HTC Nyheter Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Jeg føler ikke jeg fikk et svar på når jeg spørte om din mening om brukeropplvelsen når man kunne bruke gode widgets eller å kunne kustomatisere hjemmeskjermen etter eget behov? folk som sier at det suger balle om ting ikke er som android, vil og vær trangsynte. Alle må forstå at noen ting passer folk bedre en andre, men når noen tullinger påstår at det ikke øker brukeropplevelsen med widgets og det å kunne kustomatisere hjemmeskjermen, da viser det hvor lite peiling de har, eller hvor trangsynte de har som ikke klarer å se fordelene med dette. Det er vel kanskje ikke rart at det var svært mange iPhoneentusiaster som ville ha muligheten til dette før Apple slapp iOS4? De ble desverre bare muligheten for å legge applikasjoner i mapper på homescreen. Endret 26. juni 2010 av HDlover Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Homescreenen er den man ser mest på. Homescreen er det man ser desidert minst på. Ja hvis du har en iPhone som kun viser applikasjoner så forstår jeg gjerne det. Men hva syns du om #653 ? Syns du selv at det er logisk at brukeropplevelsen øker? Hvis ikke, så ønsker jeg en god forklaring på hvorfor det ikke er fordel for en forbruker å ha lette valg til å gjøre om mobilen etter deres behov. Man kan velge å ha det så rent å fint som man vil, eller så kan man hive inn alt man vil. Implementeringen av noe slikt er ikke gjort i en håndvenning. Om dette skal integreres i iOS må grensesnittet endres fundamentalt. Dette igjen krever utallige itterasjoner med testing og forbedring. Og nei, jeg har store problemer med å se at widgets kan forbedre min opplevelse og bruk av telefonen. Med mindre det finnes en MSN widget og en Browser Widget. Alle andre funkjsoner brukes alt for skjelden til å fortjene en plass på homescreen. Homescreenen er den man ser mest på. Homescreen er det man ser desidert minst på. Ja hvis du har en iPhone som kun viser applikasjoner så forstår jeg gjerne det. Men hva syns du om #653 ? Syns du selv at det er logisk at brukeropplevelsen øker? Hvis ikke, så ønsker jeg en god forklaring på hvorfor det ikke er fordel for en forbruker å ha lette valg til å gjøre om mobilen etter deres behov. Man kan velge å ha det så rent å fint som man vil, eller så kan man hive inn alt man vil. Implementeringen av noe slikt er ikke gjort i en håndvenning. Om dette skal integreres i iOS må grensesnittet endres fundamentalt. Dette igjen krever utallige itterasjoner med testing og forbedring. Det kommer? Kansje, eller så finner Apple på noe bedre, men det er ikke noe dem kommer til å haste ut for å tilfredstille hatebois, de venter til løsningen er prikkfri. Og nei, jeg har store problemer med å se at widgets kan forbedre min opplevelse og bruk av telefonen. Med mindre det finnes en MSN widget og en Browser Widget. Alle andre funkjsoner brukes alt for skjelden til å fortjene en plass på homescreen. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Åja så du mener HTML5 er så mye bedre enn flash når ikke HTML5 er brukt i det sore å det hele i dag nesten?. Hadde du sagt dette om 2-3 år så kunne jeg ha vært enig i det du sier. Men HTML5 er nesten ikke å finne i dag, så det er en ubrukelig begrunnelse på hvorfor flash ikke er bra å ha. Men uansett, kaller du dette for søppel?: Link. Klarer du i det store og det hele å se hva dere går glipp av?. Jeg tipper dere ikke klarer å se det. Og det dere ikke skjønner er at om Apple hadde hatt flash i iPhone, jo da ville det ha vært enda flere fornøyde kunder. Men hva kundene vil ha betyr ikke noe for Apple, dem går etter hva Apple vil. Jeg er overhode ikke interesert i å ha flash på telefonen. Om det er et programm som så til de grader er syndebukk når det kommer til PC sikkerhet, så er det flash. Åja, så alle programmene i Android må programmeres om for å kunne få multitasking?. Er det ikke OS'et som skal ta seg av multitaskingen?. Trodde ikke at programmene måtte programmeres om for å kunne få multitasking. Derfor blir multitasking'en i iOS 4 kallt for jalla multitask. Og hvis du tror at Android ikke har skikkelig multitasking, så tar du grundig feil. Mulig at dette ikke er i selveste Android out of the box, men søk på Android Market og du kan finne tonnevis av gode programmer som tar seg av dette. Android og iOS multitasking oppleves akkurat likt for forbrukeren. Foredelen med apple sin metode er at der er svært enkelt å lage apps som klarer å bruke denne metoden. Om de som lager apps til Android fucker det til så kan potensielle "suspended" apps tømme batteriet. http://davidquintana...le-multitasking When asked about Android's weak battery life at the Google Zeitgeist forum, Google co-founder Larry Page said that if anyone is not getting a full day's worth of battery, there's "something wrong." Page then went on to suggest it's probably user habits and third-party apps causing battery woes. "When there is software running in the background, that just sort of exhausts the battery quickly," said Page. Her ser du hva som skjer i Androids multitask. Åja, så hva med Windows 7, kjører det noe verre enn Windows XP?. Windows 7 kan kjøre like godt på en Pentium 4 maskin med 2.6 GHz og 256 MB RAM som Windows XP ville ha kjørt på samme maskin. Så sammenligningen med Vista var et dårlig forsøk på en bortforklaring. Bortforklaring? Mener du seriøst at det skal være mulig å kjøre iOS4 like bra på en 3G som på en 4.gen? Selvfølgelig er det ikke det, da 4.gen er myyyyye kraftigere enn 3G. BAre se på de gammle Android telefonene, ser ikke at de sitter med det nyeste og yter like bra som HD2? Leste du ordet INTERGRATION?, vet du hva det mener?, det mener at det er intergrert med OS'et når du kjøper telefonen. Og ikke nok med det, du har jo Facebook widgets som er kanon bra å ha. Som da iphone mangler totalt. JEg for min del synes at twitter og Facebook fungerer mye ebdre i form av apps på iPhone enn via en widget på Android. Men det er da min personlige mening. Det er et trykk så er appen oppe og jeg har newsfeeden rett på skjermen, og da med mange flere features en en widget har. Slipper du å ta ledningen med deg til iPhone?, ehhh nei. Hvordan i granskauen vil du få ladet iPhone da?. LOL, dreit du på leggen din nå eller?. Du mener sikker også at du kan lade iPhone trådløst også . Så at jeg tar med meg min USB kabel til min XPERIA X10 som jeg er nødt til å ha for å kunne lade telefonen er en tungvindt måte ?. Tosk. Drar du med deg ledingen til telefonen når du drar på skola? Eller til en kompis? Ledingen til min iphone har ikke forlatt nattbordet og docken i løpet av de 2 åerene jeg har eid telefonen, og slik tenker jeg at det skal fortsette. Det å bruke telefonen som Storage device er etter mitt sysn en idiotisk tanke, før man får en trådløs standard som tilater trådløs overføring uten noe kluss og babb. Og ikke nevn bluetooth her, fordi antal PCer som jeg treffer mewd BT på en dag er temmelig liten. Har til gode å komme på en datasal på NTNU med BT støtte. USB-sticken som ejg har på nøkkelringen passer i alle, og den har jeg med meg overalt, uten å måtte dra med ledninger eller leite etter PC med blåtann. Men ellers så er du enig i det GSMArena sier, som jeg også har snakket og gikk forklaringer på i lang tid nå. Og derfor har du det beviset på hvorfor mange ikke liker Apple og iPhone i dag. Ja, men dette er små problemr, som ikek påvirker brukeren i noen nevneverdig grad. Android har like mange problemer som iPhone. 1. Om du ikke vil ha flash, så slår du det av. Er ikke vanskelig og du må ikke være einstein for å kunne slå av flash om det hadde vært tilgjengelig i iPhone 4. Og om du ikke liker flash, så betyr ikke det at alle andre ikke vil like det. Poenget er at om flash hadde vært mulig å få i iPhone, så hadde enda flere kunder vært mye mere fornøyd. 2. Jeg har rundt 50-60 programmer totalt på min XPERIA X10 nå, og med enormt mange programmer kjøranes i bakgrunnen, så varer batteriet på min XPERIA X10 i ca 48-50 timer. Og dette er også før XPERIA X10 har fått oppdateringen som skal fikse mye med batteri tiden på XPERIA X10. iPhone 4 har lavere batteritid en XPERIA X10. Engadget klarte å tyne ut 38 timer av iPhone 4. 3. Her kan du se på punkt nummer 2 igjen. 4. Min XPERIA X10 med Android 1.6 yter bedre enn HD2 med Windows Mobile 6.5. Men tingen med det du sa er at telefon selskapene ikke gidder og bruke tid og penger på å oppgradere mere gamle Android mobiler til nyere Android versjoner. Når min 2 år og 1-2 måneder gamle Sony Ericsson XPERIA X1 kan kjøre Android 2.1 nesten knirke fritt, så burde det si deg noe på hvilke mobiler som kan kjøre Android. 5. Vet du forskjellen på hva en widget er og hva et program er?. Jeg har også Facebook programmet på min XPERIA X10. Men programmet har en widget som jeg kan bruke som jeg kan ha på min home skjerm. Og har jeg den der, så kan jeg bare trykke på widgeten og så gå rett inn i Facebook programmet og få absolutt all info der hvis jeg vil uansett. 6. På skolen er no så, men hvor mye filer har skole pc'ene som du kan tenke deg å ha med deg hjem da?. Nei poenget var når du er ute å reiser til forskjellige kompiser / venner som du har rundt om kring i landet / samme kommune som du bor i. Da er det kjekt med en strøm kabel (USB kabel til XPERIA X10) med seg. Jeg kan ta dette som et eksempel. Jeg bruker av og til å dra i fra Ålesund og ned til Oslo for å besøke onkelen min der. Og han elsker Trance musikk akkurat som jeg gjør. Og jeg vet at han har mye god musikk. Da tar jeg med meg USB kabelen slik at jeg kan føre over disse sangene slik at jeg kan starte å høre på disse sangene med en gang om jeg vil. Også sånn at jeg kan lade telefonen min hvis jeg er på besøk hos onkelen min i 4-5 dager f.eks. Jada, good luck med å overføre 4-5 GB med musikk via Wi-Fi lol. Det høres jo ut som en lett måte for å føre over musikk til telefonen din. Men vent nå litt. Du kan sikkert føre over musikk f.eks til Air Share f.eks. Men du kan fortsatt ikke bestemme hvor musikk filene dine skal ligge. Som du vet, så er alle sangene du har på iPhone / iPod Touch sortert i mange forskjellige mapper som har fått helt rare fil navn inne på iPhone eller iPod Touch etter at musikken der er blitt overført via iTunes. Men tinger er at 100% av alle maskinene du kommer over i dag har en eller flere USB porter på maskinen. Så du er garantert å kunne føre over musikk til en Android telefon uansett på en lett og rask måte med å ha med deg USB kabelen til telefonen. Men det er langt i fra å være sikkert at du har Wi-Fi tilgang på alle plassene du er som du har lyst til å ha filer i fra hvis du bruker Air Share på iPhone / iPod Touch. Ser du poenget her nå?, eller er du fortsatt på bærtur?. 7. Vel, det påvirker oss som ikke liker iPhone akkurat på grunn av disse manglene telefonen har. Så selv om det er småe problemer for deg, så kan det være enormt store problemer for meg f.eks. Endret 26. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Ser ikke ut som du kunne ha lest skikkelig igjennom? Hva med: kalender, vær, samtalelogg, av/på wifi, av/på blåtann, av/på 3g, Kontakter på snarveien, sosiale tjenester osv? Ville ikke ting gått litt fortere og blitt litt enklere om du kunne brukt noen av disse. For ikke kom å si at du ikke hadde det. av/på wifi er et stort savn på iPhone. Og av/på 3g. Dette må du gå i 3 stk undermenyer for å finne og skru på. Hva er mest lettvint. Setter pris på gode svar. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 men når noen tullinger påstår at det ikke øker brukeropplevelsen med widgets og det å kunne kustomatisere hjemmeskjermen, da viser det hvor lite peiling de har, eller hvor trangsynte de har som ikke klarer å se fordelene med dette. Brukeropplevelsen har ingenting å gjøre med hvilke tilgjengelige funkjsoner man har. Da er det du som har missforstått begrepet. Brukeropplevelsen er hvor problemfri telefonen er, hvor lett funkjsoner er å skjønne. Hvor mye stress det er å laste ned en app, hvor mye jeg plages for å få koblet til et nettverk. Ringekvalitet påvirker brukeropplvelsen, vhor hvidt jeg har GPS eller ikke spiller ingen rolle. Derimot om jeg har GPS men at denne fungerer dårlig så trekker det ned opplevelsen. Å ha en OK gps gjør ingen forskjell på brukeropplevelsen i forhold til å ikke ha det i det hele tatt. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvis du av en eller annen grunn vil ha flash på iPhonen kan du laste ned en applikasjon for dette. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvis du av en eller annen grunn vil ha flash på iPhonen kan du laste ned en applikasjon for dette. Krever ikke dette at iPhone er jailbreaket da?. Og du vet hva som skjer når du jailbreaker en iPhone sant? Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Nei. Du finner den i App Storen. Edit: Har ikke prøvd den selv, men jeg regner med at den fungerer som en nettleser med flash-support. Endret 26. juni 2010 av GSP<3 Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Vet du hva Zepticon.. Om du ikke ser nytteverdien i å gjøre mobilhverdagen lettere og gjør at oppgaver går raskere, så har du ikke kunnskap om brukeropplevelse. Klart det gir en bedre opplevelse å kunne skru på wifi med et klikk på homescreen, kontra 4 klikk på iPhone? Det samme gjelder med 3g og blåtann. Hva med å slippe å gå innom 10 apps når man kan ha 2 homescreener med fine og gode wigets? Mener du at dette ikke øker brukeropplevelsen så lenge det ser bra ut? [sitat]Å ha en OK gps gjør ingen forskjell på brukeropplevelsen i forhold til å ikke ha det i det hele tatt.[/sitat] Er du helt på bærtur? Klart det ville gitt deg en bedre brukeropplevelse om du kunne gjort dette på din enhet, kontra å ikke kunnet det. Jo mer ting du får utav at produkt, jo bedre opplevelse gir det deg. Jeg kan ta et eksempel som du kanskje og skjønner. Jeg er sikker på at iPhone 3g eiere ville satt pris på en middels god multitask kontra å ikke hatt en. For hva er opplevelsen å måtte lukke en applikasjon helt, hver gang man skal lese en ny sms? Hva slags brukeropplevelse er det? Endret 26. juni 2010 av HDlover Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Så du Zepticon mener at det ikke ville vært fordel for iPhone om de hadde laget en fin mulighet for gode widgets og muligheten til å endre på homescreenen som man vil? Du vil heller at en forbruker ikke skal ha friheten og muligheten til dette? Du vil heller være låst til å ha kun applikasjoner på homescreenen? Dette henger ikke på greip! Jeg blir helt matt. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) 1. Om du ikke vil ha flash, så slår du det av. Er ikke vanskelig og du må ikke være einstein for å kunne slå av flash om det hadde vært tilgjengelig i iPhone 4. Og om du ikke liker flash, så betyr ikke det at alle andre ikke vil like det. Poenget er at om flash hadde vært mulig å få i iPhone, så hadde enda flere kunder vært mye mere fornøyd. Feil, omflash hadde vært il iphone så hadde mange installert det ukritisk, og apple hadde fått pes for at telefonen hadde klikket pga flash. Det er fremdeles mange som klikker på "du er kunde nr 1mill" popups på internett. Så hvor kritisk tror du egentlig brukere er? 2. Jeg har rundt 50-60 programmer totalt på min XPERIA X10 nå, og med enormt mange programmer kjøranes i bakgrunnen, så varer batteriet på min XPERIA X10 i ca 48-50 timer. Og dette er også før XPERIA X10 har fått oppdateringen som skal fikse mye med batteri tiden på XPERIA X10. iPhone 4 har lavere batteritid en XPERIA X10. Engadget klarte å tyne ut 38 timer av iPhone 4. Disse 38 timene var med aktivt bruk, dvs med skjermen, wifi osv. 4. Min XPERIA X10 med Android 1.6 yter bedre enn HD2 med Windows Mobile 6.5. Men tingen med det du sa er at telefon selskapene ikke gidder og bruke tid og penger på å oppgradere mere gamle Android mobiler til nyere Android versjoner. Når min 2 år og 1-2 måneder gamle Sony Ericsson XPERIA X1 kan kjøre Android 2.1 nesten knirke fritt, så burde det si deg noe på hvilke mobiler som kan kjøre Android. Min 3G kjører iOS4 nesten knirkefritt den også. 5. Vet du forskjellen på hva en widget er og hva et program er?. Jeg har også Facebook programmet på min XPERIA X10. Men programmet har en widget som jeg kan bruke som jeg kan ha på min home skjerm. Og har jeg den der, så kan jeg bare trykke på widgeten og så gå rett inn i Facebook programmet og få absolutt all info der hvis jeg vil uansett. Jeg bare trykker på appen så får jeg samme informasjonen, uten at det er facebook klatt over hele skjermen min. Uansett så må du sidescrolle for å komme til facebook widgeten, og det er like mye stress som å trykke på facebook knappen. 6. På skolen er no så, men hvor mye filer har skole pc'ene som du kan tenke deg å ha med deg hjem da?. Egentlig ikke så mye, jeg har mappet serveren opp til hjemme PCn så det er ikke noe problem. Var abre et eksempel. Nei poenget var når du er ute å reiser til forskjellige kompiser / venner som du har rundt om kring i landet / samme kommune som du bor i. Da er det kjekt med en strøm kabel (USB kabel til XPERIA X10) med seg. Klart det, den ligger nederst i kofferten den, evt rygsekken. Gidder ikke ha USB kabel i lomma til enhver tid. Jeg kan ta dette som et eksempel. Jeg bruker av og til å dra i fra Ålesund og ned til Oslo for å besøke onkelen min der. Og han elsker Trance musikk akkurat som jeg gjør. Og jeg vet at han har mye god musikk. Da tar jeg med meg USB kabelen slik at jeg kan føre over disse sangene slik at jeg kan starte å høre på disse sangene med en gang om jeg vil. Også sånn at jeg kan lade telefonen min hvis jeg er på besøk hos onkelen min i 4-5 dager f.eks. Om jeg finner noe bra musikk adder jeg dem til spillelisten min i Spotify. Om jeg ikke finner den der kjøper jeg den på Appstore. Jeg får også sangene mine med en gang. Jada, good luck med å overføre 4-5 GB med musikk via Wi-Fi lol. Det høres jo ut som en lett måte for å føre over musikk til telefonen din. Det sa jeg aldri at jeg skulle, jeg bruker USB stick, fordi wifi/blåtann/etc suger. Å bruke telefon/extern ahrdisk som storage er bare pes. USB-sticks FTW. Men vent nå litt. Du kan sikkert føre over musikk f.eks til Air Share f.eks. Men du kan fortsatt ikke bestemme hvor musikk filene dine skal ligge. Som du vet, så er alle sangene du har på iPhone / iPod Touch sortert i mange forskjellige mapper som har fått helt rare fil navn inne på iPhone eller iPod Touch etter at musikken der er blitt overført via iTunes. Med et noe hallveis bra program kan du rename alle sangene etter ID3 tags. Problem solved. Men tinger er at 100% av alle maskinene du kommer over i dag har en eller flere USB porter på maskinen. Så du er garantert å kunne føre over musikk til en Android telefon uansett på en lett og rask måte med å ha med deg USB kabelen til telefonen. Men det er langt i fra å være sikkert at du har Wi-Fi tilgang på alle plassene du er som du har lyst til å ha filer i fra hvis du bruker Air Share på iPhone / iPod Touch. Akkurat det som er mitt poeng, å bruke Telefonen som storage suger balle, nettopp fordi du må dra med deg denne kabelen overalt. USB-sticks er 1000 ganer mer praktisk enn å dra med seg en USB kabel. Det er ingen logiske grunenr til at du skal bruke en telefon som storage over en USB stick, når du får sticks på 256 GB. 7. Vel, det påvirker oss som ikke liker iPhone akkurat på grunn av disse manglene telefonen har. Så selv om det er småe problemer for deg, så kan det være enormt store problemer for meg f.eks. Jeg har enda til gode å se deg påpeke akkurat hvilke problemer du har, og hvordan de påvirker deg, uten at det finnes en lettvint løsning. Feks klaget du her over minne tilgang og filbehandling, uten at jeg har fått hvite hva du bruker dette til? Endret 26. juni 2010 av Zepticon Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Ser ikke ut som du kunne ha lest skikkelig igjennom? Hva med: kalender, vær, samtalelogg, av/på wifi, av/på blåtann, av/på 3g, Kontakter på snarveien, sosiale tjenester osv? Ville ikke ting gått litt fortere og blitt litt enklere om du kunne brukt noen av disse. For ikke kom å si at du ikke hadde det. av/på wifi er et stort savn på iPhone. Og av/på 3g. Dette må du gå i 3 stk undermenyer for å finne og skru på. Hva er mest lettvint. Setter pris på gode svar. kalender: Kalenderfunksjonen på iPhone er litt "meh". Men jeg synes ikke de jeg har prøvd på Android fungerer noe bedre. Å vise events på hjemskjermen er en bra mulighet. Dette kan foholdsvis lett integreres på standbyskjermen til iPhone. Skulle gjerne hatt det, men dør ikke av å ikke ha det. vær: har jeg aldri skjønnt nytten av. en widget som viser deg været der du er nå er jo het totalt ubrukelig med mindre du bor i en bunker. Og den avanserte funksjonaliteten som kan være nyttig klarer man ikke å presse inn i en widget. samtalelogg: Har da vittelig dette når jeg velger telefon modus. av/på wifi: Gjør jeg extremt skjeldent. Tar meg 3 trykk. av/på blåtann: Gjør jeg extremt skjeldent av/på 3g: Gjør jeg extremt skjeldent Kontakter på snarveien: Trykker på telefon, og der er dem Sosiale tjenester: Trykker på FB, eller twitter knappen Skjønner ikke at google karer å lure dere til å tro at widgets er så praktisk, dere er jo værre en apple fanbois som bare svelger alt ukritisk;) Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Så du Zepticon mener at det ikke ville vært fordel for iPhone om de hadde laget en fin mulighet for gode widgets og muligheten til å endre på homescreenen som man vil? Du vil heller at en forbruker ikke skal ha friheten og muligheten til dette? Du vil heller være låst til å ha kun applikasjoner på homescreenen? Dette henger ikke på greip! Jeg blir helt matt. Det har jeg aldri sakt. Jeg bare mener at Widgets er meget oppskrytt. Det er software utgaven a "iPhone". Skal du være noe i softwareverdnen så må du ha widgets. Jeg er for valgmuligheter, men jeg mener at om man ikke har tenkt å gjøre det skikkelig så kan man likegodt la være. Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Ser ikke ut som du kunne ha lest skikkelig igjennom? Hva med: kalender, vær, samtalelogg, av/på wifi, av/på blåtann, av/på 3g, Kontakter på snarveien, sosiale tjenester osv? Ville ikke ting gått litt fortere og blitt litt enklere om du kunne brukt noen av disse. For ikke kom å si at du ikke hadde det. av/på wifi er et stort savn på iPhone. Og av/på 3g. Dette må du gå i 3 stk undermenyer for å finne og skru på. Hva er mest lettvint. Setter pris på gode svar. kalender: Kalenderfunksjonen på iPhone er litt "meh". Men jeg synes ikke de jeg har prøvd på Android fungerer noe bedre. Å vise events på hjemskjermen er en bra mulighet. Dette kan foholdsvis lett integreres på standbyskjermen til iPhone. Skulle gjerne hatt det, men dør ikke av å ikke ha det. vær: har jeg aldri skjønnt nytten av. en widget som viser deg været der du er nå er jo het totalt ubrukelig med mindre du bor i en bunker. Og den avanserte funksjonaliteten som kan være nyttig klarer man ikke å presse inn i en widget. samtalelogg: Har da vittelig dette når jeg velger