Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

1. Du fikk tydligvis ikke med deg selv at du sa dette tidligere: Feil, omflash hadde vært il iphone så hadde mange installert det ukritisk, og apple hadde fått pes for at telefonen hadde klikket pga flash

 

Nå underlinet og boldet jeg det du sa. Når en Android telefone talker flash uten problem og heller ikke klikker noen gang på grunn av det, så burde iphone 4 klare dette også sant?. iphone 4 med sin spec vil klare flash uten noen problemer.

Er overhode ikke noe snakk om speccs. Det er snakk om sikkerhet. Og flash er vell ikkje kjent for akkurat dette er de vell? Hvem tror du rigner til apple og griner nå telefonen deres er hacked ford broren til mora til onkelen sa at flash var kult?

 

2. Kan du forklare meg hvorfor en annen bruker på XDA-Developers har klart å tyne ut 7 dager og nesten 20 timer på sin XPERIA X10?. Nå skal dette bli spennende å se om du finner ut hvorfor laugh.gif.

Jeg forklare? Det er jo du som sier at du får så mye brukstid ut av telefonen din, så linker jeg en side der Brukere sier de får 7 timers bruk. Da er det jo DU, og ikke jeg som må forklare hvordan noen har fått mer????

 

3. Du sier at jeg påstår at du lyger, åja, så du påstår at fyren som driver GSMArena som har 84063740356088428920948034840685093458346 ganger mere peiling på mobiler enn det du har lyger?. Hehe, jeg tror på en ekspert i steted for en Apple fanboi.

http://blog.gsmarena.com/ios-4-gold-is-here-iphone-3g-getting-the-cold-shoulder-on-new-features-my-rant-follows/

Ser at du utfører VM i kildekritikk. "En fyr sa det på internett" har du sjekker flere kilder? MIn kilde sier den er bra noen plasser, dårligere andre. Jeg beskrev min opplevelse. Er det et fasitsvar?

 

4. Nei om du ikke slår av disse, så kos deg med dårlig batteritid hvertfall.

Jada, koser meg jeg. LAder den når jeg sover. holder i massevis det.

 

5. Jo jo, men når du uansett må ha med deg en USB kabel, så kan du fortsatt bruke en XPERIA X10 f.eks som en ekstern harddisk om du trenger mere plass.

Har du USB kabelen i bukselommen når du drar på tur?

 

6. Joda, men iTunes er iTunes. Om man er Windows bruker så skyr man unna iTunes som pesten. Og du må fortsatt installere iTunes som da installerer QuickTime og Bonjour tjenesten og noen andre tjenester som du må ha før du kan bruke iTunes sammen med iPhone. Hvorfor må du installere et program for hver maskin du vil føre over musikk i fra?.

Hvorfor skyr man unna iTunes som pesten?

HVorfor man må ha et program? fordi at å kaste mapper og filer ofer til en ekstern enhet var det man holdt på med på 80 tallet. Velkommen til 2010 der man bruker SPILLELISTER!

 

Og ikke nok med det. Om du fører over musikken din til din iPhone i stedet for å kunne ha full tilgang til minnet på telefonen, så betyr det at du ikke vil kunne oveføre disse mp3 filene du tok i fra kompisen din og som du overførte via iTunes. Og på toppen av det hele at alle sangen er plassert ut i en hel haug med mapper hvor filene er skiftet navn på til noen helt teite navn.

Kan du forklare meg hva i svarte du mener her? Det er jo bare babbel?

 

Joda, høres jo ut som en fantastisk måte for å ta musikk i fra kompisen din til din egen maskin lol.

Å ta musikk fra kompise min sin maskin og over til min telefon er fremdeles PIRATKOPIERING!?

 

7. At du sier at det suger å ha med seg en USB kabel til en telefon i dag viser jo hvor mye du bruker hodet ditt til å tenke med. Hvor mange ganger må jeg si at du er nødt til å ha med deg USB kabelen til både XPERIA X10 og iPhone før du kan få ladet telefonene?. Haaaaaaallllllllooooo, når har du tenkt å våkne opp her eller?.

Seriøst? Jeg trenger ikke lade telefonen mer enn en gang om dagen. Så hvorfor i svarte skal jeg da dra med meg den kabelen ut av huset om jeg kommer til bake og skal sove der?

 

8. Joda, 341 kroner for noe jeg allerede har gratis i min telefon. Hvor mye penger skit dere egentlig?. Først så må dere kjøpe iPhone 4 som er et halvferdig produkt med masse problemer til 6000-7000 kroner, så må dere kjøpe en ekstra minne penn til 300-400 kroner sånn at dere kan ta med dere musikk filer. Så kan dere bruke Spotity for musikk som koster 99 kroner i måneden. LOL, hvor skal dette ende?.

Og dette er et argument for? Jeg personlig synes lett den USB sticken er verdt 350kr fremfor å måtte ha med med en USB kabel i lomma 24/7 for å få lagret tin på min telefon, være seg experia eller iphone.

