GSP<3 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Eller at han aldri/sjelden slår det av? Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Vet du hva Zepticon.. Om du ikke ser nytteverdien i å gjøre mobilhverdagen lettere og gjør at oppgaver går raskere, så har du ikke kunnskap om brukeropplevelse. Jeg har snart en master i industridesign, så jeg kan min del om brukeropplevelser;) Klart det gir en bedre opplevelse å kunne skru på wifi med et klikk på homescreen, kontra 4 klikk på iPhone? Det samme gjelder med 3g og blåtann. Det gjør det voerhode ikke. Det er mer praktisk, og det går raskere.Men, sett at du la alle slike funkjsoner ut på homescreen da? Er det fremdeles brukervennlig? Hvor fote bruker du denne av/på knappen? ofte nok til at det retferdigjør en plass på homescreen? Hva med å slippe å gå innom 10 apps når man kan ha 2 homescreener med fine og gode wigets? Mener du at dette ikke øker brukeropplevelsen så lenge det ser bra ut? Nei, så lenge appene og widgetene begge kommuniserer sin funkjson og sin virkemåte bra, så er den ingen forksjell på bruker opplevelsen. Begge funksjonene lever opp til forventningene, og da er bukeropplevelsen nøytral. Å ha en OK gps gjør ingen forskjell på brukeropplevelsen i forhold til å ikke ha det i det hele tatt. Er du helt på bærtur? Klart det ville gitt deg en bedre brukeropplevelse om du kunne gjort dette på din enhet, kontra å ikke kunnet det. Jo mer ting du får utav at produkt, jo bedre opplevelse gir det deg. FEIL! Om jeg ikke har GPS på min telefon, så forventer jeg heller ikke å ha GPS, derfor har ikke mangelen på GPS noen innvirking på opplevelsen jeg har når jeg bruker telefonen. Alternativt har telefonen en GPS, men denne fungerer ræva. Jeg veit at telefonen min da har GPS, og jeg forventer å kunne bruke den. Når jeg forsøker å bruke GPSen, men ikke får dette til, av ukjennte grunner, så ødelegger dette brukeropplevelsen min. Telefonen har GPS, og denne fungerer helt OK. Telefonen innfrir forventningene mine, emn ikke noe mer og jeg er hverken negativt eller positivt overasket. Jeg har bekreftet at telefonen har den funksjonaliteten den lover. Dette er ikke noe å juble for? Så ahr vi telefonen som har GPS som fungerer bra, den er lett å forstå og man finner fram til det man skal uten problemer. Der man hadde forutsett litt knoting møter man en enkel og lettvinnt løsning. Dette øker brukeropplevelsen. Ser du hva jeg mener? Når jeg veit at telefonen min ikke har GPS, så blir jeg heller ikke skuffet når jeg ser bekrefter at den ikke har det. Men om jeg veit at telefonen har GPS, men at den er ubrukelig, så ødeleger dette brukeropplevelsen. Jeg kan ta et eksempel som du kanskje og skjønner. Jeg er sikker på at iPhone 3g eiere ville satt pris på en middels god multitask kontra å ikke hatt en. For hva er opplevelsen å måtte lukke en applikasjon helt, hver gang man skal lese en ny sms? Hva slags brukeropplevelse er det? Det kommer helt ann på hva man forventer. For å kontre dette så kan man jo se på den videoen som var linket til med HD2 tidligere. Der var det en widget eller app på skrivebordet der det sto WiFi på. Når man trykket på den så fikk man ingen bekreftelse what so ever. Dette har en ganske destruktiv invirkning på brukeropplevelsen av en rekke årsaker. - Brukeren blir usikker - Brukeren føler at produktet ikke virker - Brukeren blir rådvill - Brukeren blir irritert Dette er alle engative følelser som kommer når man bruker den funksjonen som fungerer dårlig. Den fungerer ikke som forventet, elelr den fungerer ikke i det hele tatt. Dette er flere ganger værre enn at telefonen mangler funksjonalitet. Meg: Klart det gir en bedre opplevelse å kunne skru på wifi med et klikk på homescreen, kontra 4 klikk på iPhone? Det samme gjelder med 3g og blåtann. Zepticon: Det gjør det voerhode ikke. Det er mer praktisk, og det går raskere. Men, sett at du la alle slike funkjsoner ut på homescreen da? Er det fremdeles brukervennlig? Hvor fote bruker du denne av/på knappen? ofte nok til at det retferdigjør en plass på homescreen? Vet du hva. Jeg orket ikke å lese hele meldingen din her. Da du påstår at det er mer praktisk å trykke 4 ganger for å komme på 3g en å ha en widget på homescreen som gjor det samme med et tastetrykk. Du er helt ute på jordet at det er ikke vits i å diskutere med deg. HELT ÆRLIG. Mener du det er mer brukervennlig å gå inn i 3 undermenyer for å slå på 3g, en å trykke en gang på en widget på homescreen? Endret 26. juni 2010 av HDlover Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Jeg må smile som bare pokker:) Zepticon: Min hverdag består av å selge mobiler og er gjevlig i kontakt med folk i redaksjonen i mobilen.no om jeg lurer på noe. Jeg vil se at du sender en mail til de der du klarer å skrive en konstruktivt brev der du forklarer hvorfor det ikke er bedre med widgets og kustomatiserbar homescreen. De hadde ledd av deg. Du må følge med hva forbrukere vil ha