Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er han dum?

Hahah er ikke det forholdsvis irrelevant da? Han er en bruker i en brukssituasjon og det er NETTOPP slike problemer som gjør iphone overlegen.

Bruekre GIDDER ikke måtte slite med slike problemer. De har ingen interesse av å plundre med sånt.

 

Så kan vi jo også snakke om utnyttelse av skjermen, og softwareknapper som flere har klaga på med iphone. Her er jo resultatet. Telefonen er umulig å holde.

Lenke til kommentar

Han hadde der noen widgets, til å skru av og på Wifi, data, GPS og bluetooth. Og han tror at WiFi'en skal koble seg til et sikret nettverk iløped av noen få sekunder? :p

 

Og han sier da at han må "gjette" seg til om han er koblet til et nettverk. Når det da skal stå noen streker øverst på skjermen?

Lenke til kommentar

Han hadde der noen widgets, til å skru av og på Wifi, data, GPS og bluetooth. Og han tror at WiFi'en skal koble seg til et sikret nettverk iløped av noen få sekunder? :p

 

Og han sier da at han må "gjette" seg til om han er koblet til et nettverk. Når det da skal stå noen streker øverst på skjermen?

 

 

Det han reagerte på var jo at det ikke kom opp noen dialog som spurte han om han ville koble seg til nettverket.

Lenke til kommentar

trodde salgsbranjen var de som passet best til markedsanalyse jeg :) men der tok jeg grundig feil....kanskje enklere for meg som jobber med økonomi klarer å gjøre en bedre markedsanalyse enn de som faktisk selger telefoner.

 

 

men alt i alt...jeg skjønner ikke hvorfor dette innlegget til trådstarter er så provoserende.

 

Nei, ikke jeg heller, det virker ganske åpenbart at det er endel iphone-brukere som eier det pga mote, mange av de trenger ikke en smarttelefon, bruker i praksis ikke noe av funksjonaliteten som de får i tilegg fordi det er en smarttelefon, og vet veldig lite om alternativene og hvorfor iphone er "best". Spørmålet er "hva så?". Om folk mener de har foretatt et rasjonelt valg, så er vel det valget rasjonelt, selv om mange folk ikke handler "rasjonelt" i ordets tradisjonelle forstand. Personlig har jeg feks en jakke jeg kjøpte fordi jeg synes den er fin og konfortabel, men det er et merke som er poppis blant bortskjemte bærumsbabes i tenårene, en gruppe jeg ikke idientifiserer meg særlig med, men jakka er like fin allikvel.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dersom en bruker her ikke klarer å komme med annet til debatten enn å poste videoer fra youtube kaller jeg det spam/trolling.

 

Kom med EGNE meninger. Presenter de på en SERIØS måte. Da vil man få RESPEKT.

 

Send meg en PM om det skulle være noe å si til dette. 1 innlegg pluss 1 kommentar er slettet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, vel, det han nevner som problemer er mulig å fikse ved å bruke andre programmer f.eks.

 

Som f.eks dette her med Wi-Fi greia. Hvis han kunne ha brukt et program som heter SwitchPro Widget f.eks som jeg gjør, så slår den på Wi-Fi'en og samtidig går inn på menuen hvor du kan velge hvilket Wi-Fi nettverk du vil koble til når du trykker på Wi-Fi knappen på den widget'en.

 

Og det her med at telefonen sier PC36100 i stedet for account i Android Market når han skulle sette opp en konto er en bagatell uansett. Jeg hadde ikke det problemet når jeg satt min konto opp på min XPERIA X10. Da sto det der at jeg måtte sette opp min konto. Og det var alt. Setting up your account blir det på Engelsk da.

 

Og dette med Sprint Footbal Live greia er ikke på grunn av Android eller telefonen, det er på grunn av selveste fotball programmet.

 

Jeg så også at han klaget litt på tastaturet som hoppet litt rundt på skjermen når han gikk i fra Portrett modus til Landscape modus. Dette problemet eksisterer ikke i min XPERIA X10 med HTC IME v27 tastaturet installert.