 

 

9. Ja for ditt argument her var jo så mye bedre. Var det alt du kunne si i ditt forsvar mot det jeg så?, i så fall, gratulerer, du har vist oss alle at du ikke kan svare for deg.

Jeg venter fremdeles på listen over hvilke problemer DU har med iPhone. Og da trenger jeg vell overhode ikke komme med noen argumenter gjør jeg?

 

10. Og jeg har sagt over 9000 ganger selv at jeg driter i hva du mener, jeg bryr meg om hva som virkelig er problemene med iPhone 4.

Sm er? Listen du fant på internett? NMOk en gang, gi meg en liste med de 5 største problemene du finner med iPhone. Og fortell meg hvorfor de er problemer.

 

11. Tror du jeg er den eneste som sier det samme som jeg sa til slutt der?. Du er virkelig på bærtur hvis du tror det.

Så langt ja. Men det har jo ingenting med saken å gjøre. Personangrep er personangrep og bør holdes utenfor diskusjonen. Jeg har fremdeles til gode å kalle deg dum, eller å le av argumentene dine. Det er respektløst og viser egentlig bare hvor moden du er.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da tviler jeg på at det er Adobe sin feil at flash er søppel under Mac OSX.

 

Det her sier vel sitt om hvilket nivå du diskuterer på...

Jeg tror vi lar det være med det.

 

 

Eller, du kan svare meg på to spørsmål.

 

Har du prøvd iPhone i mer enn 3 minutter?

Har du prøvd OSX i mer enn 3 minutter?

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Du som mange andre iPhonebrukere har litt av den holdningen "det trenger vi ikke" eller "der har vi ikke behov for" Jeg har hørt det så mye fra starten da iPhone kom ut. "vi trenger ikke å kunne filme, copy and paste, mikrofon, MMS, multitaskting osv. Men når det endelig kom, jo da var det jubel alikevel!

Ja, det skal jeg være enig i. Der er mange funksjoner som jeg gjerne kunne tenkt meg å ha på iPhone, men som overhode ikke er en dealbreaker for meg.

Jeg veit at det kommer mer i fremtiden, og slår meg til ro med dette. Så lenge telefonen fungerer bra til de tingene jeg bruker den mest til så er jeg fornøyd.

 

Og det er nettopp derfor jeg har iPhone. Fordi den bare funker. De funksjonene den har er lett å bruke og intuitive. Den har mangler, men ingenting jeg gråter meg i søvn over.

 

Jeg ser og på enkelte brukere her inne(skal ikke nevne navn) som hatet iPhone 4g da Gizmoodo først la ut 20 spionbilder av mobilen. De i iphone-tråden mente at dette var absolutt ikke noe appleprodukt og at det hele såg ut som et 2 år gammelt samsung prosjekt!

Ahh, vell, det var ikke meg i såfall, jeg har likte den allerede fra spionbildene, og det tror jeg at jeg ga klart uttrykk for i den tråden.

Som Designer er jeg fan av dem samme "braun" retningen som Apple kjører.

 

Jeg tar det hele med humor når folk selv møter seg i døren. Spesielt når de er høylytt på et forum;)

Jeg trod, og håper, at jeg ikke har møtt meg selv i døren:)

Om jeg i såfall har gjort det, så setter ejg pris på å bli gjort oppmerksom på det! :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg vil se at du sender en mail til de der du klarer å skrive en konstruktivt brev der du forklarer hvorfor det ikke er bedre med widgets og kustomatiserbar homescreen.

Jeg mener ikke at noe er bedre eller dårligere. Jeg har bare sakt at jeg synes widgets er overvurderte. De erfarinene jeg har med dem på telefoner er dog begrenset, men det jeg har sett ga ikke mersmak for min del.

 

Derfor ba jeg om noen eksempler på hvordan dette kan gjøres på en virkelig god måte, da jeg er genuint interesert i å lære om det.

 

Du må følge med hva forbrukere vil ha og ikke minst hva de fleste legger i sine oprativsystemer pr.dags dato.

Det første jeg lærte når jeg startet på industridesign utdannelsen var at forbrukere (og kunder) ikke har peiling på hva de vil ha. De tror de veit hva de vil ha, basert på hva de har sett og hør hos andre.

Om min mor kommer og skal kjøpe mobil hos deg og sier hun vil ha en iPhone, så er det garantert ikke det hun er ute etter. Hun vil ha en telefon somm man kan sende meldinger med og som man kan ringe med.

Men hun tror hun vil ha en iPhone fordi det er dette som er i vinden. Det er det barna har, det er det vininnene har, og det er det som er populært.

 

Du må først kartlegge behovet til kunden, før du kan komme emd noen anbefalinger. Og svært ofte så er ikke det reele behovet i nærheten av det produktet som forbrukeren tror de trenger.

 

Kansje trenger brukeren en widget som slår av og på WiFi. Men det er overhode ikke sikkert.

