Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.

Anbefalte innlegg

Forskjellige behov, som vi finner i forskjellige produkter. Noen til litt verre priser enn andre. Skulle gjerne likt og sett Apple lage en billigere iPhone 4 some i iPhone4 Mini til 3-4000 kroner og fått se hva de klarer med det. Selv har jeg sett telefoner med samme egenskapene som iPhone til en bedre pris. Den gamle iPhone telefonen levde vel på multitouch og "tåler alt mulig" om jeg ikke tar feil?

Endret av Refsa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, iOS er langt fra bugfritt, men det er ikke Android, Bada, Symbian eller WM heller.

Det eneste punktet jeg stusser litt på, er når iPhone-gutta snakker om at brukervennligheten på iOS er mye bedre enn på Android. Det er ikke akkurat vanskelig og lite intuitivt å bruke Android, selv om jeg personlig kun har erfaring med HTC med Sense. Er litt usikker om det er representativt for stock Android though.  :)

Lenke til kommentar

Mulig jeg har et lite hakk i platen, men hva med dere som forsvarer iPhone 4 til de grader her, er det ikke noe galt med dere da?. Har dere ikke sett det at iPhone 4 har store problemer og at iOS 4 er bare et halvferdig produkt i forhold til Android uansett hvor mye dere måtte like iPhone 4 og iOS 4?

Jeg har ingen problemer med at dere tar iPhone 4 og iOS 4 for gode produkter for dere, men det jeg har store problemer med at dere ikke vil inrømme at iPhone 4 har store problemer og at iOS 4 er bare et halvferdig produkt for veldig mange ute i verden i dag.

Igjen, la meg spørre hvorfor det er veldig lite business folk som går rundt med iPhone's nå i dag?. Og hvorfor ser jeg for det meste 13-18 åringer her jeg bor som går med iPhone's?.

Når jeg ser business folk, så ser jeg dem for det meste med Nokia eller Sony Ericsson telefoner.

Jeg har ikke hatt min så veldig lenge enda men jeg har ikke hatt noen problemer med den. Og før du påstår at jeg betalte 10000 for den så kjøpte jeg den i UK.

Vel, kan du forklare meg hvorfor jeg ville ha fått enormt mange problemer med den og hvorfor en iPhone 4 ville ha blitt pain in the ass for meg om jeg hadde hatt den?. Som jeg sier, folk som meg kjøper ikke en iPhone 4, fordi det er en problem telefon for meg og mange andre med halvparten av de tingene du kan få i Android f.eks.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

The history of fanboys:

1960s: Music

1970s: Politics

1980s: Fashion

1990s: OS & hardware

2000s: Game consoles

2010s: Mobil phones...

Fordi når du velger en telefon, Apple eller HTC, så velger du samtidig et image. Du knytter dette til din identitet, og når noen angriper denne telefonen, så tar du det som et angrep på ditt image. Når Terminator sier at iPhone er en søppeltelefon, så sier han også noe om meg som person siden jeg valgte nettopp denne telefonen. ;)

Jeg skjønner psykologien i det, jeg skjønner bare ikke hvorfor folk bryr seg. Nå har jeg vært med på alle disse fanboyperiodene.

1970s: Politisk helt klart, jeg sloss gjerne med nazister. (Det var ikke noen forum den gang, så når jeg sier sloss så var det i gatene...)

1980s: Hendte vel at jeg sloss da også, ikke av egen vilje, men fordi bønder på byen synes at jeg så så homsete ut og antok at jeg fortjente juling...

Jeg kan forstå at politikk og fotball vekker følelser i folk. Men jeg har ikke skjønt folk som blir opphisset av teknologi. Jeg har hatt maskiner med de fleste operativsystemer på. (MacOS, OSX, DOS, WIndows, Unix, Linux, OS/2 etc.) Hardware fra minst 10 leverandører, med prosessorer fra AMD, Intel, Motorola og flere. Vi har hatt Nintendoer, Playstation og Xboxer her i huset. I mobilmuseet mitt finner man Nokia, Sony Ericsson, Motorola, Siemens, iPhone og muligens et par til.

Jeg har lest mange av de mest rabiate angrepene på Apple og iPhone her i tråden. Men jeg føler meg i grunnen ikke angrepet i det hele tatt. Det gjorde jeg ikke når jeg brukte Nokia eller Sony Ericsson heller, og folk rakket ned på dem. Det er så enkelt som dette: iPhonen min (en 3GS) er den nyttigste telefonen jeg har hatt, målt i bruksverdi. Den har bare halvparten av batteritiden til min gamle SE, men det er en "pris" jeg er villig til å betale. Så får andre synes hva de vil.