og ikke minst hva de fleste legger i sine oprativsystemer pr.dags dato. God natt. Jeg er fortsatt helt matt. Endret 26. juni 2010 av SolbergMobil Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hva i all verden bruker du en smartmobil til utenom å ringe og sende meldinger da? Her sier du at du sjelden surfer med din mobil, siden du ikke bruker wifi og 3g. Det står på 24/7 Jeg surfer stort sett på mobilen hele tiden når jeg ikke sitter fremfor PCn. høres heller ikke ut som du noterer avtaler som du kunne likt å hatt dagens avtaler med bare et glimt på homescreen eller lockscreen. Jo, som nevt hadde dette vært en bra funkjson å ha på iphone også. Det tar vel 4 trykk etter det jeg vet? men uansett så er det vel mer brukervennlig å bare kunne trykke en gang? Instillinger(1) - Wifi(2) - Av/på (3) Ja, men dette gjelder vell da også for all funksjonalitet. Det letteste hadde jo også vært om jeg kunne velge alt med bare ett tastetrykk? Det er snakk om å prioritere informasjon og funksjonalitet. Så skjelden som jeg bruker av/på funksjonaliteten, så er det idiotisk å legge den på homescreen. For andre, som bruker den meget ofte, kan det være veldig smart. Du sier et ord her over. Ordet praktisk. Såklart er det mer praktisk å slippe å gå innom 10 applikasjoner når du kan ha alt på 2-3 homescreener. Jeg vil gjerne se hvordan du skal kalre å organisere relevant informasjon fra 10 apps på 2-3 homescreens på en god måte. Eller mener du det er bedre å trykke på 10 snarveier og 10 ganger på homeknappen? Jeg mener at der er bedre å legge sokker i en skuff og skjorter i en annen, og ikke bare kaste de vanligste klærne mine i den øverste skuffen. Jeg skjønner virkelig ikke din vinkling om hvorfor det ikke er bedre med widgets og kustomatiserbar homescreen. Til og med folk på store appleforum motiser deg her.Her ser jeg at du unnskylder deg med å hele tiden gå inn på en applikasjon for å gjøre ting. Jeg har ikke noe i mot custome homescreen, jeg sier bare at jeg mener widgets er overvurderte, det er hallveisapplikasjoner, uten skikkelig funksjonalitet. Presenter meg gjerne for noen knakende gode og skikkelig killer widgets, så skal jeg skifte mening:) Moderniseringen idag av homescreen på aller fleste smartmobiler utenom apple, består av wigets og muligheten til å endre homescreen etter sitt eget behov. Hvis du mener at dette ikke er fremtiden for å få økt brukeropplevelse. Så send en e-post til Espen Swang på Mobilen.noSå kan vi se hvem som smiler mest. Hva fremtiden er er det ingen som veit. Du kan jo kansje ta en kikk å se på hva folk mente om fremtidens mobilmarked 1 år før, og 1 år etter iPhone. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) 1. Om du ikke vil ha flash, så slår du det av. Er ikke vanskelig og du må ikke være einstein for å kunne slå av flash om det hadde vært tilgjengelig i iPhone 4. Og om du ikke liker flash, så betyr ikke det at alle andre ikke vil like det. Poenget er at om flash hadde vært mulig å få i iPhone, så hadde enda flere kunder vært mye mere fornøyd. Feil, omflash hadde vært il iphone så hadde mange installert det ukritisk, og apple hadde fått pes for at telefonen hadde klikket pga flash. Det er fremdeles mange som klikker på "du er kunde nr 1mill" popups på internett. Så hvor kritisk tror du egentlig brukere er? 2. Jeg har rundt 50-60 programmer totalt på min XPERIA X10 nå, og med enormt mange programmer kjøranes i bakgrunnen, så varer batteriet på min XPERIA X10 i ca 48-50 timer. Og dette er også før XPERIA X10 har fått oppdateringen som skal fikse mye med batteri tiden på XPERIA X10. iPhone 4 har lavere batteritid en XPERIA X10. Engadget klarte å tyne ut 38 timer av iPhone 4. Disse 38 timene var med aktivt bruk, dvs med skjermen, wifi osv. 4. Min XPERIA X10 med Android 1.6 yter bedre enn HD2 med Windows Mobile 6.5. Men tingen med det du sa er at telefon selskapene ikke gidder og bruke tid og penger på å oppgradere mere gamle Android mobiler til nyere Android versjoner. Når min 2 år og 1-2 måneder gamle Sony Ericsson XPERIA X1 kan kjøre Android 2.1 nesten knirke fritt, så burde det si deg noe på hvilke mobiler som kan kjøre Android. Min 3G kjører iOS4 nesten knirkefritt den også. 5. Vet du forskjellen på hva en widget er og hva et program er?. Jeg har også Facebook programmet på min XPERIA X10. Men programmet har en widget som jeg kan bruke som jeg kan ha på min home skjerm. Og har jeg den der, så kan jeg bare trykke på widgeten og så gå rett inn i Facebook programmet og få absolutt all info der hvis jeg vil uansett. Jeg bare trykker på appen så får jeg samme informasjonen, uten at det er facebook klatt over hele skjermen min. Uansett så må du sidescrolle for å komme til facebook widgeten, og det er like mye stress som å trykke på facebook knappen. 