 

Fikk ikke helt med med om han sa at Evo 4G bare hadde 20 fps eller 25 fps under filming. Men det rette svaret er 25 fps der som skal være det rette tallet. Problemet med selve HTC Evo 4G er at den ikke klarer å holde seg på 25 fps konstant. Så den har samme problem som andre telefoner har med at fps'en sitter i mellom 20 og 24 fps. FPS'en ligger for det meste nede på 20-21 fps. Denne telefonen har samme problem, den skal ha 24 fps i 720p, men den klarer aldri å holde seg fast på 24 fps, så den varierer alt i fra 20 til 24 fps.

 

Også til det siste han sa om at interfacen til kameraet var eeeehhhhh. Vel det er smak sak det. Jeg personlig synes den ser ganske bra ut.

 

Så det meste han snakker om her er bare småe bagateller utenom dette her med de 4 knappene og kameraet. Kameraet og knappene har ingenting med Android å gjøre da.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

- Saa man maa ha et spesielt program for aa faa en funksjon som burde vaert innebygd i operativsystemet fra begynnelsen? Foeler at det er urettferdig for forbrukerene.

 

- Dette med PC36100 saa er det bare snakk om unoedvendig informasjon paa skjermen som kanskje ikke burde vaert der. Trenger det staa noe mer enn 'Register new account' eller 'Login'? Jeg syntes ikke det.

 

- At tastaturet hopper litt rundt naar man roterer er kun et tegn paa... smaalig design/programmering.

 

- iPhone 4 filmer 720p med 30 fps.

 

- Interfacet til kameraet har veldig mange knapper og funksjoner som jeg ikke er sikker paa forbrukere trenger for hvert eneste bilde de skal ta og kan kanskje bli flyttet til bildebehandleren?

 

Som sagt tidligere saa syntes jeg det er veldig mye med interfacet som kun gir meg inntrykket av at ting har blitt laget litt fort og gaelig. Knappene og animasjonene ser saa... kjipe og nesten 'billige' ut. Det er flott at funksjonene er tilstede men for meg personlig og sikkert mange andre saa er det litt nedtur at alle disse funksjonene ikke har blitt sydd sammen paa en intelligent, pen og stabil maate.

 

Du sier at disse tingene er bagateller men alle disse bagatellene og smaafeilene er med paa aa gi hele opplevelsen et daarligere totalinntrykk.

EVO 4G er jo ment for aa vaere best of the best saa da er det vel helt normalt aa forvente at ting som disse ikke er der. Det er jo et dyrt kvalitetsprodukt, sant?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

- Saa man maa ha et spesielt program for aa faa en funksjon som burde vaert innebygd i operativsystemet fra begynnelsen? Foeler at det er urettferdig for forbrukerene.

 

- Dette med PC36100 saa er det bare snakk om unoedvendig informasjon paa skjermen som kanskje ikke burde vaert der. Trenger det staa noe mer enn 'Register new account' eller 'Login'? Jeg syntes ikke det.

 

- At tastaturet hopper litt rundt naar man roterer er kun et tegn paa... smaalig design/programmering.

 

- iPhone 4 filmer 720p med 30 fps.

 

- Interfacet til kameraet har veldig mange knapper og funksjoner som jeg ikke er sikker paa forbrukere trenger for hvert eneste bilde de skal ta og kan kanskje bli flyttet til bildebehandleren?

 

Som sagt tidligere saa syntes jeg det er veldig mye med interfacet som kun gir meg inntrykket av at ting har blitt laget litt fort og gaelig. Knappene og animasjonene ser saa... kjipe og nesten 'billige' ut. Det er flott at funksjonene er tilstede men for meg personlig og sikkert mange andre saa er det litt nedtur at alle disse funksjonene ikke har blitt sydd sammen paa en intelligent, pen og stabil maate.

 

Du sier at disse tingene er bagateller men alle disse bagatellene og smaafeilene er med paa aa gi hele opplevelsen et daarligere totalinntrykk.

Nå vil jeg ikke akkurat si at det er noe tungvindt å gå inn på instillingene på telefonen fra før av. Men det hjelper på med widgets. Og den Wi-Fi widget'en som HTC har er søppel i bunn og grunn. Du finner andre Wi-Fi widgets på Android Market gratis som gjør jobben veldig bra.

