Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Den har ikke widgets eller gif animasjoner eller video wallpaper om du lurte, men det har ingenting med brukervennligheten å gjøre. Det går på egenskaper/funksjoner, apple har valgt å designe systemet slik.

 

Hva gjør det om man kan ha mapper og snarveier og ikke widgets på skjermen, det er en designvalg de har gjort, det er ikke en mangel da det er nok av applikasjoner som fyller egenskapene mer enn godt nok.

 

Brukervennlighet går på:

Får brukeren gjort det han skal

Finner brukeren det han skal

Går det fort nok

Er den tiltalende å bruke

Er den enkel i bruk

Er den intuitiv

 

Jeg mener at den svarer ja på de fleste spørsmål og det mye bedre enn flere av sine konkurrenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som forhandler er det alltid dialog i hvert salg, og mitt totale inntrykk er slik som beskrevet i min starttråd. Om noen velger å være uenig så er det for mitt vedkommende bare et spørsmål om perspektivet personen sitter med. Og vedkommende må gjerne poste sitt perspektiv, uten å rakke ned på meg eller Android. Spesielt sistenevnte, de Android ikke skal være et direkte alternativ til iPhone, men en plattform for en smartere bruker som vil ha valgfrihet. Som f.eks å kunne ordne en liten widget som slår av bluetooth, uten å måtte gå i tre undermenyer hver gang.

 

Når det kommer til brukervennlighet så har ikke Apple Copyright på det.

Lenke til kommentar

Om du snakker om HD2 var det er par min. Trengte ikke noe mer. Desire var avskrudd saa fikk ikke proevd den.

Trenger ikke vaere rakettforsker for aa skjoenne at man kun kjoeper HD2 og lignende teledoner kun for funksjonern

 

Tror foroevrig du veldig glatt ignorerte biten om at jeg ikke fikk gjort saa mye.

 

Jeg kan ikke på stående fot si at HD2 presterer bedre enn iPhone i nettlesing. Men er det en ting jeg er sikker på, så er det at lag i surfeopplevelsen er noe du aldri vil oppleve på en normal HD2. Om du opplever lag så kan det hende at telefonen drev på å koble til WiFi, for jeg vet den stopper opp i 1-2 sekunder da.

 

Det eneste jeg snakket om er hvordan scrollingen ser ut ved surfing. Hvor raskt det er og sånne ting bryr jeg meg ikke så kjempemye om. Mangel på skikkelig gjennomført multitouch gjorde det enda mer stusselig for meg.

 

Jeg brukte kjempelang tid med masse research før jeg kjøpte min første iPhone, fikk ikke prøvd konkurrentene selv men youtube, blogger og tester holdt for meg.

Lenke til kommentar

Det undrer meg at du ahpadt tror at folk kjøper en HD2 pga funksjoner? Hadde du hatt en HD2 i handa, så hadde du fort skjønt at det er en stor følelse av kvalitet, med en rå skjerm og ikke minst Sense UI som gjør den til en av de råere mobilene som er på markedet. Ellers står den for frihet i meget stor grad. Du kan gjøre om mobilen som er best passet for deg. Den setter deg i fokus.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar
Vel, Nexus One har samme CPU og GPU, samme oppløsning på skjermen som XPERIA X10, og fikk dette under benchmark'en: 27.6 FPS. (Android 2.1) mens Milestone hadde '20.7 FPS (Android 2.0)'. Og etter hva jeg vet, så har Nexus One 16.7 mill farger på skjermen nå, så å gå i fra 20.7 på Milestone / Droid til 27.6 fps på Nexus One er en økning på ca 33%.

 

 

Nexus One og X10 har ikke samme skjermoppløsning.

 

 

En så fordomsfull selger som er såpass nedlatende til kundene sine har jeg vanskelig for å tro eksisterer...

 

Kom til Tromsø så kan vi stikke innom RMNZR sammen og fikle på/diskutere iPhone mot konkurrentene.

