Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ahpadt: Vi er bare lei av Steven Jobs og måten han presenterer ting på. Han presenterer ting med så store ord for å binde folk til de grader. Han presenterer ting som om Apple skulle ha funnet opp det selv. Han overdriver noe så inni helsikken. Det blir bare kvalmt. Han presenterer bra produkt, men så skal det legges på med svært store ord. Folk blir psykologisk trollbundet. Og det er klart at dette er ren taktikk! "we now brings the world videochat" De får dem til å høres som om de først kom ut med det. Selv om meningen er jo at de er apple som skal få det ut på banen.

Så lenge produktet er bra, så driter jeg i hvordan de presenterte det, for å være ærlig. Men jeg er enig i at Apple er litt over the top, spesielt med den "Magical, magical magical" greia si.

Lenke til kommentar

Steve Jobs kunne fått Palm Pre til å sett ut som verdens beste mobil med en fremføring med sine store overdrevne ord.

Litt merkelig at ditt viktigste argument mot iPhone 4 er at produsenten skryter av den? I følge din logikk er fonen dårlig fordi du ikke liker hvordan Jobs snakker?

Kanskje jeg skulle selge bilen min da ettersom jeg så en reklame for den som sa at den var bra, og i tillegg fikk den masse skryt på TopGear. Nei, kan ikke kjøpe slikt vettu som får masse skryt[/ironi]

Lenke til kommentar

Steve Jobs kunne fått Palm Pre til å sett ut som verdens beste mobil med en fremføring med sine store overdrevne ord.

Litt merkelig at ditt viktigste argument mot iPhone 4 er at produsenten skryter av den? I følge din logikk er fonen dårlig fordi du ikke liker hvordan Jobs snakker?

Kanskje jeg skulle selge bilen min da ettersom jeg så en reklame for den som sa at den var bra, og i tillegg fikk den masse skryt på TopGear. Nei, kan ikke kjøpe slikt vettu som får masse skryt[/ironi]

Litt merkelig at graver etter motargumenter og blir offensiv bare fordi vi sporer av litt på noe som har fint lite med iPhone 4G å gjøre.

Vi snakker ikke om at iPhone er dårlig fordi Jobs sier den er bra, vi sier at lite av det Jobs sier er sant.

Lenke til kommentar

ahpadt: Vi er bare lei av Steven Jobs og måten han presenterer ting på. Han presenterer ting med så store ord for å binde folk til de grader. Han presenterer ting som om Apple skulle ha funnet opp det selv. Han overdriver noe så inni helsikken. Det blir bare kvalmt. Han presenterer bra produkt, men så skal det legges på med svært store ord. Folk blir psykologisk trollbundet. Og det er klart at dette er ren taktikk! "we now brings the world videochat" De får dem til å høres som om de først kom ut med det. Selv om meningen er jo at de er apple som skal få det ut på banen.

Dere leser alt for mye inn i det. Ta det med en trailerlast av salt. :)

Alt for mange. Jeg kan sikkert vende meg til det, men det er ikke slik det skal være.

Men uansett har vi sporet totalt av.

Saa det er meningen at man bare skal kunne et helt ukjent og nytt operativsystem med en gang? Det tar gjerne et par mnd aa laere et nytt OS inn og ut.

Så lenge produktet er bra, så driter jeg i hvordan de presenterte det, for å være ærlig. Men jeg er enig i at Apple er litt over the top, spesielt med den "Magical, magical magical" greia si.

x2

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Det er her logikken min svikter! Dere blåser i småpirk på iPhone, men dere vil uansett ha den fordi alt fungerer fint og den er grei for deres bruk.

Når jeg kjøper telefon så tar jeg det ikke med en klype salt der og litt jailbreaking her.

Lenke til kommentar

Alle bør veie fordeler og ulemper med telefonen de har lyst på, men folk forsvarer hardnakket valget de har tatt. Feil og mangler blir bagatellisert, små fordeler overdrives.

Dette gjelder nok alle modeller, men jeg har inntrykket av at det har økt endel hos Android-leiren i det siste.

Edit: Glemte et ord :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Må si at jeg blir imponert av omtalen av Iphone. Som GPS motager fikk den jo samme terningkast som en "fullblods GPS enhet i lyd og Bilde (VG).At skribenten ble veiledet en gate eller to feil med Iphone, ble selvfølgelig avist med at dette er godt nok for meg.

Så det ble selvsagt terningkast 5 for Iphone som GPS enhet.

Lenke til kommentar

Alle bør veie fordeler og ulemper med telefonen de har lyst på, men folk forsvarer hardnakket valget de har tatt. Feil og mangler blir bagatellisert, små fordeler overdrives.

Dette gjelder nok alle modeller, men jeg har inntrykket av at det har økt endel hos Android-leiren i det siste.

Edit: Glemte et ord :)

Der jeg er veldig enig...og grunnen til at Android-leiren har økt, er fordi at når man nå skal ut og kjøpe så blir man prakket på at Iphone er best holdning :) har fortsatt kompiser som ikke kan skjønne at iphone ikke passer mitt bruk :) for det er jo den perfekte telefonen. I tillegg så gjør vel Apple alt for at den nettopp skal markedsføres på denne måten.

kritikken som kommer mot Iphone..blir raskt slått ned at man er Apple motstander...jeg er ikke noen stor motstander av Apple sine produkter...men stor motstander av at en produkts svakheter som f.eks batterikapasitet, ikke betyr noe for Iphone...men når Desire har det..så er desire den latterlige dårlige telefonen :)

Synes etter det jeg leste av en review at Apple har lagt seg på samme linja som alle andre med Iphone 4....ikke ferdige produkter...men er på vei til å bli ferdigutviklet.

ord sånn som "dette kommer apple til å fikse kjapt" kommer ofte frem, så at betalte apps ikke er tilgjengelig for norske brukere...er noe som google ikke kommer til å bry seg om i det hele tatt eller?

alle produsentene lever av å levere ting som fungerer, og de jobber vel for å få til det meste, men noen tar lengre tid en andre.

hvorfor har ikke APple lagt til full multitasking, kan ikke tenke meg fordi de ikke har utviklet det enda....men hva skal de da selge med Iphone 5 om 12 måneder?

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at mobilselgere er svært opptatt av å selge andre telefoner enn iPhone, men når man spør etter iPhone går liksom luften ut av dem.

Men de hinter høflig om andre telefoner i løpet av samtalen uansett.

Når det gjelder multitaskingen er jo den noe av det samme som den hos Android.

Altså har ikke Android heller full multitasking, men sliter med dårlig implementering i endel programmer.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at mobilselgere er svært opptatt av å selge andre telefoner enn iPhone, men når man spør etter iPhone går liksom luften ut av dem.

Men de hinter høflig om andre telefoner i løpet av samtalen uansett.

Det er kompetansen som slår over. *host*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...