telefon modus. av/på wifi: Gjør jeg extremt skjeldent. Tar meg 3 trykk. av/på blåtann: Gjør jeg extremt skjeldent av/på 3g: Gjør jeg extremt skjeldent Kontakter på snarveien: Trykker på telefon, og der er dem Sosiale tjenester: Trykker på FB, eller twitter knappen Skjønner ikke at google karer å lure dere til å tro at widgets er så praktisk, dere er jo værre en apple fanbois som bare svelger alt ukritisk;) Hva i all verden bruker du en smartmobil til utenom å ringe og sende meldinger da? Her sier du at du sjelden surfer med din mobil, siden du ikke bruker wifi og 3g. høres heller ikke ut som du noterer avtaler som du kunne likt å hatt dagens avtaler med bare et glimt på homescreen eller lockscreen. Du er lite på 3g og wifi, og det tar deg 3 trykk i tilfelle. Det tar vel 4 trykk etter det jeg vet? men uansett så er det vel mer brukervennlig å bare kunne trykke en gang? Du sier et ord her over. Ordet praktisk. Såklart er det mer praktisk å slippe å gå innom 10 applikasjoner når du kan ha alt på 2-3 homescreener. Eller mener du det er bedre å trykke på 10 snarveier og 10 ganger på homeknappen? Jeg skjønner virkelig ikke din vinkling om hvorfor det ikke er bedre med widgets og kustomatiserbar homescreen. Til og med folk på store appleforum motiser deg her. Her ser jeg at du unnskylder deg med å hele tiden gå inn på en applikasjon for å gjøre ting. Moderniseringen idag av homescreen på aller fleste smartmobiler utenom apple, består av wigets og muligheten til å endre homescreen etter sitt eget behov. Hvis du mener at dette ikke er fremtiden for å få økt brukeropplevelse. Så send en e-post til Espen Swang på Mobilen.no Så kan vi se hvem som smiler mest. Endret 26. juni 2010 av HDlover Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Så du Zepticon mener at det ikke ville vært fordel for iPhone om de hadde laget en fin mulighet for gode widgets og muligheten til å endre på homescreenen som man vil? Du vil heller at en forbruker ikke skal ha friheten og muligheten til dette? Du vil heller være låst til å ha kun applikasjoner på homescreenen? Dette henger ikke på greip! Jeg blir helt matt. Det har jeg aldri sakt. Jeg bare mener at Widgets er meget oppskrytt. Det er software utgaven a "iPhone". Skal du være noe i softwareverdnen så må du ha widgets. Jeg er for valgmuligheter, men jeg mener at om man ikke har tenkt å gjøre det skikkelig så kan man likegodt la være. Widgets er fremtiden. Det må enhver klare å skjønne! Du sier du er for valgmuligheter, hvor mye valgmuligheter har du på homescreenen din? Du kan gjøre nesten ingenting. Hvis du skal se noen som gjør ting skikkelig så skal du ta en titt på HTC Desire. Dette er fantastisk eksempel på muligheter og frihet som ser enormt bra ut og funker! Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) @HDLover: Du må gjerne highlighte hvor han sier at han ikke bruker 3G eller WiFi, jeg ser det hvertfall ikke. Endret 26. juni 2010 av GSP<3 Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) @HDLover: Du må gjerne highlighte hvor han sier at han ikke bruker 3G eller WiFi, jeg ser det hvertfall ikke. av/på wifi: Gjør jeg extremt skjeldent. Tar meg 3 trykk. av/på blåtann: Gjør jeg extremt skjeldent av/på 3g: Gjør jeg extremt skjeldent Det sier jo seg selv at han ikke surfer mye. Det står i en post rett oppforbi, så kan jo ikke være vanskelig å se? Endret 26. juni 2010 av HDlover Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Nei. Det betyr at han sjelden slår funksjonene av/på (regner med at de står på mesteparten av tiden). Endret 26. juni 2010 av GSP<3 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Vet du hva Zepticon.. Om du ikke ser nytteverdien i å gjøre mobilhverdagen lettere og gjør at oppgaver går raskere, så har du ikke kunnskap om brukeropplevelse. Jeg har snart en master i industridesign, så jeg kan min