Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner jo at dette kan være problem for andre mobiler, for de er jo ikke like godt testet enn Apple sine, de kommer jo ut i "betaversjoner" ihvertfall hvis man skal tro Apple. At man bruker lang tid til å utvikle de beste løsningene og derfor velger man å vente med funksjoner...

 

Hva er egentlig denne Antenneproblematikken da? og det er faktisk et jævla dårlig argument å si at andre mobiler har det også...for det er jo nettopp derfor Apple skal være enere..for de skal ikke ha de problemene som alle de andre mobilene har.

 

og svaret på at man burde lære seg å holde telefonen riktig....hmm skal de lære meg hvordan jeg skal holde i telefonen også...dette var litt nytt for meg.

 

igjen jeg er ingen apple hater..men jeg er litt imot de argumentene som kommer nå.

Hvis apple har en feil..så er motargumentet.."ja men den feilen finnes i andre mobiler også".

hvis andre mobiler har en funksjon som ikke Iphone har..så er motargumentet.."nei jeg trenger ikke den funksjonen..og når Apple kommer med den så er den ihvertfall fullt utviklet..i motsetningen til andre produsenter".

 

 

Jeg setter det kanskje på spissen...sannsynligvis er ikke antenneproblemet så ille likevel :) og et er litt morro å være litt eplekjekk når man får til de grader vite hvor perfekt Iph 4 skal være.

Lenke til kommentar

Den er ikke alene om å miste signalet når man holder i den:

http://www.engadget.com/2010/02/11/nexus-one-3g-problems-persist-after-update-is-it-a-design-pro/

 

Vi får se om Apple kommer med en løsning, Google derimot har gitt opp å fikse det på sin Nexus One:

http://gizmodo.com/5521919/nexus-one-3g-bugs-no-longer-of-interest-to-google

 

Vanskelig å komme med løsning om det viser seg å være et hardwareproblem for iPhone 4.. Da er de ut å kjører bigtime.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Jeg er i ett område med full dekning, og signalstyrken går ned til null på alle fire telefonene mine hvis jeg dekker over antennen.

Har alle fire telefonene mine virkelig så dårlige antenner?

 

Høres sånt ut. Jeg sliter litt med å tro på det du sier, da jeg aldri har hatt noen problemer selv med dette gjennom 13-14 år med mobil. Kanskje jeg har vært svært heldig med mine modeller? HD2`n min merker absolutt ingen forskjell når jeg testet nettopp. ikke en eneste strek gikk ned. Da syns jeg det er veldig amatørmessig av den nye iPhonen å dette helt ned til ingen signal eller svært dårlig signal. Og husk disse testene er gjort i gode forhold, hva når man allerede er på et område med laber dekning og i tilegg skal holde rundt iPhone 4? Setter kanskje denne litt på kanten når jeg selv ikke har testet det ut eller har bekjente som har gjort det. Men det kan vær lov å tenke realistisk.

Lenke til kommentar

Skal teste på Telenor sitt nett etterhvert, men jeg må få lånt et kort.

Netcom ser ut til å være et jallanett, kanskje det er det om å gjøre?

 

Tar jeg ikke helt feil så har Netcom færre og sterkere punkter, mens Telenor har hyppige signalpunkter, og derfor så kan man slite på litt forskjellige ting i området.

 

Kan jo hende det er området du er i som er problemet ja :)

Lenke til kommentar

Som forhandler har jeg sett denne "best" krigen pågå lenge. Den får aldri noen vinner. Og jeg vil nå gi mitt eneste innlegg rundt iPhone på dette forumet. (For noe stort mer enn dette vil jeg aldri ha behov for å si, uansett modell og OS-forandringer)

 

 

... Forventer ikke at noen leste alt dette. Uansett noe jeg har ønsket å notere ned.

 

FANTASTISK!

Lenke til kommentar

Fikk lånt et kort fra Telenor nå, og selv om det virker litt vanskeligere å fremprovosere feilen på Telenor sitt nett, klarte jeg det på alle telefonene mine uten store vanskeligheter.

 

Jeg gidder uansett ikke bruke Netcom i fremtiden. De har fått sjansen sin :)

Lenke til kommentar

Fant igjen min gamle Samsung SGH-E700 og klarte uten problemer å gjenskape problemet på den også.

 

Så langt har jeg klart det på disse:

iPhone 3G

iPhone 3GS

SE W880i

Samsung SGH-E700

 

Jeg begynner å slippe opp for fungerende telefoner å teste på :)

 

Testet det i stad, min gikk fra 5 til 2 streker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...