Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The history of fanboys:

 

1960s: Music

1970s: Politics

1980s: Fashion

1990s: OS & hardware

2000s: Game consoles

2010s: Mobil phones...

 

Hva skal vi gjøre med dere? At noen gidder bruke tiden sin på å diskutere signalstyrken på ulike telefoner er greit, men at dere kan bli så innmari hissige? Og hvorfor idiotforklare folk som er uenige med dere? Det er bare et teknisk hjelpmiddel. Lurer på om folk oppfører seg slik på forum son diskuterer barbermaskiner eller mixmastere...

 

Vi som driver dette forumet er opptatt at det skal være et sted hvor folk har lyst til å være. De som skaper mistrivsel ødelegger for alle andre. Det er begrenset hvor mye tid vi kan bruke på å leke barnepiker.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fordi når du velger en telefon, Apple eller HTC, så velger du samtidig et image. Du knytter dette til din identitet, og når noen angriper denne telefonen, så tar du det som et angrep på ditt image. Når Terminator sier at iPhone er en søppeltelefon, så sier han også noe om meg som person siden jeg valgte nettopp denne telefonen. ;)

Lenke til kommentar

1. Om du har flash avslått når du ikke vil bruke det, så er du fortsatt like trygg som at du skulle ha slått av flash med muligheten for å ha flash på iPhone. Og hvis du skal gå rundt å tenke sikkerhet på den måten der hele tiden, det blir jo samme måte som at jeg f.eks må tenke sikkerhet med å ikke gå ut, for jeg vet aldri når jeg kan bli påkjørt av en bil.

Det er overhode ikke det samme, å ikke ha flash er å tenke sikkerhet på samme måte som å ikke sitte på folk som kjører i fylla.

 

2. Ok, forklar dette da?
. Vil du klare dette med iPhone 4?.

Dette er standbytid, telefonen min har nå, i standby,med wifi og 3g påslått, mistet 5% batteri etter 5 timer. DVS min iphone 3G har standbytid på 100 timer dersom dene progresjonen er lineær.

Vi diksuterte brukstid gjorde vi ikke?

 

3. Er dette her i tillegg til den andre linken jeg ga i fra GSMArena nok til å vise hvorfor vi sier at iPhone 3G er sirup treg med iOS 4?.
OKay, er at du linker en video der du kjører dem mot hverandre. Klart forskjeller vises der. JEg legger ikke emrke til dette når jeg bare bruekr en enhet. Og er det egentlig rart? Du har et mer avanser OS på samme hardware. Da krever det vittelig mer kraft?

 

4. Ja her må du lade den hver dag mens jeg må lade min XPERIA hver andre dag lol. Har du kanskje tenkt å prøve å slå av 3G, Bluetooth og Wi-Fi når du ikke bruker det på telefonen sånn at du kan få enda lengere batteritid?.

Hvorfor skal jeg slå av 3g og Wifi For batteritiden sin del når jeg har lader tilgjengelig hver dag?

 

5. Ja, hvis jeg drar på tur, så har jeg med meg en USB kabel sånn at jeg kan lade telefonen om jeg får sjangsen mens jeg er på en lengere tur. Og hva er grunnen til at du ikke ville ha gjort dette om du f.eks ville bli borte i 3-4 dager?.

Klart jeg og ville ha med en datakabel på lengere tur, men hva is varte har dette med saken å gjøre? HAr du kunn bruk for å lagre ting på telefona når du er på lengere turer?

 

6

. Hvorfor man skyr unna iTunes som pesten?. Vel, den er buggy som faen, den er så treg at jeg kan ta meg en middagshvil før den starter å gjøre noe. Den installerer mye dritt som du egentlig ikke har behov for hadde Apple kunne ha laget et skikkelig program som ikke krever at du må installere 4-5 ting totalt bare for å kunne overføre musikk eller film eller bilder til din iPhone.

Kan gjerne fortelle meg hvilke bugs?

Og på hvilken måte er det tregt?

