskje en høy pris men det er markedet villig til å betale og om HTC eller andre kunne tatt en like høy pris for sine produkter så hadde de også gjort det men dessverre så forstår ikke alle det.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Dere som klager over at du ikke kan bruke iphone som en minnepenn, hvem har behov for det? Og uansett - Jeg kan det med min iphone. Den er ikke jailbreak. Den kommer bare opp som en egen enhet når jeg kobler til, og jeg kan overføre filer på vanlig måte.

 

Jeg kan forsåvidt legge inn bilder større enn 40kb der også.

 

Så du kan synke bilder inn på din iPhone som blir over 40kb? Du kan kanskje legge de inn via iDisk, men synker du de inn på pcen via Itunes, så har du 40kb store bilder.

Og de du måtte legge inn på iDisk, kan du ikke ta i bruk etterpå. Siden iPhone ikke har noe filbehandler. Du må vente til du kommer hjem, så må du legge se over på pcen din. Og igjen synke de over på din iPhone. Tungvint? Ser du låsningen og begrensningene her ?

 

Jeg kan legge inn høyoppløselige bilder, filmer, sanger og dokumenter. Og jeg kan ta de i bruk med en gang. Uten å måtte gå hjem først for å overføre de på pcen, og så synkronisere over til enheten.

Nok et eksempel på en løgn som har blitt gjentatt flere ganger av iPhone-haterne her i forumet gjennom måneder og år, og som har blitt tilbakevist opptil flere ganger. Men samma faen dukker de opp igjen, som ugress om våren. Jeg har personlig testet påstanden om 40kb bildestørrelse tidligere, og gjorde igjen nå nettopp for å være 120% sikker i min sak:

Jeg syncet et tilfeldig foto som opprinnelig var ca 5 MB fra min Mac til min gamle iPhone som kjører iPhone OS 3.12. Deretter sendte jeg bildet tilbake fra bildeviserappen på iPhone til meg selv pr e-post, og åpnet det igjen på min Mac. Bildet er da på 124 kB. Ergo er 40kb en løgn som har blitt gjentatt for mange ganger. Løgnen er med stor sannsynlighet enda mindre gyldig med iPhone 4, som sannsynligvis opererer med 4 ganger større oppløsning ikke bare på skjerm men også i bildealbumet (har ikke fått verifisert dette).

 

Jeg kan også legge inn høyoppløselige bilder uten tap av oppløsning,( eller office-dokument, PDF-filer osv) fra en hvilken som helst Mac/PC som har Wi-Fi, og uten å benytte spesiell programvare eller kabel. Dette kan gjøres via program som Air Sharing, iStorage, WiFi Discover, osv. osv. Overførte nå samme bildet via Air Sharing, og det ligger nå lagret på telefonen i original størrelse, og kan åpnes og zoomes inn på inn til minste detalj. Min iPhone fungerer dermed som en portabel disk kun ved hjelp av programvare som ligger på telefonen, og en vanlig nettleser på datamaskinen.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

For at du skal føle deg bedre med deg selv og ditt valg av telefon?

 

Jeg eier ikke og kunne nok ikke hatt noen produkter fra apple men det får være måte på dårlige argumenter her for å velge andre telefoner.

 

Det viser bare at du Blåbær ikke vet hva en HD2 kan. Hvorfor skulle jeg ikke tatt Desire som et klart valg da? Den har jo i mine øyne det klart beste OS. Der jeg faktisk kan kustomatisere og sette mobilen enda mer opp etter mitt behov. Ellers kommer du nå med tåpelige utsagn. Sånt kan du holde deg for god til. Vær mer seriøs og konkret på et forum.

Lenke til kommentar

Se hva som tar HD2 til et nytt nivå

Hvor mye av dette kan iPhone?

Ser veldig fint ut og mye eyecandy. Men så brukes det dog av den personen som har utviklet dette. Gid ette til en hvilken som hellst "mann i gata" så skal du se et brukermønster som er heeeeelt anderledes enn det som vises på videoen, og han kommer nok ikke til å bruke mer enn 10% av mulighetene.

 

OS på dette nivået krever en bachelor i datateknikk for å bruke, og det er jo forsåvidt helt greit. Men å komme å påstå at det er mer brukervennlig enn iOS er å skyte seg selv i foten.

Det har funksjonalitet og finesser i lassevis, men er ubrukelig for en person som ikke er over middels intereserti i telefoner.

Lenke til kommentar

Klarer du ikke skjønne hva knapp [meny] knapp [instillinger], osv betyr har du ikke noe med datateknologi å gjøre. Det er to tastetrykk så er jeg inne på redigeringstjenesten til android hvor jeg kan endre på det meste jeg vil.

 

Du kjøper da vel ikke iPhone om du ikke er interessert i telefon? Skal du ha en telefon uten interesse kjøper du Nokia sin smartserie.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Se hva som tar HD2 til et nytt nivå

Hvor mye av dette kan iPhone?

Ser veldig fint ut og mye eyecandy. Men så brukes det dog av den personen som har utviklet dette. Gid ette til en hvilken som hellst "mann i gata" så skal du se et brukermønster som er heeeeelt anderledes enn det som vises på videoen, og han kommer nok ikke til å bruke mer enn 10% av mulighetene.

 

OS på dette nivået krever en bachelor i datateknikk for å bruke, og det er jo forsåvidt helt greit. Men å komme å påstå at det er mer brukervennlig enn iOS er å skyte seg selv i foten.

Det har funksjonalitet og finesser i lassevis, men er ubrukelig for en person som ikke er over middels intereserti i telefoner.