Selger mobilen gjør han så absolutt. :)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

 

 

Det eneste jeg snakket om er hvordan scrollingen ser ut ved surfing. Hvor raskt det er og sånne ting bryr jeg meg ikke så kjempemye om. Mangel på skikkelig gjennomført multitouch gjorde det enda mer stusselig for meg.

 

Jeg brukte kjempelang tid med masse research før jeg kjøpte min første iPhone, fikk ikke prøvd konkurrentene selv men youtube, blogger og tester holdt for meg.

 

Jeg vet fortsatt ikke hva du snakker om. Scrollingen ser helt greit ut, selv på Tek.no med mange bilder. Og du sier at tester holdt for deg, på tester så ligger HD2 to hakk ovenfor iPhone (TV2 Hjelper deg).

 

Multitouch er det heller ikke noe galt med, snarere tvert imot da Opera har text-reflow. Ikke alle applikasjoner støtter multitouch (Blaim Microsoft), men for eksempel på Opera Mobile så er det ingenting galt med det.

Lenke til kommentar

Det undrer meg at du ahpadt tror at folk kjøper en HD2 pga funksjoner? Hadde du hatt en HD2 i handa, så hadde du fort skjønt at det er en stor følelse av kvalitet, med en rå skjerm og ikke minst Sense UI som gjør den til en av de råere mobilene som er på markedet. Ellers står den for frihet i meget stor grad. Du kan gjøre om mobilen som er best passet for deg. Den setter deg i fokus.

Selv om mange andre sikkert er uenige, tenker jeg kvalitet når jeg holder min iPhone i hånden. Kvalitet er for meg mer enn kun teknisk oppbygning. Jeg har snart hatt min iPhone 3G i to år, og den har fortsatt ingen synlige skader. Begge Nokiatelefonene jeg hadde før iPhonen (N82 og 6280) måtte sendes inn opptil flere ganger hver på grunn av at skjermen knuste. iPhonen har vært med på mye rart, inkludert fall, men er fortsatt uskadet. Andre kan selvsagt ha mindre heldige opplevelser med sine iPhoner, men det er irrelevant da det i Jakten på den Perfekte Mobil™ kun er min personlige mening og oppfatning av et produkt som har noe å si.

 

Du mener Sense UI er det råeste, jeg mener iPhone OS (nå iOS) er det råeste. Ingen kan fortelle meg hva som er best, men de kan komme med forslag og anbefalinger, men det hjelper lite hvis jeg allerede har bestemt meg. Om iOS er et mer lukket system enn Andriod har (dessverre) nada å si for meg som forbruker. Telefonen virker! Jeg kunne ikke brudd meg mindre om alle programmer må godkjennes av Apple, om Apple ikke tillater andre nettlesere (in fact, they do) og programmer basert på Flash (som forøvrig har like lite å gjøre på telefonen min som lime i Coronaen), eller om jeg må bruke iTunes for å overføre sanger, bilder og lignende. Jeg liker iTunes!

 

Jeg må innrømme at jeg har hatt lyst på en låseskjerm med nyttig informasjon, som kalenderen, eposter og lignende. Derfor jailbreaket jeg og installerte nettopp dette. Men, etter å ha brukt det en stund ble jeg lei. Jeg fant ut at jeg ikke hadde bruk for det den viste meg. Den fylte skjermen med unødvendig rot, som stjal fokuset fra det jeg egentlig skulle gjøre. Jeg hadde et valg, og valgte å fjerne låseskjermen. Du kan argumentere med at jeg måtte jailbreake, men muligheten er fortsatt tilstede.

 

HD2 er helt sikkert en fin telefon, men jeg foretrekker iPhone. Når det er sagt så føler jeg ingen trang for å snakke negativt om HD2 (og andre Android-telefoner), som, beklager generaliseringen, mange av dere gjør om iPhone og andre Apple-produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ingen kvalitetsforskjell mellom HD2 og iPhone.