Den instalerer Quicktime og Bonjour, begge er programmer som styrer henoldsvis video og telefon funksjonen i programmet.

 

Til det neste her. Det jeg sa var at om du overfører musikk via iTunes til din iPhone som du presterer er så lett, så vil det si at du ikke vil kunne få den musikken i fra din iPhone igjen over til din datamaskin.

Det kan jeg lett. Og har gjort det flere ganger.

 

Ser du poenget her?.

Ja du synes at iPhone gjør det vanskelig å være pirat. Synd for deg.

 

Og hvem bryr seg om piratkopiering?, du piratkopierer selv uansett om du er hos en kompis å henter musikk og overfører det via iTunes uansett lol.

Jeg har da aldri påstått at ejg har gjort dette? JEg bruker utelukkende spotify, og om musikken jeg skal ha ikke finnes der så kjøper jeg den i itunes.

 

7. Hvordan vet du om du kommer tilbake å sover i din egen seng hele tiden?. Er du ikke ute å reiser i det store og det hele?. Du må uansett ha denne USB kabelen for å kunne ladde telefonen din. Og hvor mange ganger må vi si dette til deg?

Bah. Hvilken nytte har algring på telefonen dersom du må planlegge at du skal ha med deg noe? Er ikke hele ideen at den skal være praktisk om du plutselig trenger å lagre noe når du er på besøk hos en kompis eller på skola der du vanligvis ikke gidder å dra med deg en kabel?

Om jeg er på ferie og har med meg Ladekabel og iPhone så ahr jeg også med meg PCn og min 1TB externe HDD. Horfor skal jeg lagre på telefonen da?

 

8. Hvorfor står du i det hele tatt å skravler om at du heller tar en USB minne penn over en kabel med deg når du uansett må ha denne USB kabelen med deg for å kunne ladde telefonen hvis du er ute å reiser?, hvor dum er du egentlig. Ja jeg må spørre deg, for dette er jaggu meg dummere en værst.

Nei, akkurat her er det DU som er dum. JEg snakker om, og har påpekt dette FLERE ganger at jeg ikke snakker om situasjoner der du er ute å resier, jeg snakker om situasjoner i dagliglivet!

 

Greit hvis du bare er hjemme i samme by sammen med kompiser, så er det greit, men skal du ut å reise, da er du avhengig av denne USB kabelen uansett.

JA, er det ikke dette ejg ahr brukt ørten poster på å si? HVor ofter er du ute å reiser kontra sammen med venner hjemme?

 

9. Hvor mange ganger må jeg fortelle deg at jeg har 75-80% av problemene som er listet opp i denne linken med disse 80 problemene. Hvorfor må jeg selv skrive ned det samme som står på den siden?. Når jeg har samme problem så har jeg samme problem, og da nytter det ikke bare for meg å skrive noe ned som allerede er skrevet ned av noen andre som har samme problemene som meg. Eller at jeg har samme problemer som dem.

 

Hva vil det bevise deg om jeg skriver disse tingene ned selv?. Når det allerede står i den linken?.

Fordi at jeg vedde på at du overhode ikke har peiling på hva det sm står i den linken innebærer.D er er bare en liste du har funnet på internett som inneholder alle ønskedrømmene til techno journalister.

 

Hvor viktig er feks stereohøytalere for den daglige bruken?

 

Jeg venter fremdeles på dine Pprsonlige problmer med iPhone

 

10. Ja, listen jeg fant på internett er fortsatt sant. Vil du prøve å mot argumentere på hvorfor det som står i listen ikke er sant?. Jah, good luck on that.

Har aldri betvilt at dette er sant, men det er urelevant for min del, jeg vil ha din PERSONLIGE MENING.

Men det er vell vanskelig for deg å komme med da du aldri har rørt en iPhone, abre sett den på youtube?

 

 

11. Så du tror jeg er den eneste som tror at du er på veldig dypt vann nå f.eks?. Har du i det hele tatt lest svarene i fra SolbergMobil og HDlover f.eks?. Jeg anbefaler deg å lese dem på nytt. Hvis ikke så skal jeg linke til hva dem har sagt sånn at du kan se selv hvor latterlig du er til å lese hva vi skriver.