 

Kansje per driver med kiting, og derfor må vite vindretningen realtime. En widget for dette er perfekt. Anders derimot, bruker værmeldingen til å planlegge når og hvor han skal sette garn i løpet av uken. Til dette er en widget for simpel.

 

Slik det er presentert over virker det som om det er enighet om at fremtidens telefoner er bare widgets?

Og at apps er søppel....?

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

1. Du fikk tydligvis ikke med deg selv at du sa dette tidligere: Feil, omflash hadde vært il iphone så hadde mange installert det ukritisk, og apple hadde fått pes for at telefonen hadde klikket pga flash

 

Nå underlinet og boldet jeg det du sa. Når en Android telefone talker flash uten problem og heller ikke klikker noen gang på grunn av det, så burde iphone 4 klare dette også sant?. iphone 4 med sin spec vil klare flash uten noen problemer.

Er overhode ikke noe snakk om speccs. Det er snakk om sikkerhet. Og flash er vell ikkje kjent for akkurat dette er de vell? Hvem tror du rigner til apple og griner nå telefonen deres er hacked ford broren til mora til onkelen sa at flash var kult?

 

2. Kan du forklare meg hvorfor en annen bruker på XDA-Developers har klart å tyne ut 7 dager og nesten 20 timer på sin XPERIA X10?. Nå skal dette bli spennende å se om du finner ut hvorfor laugh.gif.

Jeg forklare? Det er jo du som sier at du får så mye brukstid ut av telefonen din, så linker jeg en side der Brukere sier de får 7 timers bruk. Da er det jo DU, og ikke jeg som må forklare hvordan noen har fått mer????

 

3. Du sier at jeg påstår at du lyger, åja, så du påstår at fyren som driver GSMArena som har 84063740356088428920948034840685093458346 ganger mere peiling på mobiler enn det du har lyger?. Hehe, jeg tror på en ekspert i steted for en Apple fanboi.

http://blog.gsmarena...y-rant-follows/

Ser at du utfører VM i kildekritikk. "En fyr sa det på internett" har du sjekker flere kilder? MIn kilde sier den er bra noen plasser, dårligere andre. Jeg beskrev min opplevelse. Er det et fasitsvar?

 

4. Nei om du ikke slår av disse, så kos deg med dårlig batteritid hvertfall.

Jada, koser meg jeg. LAder den når jeg sover. holder i massevis det.

 

5. Jo jo, men når du uansett må ha med deg en USB kabel, så kan du fortsatt bruke en XPERIA X10 f.eks som en ekstern harddisk om du trenger mere plass.

Har du USB kabelen i bukselommen når du drar på tur?

 

6. Joda, men iTunes er iTunes. Om man er Windows bruker så skyr man unna iTunes som pesten. Og du må fortsatt installere iTunes som da installerer QuickTime og Bonjour tjenesten og noen andre tjenester som du må ha før du kan bruke iTunes sammen med iPhone. Hvorfor må du installere et program for hver maskin du vil føre over musikk i fra?.

Hvorfor skyr man unna iTunes som pesten?

HVorfor man må ha et program? fordi at å kaste mapper og filer ofer til en ekstern enhet var det man holdt på med på 80 tallet. Velkommen til 2010 der man bruker SPILLELISTER!

 

Og ikke nok med det. Om du fører over musikken din til din iPhone i stedet for å kunne ha full tilgang til minnet på telefonen, så betyr det at du ikke vil kunne oveføre disse mp3 filene du tok i fra kompisen din og som du overførte via iTunes. Og på toppen av det hele at alle sangen er plassert ut i en hel haug med mapper hvor filene er skiftet navn på til noen helt teite navn.

Kan du forklare meg hva i svarte du mener her? Det er jo bare babbel?

 

Joda, høres jo ut som en fantastisk måte for å ta musikk i fra kompisen din til din egen maskin lol.

Å ta musikk fra kompise min sin maskin og over til min telefon er fremdeles PIRATKOPIERING!?

 

7. At du sier at det suger å ha med seg en USB kabel til en telefon i dag viser jo hvor mye du bruker hodet ditt til å tenke med. Hvor mange ganger må jeg si at du er nødt til å ha med deg USB kabelen til både XPERIA X10 og iPhone før du kan få ladet telefonene?. Haaaaaaallllllllooooo, når har du tenkt å våkne opp her eller?.

Seriøst? Jeg trenger ikke lade telefonen mer enn en gang om dagen. Så hvorfor i svarte skal jeg da dra med meg den kabelen ut av huset om jeg kommer til bake og skal sove der?

 

8. Joda, 341 kroner for noe jeg allerede har gratis i min telefon. Hvor mye penger skit dere egentlig?. Først så må dere kjøpe iPhone 4 som er et halvferdig produkt med masse problemer til 6000-7000 kroner, så må dere kjøpe en ekstra minne penn til 300-400 kroner sånn at dere kan ta med dere musikk filer. Så kan dere bruke Spotity for musikk som koster 99 kroner i måneden. LOL, hvor skal dette ende?.