 

Jeg vil påstå det ja. En mobil som er litt tynnere, er så vidt større med en skjerm på 4,3" utnyttingsgraden er super. Nå er vi jo vandt med den. Men når jeg pakket den opp på butikken for første gang så ble jeg litt mindblowed.

 

Ellers ser den mer voksen og robust ut. Min subjektive mening.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

What Runar said. Inntil Windows Mobile eller Android får ting jeg liker så er jeg veldig fornøyd med det jeg har.

 

Syntes forøvrig at HD2 er veldig solid og skjermen er veldig fin men det handler ikke bare om hardware.

 

Når det er snakk om mobil så har hardware mye å si, og spesielt til dere som har kommet med argumenter før om at iPhone-hardware er god.

 

Windows Mobile er på trynet ja (Håper det fikser seg med WM 7), men Android har mer enn iOS.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Er ingen kvalitetsforskjell mellom HD2 og iPhone.

 

Jeg vil påstå det ja. En mobil som er litt tynnere, er så vidt større med en skjerm på 4,3" utnyttingsgraden er super. Nå er vi jo vandt med den. Men når jeg pakket den opp på butikken for første gang så ble jeg litt mindblowed.

 

Ellers ser den mer voksen og robust ut. Min subjektive mening.

 

Jeg syns og at man får en følelse av at HD2 er mer solid og godt bygget mobil når han holder den i hånda kontra iPhone. Den er gjennomført bra bygget, noe iPhone kanskje ikke er med tanke på kun en 3,5" skjerm på en enhet som har potensiale til en 4" skjerm. Så HD2 har nok strukket grensa og kommet litt lengre en iPhone 3Gs. Det kan det ikke være noe i tvil om.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

En så fordomsfull selger som er såpass nedlatende til kundene sine har jeg vanskelig for å tro eksisterer...

 

Nisj. Det står i posten: Hvis en kunde spør etter iphone så hoster jeg opp pris på iphone og ikke noe annet :) Respekterer kunden, respekterer at han har andre kriterier til en telefon enn meg. Beklagelig dersom det ikke kommer tydelig frem.

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar
At Android/HTC ikke klarer aa dytte 2.0/2.1/2.2 ut paa alle sine mobiler er for meg et tegn paa at de neppe aldri vil klare aa lykkes i aa bli en global suksess paa linje med iPhone.

Ja siden Apple nå leverer iOS4 til alle mobilene de har solgt? :)

 

...til flere enn det Google har gjort. Med det jeg har sett så er det bare veldig nye telefoner som får 2.1 eller 2.2. 3G er så gammel at det ikke er noe unormalt i det hele tatt å ikke oppdatere den.

Lenke til kommentar
Traadstarter lever tydeligvis 3 aar tilbake i tid, troende at det fortsatt finnes folk som kun kjoeper iPhone fordi den er et moteikon.

Proev i hvert fall aa komme med noen nye argumenter. Om dere fortsatt kan mene det og at vi kun er interssert i Steve Jobs i senga sier ikke sort mye annet enn at dere er ufattelige trangsynte og hater Apple kun fordi det er kult, paa lik linje som det doefoedte argumentet deres.

 

Folk flest vil ha en enkel, rask telefon uten noen form for lagg eller funksjoner som er halvferdige. Som et veldig raskt eksempel er maaten HD2 scroller websider paa saerdeles gammaldags og ser billig ut. Det var det eneste jeg hadde tid til aa proeve paa den, foer dere spoer.

 

At Android/HTC ikke klarer aa dytte 2.0/2.1/2.2 ut paa alle sine mobiler er for meg et tegn paa at de neppe aldri vil klare aa lykkes i aa bli en global suksess paa linje med iPhone.

 

(UK keyboard....)

 

Etter innleggene dine å dømme, skulle man nesten tro du jobba for Apple. eller gjør du kansje det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...