Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Joda, iPhone er vel kanskje trendy, men ville jeg hatt noe som var bra, samtidig som den skilte seg ut (halve poenget med et statussymbol) så ville jeg nok gått for noe annet. Alt fra HD2 til X10. Jeg ser mange med iPhone på byen og må innrømme jeg føler meg mer eksklusiv i det jeg drar frem HD2en min som ingen kjenner igjen.

 

Når jeg tenker meg om kan vel egentlig ikke iPhone være trendy, for fleste parten av kjendiser bruker jo Blackberry.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Video´n av HTC G4 viser noen gode eksempler på dårlig brukervennlighet. En kunne sikkert finne tilsvarende eksempler på iPhone også. Saken er at Google selv gått ut og sagt at de fram til nå har prioritert funksjonalitet i Android framfor brukervennlighet, men at de fra nå av vil prioritere motsatt. Google sier rett ut selv at de mener at Android ikke er bra nok på brukervennlighet!

 

Apples iOS har hatt motsatt filosofi. De har ikke introdusert ny funksjonalitet før de mener at brukervennligheten er god nok.

 

Mitt poeng er at brukevennlighet er IKKE lik funksjonalitet, men det er veldig vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar

Apples iOS har hatt motsatt filosofi. De har ikke introdusert ny funksjonalitet før de mener at brukervennligheten er god nok.

Og hvor mange år skal det ta dem å finne ut at widgets f.eks er en fin ting å ha, 3 nye år?

 

Widgets og ellers måter for å bestemme hvordan home skjermen skal være er en STOR del av brukervennligheten i et OS i dag.

 

Se på dette bildet som er en screenshot av min home skjerm på min XPERIA X10.

 

Capture2.png

 

Kan dere få iPhone OS / iOS 4 til å se så pent ut?.

 

Først så har du Fancy Widget som er min HTC clock widget. Den finner du gratis på Android Market. Og den andre widget'en jeg har er Zimly Media Player som også er gratis på Android Market. Men dette er et helt program da som har widget support.

 

Det gråe ikonet til venstre helt nederst er en snarvei til aContacts programmet som du finner gratis på Android Market. Knappen i midten er program menuen, og den gråe knappen til høyre er snarveien til Meldinger programmet.

 

Home UI programmet jeg bruker her heter ADW Launcher og er også gratis på Android Market.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jeg ser mange med iPhone på byen og må innrømme jeg føler meg mer eksklusiv i det jeg drar frem HD2en min som ingen kjenner igjen.

 

Jeg må si at jeg aldri har helt skjønt denne greien her. Du føler deg eksklusiv fordi du har brukt pengene dine på en upopulær bit med plast og microchips. Hvorfor det, egentlig? Gjør det deg mer interessant hos det motsatte kjønn?

Lenke til kommentar

Jeg ser mange med iPhone på byen og må innrømme jeg føler meg mer eksklusiv i det jeg drar frem HD2en min som ingen kjenner igjen.

 

Jeg må si at jeg aldri har helt skjønt denne greien her. Du føler deg eksklusiv fordi du har brukt pengene dine på en upopulær bit med plast og microchips. Hvorfor det, egentlig? Gjør det deg mer interessant hos det motsatte kjønn?

Vil nå ikke akkurat påstå den er er upopulær. Poenget er at mange andre kjøper mobiltelefoner for å ha noe kult å vise frem (personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre, viktigste er at jeg liker telefonen, ikke andre). Derfor kjøper de iPhone, men hvis alle har iPhone så er det vel ikke like kult å vise den frem lenger når selv lillesøstra til kameraten din har en.

Lenke til kommentar

Jeg ser mange med iPhone på byen og må innrømme jeg føler meg mer eksklusiv i det jeg drar frem HD2en min som ingen kjenner igjen.

 

Jeg må si at jeg aldri har helt skjønt denne greien her. Du føler deg eksklusiv fordi du har brukt pengene dine på en upopulær bit med plast og microchips. Hvorfor det, egentlig? Gjør det deg mer interessant hos det motsatte kjønn?

 

Plast? Den har mer glass og metall en iPhone har. I tillegg ser den mer voksen ut, helt klart. Og når den er tynnere (så vidt) og men en fantastisk utnyttelsegrad av skjermen på frontareal, så setter den iPhonen 2 år tilbake i tid. Jeg forbinner iPhone 3Gs med en fjortissmobil som nesten er prikk lik første generasjon iPhone.

 

iPhone 4 ser mye mer voksen ut!, men igjen se hvor lite innovative Apple har vært med frontalplanet på iPhone 4. Den er nesten PRIKK lik første generasjon iPhone. Samme skjerm, samme homeknapp, samme design på høytaler. Eneste forskjellen er at den faktisk er så vidt større med litt mer sort og et frontkamera. Man ser vel tross alt over 90% av tiden på fremsiden av mobilen? Dette sier jeg for at Steve Jobs står på scenen å sier at den har ALL new design. På sidene og bak ja.. Noe jeg liker godt. Men på forsiden? Hvis noen av dere er uenige med meg, så vennligst forklar hva som er så all new og innovativt med frontarealet på iPhone 4..