Og dette er et argument for? Jeg personlig synes lett den USB sticken er verdt 350kr fremfor å måtte ha med med en USB kabel i lomma 24/7 for å få lagret tin på min telefon, være seg experia eller iphone.

 

 

9. Ja for ditt argument her var jo så mye bedre. Var det alt du kunne si i ditt forsvar mot det jeg så?, i så fall, gratulerer, du har vist oss alle at du ikke kan svare for deg.

Jeg venter fremdeles på listen over hvilke problemer DU har med iPhone. Og da trenger jeg vell overhode ikke komme med noen argumenter gjør jeg?

 

10. Og jeg har sagt over 9000 ganger selv at jeg driter i hva du mener, jeg bryr meg om hva som virkelig er problemene med iPhone 4.

Sm er? Listen du fant på internett? NMOk en gang, gi meg en liste med de 5 største problemene du finner med iPhone. Og fortell meg hvorfor de er problemer.

 

11. Tror du jeg er den eneste som sier det samme som jeg sa til slutt der?. Du er virkelig på bærtur hvis du tror det.

Så langt ja. Men det har jo ingenting med saken å gjøre. Personangrep er personangrep og bør holdes utenfor diskusjonen. Jeg har fremdeles til gode å kalle deg dum, eller å le av argumentene dine. Det er respektløst og viser egentlig bare hvor moden du er.

1. Om du har flash avslått når du ikke vil bruke det, så er du fortsatt like trygg som at du skulle ha slått av flash med muligheten for å ha flash på iPhone. Og hvis du skal gå rundt å tenke sikkerhet på den måten der hele tiden, det blir jo samme måte som at jeg f.eks må tenke sikkerhet med å ikke gå ut, for jeg vet aldri når jeg kan bli påkjørt av en bil.

 

2. Ok, forklar dette da?

. Vil du klare dette med iPhone 4?.

 

3. Er dette her i tillegg til den andre linken jeg ga i fra GSMArena nok til å vise hvorfor vi sier at iPhone 3G er sirup treg med iOS 4?.

 

4. Ja her må du lade den hver dag mens jeg må lade min XPERIA hver andre dag lol. Har du kanskje tenkt å prøve å slå av 3G, Bluetooth og Wi-Fi når du ikke bruker det på telefonen sånn at du kan få enda lengere batteritid?.

 

5. Ja, hvis jeg drar på tur, så har jeg med meg en USB kabel sånn at jeg kan lade telefonen om jeg får sjangsen mens jeg er på en lengere tur. Og hva er grunnen til at du ikke ville ha gjort dette om du f.eks ville bli borte i 3-4 dager?.

 

6. Hvorfor man skyr unna iTunes som pesten?. Vel, den er buggy som faen, den er så treg at jeg kan ta meg en middagshvil før den starter å gjøre noe. Den installerer mye dritt som du egentlig ikke har behov for hadde Apple kunne ha laget et skikkelig program som ikke krever at du må installere 4-5 ting totalt bare for å kunne overføre musikk eller film eller bilder til din iPhone.

 

Til det neste her. Det jeg sa var at om du overfører musikk via iTunes til din iPhone som du presterer er så lett, så vil det si at du ikke vil kunne få den musikken i fra din iPhone igjen over til din datamaskin. SÅ drar jeg til en kompis med en iphone og må installere iTunes for å overføre sanger jeg vil ha i fra han til min iPhone, så betyr det at jeg ikke vil få disse sangene i fra iPhone og tilbake til din egen datamaskin.

 

Ser du poenget her?.

 

Og hvem bryr seg om piratkopiering?, du piratkopierer selv uansett om du er hos en kompis å henter musikk og overfører det via iTunes uansett lol.

 

7. Hvordan vet du om du kommer tilbake å sover i din egen seng hele tiden?. Er du ikke ute å reiser i det store og det hele?. Du må uansett ha denne USB kabelen for å kunne ladde telefonen din. Og hvor mange ganger må vi si dette til deg?

 

8. Hvorfor står du i det hele tatt å skravler om at du heller tar en USB minne penn over en kabel med deg når du uansett må ha denne USB kabelen med deg for å kunne ladde telefonen hvis du er ute å reiser?, hvor dum er du egentlig. Ja jeg må spørre deg, for dette er jaggu meg dummere en værst.

 

Greit hvis du bare er hjemme i samme by sammen med kompiser, så er det greit, men skal du ut å reise, da er du avhengig av denne USB kabelen uansett.

 

9. Hvor mange ganger må jeg fortelle deg at jeg har 75-80% av problemene som er listet opp i denne linken med disse 80 problemene. Hvorfor må jeg selv skrive ned det samme som står på den siden?. Når jeg har samme problem så har jeg samme problem, og da nytter det ikke bare for meg å skrive noe ned som allerede er skrevet ned av noen andre som har samme problemene som meg. Eller at jeg har samme problemer som dem.

 

Hva vil det bevise deg om jeg skriver disse tingene ned selv?. Når det allerede står i den linken?.