De kan, i motsetning til deg, argumentere for det de sier. Så jeg tror du også kan lese litt og kansje telle over hvor mange personangrep du finner i postene deres.

1. Det er ikke det samme. Fordi om du hadde hadd valgmuligheten for flash så er poenget at det hadde vært flere fornøyde kunder. Uansett hva du måtte si, så er det alles firmaer's jobb å sørge for å ha mest mulig fornøyde kunder. De firmaene som går etter hva firmaet selv ønsker gjør noe veldig galt. For dem tar ikke hensyn til hva kundene vil. Og da sier jeg, hvorfor tror du så mange hater Apple som firma?.

 

2. Joda, men standby tid er der for å vise hvor lenge batteriet varer uansett. Så den dagen en iPhone 4 slår XPERIA X10 i batteritid, så skal jeg begynne å ta iPhone 4 for å bruke lite strøm.

 

3. Når du ser hvor fort og fint en iPhone 3G går med iPhone OS 3.1.3, så vil jeg si at iOS 4 er enormt treg på en iPhone 3G. Og det har du beviset for på den YouTube linken og linken i fra GSMArena. SÅ hva er dine beviser for at dette ikke er sant?. Ikke kom med at den bare går fort på din 3G, fordi det er ikke noe bevis, fordi det er bullshit.

 

4. Igjen, du sier når du er hjemme så det er det samme om det står på. Men LES HVA JEG SIER HER. Drit i det at du er hjemme nå. Ta for deg at du er ute å reiser. Hvis du er ute å reiser, så vil jeg høre om du slår av Wi-Fi, Bluetooth og GPS sånn at du har mye mere batteridtid. For det er ikke sikkert at telefonen din varer i 8-10 timer med alt dette ståanes på. Og siden Wi-Fi'en sluker strøm når den står der og scanner etter nye Wi-Fi nettverk hele tiden, så tviler keg sterkt på at batteriet varer i lengere enn 6-7 timer maks.

 

Så svar meg på om du ville ha slått av disse tingene om du er ute å reiser. jeg venter på det svaret og ikke noe annet.

 

5. Når jeg er på lengere turer har jeg en stor tildens å besøke venner av meg. Og alle vennene mine har datamaskiner. Så dem kan ha mye fint på maskinen som jeg også vil ha, så da er det VELDIG kjekt å ha en telefon man kan bruke som ekstern harddisk. Og si meg hvorfor jeg skal bruke 350-400 kroner på en USB minne penn og på hva jeg skal med en USB minne penn når jeg har samme greia på min telefon helt gratis?.

 

6. Igjen, så kan jeg styre alt dette som iTunes styrer uten å måtte installere noe som helst på en datamaskin. Nå er jeg ikke alene om å si at iTunes er buggy og sluggish, bare les dette eksempelet her.

 

Kan jeg spørre deg på hva som er fint med å måtte installere iTunes og det der på hver maskin du vil ha musikk i fra bare for å kunne overføre musikken man har lyst på i fra venner f.eks?. Hva som er så mye bedre med iTunes og overføring av musikk enn å bare kopiere musikken rett i fra mappene i WIndows og rett til minnet på telefonene?.

 

Og fortell meg hvordan du gjør det?. Husk på at jeg har hatt iPod Touch i mange år selv og har prøvd ut alt mulig. Og jeg vet at du kan få tilgang til minnet på en PC, men jeg vet også at alle sanger er plasert hulter til bulter i masse mapper hvor sangene er skiftet navn på til noe lignende som TG778HGF f.eks.

 

Fortell meg hva som er bra med å kopiere disse sangene som har fått slike navn i fra iPod Touch eller i fra iPhone når du heller kan gjøre det mye enklere via en Android telefon hvor du også vil ha hele navnet på alle sangene når du fører dem over til din egen PC?.

