Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Jeg ser litt ned på folk med Iphone, faktisk ... jeg tenker at de ikke kan ta selvstendige, fornuftige valg, men bare vil følge trendflokken. iPhone is for uSheep!

Jeg beklager at du føler deg så usikker at du må tenke negativt om en så stor gruppe mennesker. Det å dra alle over en kam er sikkert en fin egenskap der du kommer fra, og noe som kommer til å hjelpe deg frem i livet!

 

Traadstarter lever tydeligvis 3 aar tilbake i tid, troende at det fortsatt finnes folk som kun kjoeper iPhone fordi den er et moteikon.

Proev i hvert fall aa komme med noen nye argumenter. Om dere fortsatt kan mene det og at vi kun er interssert i Steve Jobs i senga sier ikke sort mye annet enn at dere er ufattelige trangsynte og hater Apple kun fordi det er kult, paa lik linje som det doefoedte argumentet deres.

 

Folk flest vil ha en enkel, rask telefon uten noen form for lagg eller funksjoner som er halvferdige. Som et veldig raskt eksempel er maaten HD2 scroller websider paa saerdeles gammaldags og ser billig ut. Det var det eneste jeg hadde tid til aa proeve paa den, foer dere spoer.

 

At Android/HTC ikke klarer aa dytte 2.0/2.1/2.2 ut paa alle sine mobiler er for meg et tegn paa at de neppe aldri vil klare aa lykkes i aa bli en global suksess paa linje med iPhone.

 

(UK keyboard....)

 

Etter innleggene dine å dømme, skulle man nesten tro du jobba for Apple. eller gjør du kansje det?

"Etter innleggene til mange her inne å dømme, skulle man nesten tro de jobba for HTC/Google. Eller gjør de kanskje det?"

 

Noe slikt kunne jeg ha svart til den meget seriøse posten din, men jeg velger å respektere andres meninger (din inkludert), og ikke trekke noen i tvil fordi jeg personlig har en annen oppfatning.

 

Jeg takler kritikk mot Apple og min iPhone helt fint. Gjør du det tilsvarende? Uten å gå i angrepsposisjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe slikt kunne jeg ha svart til den meget seriøse posten din, men jeg velger å respektere andres meninger (din inkludert), og ikke trekke noen i tvil fordi jeg personlig har en annen oppfatning.

 

Jeg takler kritikk mot Apple og min iPhone helt fint. Gjør du det tilsvarende? Uten å gå i angrepsposisjon?

 

Tåler det fint jeg, bryr meg katta om hva andre synes om min mobil (HD2) men til han jeg quota, så virker det som han forsvarer iphone med nebb å klør hver gang iphone kommer i søkelyset, synes bare det er litt morsomt.. ikke noe vondt ment.

 

Og for all del, iphone er en finfin mobil!

Endret av Ovechk1n
Lenke til kommentar
Noe slikt kunne jeg ha svart til den meget seriøse posten din, men jeg velger å respektere andres meninger (din inkludert), og ikke trekke noen i tvil fordi jeg personlig har en annen oppfatning.

 

Jeg takler kritikk mot Apple og min iPhone helt fint. Gjør du det tilsvarende? Uten å gå i angrepsposisjon?

 

Tåler det fint jeg, bryr meg katta om hva andre synes om min mobil (HD2) men til han jeg quota, så virker det som han forsvarer iphone med nebb å klør hver gang iphone kommer i søkelyset, synes bare det er litt morsomt.. ikke noe vondt ment.

 

Og for all del, iphone er en finfin mobil!

Da forstår jeg bedre posten din!

 

Slike personer (de som må forsvare et produkt de liker for alt i verden) finnes overalt, både i mobilleirene, blant spillkonsollfans og biler, for å nevne noen. Det beste er å overse de.

Lenke til kommentar
Tåler det fint jeg, bryr meg katta om hva andre synes om min mobil (HD2) men til han jeg quota, så virker det som han forsvarer iphone med nebb å klør hver gang iphone kommer i søkelyset, synes bare det er litt morsomt.. ikke noe vondt ment.

 

Og for all del, iphone er en finfin mobil!