 

10. Ja, listen jeg fant på internett er fortsatt sant. Vil du prøve å mot argumentere på hvorfor det som står i listen ikke er sant?. Jah, good luck on that.

 

11. Så du tror jeg er den eneste som tror at du er på veldig dypt vann nå f.eks?. Har du i det hele tatt lest svarene i fra SolbergMobil og HDlover f.eks?. Jeg anbefaler deg å lese dem på nytt. Hvis ikke så skal jeg linke til hva dem har sagt sånn at du kan se selv hvor latterlig du er til å lese hva vi skriver.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

1. Apple liker ikke programmer som kjører dårlig, og da nektet de flash på plattformen, så enkelt er det. De fleste store streaming/video-sidene har enten en iPhone app eller støtte for formatet som iPhone støtter i nettleseren. Liker du virkelig reklame så godt?

 

2. Er CPU-en underklokket eller er det gjort noen andre modifikasjoner for å gjøre den strømgjerrig?

 

3. Les kommentarene på den videoen da. Han oppdaterte rett fra 3.1.3, dette er visst ikke bra med tanke på ytelse.

 

4. Hvis han uansett skal hjem hver dag, hvor han har lader tilgjengelig, HVORFOR skal han skru av noe som helst? Det er jo selvfølgelig noe annet hvis han skal ut på en lengre reise uten mulighet for å lade telefonen.

 

5. Hvis ikke jeg tar helt feil her mener han tur som i at han kommer tilbake samme dag (ikke nødvendig å dra med USB-kabelen da). Han sa også at han har USB-kabelen liggendes i kofferten/sekken hvis han skal være borte flere dager.

 

6. iTunes kjører bedre i OS X enn i Windows (forståelig nok), men jeg har 0 problemer med iTunes. Det er ikke buggy, og det er heller ikke tregt, kanskje påtide å oppdatere hardwaren din?

 

Edit: De har absolutt mulighet til å forbedre iTunes i forhold til syncing med iPhones! For eksempel skulle jeg gjerne kunne synce musikk fra 2(eller fler) PC-er og tilbake igjen hvis jeg må formatere PC-en.

 

 

7. De fleste av oss kommer hjem til sengen på kvelden etter å ha vært ute av huset, vet ikke om du driter penger og reiser til England sånn spontant.

 

8. Les punkt 5.

Endret av GSP<3
Lenke til kommentar

Her er det mye Fylla har skylda folkens.

 

men seriøst...angående widgets som har gjort til at jeg aldri vil gå over til noe annet igjen:

 

2

meldinger/mail på en swipe, hvis jeg har mailappen oppe på den aktive skjermen, trenger jeg strengt tatt bare å "åpne locken" for å se de siste mailene som jeg fikk en varsel om. samme gjelder også SMS. for meg er dette uvurderlig effektivt.

dette er da til proffbrukeren,

 

3. kalenderen hele tidne aktiv, med hva jeg har for oppgaver, enkelt tilgjengelig. uten noen klikk...sånn at jeg kan lette oppdatere og legge til nye oppgaver når jeg sitter i møter.

 

4. dette er for meg som er fotballidiot og sportsidiot alene grunne til en widget...tidligere så har når jeg har fulgt med mine favorittlag i f.eks fotball, cricket, og i Formel 1, alltid måtte laste ned kalendere for sesongen..og disse var sjelden oppdaterte mot endringer i kampprogrammet...med en enkel widget nå så får jeg hele tiden beskjed om neste, f1 løp, neste kamp, og et trykk viser hele månedens kamper/løp. og hvis jeg har glemt det så dukker det opp en melding om at laget mitt spiller og det har skjedd noe i kampen.

Dette er veldig personlig for meg....men jeg må si at jeg har brukt mange timer for å legge inn/oppdatert kampoppsett på min mobile kalender...her kan man si at man har alltid en avis tilgjengelig...men når man jobber 12-16 timers dager store deler av året...så går det helt i spinn hva man skal gjøre privat.

 

5. selv om wifi/toggle widget ikke er noe viktig for Zepticon...så synes jeg det er greit at jeg har muligheten på en enkel vis, for å slippe at telefonen stanger i trådløse nettverk som finnes der jeg er....ja jeg er en del på reisefot...og stjeling av andres nett er fortsatt stjeling...så jeg er bruker 3g der jeg ikke kan logge meg på wifi....jeg skjønner at dette ikke er noe viktig hvis man sjelden er på steder der man ikke har WIFI muligheter.

 

6. Autosync toggle, helt perfekt når jeg ikke vil at telefonen skal bruke krefter på dette, veldig ofte når jeg er på ferie så slår jeg av autosync..for da vil jeg ikke motta mail fra jobb.

 

dette er ihvertfall mine synspunkter...og det finnes sikkert enda fler når jeg får testet mer.....og når paid apps blir tilgjengelig...