Lenke til kommentar

Jeg har Android telefon selv og vet veldig godt hva Android kan og ikke kan.

 

Til alle dere som sier at iPhone er statussymbol - det er lenge siden mobiltelefon var statussymbol. Nå har jo alle som har jobb råd til å kjøpe iPhone, det er bare snakk om å prioritere. Det som er status nå blant gutta i dress er dyre klokker, Au Pair til ungene og hjemmeværende kone. Det er det ikke alle som har råd til.

Lenke til kommentar

Jeg har Android telefon selv og vet veldig godt hva Android kan og ikke kan.

 

Til alle dere som sier at iPhone er statussymbol - det er lenge siden mobiltelefon var statussymbol. Nå har jo alle som har jobb råd til å kjøpe iPhone, det er bare snakk om å prioritere. Det som er status nå blant gutta i dress er dyre klokker, Au Pair til ungene og hjemmeværende kone. Det er det ikke alle som har råd til.

 

Poenget er at gutta i dyr dress har iPhone og de hjemmeværende konene også :tease: Iphone er og blir et statussymbol

Lenke til kommentar

Jeg har Android telefon selv og vet veldig godt hva Android kan og ikke kan.

 

Til alle dere som sier at iPhone er statussymbol - det er lenge siden mobiltelefon var statussymbol. Nå har jo alle som har jobb råd til å kjøpe iPhone, det er bare snakk om å prioritere. Det som er status nå blant gutta i dress er dyre klokker, Au Pair til ungene og hjemmeværende kone. Det er det ikke alle som har råd til.

 

Poenget er at gutta i dyr dress har iPhone og de hjemmeværende konene også :tease: Iphone er og blir et statussymbol

Heh, hadde du bodd her jeg bor, så hadde du ikke sagt at iPhone er et status symbol. Fordi 90% av alle jeg ser med iPhone her, er fjortisser og tennåringer.

Lenke til kommentar

Jeg ser mange med iPhone på byen og må innrømme jeg føler meg mer eksklusiv i det jeg drar frem HD2en min som ingen kjenner igjen.

 

Jeg må si at jeg aldri har helt skjønt denne greien her. Du føler deg eksklusiv fordi du har brukt pengene dine på en upopulær bit med plast og microchips. Hvorfor det, egentlig? Gjør det deg mer interessant hos det motsatte kjønn?

 

Plast? Den har mer glass og metall en iPhone har. I tillegg ser den mer voksen ut, helt klart. Og når den er tynnere (så vidt) og men en fantastisk utnyttelsegrad av skjermen på frontareal, så setter den iPhonen 2 år tilbake i tid. Jeg forbinner iPhone 3Gs med en fjortissmobil som nesten er prikk lik første generasjon iPhone.

 

iPhone 4 ser mye mer voksen ut!, men igjen se hvor lite innovative Apple har vært med frontalplanet på iPhone 4. Den er nesten PRIKK lik første generasjon iPhone. Samme skjerm, samme homeknapp, samme design på høytaler. Eneste forskjellen er at den faktisk er så vidt større med litt mer sort og et frontkamera. Man ser vel tross alt over 90% av tiden på fremsiden av mobilen? Dette sier jeg for at Steve Jobs står på scenen å sier at den har ALL new design. På sidene og bak ja.. Noe jeg liker godt. Men på forsiden? Hvis noen av dere er uenige med meg, så vennligst forklar hva som er så all new og innovativt med frontarealet på iPhone 4..

 

Må si meg enig med siste innlegg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å nei, fronten som består av 90% skjerm er mer eller mindre lik. Så utrolig lite innovativt av Apple, ass!

 

Håper du ikke missforsto meg, når jeg skrev at 90% av tiden man ser på en mobil, så ser man på frontarealet. Eller mente du at iPhone 4 er 90% lik første generasjon iPhone på fremsiden?

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Jeg mente at fronten på en iPhone består av 90% skjerm og der er én knapp. Det er begrenset hvor "innovativ" man kan være. Ingen vits i å forandre på noe bare for å forandre på det.

 

Skjermen dekker kun 65% av frontalplanet bare på iPhone. De kunne lett tatt i en 4" skjerm, men det kommer vel siden.

Lenke til kommentar

Jeg ser mange med iPhone på byen og må innrømme jeg føler meg mer eksklusiv i det jeg drar frem HD2en min som ingen kjenner igjen.

 

Jeg må si at jeg aldri har helt skjønt denne greien her. Du føler deg eksklusiv fordi du har brukt pengene dine på en upopulær bit med plast og microchips. Hvorfor det, egentlig? Gjør det deg mer interessant hos det motsatte kjønn?

 

 

Så faktisk en jente på trinnet med HD2 i dag :new_woot:

 

Uvanlig syn laugh.gif

 

Disse to svarer på hverandre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...