 

Du sa dette: Ja du synes at iPhone gjør det vanskelig å være pirat. Synd for deg. Vel, den gjør alt mye mere vanskelig i hverdagen. Du må ha programmer til alt for å kunne gjøre noen få ting som alle telefoner kunne ha gjort uten noen programtillegg i 4-5 år allerede.

 

Når Google med Android kan gjøre det så lett å overføre musikk og filer, så kan Apple også gjøre det så lett om dem bare hadde tenkt på kundene sine.

 

Du sa selv tidligere at når du er på noen andre datamaskiner så installerer du bare iTunes og overfører musikken i fra den datamaskinen til din iPhone. Så det blir jo det samme som å pirat kopiere det uansett.

 

7. Nei, hva skal man bruke 32 GB med minne til?, lagre noen få tekst filer på?. Du har fått mye minne for å skulle kunne bruke minnet, ikke for å ikke kunne bestemme selv hva du vil bruke minnet til.

 

Ja, og om du vil ha noen filer i fra noen andre sine datamaskiner, så er det fint å ha med seg en USB kabel. Nå sier jeg ikke at du trenger å ha denne kabelen med deg hver dag, jeg sier at når du vet at du vil ha noen filer med deg i fra den ene skole PC'en f.eks, så tar du med deg en USB kabel sånn at du kan overføre det il telefonen din meget kjappt. Nei for du vet sikkert at i de fleste tilfeller så har ikke du rettigheter for å kunne installere noe programmer på en skole PC så lenge du ikke er en admin der. Så da kan du ikke bruke iTunes heller, så den saken er grei.

 

8. Men hvorfor skifter du emne og snakker om når du er hjemme når jeg hele tiden har snakket om når man er ute å reiser?. Når du er ute å reiser, så bruker du telefonen som ekstern harddisk om du vil ha noen filer i fra andre datamaskiner. Jeg driter langveis i om du er hjemme, for det er ikke det vi snakker om, vi snakker om når du er ute å reiser.

 

Men mulig du prøver å vri deg vekk i fra dette med reisingen, siden jeg har rett her under reising på dette med eksern harddisk muligheten på telefoner i dag.

 

Igjen, jeg driter i om du snakker om når du er hjemme, JEG SNAKKER OM NÅR DU ER UTE Å REISER. Da kommer du deg ikke unna med å bare installere iTunes eller ved å bruke Air Sharing. Da er det veldig kjekt å kunne bruke telefonen som ekstern harddisk. For når du er ute å reiser så har du med deg USB kabelen uansett slik at du kan ladde telefonen.

 

9. Ja vet du noe selv på hva som står i den linken der?, hvis du har så mye peiling så vennligst forklar hvorfor de tingene som står der er feil. Før du har forklart med beviser og faktaer at det som står i den linken med de 80 tingene er feil, så er du en løgner og jeg har helt rett.

 

Jeg vet at det er 100% rett det som står i den linken og jeg har veldig mye peiling på hva en iPhone og en iPod Touch er i dag. Og hva er dine bevis for at jeg lyger om det?. Er dine bevis for det at du bare kan si at dem ikke er rett og at jeg tar feil?.

 

Mine personlige problemer med iPod Touch er det meste som står i den linken som snakker om disse 80 problemene. Hvorfor skal jeg skrive ned disse problemene når dem allerede er skrevet ned for meg?.

 

Jeg kan gjerne copy and paste det som står i linken og si hva som er mine problemer om det gjør deg noe mere glad. Men igjen, hva som er poenget når alt sammen står der fra før av?. Hvor vanskelig skal dette være for deg å skjønne?.

 

10. Igjen, mine personlige meniger er det samme som står i den linken. Få det inn i huet ditt nå.

 

11. Åja, så du mener jeg ikke argumenterer for deg jeg sier?. Så du mener det jeg har skrevet nå ikke er å argumentere?. Javel, godt å vite at du ikke kan lese hvertfall laugh.gif.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og bare for å spørre, si meg hva som er så bra med iPhone som ikke en gang støtter FLAC, OGG, DivX, XviD og MKV filer?. Jeg kan bare føre over disse MKV og FLAC filene rett i fra min datamaskin og over på telefonen min og spille disse filene rett av med en spiller som støtter dette. Kan du dette med iPhone?