 

morsomme er at alt dette utenom 4 og 6 klarte min e71 også :) derfor valgte jeg den framfor 3gs ifjor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Zepticon:

 

Som mobilselger så spør jeg selvfølgelig kunden en del spørsmål for å finne rett produkt, sånn kunden blir fornøyd med det han kjøper, og sjangsen er da større for han personen kommer tilbake i butikken. Det er folk som ikke har tilstrekkelig kunnskap som ikke vet hva de vil ha. Det er derfor jeg henviser til min egen erfaring for å gi kunden det beste produktet. Du har helt rett med at mange ikke vet hva de vil ha. Se første innlegg i denne tråden, og jeg kunne ikke vært mer enig.

Jeg har aldri hatt noe imot å anbefale iPhoner til kunder. Men jeg presiserer til de som vil ha noe mer, at iPhone kan bli litt i det enkleste laget. Ønsker man noe mer så bør man kanskje se litt over mot android, da kustomatiserbar homescreen og widgets HELT klart gjør mobilhverdagen bedre og enklere. Hadde iPhone hatt dette så er jeg hundre prosent sikker på at svært mange ville tatt nytte av dette. Det er vel en grunn for at appleforum verden over prøvde å fortelle Jobs om dette? Jeg tror det kommer ilag med sosiale tjenester inkludert i OS. Hvis folk bruker øynene så ser man at dette er fremtiden. Og nei det holder ikke med bare en applikasjon for dette.

 

Ellers er jeg smålei av folk som sier at de ikke trenger ditt og datt, for når det endelig kommer så er det jo kjempegreit alikevel. Noen klarer ikke å tenke, at selv om det ikke passer meg som f.eks iphoneforbruker, så kan det passe naboen godt som og eier iPhone.

Jeg skal ikke si at dette treffe deg i det hele tatt. Men mange andre her på forumet som har møtt seg selv i døren. Se på dette:

Apple iPhonfansen sa dette. "Vi trenger ikke..

-MMS

-Copy and paste

-Videokamera

-Multitasking

-Bedre oppløsning

osv.

Men når det endelig kom, jo da var det plutselig full jubel!

 

Vent og se når dette kommer:

-4" skjerm

-Kustomatiserbar homescreen

-Muligheten for widgets

-Sosiale tjestenet inkludert i OS

-Mulighet for å synkronisere sin mobil på en annen dockingstasjon.

 

Tror du det blir jubel da? Og hadde det ikke vært kjempegreit med å hatt noe annet på homescreenen en bare en dump med snarveier til applikasjoner? Hvis ikke så anbefaler jeg deg å gå innom appleforum verden over å se hva de ønsker. Jeg kunne ikke vært mer sikker. Men så ser du mange idag som sier "nei har ikke behov for dette. Har en applikasjon"

Jeg skal garantere enhver her inne på forumet at dette hadde fallt i smak hos de fleste som eier en iPhone. Og jeg skulle stått i kø med gratulasjoner. Det kan jeg love.

 

Du har din fagekspertise i design, jeg har min i mobil.

Endret av SolbergMobil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ingen som har sagt at de ikke vil ha bedre oppløsning, videokamera, multitasking (HVIS det er gjort riktig) osv. Selv mente jeg at de tingene ikke var en dealbreaker før iPhone 4 for min del.

 

Edit: Selvfølgelig blir det jubel hvis Apple tillater syncing av musikk/osv fra flere datamaskiner.

 

Resten av de punktene er egentlig /care for min del. Eller, de kunne gjerne økt størrelsen til 3.7" eller noe med mindre det får eksisterendes apps til å se dårlig ut på den (apps laget for eldre iPhones).

Endret av GSP<3
Lenke til kommentar

Det er vel ingen som har sagt at de ikke vil ha bedre oppløsning, videokamera, multitasking (HVIS det er gjort riktig) osv. Selv mente jeg at de tingene ikke var en dealbreaker før iPhone 4 for min del.

 

Edit: Selvfølgelig blir det jubel hvis Apple tillater syncing av musikk/osv fra flere datamaskiner.

 

Resten av de punktene er egentlig /care for min del. Eller, de kunne gjerne økt størrelsen til 3.7" eller noe med mindre det får eksisterendes apps til å se dårlig ut på den (apps laget for eldre iPhones).

 

Jo det kan jeg låve deg gsp! JEg har diskutert så mye her inne med folk som sa at de aldri såg nytteverdien i mms, de mente at man aldri ville trenge mer pixler en 3gs, multitasking var jo helt tull. De sa de trengte ikke vær inne på mer en et app om gangen. Jeg kunne henvist til ca 100 innlegg om dette. Men det ville tatt tid.

 

Jeg ser godt poenget i solbergmobil sitt innlegg ovenfor. Når de som er listet kommer til iPhone. Klart det blir jubel! Du ser jo bare hvor mye snakk de ble da de kunne lagge sine applikasjoner i mapper på homescreenen. Nå smiler jeg.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Veldig ofte når jeg har diskutert, så har det siste argumentet til Iphone vært det sterkeste...og det er at telefonen var gjennomført bra når den kom, den hadde flere mangler, men det som var på telefonen var et knallprodukt...og fungerte uten problemer.