Når det kommer til et stykke er det et spørsmål om behov og om smak og behag. En av naboene mine har en Porsche Cayenne. "Traktor" kaller jeg den for meg selv. Jeg hadde ikke kjøpt en selv om jeg hadde råd. Men det er hans bil og hans valg. Jeg logger meg ikke på forumet for å skrive side opp og ned om hvor dumme Porsche-brukere er. Det ville nå falle på sin egen urimelighet, om man ser på hva han har oppnådd i livet.

Det er kanskje litt av problemet her: De flste av dere er litt for unge til å ha oppnådd så mye ennå. Da er det kanskje lettere å skryte av hva man har enn hva man kan...

Husk: Forumets troll er som troll flest: De vokser når de mates. Så er det noen som tydeligvis er selvgående, hvilken glede de nå har av det. Av og til er vi nødt til å gripe inn. Men helst hadde jeg ønsket at dere ignorerte dem. Og at folk med alder over 15 klarte å presentere tekniske argumenter uten å latterliggjøre de som klarer seg uten. Men det klarer de visst ikke...

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg grønn over ting med Android. Skulle gjerne likt og hatt en telefon med iOS på lengre basis enn noen dager, men slik den er priset er det ikke veldig gunstig.

Aå jeg stemmer for at de kan klare og lage en anen versjon av iPhone til en billigere penge og fortsatt god teknologi som de burde klare så skal jeg nok sjekke ut iOS.

Ja, Nokia er også en utsatt telefon. Spesielt fra de med SE. Krigen er egentlig ganske lik. Krig mellom Nokia og SE samtidig som Android og iOS kriger.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Vel, kan du forklare meg hvorfor jeg ville ha fått enormt mange problemer med den og hvorfor en iPhone 4 ville ha blitt pain in the ass for meg om jeg hadde hatt den?.

Det tror jeg nesten du må forklare selv. Du kan ikke vente at andre skal forklare dine potensielle problemer når de selv ikke opplever dem (som problemer.)

Som jeg sier, folk som meg kjøper ikke en iPhone 4, fordi det er en problem telefon for meg og mange andre med halvparten av de tingene du kan få i Android f.eks.

Fair nok. Jeg husker når faren min skulle kjøpe seg sitt første stereoanlegg, og jeg (ikke gamle karen da) håpet han ville velge det ene, fordi det hadde flest knapper og flest watt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, kan du forklare meg hvorfor jeg ville ha fått enormt mange problemer med den og hvorfor en iPhone 4 ville ha blitt pain in the ass for meg om jeg hadde hatt den?.

Det tror jeg nesten du må forklare selv. Du kan ikke vente at andre skal forklare dine potensielle problemer når de selv ikke opplever dem (som problemer.)

Som jeg sier, folk som meg kjøper ikke en iPhone 4, fordi det er en problem telefon for meg og mange andre med halvparten av de tingene du kan få i Android f.eks.

Fair nok. Jeg husker når faren min skulle kjøpe seg sitt første stereoanlegg, og jeg (ikke gamle karen da) håpet han ville velge det ene, fordi de hadde flest knapper og flest watt...

Jeg har forklart mange ganger på hvorfor jeg ikke kan ha en iPhone 4 og på hvorfor jeg hadde klikket totalt og solgt den tvert om jeg hadde kjøpt den. iPhone 4 og iOS 4 har så mange mangler av slike ting jeg har bruk for i dag at jeg ikke egentlig ikke skjønner hvorfor et firma som Apple kan la være å ha disse tingene i telefonen / os'et i dag som er år 2010.

Hadde vi vært i år 2007 / 2008 nå, så hadde jeg valgt en iPhone 4, men desverre, vi er i år 2010 nå hvor teknologien går fort fremover, mens iPhone 4 bare har fått noen få nye ting i fra tidligere iPhone OS'er og at iPhone 4 bare har fått en liten refresh på hardwaren.

Men jeg har et spørsmål. Hvor mye raskere er iPhone 4 med iOS 4 til å starte kameraet å ta et bilde f.eks i forhold til hvor rask iPhone 3GS er med iPhone OS 3.1.3 til å åpne kameraet og ta et bilde?.

Lenke til kommentar

Et godt eksempel på denne krigen er da Google Chrome kom på markedet. Ingen fra Firefox likte det fordi det ikke hadde utvidelser. Resten bare fnyste og sa det bare var tull. Så kom utvidelser og hva sa Firefox brukerne. Jo, at det var like ille som før fordi det ikke hadde ditt og datt uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Aå jeg stemmer for at de kan klare og lage en anen versjon av iPhone til en billigere penge og fortsatt god teknologi som de burde klare så skal jeg nok sjekke ut iOS.

Det hadde de nok gjort hvis de mente det var penger i det. Eventuelt åpnet for lisensproduksjon. Men Apple er litt sære sånn.

