Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Bruekre ønsker stort sett ikke å måtte ta noen valg i det hele tatt.

 

Vanlige folk vil sikkert bare ha den helt ren. Men vi som er litt interessert i mobil vil ha muligheten til å gjøre den litt personlig og om til våre behov. Folk merker fort om de har gjort litt for mye med enheten, eller rotet det litt til. Da er det greit at det er veldig brukervennlig å fjerne, legge til nye og flytte på widgetsene. Det er dette htc-sense blir skrytt opp i skyene verden over for. Spesielt nå på androidenheter. Jeg har jo HD2 med Sense. Der har man mye muligheter, men med android så har man langt flere, noe jeg skulle ønske jeg kunne hatt. Jeg venter på en androidenhet med litt større skjerm en Desire. Galaxy S ser veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desire har 3.7", og ikke 4" sånn btw. Men over til en annen ting enn hva Zepticon mener folk har eller ikke har bruk for; Hva er det som gjør Android så lite brukervennlig?

 

Android funker 100% ut av boksen. Er det noe jeg ikke liker, bytter jeg enkelt til en fremstilling jeg liker bedre. Enkelt og selvforklart. Om noen mener at det er viktig for brukervennligheten har Desire også smooth scrolling.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Bra post og førsteinlegg RMNZR. Jeg er vel en av dem som går etter specs, brukervennlighet og utseende i en pakke. iPhone 4 har alt det jeg ser etter i en telefon. Har hatt en HTC HD2, den solgte jeg raskt siden WM 6.5 med Htc sitt sense system integrert virket veldig påklattet, og uferdig på mange måter. Telefonen hang seg ofte opp og det var mye små "bugs" der. Men dette var jo da den slapp ut i november. Men ellers vil jeg si meg litt kritisk til inlegget ditt, siden det kun la vekt på dem som ser på iphone som bare noe hipt. For du kan ikke komme å si at den har dårlige specs kontra Htc Desire f.eks?

 

Og joda, jeg vil påstå Desire er bedre spekket enn iPhone? Bedre skjerm/kamera/minne/prosessor enn iPhone. I tillegg er den billigere. Foretrekker dessuten ru bakplate foran glatt. Men det er ikke dermed en BEDRE telefon for alle, ettersom subjektive og urasjonelle kriterier spiller inn på toppen av det hele.

 

 

Når det gjelder specs så er jeg fortsatt ikke enig!

 

iPhone;

Prosessor A4-Chip @1Ghz

Display 3.5" 960x640 Retina

Minne 16GB og 32GB

Kamera 5 Mega Pixel led flash. 720p filming

Wifi g/b/n nett.

Three Axis-Gyro

Multitasking

 

 

HTC DESIRE;

Prosessor Snapdragon @1Ghz

Display 3.7" 480x800

Minne "standard 512mb" kan oppgraderes til 32GB

Kamera 5 Mega pixel Led flash.

Wifi g/b

Multitasking

 

Poenget mitt er at telefonene er stort sett helt like helt fram til OS biten. Men uansett hvordan du snur å vender på det så er iPhone 4 en raskere og mer fullført telefon akkurat nå. Og ja den er det "hippe" kule å ha. Og du anbefaler helst en Xperia 10 til kundene dine. Men hva er så galt med at alle vil ha en iphone? Det vil jo bare få andre produsenter som HTC til å prøve å konkurrere ENDA hardere, og få enda billigere, raskere, bedre telefoner. Alle prøver å se det negative i dette, men alt apple har gjort er jo bare å gjøre dette til en sunn konkurranse. Og jeg har vært imot iphone fra dag 1 den kom. Men må si meg slått når dem annonnserte 4 generasjon. Ble litt rotete skrevet dette, har bare så mye jeg vil ha sagt om dette emnet og det kommer bare ut i rotete biter ;)

Lenke til kommentar
Bruekre ønsker stort sett ikke å måtte ta noen valg i det hele tatt.

 

Vanlige folk vil sikkert bare ha den helt ren. Men vi som er litt interessert i mobil vil ha muligheten til å gjøre den litt personlig og om til våre behov. Folk merker fort om de har gjort litt for mye med enheten, eller rotet det litt til. Da er det greit at det er veldig brukervennlig å fjerne, legge til nye og flytte på widgetsene. Det er dette htc-sense blir skrytt opp i skyene verden over for. Spesielt nå på androidenheter. Jeg har jo HD2 med Sense. Der har man mye muligheter, men med android så har man langt flere, noe jeg skulle ønske jeg kunne hatt. Jeg venter på en androidenhet med litt større skjerm en Desire. Galaxy S ser veldig bra ut.

Ja, men denne typen funksjonmalitet krever at du er en avansert bruker. Og det skilles mellom forskjellige stadier av "interesse" for produktet.

Selv kunne jeg også tenke meg flere valg, men jeg ser forholdsvis lett at for bruker som feks min mor, eller en eventuell søster på 14, ikke har bruk for disse mulighetene overhode.

 

Bruekre ønsker stort sett ikke å måtte ta noen valg i det hele tatt. :!:

 

Jeg er målløs :mellow:

 

Stort sett? Det vil da si over halvparten av befolkningen.

 

Aner du hvor langt ute på jordet du er nå? :mellow:

Nei, jeg er overhode ikke på jordet. En forbruker ønsker å ta færrest mulig valg.