 

Nå med Iphone4 er ikke det gjeldende heller? siden det ser ut som det er blitt levert et produkt..som nå på noen sider blir kalt som den "dårligste Iphone lanseringen til nå.

Lenke til kommentar

1. Om du har flash avslått når du ikke vil bruke det, så er du fortsatt like trygg som at du skulle ha slått av flash med muligheten for å ha flash på iPhone. Og hvis du skal gå rundt å tenke sikkerhet på den måten der hele tiden, det blir jo samme måte som at jeg f.eks må tenke sikkerhet med å ikke gå ut, for jeg vet aldri når jeg kan bli påkjørt av en bil.

Det er overhode ikke det samme, å ikke ha flash er å tenke sikkerhet på samme måte som å ikke sitte på folk som kjører i fylla.

 

2. Ok, forklar dette da?
. Vil du klare dette med iPhone 4?.

Dette er standbytid, telefonen min har nå, i standby,med wifi og 3g påslått, mistet 5% batteri etter 5 timer. DVS min iphone 3G har standbytid på 100 timer dersom dene progresjonen er lineær.

Vi diksuterte brukstid gjorde vi ikke?

 

3. Er dette her i tillegg til den andre linken jeg ga i fra GSMArena nok til å vise hvorfor vi sier at iPhone 3G er sirup treg med iOS 4?.
OKay, er at du linker en video der du kjører dem mot hverandre. Klart forskjeller vises der. JEg legger ikke emrke til dette når jeg bare bruekr en enhet. Og er det egentlig rart? Du har et mer avanser OS på samme hardware. Da krever det vittelig mer kraft?

 

4. Ja her må du lade den hver dag mens jeg må lade min XPERIA hver andre dag lol. Har du kanskje tenkt å prøve å slå av 3G, Bluetooth og Wi-Fi når du ikke bruker det på telefonen sånn at du kan få enda lengere batteritid?.

Hvorfor skal jeg slå av 3g og Wifi For batteritiden sin del når jeg har lader tilgjengelig hver dag?

 

5. Ja, hvis jeg drar på tur, så har jeg med meg en USB kabel sånn at jeg kan lade telefonen om jeg får sjangsen mens jeg er på en lengere tur. Og hva er grunnen til at du ikke ville ha gjort dette om du f.eks ville bli borte i 3-4 dager?.

Klart jeg og ville ha med en datakabel på lengere tur, men hva is varte har dette med saken å gjøre? HAr du kunn bruk for å lagre ting på telefona når du er på lengere turer?

 

6

. Hvorfor man skyr unna iTunes som pesten?. Vel, den er buggy som faen, den er så treg at jeg kan ta meg en middagshvil før den starter å gjøre noe. Den installerer mye dritt som du egentlig ikke har behov for hadde Apple kunne ha laget et skikkelig program som ikke krever at du må installere 4-5 ting totalt bare for å kunne overføre musikk eller film eller bilder til din iPhone.

Kan gjerne fortelle meg hvilke bugs?

Og på hvilken måte er det tregt?

Den instalerer Quicktime og Bonjour, begge er programmer som styrer henoldsvis video og telefon funksjonen i programmet.

 

Til det neste her. Det jeg sa var at om du overfører musikk via iTunes til din iPhone som du presterer er så lett, så vil det si at du ikke vil kunne få den musikken i fra din iPhone igjen over til din datamaskin.

Det kan jeg lett. Og har gjort det flere ganger.

 

Ser du poenget her?.

Ja du synes at iPhone gjør det vanskelig å være pirat. Synd for deg.

 

Og hvem bryr seg om piratkopiering?, du piratkopierer selv uansett om du er hos en kompis å henter musikk og overfører det via iTunes uansett lol.

Jeg har da aldri påstått at ejg har gjort dette? JEg bruker utelukkende spotify, og om musikken jeg skal ha ikke finnes der så kjøper jeg den i itunes.

 

7. Hvordan vet du om du kommer tilbake å sover i din egen seng hele tiden?. Er du ikke ute å reiser i det store og det hele?. Du må uansett ha denne USB kabelen for å kunne ladde telefonen din. Og hvor mange ganger må vi si dette til deg?

Bah. Hvilken nytte har algring på telefonen dersom du må planlegge at du skal ha med deg noe? Er ikke hele ideen at den skal være praktisk om du plutselig trenger å lagre noe når du er på besøk hos en kompis eller på skola der du vanligvis ikke gidder å dra med deg en kabel?

Om jeg er på ferie og har med meg Ladekabel og iPhone så ahr jeg også med meg PCn og min 1TB externe HDD. Horfor skal jeg lagre på telefonen da?

 

8. Hvorfor står du i det hele tatt å skravler om at du heller tar en USB minne penn over en kabel med deg når du uansett må ha denne USB kabelen med deg for å kunne ladde telefonen hvis du er ute å reiser?, hvor dum er du egentlig. Ja jeg må spørre deg, for dette er jaggu meg dummere en værst.

Nei, akkurat her er det DU som er dum. JEg snakker om, og har påpekt dette FLERE ganger at jeg ikke snakker om situasjoner der du er ute å resier, jeg snakker om situasjoner i dagliglivet!

 

Greit hvis du bare er hjemme i samme by sammen med kompiser, så er det greit, men skal du ut å reise, da er du avhengig av denne USB kabelen uansett.

JA, er det ikke dette ejg ahr brukt ørten poster på å si? HVor ofter er du ute å reiser kontra sammen med venner hjemme?

 

9. Hvor mange ganger må jeg fortelle deg at jeg har 75-80% av problemene som er listet opp i denne linken med disse 80 problemene. Hvorfor må jeg selv skrive ned det samme som står på den siden?. Når jeg har samme problem så har jeg samme problem, og da nytter det ikke bare for meg å skrive noe ned som allerede er skrevet ned av noen andre som har samme problemene som meg. Eller at jeg har samme problemer som dem.

 

Hva vil det bevise deg om jeg skriver disse tingene ned selv?. Når det allerede står i den linken?.

Fordi at jeg vedde på at du overhode ikke har peiling på hva det sm står i den linken innebærer.D er er bare en liste du har funnet på internett som inneholder alle ønskedrømmene til techno journalister.

 

Hvor viktig er feks stereohøytalere for den daglige bruken?

 

Jeg venter fremdeles på dine Pprsonlige problmer med iPhone

 

10. Ja, listen jeg fant på internett er fortsatt sant. Vil du prøve å mot argumentere på hvorfor det som står i listen ikke er sant?. Jah, good luck on that.

Har aldri betvilt at dette er sant, men det er urelevant for min del, jeg vil ha din PERSONLIGE MENING.

Men det er vell vanskelig for deg å komme med da du aldri har rørt en iPhone, abre sett den på youtube?

 

 

11. Så du tror jeg er den eneste som tror at du er på veldig dypt vann nå f.eks?. Har du i det hele tatt lest svarene i fra SolbergMobil og HDlover f.eks?. Jeg anbefaler deg å lese dem på nytt. Hvis ikke så skal jeg linke til hva dem har sagt sånn at du kan se selv hvor latterlig du er til å lese hva vi skriver.

De kan, i motsetning til deg, argumentere for det de sier. Så jeg tror du også kan lese litt og kansje telle over hvor mange personangrep du finner i postene deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mens andre artikler og nettsider kaller telefonen den beste markedet.

 

 

jeg sa vel aldri noe om kvaliteten på Iphone 4. kvaliteten på produktet er nok knallbra og om det er den beste på markedet, det kan faktisk hende...

men jeg nevnte vel spesielt at lanseringen kontra tidligere Iphone lanseringer har vært såpass mye bedre..og med ikke disse "manglene" som har kommet frem..

i tillegg er vel det å lese fra foxnews, elle NYtimes..som å lese om økonominyheter i vg.

 

et produkt som etter en uke etter at den er blitt sendt ut må sendes en firmware update på...kan vel da ikke iht til Apples kvalitetskontroll kalles vellykket.....MEN før jeg får all kritikken om hvor mange andre som har slitt med det samme og at Apple er flinke som kommer med en ny FW update etter bare en uke...JA for all del..all honnør til Apple for det.....MEN mitt poeng igjen er ....telefonen er knallbra..og Apple gjør alt for fikse det...det er også veldig bra..

men sammenlignet med andre iphonelanseringer..så har de vel strengt tatt ikke mottatt sånn kritikk....

Lenke til kommentar

Leser nå på en rekke mobilforum, der svært mange skal ha problemet. Dette er ikke god reklame. Selv om de nok ikke sliter uansett, så er dette en barnehagefeil.

Du er klar over at dette vil kunne skje med enhver mobil hvis du dekker til området som fungerer som antenne?

 

 

Poenget er vel at du dekker antennen i holdestilling på iPhone 4G. Antenner laget av smarte folk ligger vanligvis i toppen der den er best.

 

 

Lenke til kommentar

Antenner laget av smarte folk ligger vanligvis i toppen der den er best.

Feil.

 

Just about every cell phone in current production has the antenna located at the bottom. This insures that the radiating portion of the antenna is furthest from the head. Apple was not the first to locate the antenna on the bottom, and certainly won't be the last.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Antennen ligger vanligvis i bunnen for å ha den så langt unna hodet som mulig.

 

Edit: Eh, Runar slo meg på målstreken :tease:

 

"Bare prisen i seg selv burde holde folk borte, likevel er den dårligere enn andre telefoner på enkelte steder."

 

Så 5000 kroner for 32GB iPhonen er for dyrt for deg?

 

iPhone 4 er også bedre enn andre telefoner på enkelte steder.

Endret av GSP<3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...