 

Kan ikke se hvordan jeg er noe annerledes med mine synspukter enn alle andre er.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

 

Hvor er widgets, gif animasjoner som bakgrunns bilde og video wallpapers f.eks?, og hvor er resten av egenskapene for å bestemme selv hvordan du vil at hovedskjermen din skal være osv?.

 

 

Jeg syntes widgets var et savn når jeg brukte iPhone/iPhone 3G som hovedmobil privat, men jeg ser ingen som helst nytte i gif-animasjoner eller video-wallpapers. Du kaller multitouch en smakssak, jeg gjør det samme om animasjoner og annet grafisk fjas som jeg bare ville deaktivert sporentreks. Etter jailbreak fikk jeg kalender på hjem-skjermen og det var godt nok for min del.

 

Har prøvd ut både SE Xperia X10 og HTC Desire som hovedmobiler en periode, og ingen av dem overbeviste meg. Er videre lei av iPhone, merket det godt når jeg brukte en 3GS mens mobilen min var på reperasjon for noen måneder siden. Bruker en Samsung Omnia HD fordi jeg ikke har funnet en bedre mobil som støtter divx/xvid native og samtidig har stereo-høyttalere. Takket være SPB Mobile Shell og uoffiselle roms har mobilen blitt kjempebra over tid. Årsaken til at jeg ønsker native divx/xvid er at jeg i mine over 100 reisedøgn i året ofte laster ned serier på reise, og bærbaren tar lang tid å konvertere video til iPhone/Android-vennlig format. Ingenting er som å laste ned en serie, dra den rett over på mobilen og kunne legge seg på hotellet etter en lang dag med møter eller sitter på en flyplass og kjede seg uten å måtte dra frem bærbaren for å kose seg med en serie.

 

Min største kritikk mot Xperia X10 var batteritiden (samme gjaldt HTC Desire, testet både med og uten task-managers) og høyttaleren var elendig i forhold til å se videoer uten headset (noe jeg gjør ofte etter endt arbeidsdag og sjekker inn på hotell). Kjøpte den like før påske og ga den bort etter flere uker når det ble klart at det ikke ville komme noe stor oppdatering før om mange måneder. Kamerate overbeviste ikke heller, stillbildene var greie mens video var middelmådig. Vil ikke leve med en mobil i mange måneder bare fordi det kanskje kommer en stor oppdatering en gang i fremdtiden. Yxflash klarte videre ikke spille av de fleste divx/xvid-filene jeg la inn uten hakking. HTC HD2 kjøpte jeg og når den kom, men det var før alt mulig av uoriginal roms var på plass og Sense hang seg totalt hele tiden opp fordi jeg hadde over 3000 sanger å minnekortet.

 

Er klar over at jeg sikkert har sære krav til en mobil; Native divx/xvid, helst 32 gb lagringsplass, bra kamera med lys, Opera Mini og tekst-meldingsfunksjon som ikke krever at jeg må lukke ned programmet jeg er i for å svare (dette utelukket iPhone uten jailbreak før oppdateringen i iOs4).

 

Var innom en Telebutikken i Bergen en dag, kom inn en jente i 16-17 års-alderen mens jeg var der og spurte etter iPhone. Selgeren viste den frem, viste priser og prøvde samtidig å vise frem alternativer som X10/X10 Mini med flere. Jenten var helt klar på at ingenting annet enn iPhone var kult på skolen, og det var den ville hun ha i hvit, aller helst uten abonnement. Ble ikke noe kjøp den dagen da abonnementet stod i farens navn. :)

 

De to mobilene jeg ser frem til å teste de nærmerste månedene er iPhone 4G og Samsung Galaxy S.

Lenke til kommentar

Jeg ser litt ned på folk med Iphone, faktisk ... jeg tenker at de ikke kan ta selvstendige, fornuftige valg, men bare vil følge trendflokken. iPhone is for uSheep!

 

 

Fint at du ikke kan godta at ikke alle har samme smak som deg da :) Jeg kjøpte den første (1G, som aldri kom til norge) iPhone kort tid etter at den ble tilgjengelig i Usa, og jeg har likt iPhone veldig godt siden. (Har nå 3GS.) Førstepri for meg er at den fungerer bra som mp3 spiller, og det må jeg si iPhone gjør i veldig stor grad.