Kan ta et lite eksempel. Du vet vi har den vanlige Sony Ericsson XPERIA X10 ikke sant?. Men så laget Sony Ericsson mini modellen av den som heter XPERIA X10 mini. Og etter hva jeg vet så selger Sony Ericsson den telefonen som hakka møkk :thumbup:.

Så jeg tror Apple ville ha solgt MYE av en mini versjon av iPhone 4 som koster halvparten av hva den vanlige iPhone 4 koster.

Nå kommer jo Sony Ericsson XPERIA X8 ganske snart også som er i midten av XPERIA X10 og XPERIA X10 mini. Og XPERIA X8 kommer til å være billig.

Jeg var på Telebutikken noen dager siden og spurte dem om hvor mye dem selger av Sony Ericsson XPERIA X10. Og dem sier det går enormt mye av den. Men det går litt mere av HTC Desire da.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jeg har forklart mange ganger på hvorfor jeg ikke kan ha en iPhone 4 og på hvorfor jeg hadde klikket totalt og solgt den tvert om jeg hadde kjøpt den.

Men da er det vel bare å la være å kjøpe den. Det er det som er så fint med kapitalismen, du kan velge hvilken mobil du vil kjøpe, og hvilken tannpasta og frokostblanding og bil og joggesko.

iPhone 4 og iOS 4 har så mange mangler av slike ting jeg har bruk for i dag at jeg ikke egentlig ikke skjønner hvorfor et firma som Apple kan la være å ha disse tingene i telefonen / os'et i dag som er år 2010.

Fordi de får solgt dem uten. Det spiller ingen som helst rolle så lenge noen andre lager telefoner med som du og andre som trenger dem kan kjøpe...

Lenke til kommentar

En så fordomsfull selger som er såpass nedlatende til kundene sine har jeg vanskelig for å tro eksisterer...

Så det at han faktisk ønsker å kartlegge kundens behov er nedlatende? Hadde jeg møtt en sånn selger den gang jeg kjøpte telefon, så hadde jeg kanskje sluppet å ende opp med en iphone som jeg alldeles ikke var fornøyd med. Hvorfor skal det å bruke hodet bli sett på som at man angriper deres hellige ku? For veldig mange er iphone veldig fint, men for mange så er faktisk iphone praktisk talt ett svært dårlig produkt, ut i fra de behovene de har

Lenke til kommentar

Jeg har forklart mange ganger på hvorfor jeg ikke kan ha en iPhone 4 og på hvorfor jeg hadde klikket totalt og solgt den tvert om jeg hadde kjøpt den.

Men da er det vel bare å la være å kjøpe den. Det er det som er så fint med kapitalismen, du kan velge hvilken mobil du vil kjøpe, og hvilken tannpasta og frokostblanding og bil og joggesko.

iPhone 4 og iOS 4 har så mange mangler av slike ting jeg har bruk for i dag at jeg ikke egentlig ikke skjønner hvorfor et firma som Apple kan la være å ha disse tingene i telefonen / os'et i dag som er år 2010.

Fordi de får solgt dem uten. Det spiller ingen som helst rolle så lenge noen andre lager telefoner med som du og andre som trenger dem kan kjøpe...

Ja takk gud for at jeg kan velge noe annet som er mye bedre enn iPhone 4. Og jeg mener ekstremt mye bedre også.

Joda dem kunne nok ha solgt like mye av iPhone4 om den ikke engang hadde hatt kamera og hvis den hadde hatt hardware specs som er like dårlig som det ville ha vært i 2007. Så lenge Apple logoen står på telefonen, så kjøper dem den uansett hvor lite funksjoner en iPhone hadde hatt. Det er det jeg har forstått med hvor lite egentlig en iPhone bruker trenger på iPhone. Et godt eksempel er jo Zepticon som ikke trenger noen funksjoner i det hele tatt.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Ja takk gud for at jeg kan velge noe annet som er mye bedre enn iPhone 4. Og jeg mener ekstremt mye bedre også.

Jeg skjønner at du er takknemlig. Men dette er et forum, ikke en menighet. Man får ikke plusspoeng for å ikke kunne se en sak fra to sider her.

Joda dem kunne nok ha solgt like mye av iPhone4 om den ikke engang hadde hatt kamera og hvis den hadde hatt hardware specs som er like dårlig som det ville ha vært i 2007. Så lenge Apple logoen står på telefonen, så kjøper dem den uansett hvor lite funksjoner en iPhone hadde hatt. Det er det jeg har forstått med hvor lite egentlig en iPhone bruker trenger på iPhone.

Og så? Noen kjøper klær på grunn av merket. Det gjør ikke jeg. Men det får da være deres valg, så lenge jeg kan kjøpe klær som jeg liker til mitt bruk.

