Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til alle Apple fanbois'er :thumbup:: Se på dette dere.

 

Vis oss tilfeller av dette problemet utenfor USA så vil det kanskje være interessant.

Tiden vil vise om dette er tilfellet. Om det er tilfellet så har Apple et gigantisk stort problem. Og om dette er tilfellet, da tror jeg Apple har ødelagt en del av sitt image til mange.

 

Og skulle dette være tilfellet så håper jeg at dere ser hvorfor vi ikke liker Apple.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Her er et tonn av brukere som bekrefter problemet med videoer:

 

http://gizmodo.com/5571171/iphone-4-loses-reception-when-you-hold-it-by-the-antenna-band

 

Og til de som påstår at dette er et problem med alle telefoner, kan virkelig en nøkkel på telefonen få signalet til å forsvinne på andre telefoner enn iPhone 4?

 

 

Problemet er jo at man berører antennen direkte med kroppens bløtvev.

 

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=da&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.comon.dk%2Fnyheder%2FEr-iPhone-4-foedt-med-antenne-problemer-1.362104.html&anno=2

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Visste at det skulle bli sånn

Gert Frølund Pedersen er en dansk professor og antenneekspert. Han spådde for to uker siden at antennen til Iphone 4 ville skape problemer.

 

Pedersen sier at nesten alle mobiltelefoner med metalldeler, bruker metallrammen som antenne.

 

– Kretskortet på telefonen brukes som en del av antennen og metallrammen styrker signalet til kretskortet. Dette betyr at brukeren ikke kan unngå å forstyrre antennen når den berøres, sier Pedersen

 

Hardware feil! Men kan det løses via softwareoppgradering? Applebrukere får håpe det.

 

Ellers har Steve Jobs gått ut å sakt at man ikke må ta på iPhone 4 om man har litt svett hand. Eller må man heller ikke holde den med vanlig grep.

 

http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.7185262

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Her er et tonn av brukere som bekrefter problemet med videoer:

 

http://gizmodo.com/5571171/iphone-4-loses-reception-when-you-hold-it-by-the-antenna-band

 

Og til de som påstår at dette er et problem med alle telefoner, kan virkelig en nøkkel på telefonen få signalet til å forsvinne på andre telefoner enn iPhone 4?

 

 

Problemet er jo at man berører antennen direkte med kroppens bløtvev.

 

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=da&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.comon.dk%2Fnyheder%2FEr-iPhone-4-foedt-med-antenne-problemer-1.362104.html&anno=2

Det står mer informasjon i det jeg linket til. En fiks kommer tidlig neste uke. Vi får se om den hjelper.

 

En nøkkel over gapet fjerner det, og lager en hel antenne. Gapet er der av en grunn. Du vil nok få samme resultat hvis du kopler sammen antennene i en hvilken som helst annen telefon.

Ellers hadde de ikke trengt å ha flere antenner, hadde de vel?

Lenke til kommentar

Og skulle dette være tilfellet så håper jeg at dere ser hvorfor vi ikke liker Apple.

Og hvis problemet blir løst med 4.0.1 (som ryktene sier) håper jeg du ser hvorfor vi liker Apple.

Men desverre så er det ingen som kan gjøre noe med at iOS 4 er ganske så elending i forhold til andre OS'er i dag ettersom hva GSMArena sier her.

 

Og da vil jo iPhone 4 fortsatt være et veldig dårlig valg på grunn av det.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Og skulle dette være tilfellet så håper jeg at dere ser hvorfor vi ikke liker Apple.

Og hvis problemet blir løst med 4.0.1 (som ryktene sier) håper jeg du ser hvorfor vi liker Apple.

Men desverre så er det ingen som kan gjøre noe med at iOS 4 er ganske så elending i forhold til andre OS'er i dag ettersom hva GSMArena sier her.

 

Og da vil jo iPhone 4 fortsatt være et veldig dårlig valg på grunn av det.

 

No Flash support in the web browser

- Flash er et søppelprogram. Og brukes for det meste til reklame. Har i løpet av mine 3 år ikke savnet flash på telefonen i det hele tatt. Men setter svært pris på at den er 100% reklamefri når jeg surfer;)

No true multitasking for all applications

- Like true som Android

iOS4 for iPhone 3G has limited new feature set

- De gidde i hvertfall alge det til G3

Poor performance on iPhone 3G

- Rart, WinVista kjører sikker fint på en 386 også=)

No quick toggles for Wi-Fi, Bluetooth or 3G

- Her hadde jo også android en genial løsning på problemet som vist tidligere? Uansett så er funksjonen tilgjengelig med ett trykk. og tar under ett sec å gjøre.

No social networking integration

- Apps?

No info widgets on lockscreen or homescreen

- stemmer

SMS tones are still not customizable

- stemmer

No mass mark emails as read

- stemmer, har selv aldri hatt bruk for det dog.

No proper file browser or access to the file system

- stemmer, men ser ikke nytten av det.

No USB mass storage mode

- Ser ikke hvorfor noen skal gidde å bruke iPhone til dette? USB stick på størrelse med en nøkkel har mye mer plass og da slipper du å dra med deg ledning.