6. På skolen er no så, men hvor mye filer har skole pc'ene som du kan tenke deg å ha med deg hjem da?. Egentlig ikke så mye, jeg har mappet serveren opp til hjemme PCn så det er ikke noe problem. Var abre et eksempel. Nei poenget var når du er ute å reiser til forskjellige kompiser / venner som du har rundt om kring i landet / samme kommune som du bor i. Da er det kjekt med en strøm kabel (USB kabel til XPERIA X10) med seg. Klart det, den ligger nederst i kofferten den, evt rygsekken. Gidder ikke ha USB kabel i lomma til enhver tid. Jeg kan ta dette som et eksempel. Jeg bruker av og til å dra i fra Ålesund og ned til Oslo for å besøke onkelen min der. Og han elsker Trance musikk akkurat som jeg gjør. Og jeg vet at han har mye god musikk. Da tar jeg med meg USB kabelen slik at jeg kan føre over disse sangene slik at jeg kan starte å høre på disse sangene med en gang om jeg vil. Også sånn at jeg kan lade telefonen min hvis jeg er på besøk hos onkelen min i 4-5 dager f.eks. Om jeg finner noe bra musikk adder jeg dem til spillelisten min i Spotify. Om jeg ikke finner den der kjøper jeg den på Appstore. Jeg får også sangene mine med en gang. Jada, good luck med å overføre 4-5 GB med musikk via Wi-Fi lol. Det høres jo ut som en lett måte for å føre over musikk til telefonen din. Det sa jeg aldri at jeg skulle, jeg bruker USB stick, fordi wifi/blåtann/etc suger. Å bruke telefon/extern ahrdisk som storage er bare pes. USB-sticks FTW. Men vent nå litt. Du kan sikkert føre over musikk f.eks til Air Share f.eks. Men du kan fortsatt ikke bestemme hvor musikk filene dine skal ligge. Som du vet, så er alle sangene du har på iPhone / iPod Touch sortert i mange forskjellige mapper som har fått helt rare fil navn inne på iPhone eller iPod Touch etter at musikken der er blitt overført via iTunes. Med et noe hallveis bra program kan du rename alle sangene etter ID3 tags. Problem solved. Men tinger er at 100% av alle maskinene du kommer over i dag har en eller flere USB porter på maskinen. Så du er garantert å kunne føre over musikk til en Android telefon uansett på en lett og rask måte med å ha med deg USB kabelen til telefonen. Men det er langt i fra å være sikkert at du har Wi-Fi tilgang på alle plassene du er som du har lyst til å ha filer i fra hvis du bruker Air Share på iPhone / iPod Touch. Akkurat det som er mitt poeng, å bruke Telefonen som storage suger balle, nettopp fordi du må dra med deg denne kabelen overalt. USB-sticks er 1000 ganer mer praktisk enn å dra med seg en USB kabel. Det er ingen logiske grunenr til at du skal bruke en telefon som storage over en USB stick, når du får sticks på 256 GB. 7. Vel, det påvirker oss som ikke liker iPhone akkurat på grunn av disse manglene telefonen har. Så selv om det er småe problemer for deg, så kan det være enormt store problemer for meg f.eks. Jeg har enda til gode å se deg påpeke akkurat hvilke problemer du har, og hvordan de påvirker deg, uten at det finnes en lettvint løsning. Feks klaget du her over minne tilgang og filbehandling, uten at jeg har fått hvite hva du bruker dette til? 1. Med andre ord, iPhone er en dritt telefon som ikke takler noe som helst. 2. Ja 48-50 timer er med aktiv bruk på min XPERIA X10 også. Så poenget ditt var?. Så til nummer 4. Åja, så du mener at GSMArena står å lyger om iOS 4 på en iPhone 3G?. Har du lest dette her?. Jeg tviler på at iOS 4 funker kjempefint på din iPhone 3G. Og siden du sikkert vil si at Android 2.1 vil gå dårlig på min XPERIA X1 da, så gi meg bevis som sier at Android 2.1 kjører dårlig på min XPERIA X1?. 5. Jeg må ikke sidescrolle for å komme til Facebook widget'en. For det kommer jo helt ann på hvor du har plassert widget'en. Men greit, ser hva du tenker på med Facebook, men ser du poenget mitt med GPS, Wi-Fi, Bluetooth og 3G instillingene under en widget?. 6. Ok, poenget mitt er tatt og du ser at dine poeng ikke er særlig bra. Ja og har du USB kabelen nederst i kofferten, så har du jo den med deg da. Bra du måtte inrømme at du måtte ha med deg en USB kabel uansett hva. Og her feiler du hardt med å se hva du egentlig sier selv. Du nevner Spotify, men kan jeg spørre hva Spotify koster å ha på mobilen i måneden i motsetning til hva det koster meg å overføre noen sanger i fra onkelen min sin PC via en USB kabel? Kan du bruke USB sticks, så kan du bruke telefonen som en ekstern harrdisk / USB stick også. Og hvorfor kan du ikke bruke telefonen som USB sticks da?. Du må jo drasse en ekstra USB minne penn ekstra med deg da hvis du skal det. Og når du allerede har problemer med å ta med deg en liten kabel, da tror jeg også at en USB minne penn vil være enda større problem å ta med deg. Joda, du bare bruker et program du for å forandre på alle de 200-300 sangen f.eks du måtte finne på å overføre via Wi-Fi. Høres jo ut som en kjempe lett måte for å ha full kontroll over sin egen musikk på det. Hvor lang tid vil det ta å forandre navnet på 200-300 sanger?. Bruke programmer her og bruke programmer der, hvorfor må du bruke programmer til alt?. Skulle ikke iPhone / iPod Touch være så lett å bruke?. Du tror alt dette er så lett