 

Igjen så viser du at du ikke vet helt hva du snakker om. HD2 med Sense er svært brukervennlig! Hometab er en utvidelse av Sense, som igjen er brukervennlig. Jeg har selv hatt hometab de siste 4mnd. Men de har ikke vært så super som denne nye. Hvis dette er for avansert. Javell da trenger du ikke å installere det. Men du har muligheten om du ønsker å gjøre din mobilhverdag enda mer effektiv og bedre, en den allerede er med en HD2.

Ellers. Hvis en vanlig mann ikke engang klarer å benytte seg av en HD2, så skal jeg si deg at smartmobil ikke vil være noe for vedkommende.

 

Jeg er mobilselger, og har vært det de siste 4 årene. Jeg vet hva jeg snakker om Zepticon. Hvis ikke er du hjertelig velkommen til Solberg på Bryne i Rogaland for en god demonstrasjon.

 

HTC HD2 vs. Iphone 3Gs - Homescreen

Brukervennlighet Zepticon?

 

Er du enig i hvis ikke den enkle mannen i gaten klarer å håndtere HD2, så er kanskje ikke en smartmobil noe for han? Hvis ikke så vil jeg at du skal forklare hva som ikke er brukervennlig med det enkle brukergrensesnittet Sense står for.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

For at du skal føle deg bedre med deg selv og ditt valg av telefon?

 

Jeg eier ikke og kunne nok ikke hatt noen produkter fra apple men det får være måte på dårlige argumenter her for å velge andre telefoner.

 

Det viser bare at du Blåbær ikke vet hva en HD2 kan. Hvorfor skulle jeg ikke tatt Desire som et klart valg da? Den har jo i mine øyne det klart beste OS. Der jeg faktisk kan kustomatisere og sette mobilen enda mer opp etter mitt behov. Ellers kommer du nå med tåpelige utsagn. Sånt kan du holde deg for god til. Vær mer seriøs og konkret på et forum.

At du linker til en youtube video skal liksom gjøre deg seriøs?

Samme for meg hva du velger av telefoner jeg bryr meg ikke, men jeg ser at du konstant hakker på iphone, du ser ingen positive sider med telefonen og prøver å vise at alle andre valg er så mye bedre uten å egentlig være det. Faktisk så syns jeg windows mobile er bedre android, den ser kanskje ikke like bra ut men det er ikke viktigste for meg.

Lenke til kommentar
Se linken igjen. Jeg liker min HD2, men har og en Desire. Jeg sliter meg å velge skal jeg vær ærlig. Jeg er veldig glad i Android, men den skjermen og hardwaren på HD2 er mye råere. Ellers har begge Sense. Da kan jeg kustomatisere og sette opp hele mobilen etter eget behov og ønsker. Samtidig som jeg har frihet og muligheter. Så om jeg angrer? Hvor i all verden har du det ifra?

Ellers sier du baser på WM i 2010. Jeg er innenfor Sense hele 99% av tiden jeg tilbringer på min HD2.

Ønsker gjerne svar på mitt spørsmål til deg.

 

Jeg har sett hele videoen. :) Mange muligheter der!

Det at du angrer på ditt kjøp er selvsagt en ren antakelse fra min side, med opphav i din argumentasjonsteknikk. En fellesnevner for mennesker som rakker ned på andre produkter er at de ikke er fornøyd med sitt eget produkt. Men for all del, det er godt mulig at du faktisk er fornøyd med telefonen.

 

For noen få år tilbake kjøpte jeg selv flere Windows Mobile-baserte enheter. Jeg beholdt ikke en eneste enhet i over 6 måneder. Windows Mobile er fra mitt synspunkt lite egnet som operativsystem i mobile enheter. Ser en i tillegg bort i fra overliggende prosesser (les: Sense etc.), minner dette systemet om det systemet jeg hadde i min lommedatamaskin for om lag ti år tilbake. Dette er skremmende!

 

HTC har gjort en god jobb med å prøve å skjule mye av dette utdaterte operativsystemet, men uansett unngår en ikke å komme i kontakt med elementer fra selve Windows Mobile-plattformen. Når det skjer, ødelegges hele brukeropplevelsen, og en sitter igjen med et blandet inntrykk av en ellers kanskje god telefon.

 

Nå har jeg hatt min iPhone 3G i omtrent to år, og jeg føler faktisk ikke et behov for å bytte telefon, selv om jeg skal innrømme at iPhone 4 ser meget lovende ut. :)

Jeg har heller ikke et behov for å rakke ned på andre telefoner, det gir meg lite eller ingenting tilbake. Det at jeg i denne posten omtaler Windows Mobile forholdsvis negativt, bunner ut i at systemet slik det framstår i dag er utdatert og lite tilpasset håndholdte enheter.

Endret av rwpa
Lenke til kommentar

HD2 ja... Hvor starter vi.

 

  • Stor skjerm
  • Liten ramme
  • Mulighet for modifikasjoner
  • Frihet for applikasjoner
  • Kan ha minnekort
  • Hodetelefon-utgang
  • Mister ikke dekning
  • God GPS med gratis GPS-programvare
  • Fantastisk medieavspiller
  • Trenger ikke konverteringer
  • Trenger ikke iTunes
  • Utbyttbart batteri
  • Multitouch
  • Fullverdig multitasking
  • Rask browser (Opera that's it)
  • Hjemmeskjerm
  • Tøffe effekter i Sense, slik som regndråper om det regner ute
  • God kalender som er godt integrert
  • Integrering for Twitter, MSN og Youtube
  • Fullverdig 2.0 Bluetooth
  • God fotobehandler
  • Footprints for reisere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...