No vibration feedback when touching the screen

- Skjermen gir så klar tilbakemelding at du ikke trenger dette imo.

No Bluetooth file transfers to other mobile phones

- Sant

Contacts lack a swipe-to-delete or mass delete feature

- sant

No SMS/MMS delivery notifications

- en feature jeg aldri har brukt på noen telefon noen sinne.

No smart dialing (but Spotlight is a somewhat of a substitute)

- Skjønner ikke vha som menes her. Selv har jeg favoritter som jeg får opp ved å tykke på telefon, resten tar 2 sec å finne i telefonlisten.

No DivX or XviD video support and no official third-party application to play that.

- H.264 hardware decoding >>> DivX softwaredecoding

The whole iPhone is too dependent on iTunes - you cannot add the same type of content (video, photos, apps) to the phone from two computers, a regular file management interface would have been much better

- Stemmer, de kunne ha gjort mye jobb her.

 

 

At iOS har problemer veit vi alle, men det gjør ikke Android, Symbian eller WiMo noe bedre av denn grunn. Android har så mye igjen på brukervennligheten at det er skremmende å tenke på at programvaren selges på telefoner....

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Og skulle dette være tilfellet så håper jeg at dere ser hvorfor vi ikke liker Apple.

Og hvis problemet blir løst med 4.0.1 (som ryktene sier) håper jeg du ser hvorfor vi liker Apple.

Men desverre så er det ingen som kan gjøre noe med at iOS 4 er ganske så elending i forhold til andre OS'er i dag ettersom hva GSMArena sier her.

 

Og da vil jo iPhone 4 fortsatt være et veldig dårlig valg på grunn av det.

 

No Flash support in the web browser

- Flash er et søppelprogram. Og brukes for det meste til reklame. Har i løpet av mine 3 år ikke savnet flash på telefonen i det hele tatt. Men setter svært pris på at den er 100% reklamefri når jeg surfer;)

No true multitasking for all applications

- Like true som Android

iOS4 for iPhone 3G has limited new feature set

- De gidde i hvertfall alge det til G3

Poor performance on iPhone 3G

- Rart, WinVista kjører sikker fint på en 386 også=)

No quick toggles for Wi-Fi, Bluetooth or 3G

- Her hadde jo også android en genial løsning på problemet som vist tidligere? Uansett så er funksjonen tilgjengelig med ett trykk. og tar under ett sec å gjøre.

No social networking integration

- Apps?

No info widgets on lockscreen or homescreen

- stemmer

SMS tones are still not customizable

- stemmer

No mass mark emails as read

- stemmer, har selv aldri hatt bruk for det dog.

No proper file browser or access to the file system

- stemmer, men ser ikke nytten av det.

No USB mass storage mode

- Ser ikke hvorfor noen skal gidde å bruke iPhone til dette? USB stick på størrelse med en nøkkel har mye mer plass og da slipper du å dra med deg ledning.

No vibration feedback when touching the screen

- Skjermen gir så klar tilbakemelding at du ikke trenger dette imo.

No Bluetooth file transfers to other mobile phones

- Sant

Contacts lack a swipe-to-delete or mass delete feature

- sant

No SMS/MMS delivery notifications

- en feature jeg aldri har brukt på noen telefon noen sinne.

No smart dialing (but Spotlight is a somewhat of a substitute)

- Skjønner ikke vha som menes her. Selv har jeg favoritter som jeg får opp ved å tykke på telefon, resten tar 2 sec å finne i telefonlisten.

No DivX or XviD video support and no official third-party application to play that.

- H.264 hardware decoding >>> DivX softwaredecoding

The whole iPhone is too dependent on iTunes - you cannot add the same type of content (video, photos, apps) to the phone from two computers, a regular file management interface would have been much better

- Stemmer, de kunne ha gjort mye jobb her.

Dette er hva DU ikke trenger. Var det dette jeg spurte om?. Jeg sa at det er mange som ikke kjøper iPhone 4 på grunn av problemene den har og fordi iOS 4 er et halvferdig produkt.

 

Men må nevne noe her. Du sa dette:

 

No Flash support in the web browser

- Flash er et søppelprogram. Og brukes for det meste til reklame. Har i løpet av mine 3 år ikke savnet flash på telefonen i det hele tatt. Men setter svært pris på at den er 100% reklamefri når jeg surfer;)

 

Åja så du mener HTML5 er så mye bedre enn flash når ikke HTML5 er brukt i det sore å det hele i dag nesten?. Hadde du sagt dette om 2-3 år så kunne jeg ha vært enig i det du sier. Men HTML5 er nesten ikke å finne i dag, så det er en ubrukelig begrunnelse på hvorfor flash ikke er bra å ha.

 

Men uansett, kaller du dette for søppel?: Link. Klarer du i det store og det hele å se hva dere går glipp av?. Jeg tipper dere ikke klarer å se det.

 

Og det dere ikke skjønner er at om Apple hadde hatt flash i iPhone, jo da ville det ha vært enda flere fornøyde kunder. Men hva kundene vil ha betyr ikke noe for Apple, dem går etter hva Apple vil.