Et godt eksempel er jo Zepticon som ikke trenger noen funksjoner i det hele tatt.

Hvorfor må du angripe enkeltbrukere fordi om du ikke har noe til overs for Apples produkter og mål? Om Zepticon kjøper seg en mobil "uten funksjoner", så blir ikke din telefon noe mindre verd for deg av det...?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Iphone haters vil prøve å få de som har iphone til å angre på at de har 'sløst' så mye penger.

Who cares, iphone gutta bryr seg ikke om hva nerds uten råd til iphone sier, med mindre du har status ellerno.

Haha! Akkurat som det kun er prisen som gjør at folk velger noe annet enn iPhone? Du er jo ikke hakket bedre enn de såkalte "iphone haters"  ;)

Lenke til kommentar

Hva mener du? Fordi jeg dømmer etter status?

Javel, alt jeg mener å si, er at haters gonna hate. Iphone haters kommer til å hate på alt apple gir ut, uansett hvor uberavansert det er med 10000 forskjellige dingser.

Kan hende jeg misforstod innlegget ditt litt, sorry isåfall..

Hvis man er anti-apple, så vil man prøve å rakke ned på alt apple gir ut, den ser jeg. Men man er ikke en "hater" hvis man påpeker at iphone ikke er en perfekt telefon. Jeg digger android, men kan fint finne ting som ikke er perfekt med det. Er jeg da en "android-hater"?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du er takknemlig. Men dette er et forum, ikke en menighet. Man får ikke plusspoeng for å ikke kunne se en sak fra to sider her.

Joda dem kunne nok ha solgt like mye av iPhone4 om den ikke engang hadde hatt kamera og hvis den hadde hatt hardware specs som er like dårlig som det ville ha vært i 2007. Så lenge Apple logoen står på telefonen, så kjøper dem den uansett hvor lite funksjoner en iPhone hadde hatt. Det er det jeg har forstått med hvor lite egentlig en iPhone bruker trenger på iPhone.

Og så? Noen kjøper klær på grunn av merket. Det gjør ikke jeg. Men det får da være deres valg, så lenge jeg kan kjøpe klær som jeg liker til mitt bruk.

Et godt eksempel er jo Zepticon som ikke trenger noen funksjoner i det hele tatt.

Hvorfor må du angripe enkeltbrukere fordi om du ikke har noe til overs for Apples produkter og mål? Om Zepticon kjøper seg en mobil "uten funksjoner", så blir ikke din telefon noe mindre verd for deg av det...?

Jeg er ikke her for å få pluss poeng :p. Jeg er her for å få alle fakta om iPhone 4 og iOS 4 frem og på hvorfor Apple er dumme som ikke gjør iPhone 4 og iOS 4 MYE bedre sånn at iPhone 4 faktisk kan bli enormt populær.

Jeg vet at Apple ser mye på tall og det der, og jeg vet at Apple vil at flere skal kjøpe iPhone 4 osv, men hvorfor gjør ikke Apple noe med det sånn at f.eks jeg kunne ha kjøpt den også?. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å kjøpe en iPhone 4 om den hadde vært up to date som mange andre mobiler er i dag.

Tilbake i tid når jeg kjøpte min iPod Touch, da hadde den kommet ut for første gang. Ja det var den første iPod Touch'en som var sluppet av Apple. Da var iPod Touch noe sinnsykt bra og fancy å ha. Du hadde skikkelig status da om du eide en da.

Men i dag, så har du ikke noe status på å ha en iPhone. Det eneste jeg kan tenke meg at du får som status med å ha en iPhone 4 i dag er at du er inn på mote og design. And that's it.

Men vil ikke akkurat si at mote og design er inn i mobil verden i dag heh. Det som er inn i dag er touch mobiler med veldig stor skjerm og skikkelig rå hardware.

Og til det siste du sier. Du forstår meg helt feil. Du har ikke forstått det at selv om Zepticon sier til meg at iPhone 4 er et bra produkt for han, så kjønner jo jeg det uten problemer. Men se den andre veien da. Skjønner Zepticon at iPhone 4 blir tatt som en søppel telefon av ekstremt mange i dag i verden på grunn av en telefon som har mange problemerr og mangler?. Skjønner han virkelig dette på hvorfor mange ikke vil ha iPhone 4?

Hadde iPhone 4 vært uten disse problemene og manglene, så kan jeg love dere alle at iPhone 4 ville ha vært kjempe populært i dag, og at det hadde definitivt vært inn i dag å ha en iPhone 4 om det hadde vært tilfellet.

Men men, Apple tenker ikke den veien, dem tenker på hva dem vil og ikke på hva folkemassen i dag krever av en mobiltelefon i dag som er år 2010.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...