du. Hvis du tror dette er lett, så anbefaler jeg deg å prøve Android hvor du slipper alt dette programm marerittet. Da vil du fort finne ut at Android er 78659475 ganger lettere. og du er dum som en ape hvis du tror det motsatte da. Å bruke telefonen som ekstern harddisk er ingen problem så lenge du har en Android telefon og en USB kabel med deg. Ja du må fortsatt ha med deg denne USB kabelen om du vil ladde telefonen. Men jeg kan godt tenke meg at det kan suge balle på iPhone. Der skal jeg være enig. Og kan jeg spørre hva disse 256 GB minne pennene koster HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAA?. 7116 kroner takk for en USB minne pinne på 256 MB. Bare se her. Må si det var et billig alternativ du kom med. Kan jeg få spørre om du i det hele tatt tenker før du poster?, er du helt på bærtur eller? Så til nummer 7. Som jeg har sagt over 9000 ganger her allerede, jeg har 75-80% av disse problemene som beskrevet her. Jeg har bare 75-80% av dem fordi min iPod Touch har ikke disse tingene som har med telefone delen å gjøre. Hahaha, jeg tror du må tenke mere over på hva du svarer fra nå av. Du ser bare dummere og dummere ut for hver post fra deg. Har du ikke sett hva de andre også sier til deg her, eller er du virkelig så trangsynt som du påpeker selv at du er nå?. Endret 26. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Vet du hva. Jeg orket ikke å lese hele meldingen din her. Da du påstår at det er mer praktisk å trykke 4 ganger for å komme på 3g en å ha en widget på homescreen som gjor det samme med et tastetrykk. Du er helt ute på jordet at det er ikke vits i å diskutere med deg. HELT ÆRLIG. Det har jeg da for fanden aldri påstått. Siter meg på det. Jeg orker foresten hellr ikke lese hele din melding, men jeg regner med du er helt på jordet du også. Mener du det er mer brukervennlig å gå inn i 3 undermenyer for å slå på 3g, en å trykke en gang på en widget på homescreen? NEI Les hva jeg skriver da for pokker. Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) av/på wifi: Gjør jeg extremt skjeldent. Tar meg 3 trykk. av/på blåtann: Gjør jeg extremt skjeldent av/på 3g: Gjør jeg extremt skjeldent Hvorfor skriver du dette her til meg, når du sier at du alikevel i siste innlegg at du surfer en del med mobilen? Har du 3g/wifi konstant AV så blir surfeopplevelsen enormt dårlig. Har du de konstant PÅ, så har du så dårlig batteritid på en iPhone 3G at du måtte ha ladet den i snitt 2,5 ganger hver dag. Så hvordan forklarer du at du surfer mye når du ekstremt sjelden skrur av og på wifi/3g? Jada jeg kan sitere: Jeg: Klart det gir en bedre opplevelse å kunne skru på wifi med et klikk på homescreen, kontra 4 klikk på iPhone? Det samme gjelder med 3g og blåtann. Deg: Det gjør det voerhode ikke. Det er mer praktisk, og det går raskere. Men, sett at du la alle slike funkjsoner ut på homescreen da? Er det fremdeles brukervennlig? Hvor fote bruker du denne av/på knappen? ofte nok til at det retferdigjør en plass på homescreen? Hadde du samme syn som meg eller mente du det motsatte? Ellers bruker jeg av/på wifi mye. 3g på min HD2 slår seg av og på automatisk! Noe det aldri har gjort på iPhone. Ellers ser jeg at vi deler noe av det samme syn med kustomatiserbar homescreen. Da det imøtekommer kundenes ønske bedre en å ikke ha muligheten til det. Logisk.. Ellers mente du og at det kunne vær praktisk å ha noen widgets på homescreenen og. meg: Mener du det er mer brukervennlig å gå inn i 3 undermenyer for å slå på 3g, en å trykke en gang på en widget på homescreen? Deg: NEI Endret 26. juni 2010 av HDlover Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 1. Med andre, iPhone er en dritt telefon som ikke talker noe som helst. Presterer du ehr å legge skylden for Flash sine mangler på iPhone? Mener du at Apple bør tilpasse sin telefon den elendige jobbe Adobe har gjort med flash? 2. Ja 48-50 timer er med aktiv bruk på min XPERIA X10 også. Så poenget ditt var?. Da kan du fotelle meg hvorfor du får 800% mer batteritid ut fra din kontra en standard modell? http://forum.xda-developers.com/archive/index.php/t-444295.html Så til nummer 4. Åja, så du mener at GSMArena står å lyger om iOS 4 på en iPhone 3G?. Har du lest dette her?. Jeg tviler på at iOS 4 funker kjempefint på din iPhone 3G. Og siden du sikkert vil si at Android 2.1 vil gå dårlig på min XPERIA X1 da, så gi meg bevis som sier at Android 2.1 kjører dårlig på min XPERIA X1?. HVa mener du her? HAn fyren er sur fordi ikke alle featurene som er i iOS4 til 4gen ikke kommer på 3G. problemet er? Jeg sier at min 3G funker fint med iOS4, du påstår jeg ljuger? 