Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.

Anbefalte innlegg

Jeg blir matt av å se folk forsvare ting som iPhone ikke kan, når resten av verden ser ut til å skrike etter det! Da tenker jeg først og fremst på wigets og muligheten til å gjøre mer endringer med homescreenen. Og ikke minst ha mer info på lockscreen.

"Vi trenger det ikke" Kan dere bare ikke innrømme å si "det er leit at dette ikke er med i telefonen, og det er helt sikkert veldig mange som faktisk kunne ønsket seg dette"?

Dette bildet er meget usaklig og gjelder ikke mange, MEN det treffer noen på forumet veldig godt.

post-203727-1277513244,3335_thumb.jpg

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne faktisk hatt litt lyst på widgets på min iphone, slippe å gå inn på vær jævla app for å finne ut om det er oppdatert. Den bruker jo faen meg internett(Stor kostnad for meg) HELE tiden. Jeg er ivertfall bestemt at min neste mobil ikke blir iphone.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne hatt en ny lockscreen ja, men widgets trenger jeg absolutt ikke!

Kanskje du ikke trenger det. Helt greit for meg. Men appleforumene verden over skrev jo at de håpet på dette i iOS4 før det ble lansert, Og full mulighet til å endre på homscreenen som bare består av snarveier til applikasjoner. Se og lær av htc-Sense. Rart de blir skrøyta opp i skyene for deres evne til å få forbrukerne til å gjøre om sin egen enhet etter sine ønsker og behov?

Hadde iOS4 fått dette, så skulle jeg garantert at dette hadde blitt tatt imot med jubel. Bare å se på tidligere catchup`s som iPhone har hatt. Jeg trenger vel ikke nevne hvilke.

Det ble jo en stor nyhet og masse jubel da Apple bare la inn muligheten for kundene å kategorisere applikasjonene i mapper på homescreenen. Ser dere hva jeg mener om jubel angående full kunstomatisering og wigdets da, som Android er godt kjent for?

Selv om man har muligheten til widgets og endre på homescreenen som man vil, så betyr ikke dette at man må rote til hele enheten. Men det og ha muligheten til å lage det om etter sine behov er genialt. Legge til kalender, vær, samtalelogg, av/på wifi, blåtann, legge til kontakter på homescreen. Ikke bare legge de til, men flytte å endre på de etter som man selv vil. Øker ikke dette brukeropplevelsen? Svaret er JA, om man gjør det etter behov/ønske. Hvis ikke man vil bruke det, så lar man bare vær? Så er det alltid noen som vil si dette "ja men vi trenger det ikke". Har du hørt? Det utsagnet får fra mi side til å høres helt idiotisk og trangsynt ut. For de fleste ville garantert brukt noe av det om de hadde hatt det tilgjengelig.

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10008929

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Med 4.0 så er det en bitteliten widget for lydkontroll om det teller :p

Forøvrig tror jeg ikke at dere sparer veldig mange klikk med Facebook widgets ol på startskjermene.

http://www.vg.no/tek...?artid=10002194

6er...

Poenget er ikke at man sparer så mye klikk med en Facebook widget, men poenget er at det blir mye lettere med en Facebook widget f.eks. Det er det som er poenget.

Joda, iPhone 4 kan gjerne få en 6er som en super telefon. Men det er bedre å få en 6er som verdens beste telefon hvertfall. Bare se her.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Med 4.0 så er det en bitteliten widget for lydkontroll om det teller :p

Forøvrig tror jeg ikke at dere sparer veldig mange klikk med Facebook widgets ol på startskjermene.

http://www.vg.no/tek...?artid=10002194

6er...

http://www.engadget....ay-at-best-buy/

Ops?

Den telefonen der er bare mmmmmmmmm sexy :dribble:.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne hatt en ny lockscreen ja, men widgets trenger jeg absolutt ikke!

Kanskje du ikke trenger det. Helt greit for meg. Men appleforumene verden over skrev jo at de håpet på dette i iOS4 før det ble lansert, Og full mulighet til å endre på homscreenen som bare består av snarveier til applikasjoner. Se og lær av htc-Sense. Rart de blir skrøyta opp i skyene for deres evne til å få forbrukerne til å gjøre om sin egen enhet etter sine ønsker og behov?