 

Jeg har hatt massevis av telefoner fra masse forskjellige merker, og jeg visste godt hva jeg fikk og ikke fikk med iPhone'n før jeg kjøpte den. Men totalopplevelsen er kjempebra for min del. Eneste jeg virkelig har savnet er multitask, som jeg får om en måneds tid. (Ja, jeg vet det ikke er "ordentlig" multitask, men den gjør det jeg vil.)

 

En smartphone jeg hadde for en stund siden, var SE P1i. Kan ikke si jeg likte den så veldig godt, syns den var veldig treg.

 

 

Men for all del, om du føler deg bedre av å kalle folk som kjøper iProdukter for sheep, så be my guest. Synes forøvrig det er litt morsomt at folk som kjøper seg Mac blir kalt sheep, når Mac er ~ 5% av markedet.

Endret av Thomas_H
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal vi prate design så vil jeg påstå Samsung Wave stiller sterkt. Se især svak utbuing øverst og nederst på skjermen i glasset! Snoop detalj.

 

Syns stadig Sony Ericssons X10 er rålekker. Men mer i hvitt enn sort nå. Trist at jeg ikke kan bytte farge uten videre :(

Wave er bra. Kjøpte meg en for ett par dager siden. En stor fordel er "SD Micro-minnebrikke"-støtten.

Lenke til kommentar

Wave er bra. Kjøpte meg en for ett par dager siden. En stor fordel er "SD Micro-minnebrikke"-støtten.

 

Ehm... Ok. Du har microSD på så å si alt da, men fordel er fordel :) Jeg liker Wave fordi alt er så elegant. Liker spesielt å kunne aktivisere bluetooth/wifi/lydløs samt lese sms uansett hvor jeg er i menyen takket være gardinen som kan dras ned :)

Lenke til kommentar

 

Her er jeg nødt til å rette på en del feil hos deg.

 

For det første så ville jeg aldri ha kjøpt en så stygg mobil som Motorola Milestone XT720.

 

For det andre så støtter skjermen XPERIA X10 har 16.7 mill farger. På grunn av begrensningene i Android 1.6, så får du bare 65k farger da. Så når XPERIA X10 får Android 2.1, så får XPERIA X10 også 16.7 mill farger.

 

Multi touch er en smak sak, så det er ikke en mangel for noen. Jeg har iPod Touch og har hatt den i flere år nå, og hvor mange ganger tror du jeg har brukt Multi Touch på den siden jeg kjøpte den?. Kan telle det på 2 hender.

 

XPERIA X10 støtter 32 GB microSDHC kort fullt ut. Og det er bekreftet. Sjekk her: http://www.gsmarena....ia_x10-2964.php. Og prøv å gjett hvem det var som informerte GSMArena på at et 32 GB kort funket på en XPERIA X10?, jo det var meg det.

 

Det finnes også flere topics på XDA-Developers sin side om at det er bekreftet at 32 GB kort funker på X10.

 

Jeg har også en XPERIA X1 i tillegg til min XPERIA X10, og fysisk tastatur er ikke noe som jeg tar som nødvendig. Men som sagt, smak sak. Jeg klarer meg utmerket med tastatur på skjermen.

 

Joda, Milestone tar mindre plass i lommen, men så har XPERIA X10 større skjerm, så er vel logiskt at XPERIA X10 tar større plass.

 

Vel, Nexus One har samme CPU og GPU, samme oppløsning på skjermen som XPERIA X10, og fikk dette under benchmark'en: 27.6 FPS. (Android 2.1) mens Milestone hadde '20.7 FPS (Android 2.0)'. Og etter hva jeg vet, så har Nexus One 16.7 mill farger på skjermen nå, så å gå i fra 20.7 på Milestone / Droid til 27.6 fps på Nexus One er en økning på ca 33%.

 

EDIT: Men ser at den testen dem brukte i den linken jeg ga deg tidligere er en test som er beregnet for den type GPU som er i Nexus One and XPERIA X10, så er ikke rart at dem kom ut best der. Men uansett så har både XPERIA X10 og Milestone god nok ytelse i spill.

 

EDIT 2: Grunnen til at jeg sa i sta at Milestone er en god mobil for å være i fra Motorola, er fordi Motorola er kjent for å lage mere billige plast mobiler som ikke akkurat er noe bra.

 

Rette feil?

 

Eneste jeg har sagt som muligens er feil er at den ikke støtter mere enn 16GB noe som jeg tok fra telefonens produsent.