del om brukeropplevelser;) Klart det gir en bedre opplevelse å kunne skru på wifi med et klikk på homescreen, kontra 4 klikk på iPhone? Det samme gjelder med 3g og blåtann. Det gjør det voerhode ikke. Det er mer praktisk, og det går raskere.Men, sett at du la alle slike funkjsoner ut på homescreen da? Er det fremdeles brukervennlig? Hvor fote bruker du denne av/på knappen? ofte nok til at det retferdigjør en plass på homescreen? Hva med å slippe å gå innom 10 apps når man kan ha 2 homescreener med fine og gode wigets? Mener du at dette ikke øker brukeropplevelsen så lenge det ser bra ut? Nei, så lenge appene og widgetene begge kommuniserer sin funkjson og sin virkemåte bra, så er den ingen forksjell på bruker opplevelsen. Begge funksjonene lever opp til forventningene, og da er bukeropplevelsen nøytral. Å ha en OK gps gjør ingen forskjell på brukeropplevelsen i forhold til å ikke ha det i det hele tatt. Er du helt på bærtur? Klart det ville gitt deg en bedre brukeropplevelse om du kunne gjort dette på din enhet, kontra å ikke kunnet det. Jo mer ting du får utav at produkt, jo bedre opplevelse gir det deg. FEIL! Om jeg ikke har GPS på min telefon, så forventer jeg heller ikke å ha GPS, derfor har ikke mangelen på GPS noen innvirking på opplevelsen jeg har når jeg bruker telefonen. Alternativt har telefonen en GPS, men denne fungerer ræva. Jeg veit at telefonen min da har GPS, og jeg forventer å kunne bruke den. Når jeg forsøker å bruke GPSen, men ikke får dette til, av ukjennte grunner, så ødelegger dette brukeropplevelsen min. Telefonen har GPS, og denne fungerer helt OK. Telefonen innfrir forventningene mine, emn ikke noe mer og jeg er hverken negativt eller positivt overasket. Jeg har bekreftet at telefonen har den funksjonaliteten den lover. Dette er ikke noe å juble for? Så ahr vi telefonen som har GPS som fungerer bra, den er lett å forstå og man finner fram til det man skal uten problemer. Der man hadde forutsett litt knoting møter man en enkel og lettvinnt løsning. Dette øker brukeropplevelsen. Ser du hva jeg mener? Når jeg veit at telefonen min ikke har GPS, så blir jeg heller ikke skuffet når jeg ser bekrefter at den ikke har det. Men om jeg veit at telefonen har GPS, men at den er ubrukelig, så ødeleger dette brukeropplevelsen. Jeg kan ta et eksempel som du kanskje og skjønner. Jeg er sikker på at iPhone 3g eiere ville satt pris på en middels god multitask kontra å ikke hatt en. For hva er opplevelsen å måtte lukke en applikasjon helt, hver gang man skal lese en ny sms? Hva slags brukeropplevelse er det? Det kommer helt ann på hva man forventer. For å kontre dette så kan man jo se på den videoen som var linket til med HD2 tidligere. Der var det en widget eller app på skrivebordet der det sto WiFi på. Når man trykket på den så fikk man ingen bekreftelse what so ever. Dette har en ganske destruktiv invirkning på brukeropplevelsen av en rekke årsaker. - Brukeren blir usikker - Brukeren føler at produktet ikke virker - Brukeren blir rådvill - Brukeren blir irritert Dette er alle engative følelser som kommer når man bruker den funksjonen som fungerer dårlig. Den fungerer ikke som forventet, elelr den fungerer ikke i det hele tatt. Dette er flere ganger værre enn at telefonen mangler funksjonalitet. 2 Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Nei. Det betyr at han sjelden slår funksjonene av/på (regner med at de står på mesteparten av tiden). Hvis wifi og 3g er avslått. Hvordan surfer han da? Igjennom det tregeste alternativet? Isåfall har han bommet. Og HVIS de skulle stått på hele tiden, så hadde han hatt svært liten batterilevetid. Det ville konkludert i nesten 2,5 ladninger pr. dag i snitt med en iPhone 3g. ellers tolket jeg det han skrev som at han aldri brukte det. Ikke at han ikke slo av og på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå