Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Men uansett, kan du kopiere og lime inn filer i hvilken som helst mappe på din iPhone uten at den er jailbreaket?. Nei det kan du ikke. Det er det som var mitt poeng her.

Jeg har til dags dato ikke hat behov for å behandle filer i noen som helslt form på min iPhone, så vilken nytte skulle jeg hatt av den funksjonaliteten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Le høyt kan vi gjøre andre steder. Dette forumet verdsetter høflighet og saklighet, og at man fokuserer på sak og ikke person. SKJERPINGS!

 

1 innlegg og 1 kommentar er slettet.

 

Jeg snakket ikke noe om at Copy and Paste var noe bedre på Android over iOS 4. Jeg bare tok samme stuntet som han jeg svarte til gjorde.

 

Ja, og jeg sa at dere begge var barnslige, og kan bedre :). Ønsker du å diskutere dette videre så send meg en PM; det blir off topic i tråden.

Lenke til kommentar

 

OMG PRAEZ HILTÅN HAVVE ONE! NÅ MÅ JEG OGSÅ HA EN OMGOMOGMOMGOMGO!!!

 

 

 

 

 

Hvem her var det som sa at iPhone aldri ble sett på som en motegreie og statusikon?

 

Det bildet ble tatt i 2007, saa sant hun aldri bytter telefon noe jeg ikke tror. Dere er naa litt soete da, paranoide som dere er. :)

 

Jeg kunne ikke gitt mer blanke faen i hvem andre som eier en iPhone. Jeg har valgt den fordi den er best for mitt bruksomraade. Var veldig skeptisk foer jeg kjoepte min 3G men naa skal det veldig, veldig mye til for at jeg bytter platform.

 

Hehe, at bilde ble tatt i 2007 betyr vel bare at det var mote å ha en sånn da også og det har ikke blitt bedre :Ddemi_moore_iphone.jpg

Lenke til kommentar

angående multitasking..så skjønner jeg ikke hvorfor Apple kan argumentere med at det ikke finnes noen god løsning på dette.

 

Alle S60 har hatt en knall multitasker..har til tider, hørt på musikk, spilt spill samtidig vekslet mellom Exchange og Sms og sendt sms og mail...for å hoppe tilbake til spiller og likevel høre på musikk.

 

Dette funker knallbra i S60, I SE telefoner, og i Andre Windows Mobile eller Android telefoner...

så jeg lurer egentlig på hva som kan bli så mye bedre enn det som allerede finnes.

 

Joda....vi tillater multitasking på "NOEN" av applikasjonene...for det kan vi selge inn som er en helt ny verden i Multitasking. Fantastisk...ikke rart Steve Jobs er så suksessfull og rik(ikke ironi)......men han er jo rett og slett genial :)

 

nei, nå tar jeg dette innlegget vekk som favoritter......dette ble en Intel/AMD, PC/MAC, Nikon/CANON diskusjon...som jeg egentlig ikke er interessert i.

 

Det man selv har kjøpt er det produktet som passer en best, ser at de fleste irriterer seg over at andre er negative til kjøp de selv har gjort....det skjønner jeg.....hvis en sier til meg at Desire'n min er helt håpløs og dritdårlig..så vil jeg svare..det er fortsatt den telefonen som passer mine behov best, av de jeg prøvde. Jeg går ikke til folk og sier at Iphone er en latterlig dårlig telefon..men jeg kan av og til spørre hva som er så mye bedre med den enn den jeg har.

Lenke til kommentar

Må si at jeg faktisk nesten likte multitaskingen i s60 bedre enn i Android

 

 

egentlig jeg også, men jeg skjønner ikke hva man mener med elegant..

hvordan får du opp taskene i Android, hold på hjem knappen.

hvordan får du opp taskene i s60, hold inne hjem knappen.

hvordan får du opp taskene i IOS4, trykk to ganger på hjemknappen.

og så vises Taskene i ikoner som alt annet....

 

det jeg savner i android er at jeg ikke kan lukke en task via den menyen....MEN nå gjør jo android det for meg...så egentlig ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Og faren min er mye større enn faren din.

 

Seriøst - hva med å utdype? eisa01, terminator 3 - jeg utfordrer dere begge til å komme med den beste forklaringen på hva som gjør copy/paste best på akkurat deres favorittsystem.

 

Plusspoeng for gode kilder.

OK, den er fair.