5. Jeg må ikke sidescrolle for å komme til Facebook widget'en. For det kommer jo helt ann på hvor du har plassert widget'en. men greit, ser poenget ditt med Facebook, men ser du poenget mitt med GPS, Wi-Fi, Bluetooth og 3G instillingene under en widget?. Jeg slår aldri av/på disse så hvorfor skal jeg trenge en widget for dette? dersom jeg hadde gjort det så hadde sikkert en slik widget vært fint å ha! 6. Og her feiler du hardt med å se hva du egentlig sier selv. Du nevner Spotify, men kan jeg spørre hva Spotify koster å ha på mobilen i måneden i motsetning til hva det koster meg å overføre noen sanger i fra onkelen min sin PC via en USB kabel? Jeg liker ikke å stjele musikk. Derfor betaler jeg for spotify. Kan du bruke USB sticks, så kan du bruke telefonen som en ekstern harrdisk / USB stick. Og hvorfor kan du ikke bruke telefonen som USB sticks da?. Du må jo drasse en ekstra USB minne penn ekstra med deg da hvis du skal det. Og når du allerede har problemer med å ta med deg en liten kabel, da tror jeg også at en USB minne penn vil være enda større problem å ta med deg. Hahah, jeg har en USB stick på 16 GB som er like stor som tommel neggelen min. Den henger fast i nøkklene mine til enhver tid. Og at du presterer å si at dette er mindre praktisk en å ha med en 1m kabelkveil er jo bare helt på jordet. Joda, du bare bruker et program du for å forandre på alle de 200-300 sangen f.eks du måtte finne på å overføre via Wi-Fi. Høres jo ut som en kjempe lett måte for å ha full kontroll over sin egen musikk på det. Hvor lang tid vil det ta å forandre navnet på 200-300 sanger?. Bruke programmer her og bruke programmer der, hvorfor må du bruke programmer til alt?. Skulle ikke iPhone / iPod Touch være så lett å bruke?. Du tror alt dette er så lett du. Hvis du tror dette er lett, så anbefaler jeg deg å prøve Android hvor du slipper alt dette programm marerittet. iTunes baserer seg 100% på ID3 tags så jeg slipper å gjøre noe som hellst. Saken var om du skulle ha disse filene som ligger på ipoden kopiert over på en PV uten itunes. Å bruke telefonen som ekstern harddisk er ingen problem så lenge du har en Android telefon og en USB kabel med deg. Ja du må fortsatt ha med deg denne USB kabelen om du vil ladde telefonen. Men jeg kan godt tenke meg at det kan suge balle på iPhone. Der skal jeg være enig. Å ha med kabel suger nå like hardt uavhengig av telefon? Og kan jeg spørre hva disse 256 GB minne pennene koster HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAA?. 7116 kroner takk for en USB minne pinne på 256 MB. Bare se her. Må si det var et billig alternativ du kom med. https://prisguiden.no/produkt/90740 Trenger bare en slik en jeg Kan jeg få spørre om du i det hele tatt tenker før du poster?, er du helt på bærtur eller? Strålende argument! Så til nummer 7. Som jeg har sagt over 9000 ganger her allerede, jeg har 75-80% av disse problemene som beskrevet her. Jeg har bare 75-80% av dem fordi min iPod Touch har ikke disse tingene som har med telefone delen å gjøre. Og jeg har sakt 90000 ganger at jeg driter i den lista der. Jeg spurte hva DU hadde problemer med, med forlkaring på HVA som er galt og HVORFOR. Men du har vell gjerne aldri rørt en iPhone du? Du bare hater den fordid et er populært? Og har lest mye rart på internett om den... Hahaha, jeg tror du må tenke mere over på hva du svarer fra nå av. Du ser bare dummere og dummere ut for hver post fra deg. Har du ikke sett hva de andre også sier til deg her, eller er du virkelig så trangsynt som du påpeker at du er nå?. Så runder vi pent av med personangrep her helt på slutten sant? Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) "Update 25 June: I manually upgraded my iPhone 3G to the final version of iOS 4 and the performance difference was easily noticeable right from the start." Clicky Endret 26. juni 2010 av GSP<3 Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) klarer ikke å såve, for god humor dette her;) Endret 26. juni 2010 av SolbergMobil Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 av/på wifi: Gjør jeg extremt skjeldent. Tar meg 3 trykk. av/på blåtann: Gjør jeg extremt skjeldent av/på 3g: Gjør jeg extremt skjeldent Hvorfor skriver du dette her til meg, når du sier at du alikevel i siste innlegg at du surfer en del med mobilen? Har du 3g/wifi konstant AV så blir surfeopplevelsen enormt dårlig. Har du de konstant PÅ, så har du så dårlig batteritid på en iPhone 3G at du måtte ha ladet den i snitt 2,5 ganger hver dag. Så hvordan forklarer du at du surfer mye når du ekstremt sjelden skrur av og på wifi/3g? Det står på 24/7 og jeg lader telefonen hver natt. Jada jeg kan sitere: Jeg: Klart det gir en bedre opplevelse å kunne skru på wifi med et klikk på homescreen, kontra 4 klikk på iPhone? Det samme gjelder med 3g og blåtann. Deg: Det gjør det voerhode ikke. Det er mer praktisk, og det går raskere. Men, sett at du la alle slike funkjsoner ut på homescreen da? Er det fremdeles brukervennlig? Hvor fote bruker du denne av/på knappen? ofte nok til at det retferdigjør en plass på homescreen? Det er fordi du og jeg er uenig om hva begrepet brukeropplevelse går ut på. Om du leser det jeg skreiv i posten du så galant hoppet over så forklarer jeg hvordan brukeropplevelsen og funksjonalitet ikke henger sammen. Fuksjonalitet har kun betydning når du kjøper telefonen. Etter det så er det snakk om at telefonen skal leve opp til forventningene. Om den når disse forventningene eller ikke har med brukeropplevelsen å gjøre. Ellers bruker jeg av/på wifi mye. 3g på min HD2 slår seg av og på automatisk! Noe det aldri har gjort på iPhone. Som sakt, funksjonaliteten er sikker fantastisk for deg, men unyttig for meg. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 klarer ikke å såve, for god humor dette her;) Regner med du hinter til mine poster her? Håper du ser bort fra min diskusjon mer Terminator, for den er helt latterlig, og jeg har ingen intensjoner om å føre en saklig diskusjon der da han allerede mener at iOS er bæsj og google er gud:P Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Er det unyttig for deg som surfer mye at 3g slår seg av og på? Er ikke det en fantastisk funksjon, som burde vært på alle mobiler? Og det er ikke sjangs i havet for at du kan ha 3g/wifi påslått en hel dag uten å gå tom for strøm. Nå må du ikke komme å lyge her. Her ville du til og med fått motargument hos de andre iPhoneeiere. Som sakt. har du 3g/wifi påslått på en iPhone 3g, så må du lade mobilen 2 ganger daglig i snitt. iPhone 3G holder i 3 timer med aktiv surfing på 3g-nettet. Og surfer du ikke så skal jeg love deg at hvis du har mobilen din oppkoblet mot 3g(selv om mobilskjerm er avslått) så sluker den strøm og ville engang holdt ut i 14 timer. Og du er våken i 17-18 timer i døgnet? Endret 26. juni 2010 av HDlover Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) klarer ikke å såve, for god humor dette her;) Regner med du hinter til mine poster her? Håper du ser bort fra min diskusjon mer Terminator, for den er helt latterlig, og jeg har ingen intensjoner om å føre en saklig diskusjon der da han allerede mener at iOS er bæsj og google er gud:P Jeg deler jo samme synet til Terminator. Men jeg må si at dere begge 2 er ute å kjører. Den eneste som faktisk kommer med noe konkret godt er hdlover. Ellers kan du aldri i verden har 3g eller wifi tilkoblet en hel dag uten å gå tom for strøm. Om skjermen er avskrudd en hel dag så skulle du alikevel vært på minimum på batteriet. Du som mange andre iPhonebrukere har litt av den holdningen "det trenger vi ikke" eller "der har vi ikke behov for" Jeg har hørt det så mye fra starten da iPhone kom ut. "vi trenger ikke å kunne filme, copy and paste, mikrofon, MMS, multitaskting osv. Men når det endelig kom, jo da var det jubel alikevel! Jeg ser og på enkelte brukere her inne(skal ikke nevne navn) som hatet iPhone 4g da Gizmoodo først la ut 20 spionbilder av mobilen. De i iphone-tråden mente at dette var absolutt ikke noe appleprodukt og at det hele såg ut som et 2 år gammelt samsung prosjekt! Men når det endelig viste seg at det faktisk var den nye generasjone iPhone, så mente de plutselig at den var vannvittig fin. Så skrev jeg et par personlige meldinger til de. Og da var unnskyldningen hos han ene som jeg husker "jeg orket ikke å se så mye på den når jeg ikke trodde det var den nye iPhonen". Men han tok seg alikevel tid til å skrive et konkret innlegg om hvor lite fin og at apple aldri ville produsert noe sånt. Da jeg igjen konfronterte han med det, så var det aldri noe svar å få igjen. Jeg tar det hele med humor når folk selv møter seg i døren. Spesielt når de er høylytt på et forum;) Endret 26. juni 2010 av SolbergMobil Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Er det unyttig for deg som surfer mye at 3g slår seg av og på? Er ikke det en fantastisk funksjon, som burde vært på alle mobiler? Tenkte på av/på wifi. Auto toggle av 3g hadde vært sw33t ja. Og det er ikke sjangs i havet for at du kan ha 3g/wifi påslått en hel dag uten å gå tom for strøm. Nå må du ikke komme å lyge her. Du er velkommen til å følge meg en hel dag å se JEg har Wifi og 3g på konstant, ingen Bluetooth. Som sakt. har du 3g/wifi påslått på en iPhone 3g, så må du lade mobilen 2,5 ganger daglig i snitt. iPhone 3G holder i 3 timer med aktiv surfing på 3g-nettet. OM jeg sitter å knotter på telefonen i 3 timer i strekk så tømmes batteriet fort. Jeg har da helelr aldri hevdet at jeg står opp, setter meg å surfe på telefonen til jeg legger meg igjen.Jeg sier at jeg tar telefonen ut av docken når jeg står opp, og da holder den til jeg går å legger meg. Da er det spesielt de 7 timene jeg er på jobb at den får kjørt seg. med sjekking av face/forum/msn og slikt hvert 5. -10. minutt. Og surfer du ikke så skal jeg love deg at hvis du har mobilen din oppkoblet mot 3g(selv om mobilskjerm er avslått) så sluker den strøm og ville engang holdt ut i 12 timer. Og du er våken i 17-18 timer i døgnet? Du kan love så mye du vil, for du har tydeligvis ikke peiling. Om jeg ikke surfer (dvs bruker skjermen) så skal jeg lett få 2 dager batteritid fra den med wfi og 3g på. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Ellers kan du aldri i verden har 3g eller wifi tilkoblet en hel dag uten å gå tom for strøm. Om skjermen er avskrudd en hel dag så skulle du alikevel vært på minimum på batteriet. Vell, dere får tro hva dere vil. Jeg har i hvertfall ikke noe å tjene på å ljuge om det. Jeg kan kjøre en test senere i kveld/i morgen så får vi se:) Jeg deler jo samme synet til Terminator. Hvilket syn er det? Endret 26. juni 2010 av Zepticon Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg hadde WiFi på min HTC Desire på en hel natt, brukte ikke mye batteri det.. Jeg er temmelig sikker på at man må ta den i bruk for at det skal bruke noe batteri. Ellers er det jo det samme som at mobilen bare er på, men ikke i aktivt bruk. <3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) 1. Med andre, iPhone er en dritt telefon som ikke talker noe som helst. Presterer du ehr å legge skylden for Flash sine mangler på iPhone? Mener du at Apple bør tilpasse sin telefon den elendige jobbe Adobe har gjort med flash? 2. Ja 48-50 timer er med aktiv bruk på min XPERIA X10 også. Så poenget ditt var?. Da kan du fotelle meg hvorfor du får 800% mer batteritid ut fra din kontra en standard modell? http://forum.xda-dev...p/t-444295.html Så til nummer 4. Åja, så du mener at GSMArena står å lyger om iOS 4 på en iPhone 3G?. Har du lest dette her?. Jeg tviler på at iOS 4 funker kjempefint på din iPhone 3G. Og siden du sikkert vil si at Android 2.1 vil gå dårlig på min XPERIA X1 da, så gi meg bevis som sier at Android 2.1 kjører dårlig på min XPERIA X1?. HVa mener du her? HAn fyren er sur fordi ikke alle featurene som er i iOS4 til 4gen ikke kommer på 3G. problemet er? Jeg sier at min 3G funker fint med iOS4, du påstår jeg ljuger? 5. Jeg må ikke sidescrolle for å komme til Facebook widget'en. For det kommer jo helt ann på hvor du har plassert widget'en. men greit, ser poenget ditt med Facebook, men ser du poenget mitt med GPS, Wi-Fi, Bluetooth og 3G instillingene under en widget?. Jeg slår aldri av/på disse så hvorfor skal jeg trenge en widget for dette? dersom jeg hadde gjort det så hadde sikkert en slik widget vært fint å ha! 6. Og her feiler du hardt med å se hva du egentlig sier selv. Du nevner Spotify, men kan jeg spørre hva Spotify koster å ha på mobilen i måneden i motsetning til hva det koster meg å overføre noen sanger i fra onkelen min sin PC via en USB kabel? Jeg liker ikke å stjele musikk. Derfor betaler jeg for spotify. Kan du bruke USB sticks, så kan du bruke telefonen som en ekstern harrdisk / USB stick. Og hvorfor kan du ikke bruke telefonen som USB sticks da?. Du må jo drasse en ekstra USB minne penn ekstra med deg da hvis du skal det. Og når du allerede har problemer med å ta med deg en liten kabel, da tror jeg også at en USB minne penn vil være enda større problem å ta med deg. Hahah, jeg har en USB stick på 16 GB som er like stor som tommel neggelen min. Den henger fast i nøkklene mine til enhver tid. Og at du presterer å si at dette er mindre praktisk en å ha med en 1m kabelkveil er jo bare helt på jordet. Joda, du bare bruker et program du for å forandre på alle de 200-300 sangen f.eks du måtte finne på å overføre via Wi-Fi. Høres jo ut som en kjempe lett måte for å ha full kontroll over sin egen musikk på det. Hvor lang tid vil det ta å forandre navnet på 200-300 sanger?. Bruke programmer her og bruke programmer der, hvorfor må du bruke programmer til alt?. Skulle ikke iPhone / iPod Touch være så lett å bruke?. Du tror alt dette er så lett du. Hvis du tror dette er lett, så anbefaler jeg deg å prøve Android hvor du slipper alt dette programm marerittet. iTunes baserer seg 100% på ID3 tags så jeg slipper å gjøre noe som hellst. Saken var om du skulle ha disse filene som ligger på ipoden kopiert over på en PV uten itunes. Å bruke telefonen som ekstern harddisk er ingen problem så lenge du har en Android telefon og en USB kabel med deg. Ja du må fortsatt ha med deg denne USB kabelen om du vil ladde telefonen. Men jeg kan godt tenke meg at det kan suge balle på iPhone. Der skal jeg være enig. Å ha med kabel suger nå like hardt uavhengig av telefon? Og kan jeg spørre hva disse 256 GB minne pennene koster HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAA?. 7116 kroner takk for en USB minne pinne på 256 MB. Bare se her. Må si det var et billig alternativ du kom med. https://prisguiden.no/produkt/90740 Trenger bare en slik en jeg Kan jeg få spørre om du i det hele tatt tenker før du poster?, er du helt på bærtur eller? Strålende argument! Så til nummer 7. Som jeg har sagt over 9000 ganger her allerede, jeg har 75-80% av disse problemene som beskrevet her. Jeg har bare 75-80% av dem fordi min iPod Touch har ikke disse tingene som har med telefone delen å gjøre. Og jeg har sakt 90000 ganger at jeg driter i den lista der. Jeg spurte hva DU hadde problemer med, med forlkaring på HVA som er galt og HVORFOR. Men du har vell gjerne aldri rørt en iPhone du? Du bare hater den fordid et er populært? Og har lest mye rart på internett om den... Hahaha, jeg tror du må tenke mere over på hva du svarer fra nå av. Du ser bare dummere og dummere ut for hver post fra deg. Har du ikke sett hva de andre også sier til deg her, eller er du virkelig så trangsynt som du påpeker at du er nå?. Så runder vi pent av med personangrep her helt på slutten sant? 1. Du fikk tydligvis ikke med deg selv at du sa dette tidligere: Feil, omflash hadde vært il iphone så hadde mange installert det ukritisk, og apple hadde fått pes for at telefonen hadde klikket pga flash Nå underlinet og boldet jeg det du sa. Når en Android telefon talker flash uten problem og heller ikke klikker noen gang på grunn av det, så burde iPhone 4 klare dette også sant?. iphone 4 med sin spec vil klare flash uten noen problemer. 2. Kan du forklare meg hvorfor en annen bruker på XDA-Developers har klart å tyne ut 7 dager og nesten 20 timer på sin XPERIA X10?. Nå skal dette bli spennende å se om du finner ut hvorfor . 3. Du sier at jeg påstår at du lyger, åja, så du påstår at fyren som driver GSMArena som har 84063740356088428920948034840685093458346 ganger mere peiling på mobiler enn det du har lyger?. Hehe, jeg tror på en ekspert i steted for en Apple fanboi. 4. Nei om du ikke slår av disse, så kos deg med dårlig batteritid hvertfall. 5. Jo jo, men når du uansett må ha med deg en USB kabel, så kan du fortsatt bruke en XPERIA X10 f.eks som en ekstern harddisk om du trenger mere plass. 6. Joda, men iTunes er iTunes. Om man er Windows bruker så skyr man unna iTunes som pesten. Og du må fortsatt installere iTunes som da installerer QuickTime og Bonjour tjenesten og noen andre tjenester som du må ha før du kan bruke iTunes sammen med iPhone. Hvorfor må du installere et program for hver maskin du vil føre over musikk i fra?. Og ikke nok med det. Om du fører over musikken din til din iPhone i stedet for å kunne ha full tilgang til minnet på telefonen, så betyr det at du ikke vil kunne oveføre disse mp3 filene du tok i fra kompisen din og som du overførte via iTunes over til din datamssking igjen. Og på toppen av det hele at alle sangen er plassert ut i en hel haug med mapper hvor filene er skiftet navn på til noen helt teite navn. Joda, høres jo ut som en fantastisk måte for å ta musikk i fra kompisen din til din egen maskin lol. 7. At du sier at det suger å ha med seg en USB kabel til en telefon i dag viser jo hvor mye du bruker hodet ditt til å tenke med. Hvor mange ganger må jeg si at du er nødt til å ha med deg USB kabelen til både XPERIA X10 og iPhone før du kan få ladet telefonene?. Haaaaaaallllllllooooo, når har du tenkt å våkne opp her eller?. 8. Joda, 341 kroner for noe jeg allerede har gratis i min telefon. Hvor mye penger skit dere egentlig?. Først så må dere kjøpe iPhone 4 som er et halvferdig produkt med masse problemer til 6000-7000 kroner, så må dere kjøpe en ekstra minne penn til 300-400 kroner sånn at dere kan ta med dere musikk filer. Så kan dere bruke Spotity for musikk som koster 99 kroner i måneden. LOL, hvor skal dette ende?. Jeg kan gjøre alt dette for halve prisen av hva du måtte ha betalt for alt det der med min XPERIA X10. 9. Ja for ditt argument her var jo så mye bedre. Var det alt du kunne si i ditt forsvar mot det jeg så?, i så fall, gratulerer, du har vist oss alle at du ikke kan svare for deg. 10. Og jeg har sagt over 9000 ganger selv at jeg driter i hva du mener, jeg bryr meg om hva som virkelig er problemene med iPhone 4. 11. Tror du jeg er den eneste som sier det samme som jeg sa til slutt der?. Du er virkelig på bærtur hvis du tror det. Endret 26. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) 1. Det er Adobe sin feil at iPhone ikke har flash. De viste Apple en flash-versjon med elendig ytelse, og Apple sa at de skulle komme tilbake når ytelsen var akseptabel, dette gjorde de selvfølgelig aldri. ALLE (som har brukt en Apple-maskin) vet at flash er elendig i OS X og fører til de fleste krasjene i dette OS-et (har ikke kilde her, kan finne om nødvendig). Endret 26. juni 2010 av GSP<3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) 1. Det er Adobe sin feil at iPhone ikke har flash. De viste Apple en flash-versjon med elendig ytelse, og Apple sa at de skulle komme tilbake når ytelsen var akseptabel, dette gjorde de selvfølgelig aldri. ALLE (som har brukt en Apple-maskin) vet at flash er elendig i OS X og fører til de fleste krasjene i dette OS-et (har ikke kilde her, kan finne om nødvendig). Kanskje fordi dem aldri klarte å få noen god ytelse ut av flash på en iPhone?. Fordi iOS 4 eller tidligere iPhone OS'er suger balle?. Og har Adobe ikke ikke klart å fikse flash på Mac OSX til nå, nei da vil dem heller aldri klare å fikse det heller, siden dem har hatt mange år på seg til nå å fikse dette. Og er det ikke fikset i løpet av noen år, nei da tviler jeg på at det er Adobe sin feil at flash er søppel under Mac OSX. Endret 26. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå