Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De viser hvor mye strøm en OLED-skjerm bruker i forhold til en LCD ved samme lysstyrke.

En LCD kan også nyttegjøre seg lyset fra omgivelsene, det kan ikke en OLED-skjerm, og vil følgelig måtte bruke ytterligere strøm for å bli like tydelig som en LCD.

Det gjenstår å se hvordan i4 sin skjerm klarer dette.

Lenke til kommentar

Angående skjerm, sollys og batteritid, Engadget har jo litt peiling og skriver:

"Because Apple is using IPS and LED technology for its screen, the iPhone 4 is mercifully visible in full sunlight, and performance in low light and at extreme viewing angles are favorable. Overall, you simply won't find a better display on a phone, and that's not just lip service."

...og batteritiden er forbedret, som lovet:

"This is a big one for many people, and we have some fairly surprising news to report. The battery life on the iPhone 4 has been outstanding thus far, exceeding our expectations for longevity during testing."

http://www.engadget.com/2010/06/22/iphone-4-review/

Lenke til kommentar

Reagerte litt på dette med 38 timer, og at det skal være så utrolig bra. Dette var etter hva Engadget selv sier med normal bruk, litt telefoni og litt annet dilldall, og er det da virkelig så fantastisk med ett og et halvt døgn før telefonen dør? Det betyr jo bare at du må lade telefonen hver kveld, og skiller seg ikke fra en hvilken som helst Android-telefon. Jeg er sikker på at jeg får 38 timer ut av min HTC Legend også med vanlig bruk, og den har fått svært mye kritikk for batterilevetiden. En kamerat av meg med Desire mente at han hadde fått telefonen til å vare i nesten to døgn med bl.a. 8 timer Spotify den ene dagen.

Til og med et utropstegn har de slengt på, for virkelig å understreke hvor mindbending disse 38 timene er. 38(!) timer!

For all del, det er fint at telefonen varer ut dagen og litt til når man utsetter den for normal bruk.

Lenke til kommentar

Apple support om dekningsfeilen:

"Apple supports are saying the fix is not so hard, just change your grip..and that makes sense. However, I also agree with those who say that you should HAVE to change your grip just to accommodate poor design. I mean really, if this were ANY consumer device other than an iPhone, the Returns desk would be flooded right now."

http://www.mobilitysite.com/2010/06/apple-iphones-and-antenna-design/

Steve Jobs to iPhone 4 users – you are doing it wrong:

http://wmpoweruser.com/?p=17416

http://www.engadget.com/2010/06/24/apple-responds-over-iphone-4-reception-issues-youre-holding-th

Snakk om å drite seg ut!

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Fant igjen min gamle Samsung SGH-E700 og klarte uten problemer å gjenskape problemet på den også.

Så langt har jeg klart det på disse:

iPhone 3G

iPhone 3GS

SE W880i

Samsung SGH-E700

Jeg begynner å slippe opp for fungerende telefoner å teste på :)

Lenke til kommentar

Antennen på 3G og 3GS er innvendig i nedre halvdelen av telefonen.

Holder du hånden rundt der burde du se signalet droppe etterhvert for så å stige igjen.

Jeg tror telefonen øker signalstyrken for å kompensere, men det er ikke alltid den rekker det.

Lenke til kommentar

Akkurat det der med signalsvikt når du holder den på en spesiell måte er litt dårlig. Rart de ikke klarte å luke ut det under testing.

Ikke så rart, egentlig, hvis man tenker over at de aller fleste testene ble utført med deksler for at telefonen skulle se ut som en iPhone 3G(S). De har vel utført tester i mer kontrollerte omgivelser også, men, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...