 

Det med PC36100 greia er HTC sitt problem det. Er sikkert en bug eller noe sånt.

 

Igjen, dette med at tastaturet hopper litt rundt om kring, er HTC sitt problem og ikke Android sitt problem.

 

Og at iPhone 4 filmer i 720p med 30 fps er ikke noe spesielt. Er veldig mange andre mobiler som gjør det samme i dag. Denne her, og denne og denne f.eks gjør det. Og Sony Ericsson XPERIA X10 vil jo også få 720p opptak med 30 fps med autofokus ganske snart da.

 

Og hvor mange mobiler i dag har 720p opptak med 30 fps og autofokus under filming?. Det er ikke mange. For min del skal bare kvaliteten på iPhone 4 være hakket bedre enn det som er på min XPERIA X10 fordi uten autofokus under filming, så vil nok filmingen på XPERIA X10 være litt bedre enn iPhone 4 uansett.

 

Ehhh, jo flere funksjoner et kamera i en mobil har, jo bedre er kameraet. Og jo mere kan du som skal bruke telefonen bestemme over hvordan du vil ha instillingene dine på kameraet. Jo flere muligheter en bruker har til å kunne bestemme hvordan man vil at bildene skal se ut når du tar et bilde, jo bedre er der for brukeren. Igjen, lær deg hva VALGMULIGHETER ER.

 

Det høres jo ut som om at du vil at Steve Jobs skal sitte å bestemme hvordan bildene dine også skal se ut på iPhone 4.

 

Som jeg sier, disse problemene med HTC EVO 4G er på grunn av HTC selv. Hadde dem gjort en bedre jobb så hadde denne telefonen vært nesten perfekt.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Det eneste jeg gjoer med mine bilder er resize, saa for meg betyr det nesten ingenting av hva slags instillinger det er. Skal jeg gjoere noe mer saa fortrekker jeg Photoshop uansett.

 

Med iPhone 4 saa blir det i hvert fall veldig enkelt med redigering av video med iMovie. Kan hende jeg kommer til aa bruke det til aa ta vekk smaa klipp jeg ikke vil ha med etc.

Jeg danner ingen mening om bildene og videoene iPhone 4 tar foer jeg ser ting som ikke er tatt av Apple (saa etter launch naar folk starter aa bruke de).

 

For brukeren er det likegyldig om det er HTC eller Google sin feil. Om det er bugs i et OS saa skal de vaere banket ut foer publikum faar kjoepe telefoner med det OS-et installert. Dette hender ALT for ofte med Android.

Lenke til kommentar

HTC EVO 4G fremstår for meg mer som en techdemo enn en mobiltelefon som er klar for massemarkedet. Mange geeks vil sikkert ha mye glede av den, men vanlige folk bør heller finnes seg en mobil som ikke er utenfor bleeding edge ...

 

@ahpadt: Enkel redigering kan du gjøre i kamera-applikasjonen. iMovie trenger du bare om du skal gjøre mer avanserte operasjoner.

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

Det eneste jeg gjoer med mine bilder er resize, saa for meg betyr det nesten ingenting av hva slags instillinger det er. Skal jeg gjoere noe mer saa fortrekker jeg Photoshop uansett.

 

Med iPhone 4 saa blir det i hvert fall veldig enkelt med redigering av video med iMovie. Kan hende jeg kommer til aa bruke det til aa ta vekk smaa klipp jeg ikke vil ha med etc.

Jeg danner ingen mening om bildene og videoene iPhone 4 tar foer jeg ser ting som ikke er tatt av Apple (saa etter launch naar folk starter aa bruke de).

 

For brukeren er det likegyldig om det er HTC eller Google sin feil. Om det er bugs i et OS saa skal de vaere banket ut foer publikum faar kjoepe telefoner med det OS-et installert. Dette hender ALT for ofte med Android.

Å si at Android har bugs er ikke noe du trenger å nevne en gang. Alle OS'er har bugs.