 

No true multitasking for all applications

- Like true som Android

 

Åja, så alle programmene i Android må programmeres om for å kunne få multitasking?. Er det ikke OS'et som skal ta seg av multitaskingen?. Trodde ikke at programmene måtte programmeres om for å kunne få multitasking. Derfor blir multitasking'en i iOS 4 kallt for jalla multitask. Og hvis du tror at Android ikke har skikkelig multitasking, så tar du grundig feil. Mulig at dette ikke er i selveste Android out of the box, men søk på Android Market og du kan finne tonnevis av gode programmer som tar seg av dette.

 

Poor performance on iPhone 3G

- Rart, WinVista kjører sikker fint på en 386 også=)

 

Åja, så hva med Windows 7, kjører det noe verre enn Windows XP?. Windows 7 kan kjøre like godt på en Pentium 4 maskin med 2.6 GHz og 256 MB RAM som Windows XP ville ha kjørt på samme maskin. Så sammenligningen med Vista var et dårlig forsøk på en bortforklaring.

 

No social networking integration

- Apps?

 

Leste du ordet INTERGRATION?, vet du hva det mener?, det mener at det er intergrert med OS'et når du kjøper telefonen. Og ikke nok med det, du har jo Facebook widgets som er kanon bra å ha. Som da iphone mangler totalt.

 

No USB mass storage mode

- Ser ikke hvorfor noen skal gidde å bruke iPhone til dette? USB stick på størrelse med en nøkkel har mye mer plass og da slipper du å dra med deg ledning.

 

Slipper du å ta ledningen med deg til iPhone?, ehhh nei. Hvordan i granskauen vil du få ladet iPhone da?. LOL, dreit du på leggen din nå eller?. Du mener sikker også at du kan lade iPhone trådløst også laugh.gif. Så at jeg tar med meg min USB kabel til min XPERIA X10 som jeg er nødt til å ha for å kunne lade telefonen er en tungvindt måte laugh.gif?.

 

Men ellers så er du enig i det GSMArena sier, som jeg også har snakket og gikk forklaringer på i lang tid nå. Og derfor har du det beviset på hvorfor mange ikke liker Apple og iPhone i dag.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

*blablabla*

Dette er hva DU ikke trenger. Var det dette jeg spurte om?. Jeg sa at det er mange som ikke kjøper iPhone 4 på grunn av problemene den har og fordi iOS 4 er et halvferdig produkt.

Dette er hva DU mener og hva DU trenger. Du bør snart forstå at hva dere måtte mene om iPhone og iOS er for oss fullstendig irrelevant. JEG liker iPhone og operativsystemet, uavhengig av hva andre måtte mene og hvilke problemer andre måtte ha. Jeg skjønner at du ikke kan forstå det, men du bør kunne respektere det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

*blablabla*

Dette er hva DU ikke trenger. Var det dette jeg spurte om?. Jeg sa at det er mange som ikke kjøper iPhone 4 på grunn av problemene den har og fordi iOS 4 er et halvferdig produkt.

Dette er hva DU mener og hva DU trenger. Du bør snart forstå at hva dere måtte mene om iPhone og iOS er for oss fullstendig irrelevant. JEG liker iPhone og operativsystemet, uavhengig av hva andre måtte mene og hvilke problemer andre måtte ha. Jeg skjønner at du ikke kan forstå det, men du bør kunne respektere det.

Joda jeg skjønner at dere liker det dere måtte ønske. Men skjønner dere at iPhone 4 er et halvferdig produkt med masse problemer uansett hvor bra dere liker telefonen?.

 

Telefonen er ikke problemfri og perfekt bare fordi dere liker den som den er.

 

Klarer dere i det store og det hele å innse dette?. Igjen så viser jeg til dette.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

[Joda jeg skjønner at dere liker det dere måtte ønske.

Flott! Tusen takk!

 

Telefonen er ikke problemfri og perfekt bare fordi dere liker den som den er.

Jeg har heller aldri påstått at den er problemfri og perfekt. Å foretrekke noe betyr ikke at man samtidig mener det er perfekt og helt uten problemer.

 

Klarer dere i det store og det hele å innse dette?. Igjen så viser jeg til dette.

Jeg viser til det jeg skrev et par linjer lengre opp.

Lenke til kommentar

Apple iPhone sitt helhetsinntrykk hos meg er helt på bunn. Hvorfor? Fordi hele telefonen er en hype vare som ikke ligner grisen og fordi Steve Jobs overhyper det i sine fremvisninger. Eller så er det en god overpriset telefon.

 

Telefonene jeg har nå (Samsung Galaxy Spica) hadde jeg ikke hørt om før jeg kjøpte den og er knallfornøyd. Skulle egentlig kjøpe Nokia 5800 (Har alltid likt nokia), men så snublet jeg over en telefon som var billigere og bedre. Jeg er ikke tilhenger av Android eller noen andre telefoner. Det som gjør at jeg ikke liker iPhone eller Apple er overprising og dritt annonsering fra Apple. Prøver bare og motbevise visse ting som skal være så mye bedre med Apple produkter som også andre produkter inneholder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...