Valg er forvirrende, skaper tvil, usikkerhet. Hva er forksjellen? Er denne bedre en den? Forbrukere er mest fornøyd når de slipper å aktivt velge. Et valg medfører også ansvar.

 

Det er slik reklme virker. Dersom du ser et brand som du har hørt om, så slipper du å ta det valget mellomg produkt A eller B som stort sett er like. Om A er kjennt så slipper hjernen din å tenke på hva som er best, og heller velger det som er kjennt.

 

Men som nevnt før går dette under psykologidelen av interaksjonsdesign, og det er jeg ikke så interesert i, eller har lest meg opp på i noen spesiell grad. Det har bare vært nevnt litt i noen fag jeg har hatt tidligere.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at telefonene er stort sett helt like helt fram til OS biten. Men uansett hvordan du snur å vender på det så er iPhone 4 en raskere og mer fullført telefon akkurat nå. Og ja den er det "hippe" kule å ha. Og du anbefaler helst en Xperia 10 til kundene dine. Men hva er så galt med at alle vil ha en iphone? Det vil jo bare få andre produsenter som HTC til å prøve å konkurrere ENDA hardere, og få enda billigere, raskere, bedre telefoner. Alle prøver å se det negative i dette, men alt apple har gjort er jo bare å gjøre dette til en sunn konkurranse. Og jeg har vært imot iphone fra dag 1 den kom. Men må si meg slått når dem annonnserte 4 generasjon. Ble litt rotete skrevet dette, har bare så mye jeg vil ha sagt om dette emnet og det kommer bare ut i rotete biter ;)

 

Jeg mente i nuet når jeg mente Desire er bedre enn iPhone. iPhone 4 er såvidt meg bekjent ikke tilgjengelig for salg i Norge? Jeg opplever for øvrig ikke Desire som treg på noen måte, det gjør ei heller de jeg får tilbakemeldinger fra. :) DOG, iPhone 4 vil sette iPhone tilbake på dagsordenen med sin høye oppløsning og slanke profil. Men konkurransen har hardnet i touchsegmentet og det bør alle parter erkjenne.

 

Jeg anbefaler ikke blindt X10 til kundene mine. Det går på behov hos meg! Jeg sier ikke en tøddel om X10 hvis kunden kommer og ber om en iPhone. Noe jeg også sier i startinnlegget mitt :) For det blir, som sagt, irrelevant. Dog, kunden som spør etter desire har som oftest tittet litt på X10, så i DEN diskusjonen bruker jeg å skyte inn forskjellene og at det kommer nyere Android i løpet av Q3.

 

 

PS! Hvis noen vil kommentere startinnlegget mitt så er det kult om dere tok det på PM. Jeg gidder ikke å følge med på den krigen som pågår her. Får bare beklage hvis dere følte at jeg starta det hele.

Lenke til kommentar

Bruekre ønsker stort sett ikke å måtte ta noen valg i det hele tatt. :!:

 

Jeg er målløs :mellow:

 

Stort sett? Det vil da si over halvparten av befolkningen.

 

Aner du hvor langt ute på jordet du er nå? :mellow:

"Stort sett" betyr "for det meste", altså "(de fleste) brukere ønsker (generelt) for det meste / som regel ikke å måtte ta noen valg i det hele tatt". Det er en viktig nyanseforskjell mellom det og "over halvparten av befolkningen vil ikke ta noen valg i det hele tatt". Jeg er ganske sikker på at omtrent alle i hele verden setter pris på å slippe å ta valg av og til (kanskje til og med ganske ofte), så den opprinnelige påstanden er ikke direkte urimelig.

Lenke til kommentar

Når det gjelder specs så er jeg fortsatt ikke enig!

 

iPhone;

Prosessor A4-Chip @1Ghz

Display 3.5" 960x640 Retina

Minne 16GB og 32GB

Kamera 5 Mega Pixel led flash. 720p filming

Wifi g/b/n nett.

Three Axis-Gyro

Multitasking

 

 

HTC DESIRE;

Prosessor Snapdragon @1Ghz

Display 3.7" 480x800

Minne "standard 512mb" kan oppgraderes til 32GB

Kamera 5 Mega pixel Led flash.

Wifi g/b

Multitasking

 

 

 

Du glemte prisen.

 

Edit: Det du skriver er forresten ikke minne, men lagringsplass.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det er en som til og med har testet med tjukke gummihansker, og enda klarer han å gjenskape problemet.

http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=10299126&postcount=17

 

Det kan jo tyde på at det ikke er direkte kontakt med antennene som er problemet, men noe annet eller en kombinasjon av flere ting.

Jeg har desverre begrenset tilgang på mobiltelefoner, så jeg sliter litt med å teste ytterligere.

Lenke til kommentar

Det er fordi antenna sitter inni mobilen, og har to punkter hvor signalet kommer ut. Så godt som alle mobiler har dette.

 

ja men jeg kan ikke huske å noen gang ha opplevd dette gjennom 13 år med mobil. Hvis man holder en iPhone 4 med et helt ordinært grep så forsvinner signalet. Vet ikke om dere så keynoten til Apple, men Steve Jobs skrøyta mye om de nye antennesystemet så skulle vært så fantastisk. Og nå opplever svært mange at hele dekningen forsvinner bare de holder i mobilen. Uholdbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...