 

Nå har jeg ikke oversikten på hvor mange bugs det er i iPhone OS (iOS 4), men vet at den har noen store bugs'er som er ganske så irriterende. Jeg har iPod Touch med iPhone OS 3.1.3, og det er mange bugs å finne der. Noen småe bagatell bugs'er og noen store og irriterende bugs'er. Ja jeg er ganske så ekstrem på akkurat dette feltet. Jeg pirker på alt mulig og gjør alt jeg kan for å finne ut alt om et OS.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jo, begge tar mye utviklingstimer å sette sammen.

Sett at man ahr 30 dager til programvaren skal i trykken, da kan man velge om man skal bruke 30 dager på å utvikle 30 funksjoner, eller om man skal bruke 10 dager på å utvikle 10 funksjoner, og 20 dager på å gjøre disse gode å bruke.

 

Kan jo lage tidslinge for google og apple sine måter å jobbe på:

Google: Utvikle funksjon----------------------|Brukervenlighet --------------------|

Apple: Utvikle funksjon- brukervennlighet- Utvikle funksjon- brukervennlighet

 

Da er det klart at google har flere funkjosner på sin android, men i begynnelsen så er apple sine få funkjsoner mye bedre om man sammenligner funksjon mot funksjon.

 

10 + 10 + 20 = 30?

 

Det der blir feil på så mange måter. For det første er ikke verden så svart/hvitt. Jeg er veldig spent på å vite hvordan du vet hvordan Google og Apple har jobbet. Du fremstiller det som om du faktisk jobber på begge steder og vet noe ikke andre vet.

 

Det at Google og Apple satser på forskjellige ting kalles prioritering og er ikke noe superavansert som du trenger å forklare oss. Jeg vil gjerne ha kilder på det du skriver, jeg tar næmlig ikke ditt ord så lett. Jeg er dessuten ikke enig at funksjonene til Apple er bedre enn Google sine.

Lenke til kommentar

Har du prøvd copy paste på begge? Apple sin implementasjon er overlegen Google sin, og man kan ikke bruke det i gmail appen en gang...

Har du prøvd å kopiere og lime inn bilder og andre filer i iOS 4?. Oiiiiiiiiiiiisann, eller vent litt............... Android sin implementasjon er nok MYE overlegen iOS 4 sin.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

10 + 10 + 20 = 30?

 

Det der blir feil på så mange måter. For det første er ikke verden så svart/hvitt. Jeg er veldig spent på å vite hvordan du vet hvordan Google og Apple har jobbet. Du fremstiller det som om du faktisk jobber på begge steder og vet noe ikke andre vet.

 

Det at Google og Apple satser på forskjellige ting kalles prioritering og er ikke noe superavansert som du trenger å forklare oss. Jeg vil gjerne ha kilder på det du skriver, jeg tar næmlig ikke ditt ord så lett. Jeg er dessuten ikke enig at funksjonene til Apple er bedre enn Google sine.

 

10dager+20dager=30 dager, 10dager+10funkjsoner+20dager=30dager og 10funksjoner:P

 

Og hvordan de jobber? der er jo åpenbart. Apple har få funkjsoner i forhold til google. De pøser ikke ut løsninger på sammlebånd bare for å tilfredstille hva eventuelel technerds krever. Copy/paste, venter til de har en god løsning, multitask, venter til de har en god løsning, film, venter til de har en god løsning, og så slipper det når det er ferdig utviklet.

 

Android er jo ifølge google ferdig utbygget med tanke på funksjoner nå, og de skal satse på brukervennlighet.

 

Så hva skal du ha kilder på? det er jo åpenbart hvordan de prioritere og derfor jobber. Tallene jeg nevnte var bare eksempler for å illustrere peonget.

Lenke til kommentar

Og faren min er mye større enn faren din.

 

Seriøst - hva med å utdype? eisa01, terminator 3 - jeg utfordrer dere begge til å komme med den beste forklaringen på hva som gjør copy/paste best på akkurat deres favorittsystem.

 

Plusspoeng for gode kilder.

Jeg snakket ikke noe om at Copy and Paste var noe bedre på Android over iOS 4. Jeg bare tok samme stuntet som han jeg svarte til gjorde.

 

Men uansett, kan du kopiere og lime inn filer i hvilken som helst mappe på din iPhone uten at den er jailbreaket?. Nei det kan du ikke. Det er det som var mitt poeng her.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...