 

Alt annet er synsing fra deg og ting DU mener DU ikke har bruk betyr ikke at jeg tar feil.

 

Btw, er dette en stygg telefon?

Motorola-MILESTONE-XT720-Android-SmartPhone-Announced-3G.jpg

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Her er jeg nødt til å rette på en del feil hos deg.

 

For det første så ville jeg aldri ha kjøpt en så stygg mobil som Motorola Milestone XT720.

 

For det andre så støtter skjermen XPERIA X10 har 16.7 mill farger. På grunn av begrensningene i Android 1.6, så får du bare 65k farger da. Så når XPERIA X10 får Android 2.1, så får XPERIA X10 også 16.7 mill farger.

 

Multi touch er en smak sak, så det er ikke en mangel for noen. Jeg har iPod Touch og har hatt den i flere år nå, og hvor mange ganger tror du jeg har brukt Multi Touch på den siden jeg kjøpte den?. Kan telle det på 2 hender.

 

XPERIA X10 støtter 32 GB microSDHC kort fullt ut. Og det er bekreftet. Sjekk her: http://www.gsmarena....ia_x10-2964.php. Og prøv å gjett hvem det var som informerte GSMArena på at et 32 GB kort funket på en XPERIA X10?, jo det var meg det.

 

Det finnes også flere topics på XDA-Developers sin side om at det er bekreftet at 32 GB kort funker på X10.

 

Jeg har også en XPERIA X1 i tillegg til min XPERIA X10, og fysisk tastatur er ikke noe som jeg tar som nødvendig. Men som sagt, smak sak. Jeg klarer meg utmerket med tastatur på skjermen.

 

Joda, Milestone tar mindre plass i lommen, men så har XPERIA X10 større skjerm, så er vel logiskt at XPERIA X10 tar større plass.

 

Vel, Nexus One har samme CPU og GPU, samme oppløsning på skjermen som XPERIA X10, og fikk dette under benchmark'en: 27.6 FPS. (Android 2.1) mens Milestone hadde '20.7 FPS (Android 2.0)'. Og etter hva jeg vet, så har Nexus One 16.7 mill farger på skjermen nå, så å gå i fra 20.7 på Milestone / Droid til 27.6 fps på Nexus One er en økning på ca 33%.

 

EDIT: Men ser at den testen dem brukte i den linken jeg ga deg tidligere er en test som er beregnet for den type GPU som er i Nexus One and XPERIA X10, så er ikke rart at dem kom ut best der. Men uansett så har både XPERIA X10 og Milestone god nok ytelse i spill.

 

EDIT 2: Grunnen til at jeg sa i sta at Milestone er en god mobil for å være i fra Motorola, er fordi Motorola er kjent for å lage mere billige plast mobiler som ikke akkurat er noe bra.

 

Rette feil?

 

Eneste jeg har sagt som muligens er feil er at den ikke støtter mere enn 16GB noe som jeg tok fra telefonens produsent.

 

Alt annet er synsing fra deg og ting DU mener DU ikke har bruk betyr ikke at jeg tar feil.

 

Btw, er dette en stygg telefon?

Motorola-MILESTONE-XT720-Android-SmartPhone-Announced-3G.jpg

Ja er en MEGET stygg telefon hvis du sammenligner den med XPERIA X10. Da er den utrolig stygg.

 

Også har den veldig dårlig utnyttelse av skjermen i fronten, også har den en dårligere CPU enn XPERIA X10, skjermen på XPERIA X10 er 0.3 tommer større, som da er et pluss. XPERIA X10 er 25g lettere også.

 

Det eneste som er bedre på Milestone XT720 er at den har innebygd FM radio (Jeg fikk med MW600 når jeg kjøpte XPERIA X10 som radio da, så jeg mangler ikke noe radio), HDMI utgang og 128 MB mere RAM (I praksis så har ikke 128 MB mere RAM noe å si på grunn av måten Android behandler filer og programmer som går i bakgrunnen) og XPERIA 10 har også 298 MB mere internt minne over Milestone XT720.

 

Også har Milestone XT720 ekte Xenon blitz som hjelper på når det er mørkt.

 

Resten av telefonen har de samme spesifikasjonene som XPERIA X10.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...