Hadde iOS4 fått dette, så skulle jeg garantert at dette hadde blitt tatt imot med jubel. Bare å se på tidligere catchup`s som iPhone har hatt. Jeg trenger vel ikke nevne hvilke.

Det ble jo en stor nyhet og masse jubel da Apple bare la inn muligheten for kundene å kategorisere applikasjonene i mapper på homescreenen. Ser dere hva jeg mener om jubel angående full kunstomatisering og wigdets da, som Android er godt kjent for?

Selv om man har muligheten til widgets og endre på homescreenen som man vil, så betyr ikke dette at man må rote til hele enheten. Men det og ha muligheten til å lage det om etter sine behov er genialt. Legge til kalender, vær, samtalelogg, av/på wifi, blåtann, legge til kontakter på homescreen. Ikke bare legge de til, men flytte å endre på de etter som man selv vil. Øker ikke dette brukeropplevelsen? Svaret er JA, om man gjør det etter behov/ønske. Hvis ikke man vil bruke det, så lar man bare vær? Så er det alltid noen som vil si dette "ja men vi trenger det ikke". Har du hørt? Det utsagnet får fra mi side til å høres helt idiotisk og trangsynt ut. For de fleste ville garantert brukt noe av det om de hadde hatt det tilgjengelig.

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10008929

Veldig bra innlegg. Klart dette øker brukeropplevelsen. Man ville jo vært blind om man hadde påstått noe annet. Du vil høre mange som eier en iPhone si "det er jo bare å gå inn i en applikasjon" Men de forstår ikke at det øker brukeropplvelsen å slippe dette. Homescreenen er den man ser mest på. Så hvorfor ikke gjøre ting enkelt. Det er nettopp dette android og sense står for. At du skal SLIPPE å gå inn i applikasjoner for å gjøre en hver bidige ting.

widgets og kustomatiserbar homescreen gjør mobilhverdagen lettere og ting går klart raskere. Vil du heller gå inn i en applikasjon hver gang du skal noe, ja da får du velge en iPhone! Det blir som å gå fra år 2010 tilbake til 2008.

Forøvrig så begynner Android 2.2 å få mer positiv tilbakemelding en ios4. Godt å se folk begynner å legge merke til dette.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Jeg skal vurdere Android når de gjør noe med grenseutsnittet. Noen av knappene i os-et ser ut som om jeg lagde de...

Faktisk et bra svar ahpadt. Det at du er åpen for å velge andre OS er en fin ting å innrømme. Om du ikke liker knappene, så kan jeg anbefale deg en androidenhet med HTC-Sense. Her er du innenfor sense hele tiden du bruker mobilen.

er du enig i solbergmobil sitt innlegg angående brukeropplvelse? #653

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Åja så du mener HTML5 er så mye bedre enn flash når ikke HTML5 er brukt i det sore å det hele i dag nesten?. Hadde du sagt dette om 2-3 år så kunne jeg ha vært enig i det du sier. Men HTML5 er nesten ikke å finne i dag, så det er en ubrukelig begrunnelse på hvorfor flash ikke er bra å ha.

Men uansett, kaller du dette for søppel?: Link. Klarer du i det store og det hele å se hva dere går glipp av?. Jeg tipper dere ikke klarer å se det.

Og det dere ikke skjønner er at om Apple hadde hatt flash i iPhone, jo da ville det ha vært enda flere fornøyde kunder. Men hva kundene vil ha betyr ikke noe for Apple, dem går etter hva Apple vil.

Jeg er overhode ikke interesert i å ha flash på telefonen. Om det er et programm som så til de grader er syndebukk når det kommer til PC sikkerhet, så er det flash.

Åja, så alle programmene i Android må programmeres om for å kunne få multitasking?. Er det ikke OS'et som skal ta seg av multitaskingen?. Trodde ikke at programmene måtte programmeres om for å kunne få multitasking. Derfor blir multitasking'en i iOS 4 kallt for jalla multitask. Og hvis du tror at Android ikke har skikkelig multitasking, så tar du grundig feil. Mulig at dette ikke er i selveste Android out of the box, men søk på Android Market og du kan finne tonnevis av gode programmer som tar seg av dette.

Android og iOS multitasking oppleves akkurat likt for forbrukeren.