 

Alt dette kan jeg bruke på min XPERIA X10 :thumbup:.

Fordi når du velger en telefon, Apple eller HTC, så velger du samtidig et image. Du knytter dette til din identitet, og når noen angriper denne telefonen, så tar du det som et angrep på ditt image. Når Terminator sier at iPhone er en søppeltelefon, så sier han også noe om meg som person siden jeg valgte nettopp denne telefonen. ;)

Åja, det var dagens vits det laugh.gif. Så du mener jeg sier noe som de personene som kjøper en Fiat Uno 60 bil f.eks og jeg da sier at det er en dritt bil. Ånei, jeg kan ikke si at det er en dritt bil fordi det kan ha noe å si for dem som kjøpte bilen, ååååååånnneeeeeeeeiiiiiiii.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Fordi når du velger en telefon, Apple eller HTC, så velger du samtidig et image. Du knytter dette til din identitet, og når noen angriper denne telefonen, så tar du det som et angrep på ditt image. Når Terminator sier at iPhone er en søppeltelefon, så sier han også noe om meg som person siden jeg valgte nettopp denne telefonen. ;)

 

 

 

Så iPhone-brukere er overfladisk, trøtte, minimalistiske, ukompatible, liker ikke å bli holdt, dyre og sliter med gule flekker? harhar.gif

 

Jeg knytter ikke mye identitet til min HTC-mobil for å si det slik, jeg bare tar avstand fra Apple.

 

Edit: Om dere ikke tar dere så nær av oss motstandere, hvorfor sitter dere å plusser alle innleggene til hverandre som om dere er skikkelig inn på å forsvare denne mobiltelefonen?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Edit: Om dere ikke tar dere så nær av oss motstandere, hvorfor sitter dere å plusser alle innleggene til hverandre som om dere er skikkelig inn på å forsvare denne mobiltelefonen?

Med svarene Zepticon har gitt oss alle her, så vet man hvorfor dem gjør det. Dem er hardbarka Apple fanbois som ikke vil inrømme at iPhone 4 har problemer og at iPhone 4 er et stort irritasjons produkt for veldig mange ute i verden i dag.

Lenke til kommentar

Dem er hardbarka Apple fanbois som ikke vil inrømme at iPhone 4 har problemer [...]

Jaha? Ta en titt på følgende sitater:

 

Jeg har heller aldri påstått at den er problemfri og perfekt

 

Jeg kunne faktisk hatt litt lyst på widgets på min iphone, slippe å gå inn på vær jævla app for å finne ut om det er oppdatert.

 

Jeg skulle gjerne hatt en ny lockscreen ja [...]

 

Det er vel ingen som har sagt at de ikke vil ha bedre oppløsning, videokamera, multitasking [...]

 

Ja, det skal jeg være enig i. Der er mange funksjoner som jeg gjerne kunne tenkt meg å ha på iPhone [...]

 

Poenget er at signalet ikke skal forsvinne hvis du holder rundt telefonen, noe som tydeligvis skjer med iPhone 4.

Lenke til kommentar

Høres ut som en konstantering at iPhone ikke er verdt 8000kr.

Det har jeg heller aldri sagt. Kjøper man iPhone fra Ludo (eller av privatpersoner) for 8000 kroner har man enten for mye penger eller et sterkt behov for å eie noe før andre. Telefonen koster 6000 kroner (for modellen med 64GB) i Storbritannia, for å nevne et land. Hva den vil koste her i Norge er fortsatt uvisst.

 

Jeg for min del ville aldri brukt 8000 kroner på en telefon, iPhone eller ei.

Lenke til kommentar

Det er ikke så mye konstruktivt som kommer utav denne diskusjonen her..

 

Jeg er selv en desire-bruker, og er superfornøyd med den! Men samtidig så har jeg forståelse for at folk kjøper iphone, det er jo ikke som om det er en elendig telefon det heller.

 

Android:

Fleksibilitet og muligheter til å sette den opp som man vil. 

iOS:

Idiotsikkert og enkelt.

 

Det skal sies at enkelte kjøper iphone fordi det er mote/kult, det er det ingen tvil om, men man kan ikke sette alle i samme bås.

Terminator: Virker som om du har fått litt hakk i platen, du kommer ingen vei med de argumentene i denne diskusjonen  ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke så mye konstruktivt som kommer utav denne diskusjonen her..

 

Jeg er selv en desire-bruker, og er superfornøyd med den! Men samtidig så har jeg forståelse for at folk kjøper iphone, det er jo ikke som om det er en elendig telefon det heller.

 

Android:

Fleksibilitet og muligheter til å sette den opp som man vil.

iOS:

Idiotsikkert og enkelt.

 

Det skal sies at enkelte kjøper iphone fordi det er mote/kult, det er det ingen tvil om, men man kan ikke sette alle i samme bås.

Terminator: Virker som om du har fått litt hakk i platen, du kommer ingen vei med de argumentene i denne diskusjonen ;)

Mulig jeg har et lite hakk i platen, men hva med dere som forsvarer iPhone 4 til de grader her, er det ikke noe galt med dere da?. Har dere ikke sett det at iPhone 4 har store problemer og at iOS 4 er bare et halvferdig produkt i forhold til Android uansett hvor mye dere måtte like iPhone 4 og iOS 4?

 

Jeg har ingen problemer med at dere tar iPhone 4 og iOS 4 for gode produkter for dere, men det jeg har store problemer med at dere ikke vil inrømme at iPhone 4 har store problemer og at iOS 4 er bare et halvferdig produkt for veldig mange ute i verden i dag.

 

Igjen, la meg spørre hvorfor det er veldig lite business folk som går rundt med iPhone's nå i dag?. Og hvorfor ser jeg for det meste 13-18 åringer her jeg bor som går med iPhone's?.

 

Når jeg ser business folk, så ser jeg dem for det meste med Nokia eller Sony Ericsson telefoner.

Lenke til kommentar

Ikke fordi jeg skal kjøpe den da, men fordi jeg vil se hvor latterlig de vil prise den.

 

A-ha! Du har liten interesse for HTC-mobiler? Hvorfor da må jeg spørre?

 

Skjønner ikke at du gidder å bruke energi på noe slikt, men hva du gjør på fritiden gir jeg blanke f--- i. :)

 

1) Kan ikke fordra Windows Mobile

2) Android har et lite stykke igjen før det for meg blir et fullverdig alternativ (mest rundt GUI, har allerede nevnt dette i tråden)

 

Mulig jeg har et lite hakk i platen, men hva med dere som forsvarer iPhone 4 til de grader her, er det ikke noe galt med dere da?. Har dere ikke sett det at iPhone 4 har store problemer og at iOS 4 er bare et halvferdig produkt i forhold til Android uansett hvor mye dere måtte like iPhone 4 og iOS 4?

 

Jeg har ingen problemer med at dere tar iPhone 4 og iOS 4 for gode produkter for dere, men det jeg har store problemer med at dere ikke vil inrømme at iPhone 4 har store problemer og at iOS 4 er bare et halvferdig produkt for veldig mange ute i verden i dag.

 

Igjen, la meg spørre hvorfor det er veldig lite business folk som går rundt med iPhone's nå i dag?. Og hvorfor ser jeg for det meste 13-18 åringer her jeg bor som går med iPhone's?.

 

Når jeg ser business folk, så ser jeg dem for det meste med Nokia eller Sony Ericsson telefoner.

 

Jeg har ikke hatt min så veldig lenge enda men jeg har ikke hatt noen problemer med den. Og før du påstår at jeg betalte 10000 for den så kjøpte jeg den i UK.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...