 

Ser på videoen til Erratum at Copy/paste fungerer i grunn likt med HTC Sense som med iOS, det er bra. Jeg har kun erfaring med stock Android, og der fungerer det ganske annerledes. Jeg kan jo forklare hva jeg må gjøre for å kopiere tekst på en nettside:

 

1. Trykk på flere-funksjoner tasten

2. Trykk så på "More"

3. Velg Select Text

4. Rull med trackballen til der du vil starte å kopiere og trykk

5. Rull dit du skal stoppe å kopiere og trykk

 

Her er en video:

Han bruker fingeren, noe som tydeligvis funker greit hvis man skal kopiere fra begynnelsen av et avsnitt. Det er verre om man skal ha noe midt i, siden man ikke kan justere startpunktet hvis første trykk ikke er perfekt.

 

I tillegg så er ikke copy/paste implementert i Gmail-appen, noe jeg syns er veldig rart. Det skal muligens komme i 2.2: http://forum.androidcentral.com/htc-evo-4g/16922-no-copy-cut-paste-gmail-app.html

 

Men dette eksempelet illustrer og fragmenteringen med Android. HTC har sin egen gode copy/paste implementasjon, mens de som kjøper en telefon fra noen andre med stock android får en helt annen opplevelse. Dette ble jo så fint illustrert ved min bastante konklusjon at copy/paste var elendig for Android ;) Man får og problemet med at noen telefoner ikke blir oppdatert til de nyeste versjonene av systemet. Hvis copy/paste kommer til Gmail i 2.2, så er det jo fortsatt mulig å kjøpe en telefoner som mangler det.

 

edit: Og her er en video av hvordan det fungerer på iOS: http://www.youtube.com/watch?v=s0KfUHX7_-A&feature=related

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Tror at Terminator 3 har misforstått begrepet "brukervennlighet." Du setter likhetstegn mellom mest mulig funsjonalitet og brukervennlighet. Det er ikke slik at flere valg er det samme som mer brukervennlig. Hvis du skal lage brukervennlig software så handler det også om å velge bort funksjonalitet. Den videon av HTC G4 setter fingeren på akkurat hva som er problemet med Android. Det er masse funksjonalitet, men det er ikke veldig brukervennlig slik det er nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den videoen er filmet av en komplett idiot, som ikke engang kan sies å representere blondiner på 14 år. Selv ikke mor er så dum.

 

Og jeg vil si Android er mye mer brukervennlig enn iPhone. Der kan du tilpasse systemet, slik det passer deg. Er du veldig glad i slå av å på bluetooth feks, kan du legge en bryter på startskjermen. På iPhone derimot..

Lenke til kommentar

Tror at Terminator 3 har misforstått begrepet "brukervennlighet." Du setter likhetstegn mellom mest mulig funsjonalitet og brukervennlighet. Det er ikke slik at flere valg er det samme som mer brukervennlig. Hvis du skal lage brukervennlig software så handler det også om å velge bort funksjonalitet. Den videon av HTC G4 setter fingeren på akkurat hva som er problemet med Android. Det er masse funksjonalitet, men det er ikke veldig brukervennlig slik det er nå.

Er å ikke ha tilgang til minnet på iPhone, ikke ha mulighet til widgets i home skjermen, ikke ha mulighet for å ha en animasjons bakgrunn på home skjermen, ikke ha muligheten til å kunne bruke iPhone som USB minne.

 

Ikke ha muligheten til å installere apps og spill til iPhone uten å måtte være registrert på iTunes Store med kontonummer og det der, ikke ha muligheten til å bestemme hvordan du vil at home skjermen din skal være i det hele tatt.

 

Ikke mulighet for å kunne slette filer i rett i fra telefonen uten å måtte gå innom iTunes for å slette musikk, filmer og bilder, ikke mulighet for å kunne få en del andre funksjoner på iPhone som du kun får ved å jailbreake telefonen som da gjør at du mister garantien på iPhone.

 

Skal jeg fortsette?.

 

Jada, dette høres jo virkelig brukervennlig ut.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jepp, det er det vi gjør. Alle sauene, alle de klysete moteslavene som har tabbet seg ut og kjøpt den elendige tragedien av en mobil. Jeg sitter faktisk her og river håret av meg fordi jeg ikke kunne flytte over nyeste episode av True Blood med iPhonen, fordi det er så håpløst tungvint å måtte fiske ut minnepinnen av sekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...