Foredelen med apple sin metode er at der er svært enkelt å lage apps som klarer å bruke denne metoden. Om de som lager apps til Android fucker det til så kan potensielle "suspended" apps tømme batteriet.

http://davidquintana.com/entry/mobile-multitasking

When asked about Android’s weak battery life at the Google Zeitgeist forum, Google co-founder Larry Page said that if anyone is not getting a full day’s worth of battery, there’s “something wrong.” Page then went on to suggest it’s probably user habits and third-party apps causing battery woes. “When there is software running in the background, that just sort of exhausts the battery quickly,” said Page.

Her ser du hva som skjer i Androids multitask.

Åja, så hva med Windows 7, kjører det noe verre enn Windows XP?. Windows 7 kan kjøre like godt på en Pentium 4 maskin med 2.6 GHz og 256 MB RAM som Windows XP ville ha kjørt på samme maskin. Så sammenligningen med Vista var et dårlig forsøk på en bortforklaring.

Bortforklaring? Mener du seriøst at det skal være mulig å kjøre iOS4 like bra på en 3G som på en 4.gen?

Selvfølgelig er det ikke det, da 4.gen er myyyyye kraftigere enn 3G.

BAre se på de gammle Android telefonene, ser ikke at de sitter med det nyeste og yter like bra som HD2?

Leste du ordet INTERGRATION?, vet du hva det mener?, det mener at det er intergrert med OS'et når du kjøper telefonen. Og ikke nok med det, du har jo Facebook widgets som er kanon bra å ha. Som da iphone mangler totalt.
JEg for min del synes at twitter og Facebook fungerer mye ebdre i form av apps på iPhone enn via en widget på Android. Men det er da min personlige mening. Det er et trykk så er appen oppe og jeg har newsfeeden rett på skjermen, og da med mange flere features en en widget har.

Slipper du å ta ledningen med deg til iPhone?, ehhh nei. Hvordan i granskauen vil du få ladet iPhone da?. LOL, dreit du på leggen din nå eller?. Du mener sikker også at du kan lade iPhone trådløst også laugh.gif. Så at jeg tar med meg min USB kabel til min XPERIA X10 som jeg er nødt til å ha for å kunne lade telefonen er en tungvindt måte laugh.gif?.

Tosk. Drar du med deg ledingen til telefonen når du drar på skola? Eller til en kompis? Ledingen til min iphone har ikke forlatt nattbordet og docken i løpet av de 2 åerene jeg har eid telefonen, og slik tenker jeg at det skal fortsette. Det å bruke telefonen som Storage device er etter mitt sysn en idiotisk tanke, før man får en trådløs standard som tilater trådløs overføring uten noe kluss og babb. Og ikke nevn bluetooth her, fordi antal PCer som jeg treffer mewd BT på en dag er temmelig liten. Har til gode å komme på en datasal på NTNU med BT støtte.

USB-sticken som ejg har på nøkkelringen passer i alle, og den har jeg med meg overalt, uten å måtte dra med ledninger eller leite etter PC med blåtann.

Men ellers så er du enig i det GSMArena sier, som jeg også har snakket og gikk forklaringer på i lang tid nå. Og derfor har du det beviset på hvorfor mange ikke liker Apple og iPhone i dag.

Ja, men dette er små problemr, som ikek påvirker brukeren i noen nevneverdig grad. Android har like mange problemer som iPhone.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Homescreenen er den man ser mest på.

Homescreen er det man ser desidert minst på.

Ja hvis du har en iPhone som kun viser applikasjoner så forstår jeg gjerne det.

Men hva syns du om #653 ? Syns du selv at det er logisk at brukeropplevelsen øker? Hvis ikke, så ønsker jeg en god forklaring på hvorfor det ikke er fordel for en forbruker å ha lette valg til å gjøre om mobilen etter deres behov. Man kan velge å ha det så rent å fint som man vil, eller så kan man hive inn alt man vil.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar
Vil du heller gå inn i en applikasjon hver gang du skal noe, ja da får du velge en iPhone! Det blir som å gå fra år 2010 tilbake til 2008.

Det er jo akkurat det vi gjør!?

At apple løser dette på en annen måte betyr ikke at telefonen stinker bæsj, slik Terminator mener? Det er en anderledes løsning.

Jeg respekterer at Android er anderledes, og at folk foretrekekr dette: Jeg har valgt iPhone, mest pga brukerfokuset.

Men jeg blir irritert når folk sier "det er ikke som android, så det suger balle!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...