Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.

Anbefalte innlegg

At 90% av menesker som kjøper iPhone kun kjøper pga mote/kulhets faktor er det ikke noe tvil om. Jeg jobber på Akerbrygge i Oslo og det er lett å se sammenhengen mellom dyre solbriller, klær og iPhone, enten om de er 14 eller 60. Er også sikker på at de fleste kun bruker iPhonen til samtaler, sms og sikkert en prompe-app i ny og ne. Jeg fikk sjokk for noen mnd siden når jeg så en junker på plata med iPhone, til og med de følger moten :D Jeg har ikke noe imot iPhone og har vurdert den både til min sønn på 10år og samboeren. Er faktisk et par stykker i klassen til min sønn med iPhone. Jeg har HTC HD2 og er super fornøyd men skal også være den første til og innrømme at den heller ikke er perfekt men den er ikke langt unna. Bruker den til mye mail, nettlesing, redigering-klipp-lim av exel, pdf og word osv samtidig som jeg kan høre på musikk via BT headsettet mitt. Multitasking er viktig for meg og jeg digger hvordan jeg lett hopper mellom de forskjellige programmene som kjører på mobilen uten å måtte avslutte noe. Jeg mener at iPhone er nesten en fullverdig smartmobil men passer bedre til de med litt enklere behov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zepticon. Anngående det du skriver om at Android krever så mye mere av telefonen p.g.a at XPERIA X10 f.eks har en så kraftig CPU.

Den kommentaren hører ikke hjemme noen plasser. For du må huske på at jeg kjører min gamle XPERIA X1 med en drit dårlig Qualcomm MSM 7200 528 MHz CPU. Og den CPU'en er så dårlig at du ikke en gang kan kjøre en avi film fil som har mere enn 1000 Kbps i kvalitet før den begynner å skippe frames og hakker.

Men den kjører Android 2.1 uten noen som helst problemer. Og den kjører faktisk Android 2.1 ganske bra også.

Så den kommentaren at Android krever mye av CPU'en er bare tull og tøys.

Og ser du på den CPU'en som er i iPhone 3G f.eks og sammenligner den med CPU'en i XPERIA X1, så er CPU'en i iPhone 3G kraftigere enn den CPU'en i XPERIA X1.

Og alle vet at iOS 4 går i sirup på en iPhone 3G som forklart her. Og med at iPhone 3G går i sirup med iOS 4 og XPERIA X1 som har dårligere CPU enn iPhone 3G kan kjøre Android 2.1 ganske bra, så er det noe som sier meg at iOS 4 krever enormt mye mere enn det Android 2.1 / 2.2 gjør.

Og du sa dette også: Så hvorfor sier da samtlige mobiljournalsiter at DEN ER BEDRE?.

Vi snakker om IPS LCD vs Super AMOLED her nå. Ja de fleste sier at IPS LCD'en på iPhone 4 er 3-5% klarere / skarpere enn Super AMOLED skjermene. Men det dem ikke nevner noe som helst om er at IPS LCD skjermene bruker 30% mere strøm enn Super AMOLED skjermene og dem nevner heller ikke at fargegjengivelsen er noe bedre på IPS LCD skjermen på iPhone 4 over telefoner med Super AMOLED skjermer heller.

Så du får 3-5% klarere / skarpere bilde men får 30% mere strøm bruk over Super AMOLED skjermene.

Så med den konklusjonen så er Super AMOLED bedre.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

At 90% av menesker som kjøper iPhone kun kjøper pga mote/kulhets faktor er det ikke noe tvil om. Jeg jobber på Akerbrygge i Oslo og det er lett å se sammenhengen mellom dyre solbriller, klær og iPhone, enten om de er 14 eller 60. Er også sikker på at de fleste kun bruker iPhonen til samtaler, sms og sikkert en prompe-app i ny og ne. Jeg fikk sjokk for noen mnd siden når jeg så en junker på plata med iPhone, til og med de følger moten :D Jeg har ikke noe imot iPhone og har vurdert den både til min sønn på 10år og samboeren. Er faktisk et par stykker i klassen til min sønn med iPhone. Jeg har HTC HD2 og er super fornøyd men skal også være den første til og innrømme at den heller ikke er perfekt men den er ikke langt unna. Bruker den til mye mail, nettlesing, redigering-klipp-lim av exel, pdf og word osv samtidig som jeg kan høre på musikk via BT headsettet mitt. Multitasking er viktig for meg og jeg digger hvordan jeg lett hopper mellom de forskjellige programmene som kjører på mobilen uten å måtte avslutte noe. Jeg mener at iPhone er nesten en fullverdig smartmobil men passer bedre til de med litt enklere behov.

Det er all mulig tvil om dine påstander, jo. Det at du jobber på Aker Brygge, omgås overfladiske mennesker med dyre klær og solbriller, og tilfeldigvis har observert noen mennesker med iPhone, er fullstendig irrelevant og fullstendig ugyldig som basis for generalisering.

Du bruker telefonen din til nøyaktig det samme som mange iPhone-brukere, og jeg ser ikke noe spesielt uvanlig eller avansert i det du gjør, så da er vel din telefon en som passer bedre til de med litt enklere behov da... :p

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Og alle vet at iOS 4 går i sirup på en iPhone 3G som forklart her. Og med at iPhone 3G går i sirup med iOS 4 og XPERIA X1 som har dårligere CPU enn iPhone 3G kan kjøre Android 2.1 ganske bra, så er det noe som sier meg at iOS 4 krever enormt mye mere enn det Android 2.1 / 2.2 gjør.

Alle vet at man ikke drar konklusjoner om slikt basert på én persons mening etter å ha installert en betaversjon av iOS 4. Her venter man på den ferdige versjonen, og lar flere personer gjøre mer systematiske tester på både iPhone 3G og 3GS.

Vi snakker om IPS LCD vs Super AMOLED her nå. Ja de fleste sier at IPS LCD'en på iPhone 4 er 3-5% klarere / skarpere enn Super AMOLED skjermene. Men det dem ikke nevner noe som helst om er at IPS LCD skjermene bruker 30% mere strøm enn Super AMOLED skjermene og dem nevner heller ikke at fargegjengivelsen er noe bedre på IPS LCD skjermen på iPhone 4 over telefoner med Super AMOLED skjermer heller.

Så du får 3-5% klarere / skarpere bilde men får 30% mere strøm bruk over Super AMOLED skjermene.

Du kommer med påstander om hva "de fleste" sier, men slike påstander er null verdt uten kildehenvisninger til kompetente mennesker som kan dokumentere eventuelle fakta om dette. Påstandene dine er bare ubegrunnede påstander, som vanlig. Stikk heller opp på Sulavegen og lek du, hvis du ikke klarer å diskutere på en voksen måte med dokumentasjon og kilder... ;)

Lenke til kommentar

Det er all mulig tvil om dine påstander, jo. Det at du jobber på Aker Brygge, omgås overfladiske mennesker med dyre klær og solbriller, og tilfeldigvis har observert noen mennesker med iPhone, er fullstendig irrelevant og fullstendig ugyldig som basis for generalisering.

Du bruker telefonen din til nøyaktig det samme som mange iPhone-brukere, og jeg ser ikke noe spesielt uvanlig eller avansert i det du gjør, så da er vel din telefon en som passer bedre til de med litt enklere behov da... :p

Jeg har ikke sagt jeg bruker mobilen min til noe som iPhone ikke kan bortsett fra mulitasking og litt mer avanserte BT funksjoner. Jeg har ikke noe imot iPhone som jeg skrev i innlegget mitt men det som overasker meg er at dere som har kjøpt iPhone ikke klarer å innrømme at de fleste som kjøper den er pga mote, er det noen som følger moten så er det de rike tullingene på Aker Brygge :p

Lenke til kommentar

Alle vet at man ikke drar konklusjoner om slikt basert på én persons mening etter å ha installert en betaversjon av iOS 4. Her venter man på den ferdige versjonen, og lar flere personer gjøre mer systematiske tester på både iPhone 3G og 3GS.

Du kommer med påstander om hva "de fleste" sier, men slike påstander er null verdt uten kildehenvisninger til kompetente mennesker som kan dokumentere eventuelle fakta om dette. Påstandene dine er bare ubegrunnede påstander, som vanlig. Stikk heller opp på Sulavegen og lek du, hvis du ikke klarer å diskutere på en voksen måte med dokumentasjon og kilder... ;)

1. Du vet at GM versjonen ikke er noe ekte beta versjon sant?. Det var GM versjonen GSMArena testet ut. Og tviler sterkt på at final versjonen kommer til å bli noe bedre uansett. Den versjonen som kommer ut 21 Juni vil bare ha noen få error fikser over GM versjonen.

2. Hvis du legger av 5 minutt og søker etter det her med IPS LCS skjermene så finner du ut at expertene som har jobbet med skjerm teknologier hele sitt liv sier nøyaktig det samme som jeg sier. Her og her kan du lese hva en expert sier.

Så det jeg sier er ikke noe som er bare fra meg.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Hmmm, hva har Apple fanboisa å si til dette da?.

Her kan jeg si, in yo face FaceTime :lol:.

Synd XPERIA X10 ikke har front kamera da, men får vel holde med hoved kameraet og et lite speil heh, så jeg kan se skjermen og dem jeg snakker med på min XPERIA X1 når jeg video ringer noen.

...verken EVO eller Streak selges i Norge.

Lenke til kommentar

Hmmm, hva har Apple fanboisa å si til dette da?.

Her kan jeg si, in yo face FaceTime :lol:.

Synd XPERIA X10 ikke har front kamera da, men får vel holde med hoved kameraet og et lite speil heh, så jeg kan se skjermen og dem jeg snakker med på min XPERIA X1 når jeg video ringer noen.

...verken EVO eller Streak selges i Norge.

X10 selges heller ikke i Norge eller?.

Men du tok jo ikke poenget en gang med den linken. Du tenkte bare oh noes, de 2 telefonene selges jo ikke i Norge en gang.

Jeg tror du må begynne å tenke litt før du poster her.

Poenget er at FaceTime som iPhone 4 har er nå old news og ikke noe spesielt lengere.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe mindre old news aa gjenta til oss at videocalling ikke er noe nytt. Det Apple proever er aa bringe det til massene og gjoere det kommersielt populaert. Det har ingen andre klart hittil.

Det hjelper ikke noe at din 3 aar gamle telefon stoettet videocalling naar GUI-et var daarlig, daarlig videokvalitet og du hadde ingen aa ringe til.

(UK keyboard..)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

OMG PRAEZ HILTÅN HAVVE ONE! NÅ MÅ JEG OGSÅ HA EN OMGOMOGMOMGOMGO!!!

Hvem her var det som sa at iPhone aldri ble sett på som en motegreie og statusikon?

Det bildet ble tatt i 2007, saa sant hun aldri bytter telefon noe jeg ikke tror. Dere er naa litt soete da, paranoide som dere er. :)

Jeg kunne ikke gitt mer blanke faen i hvem andre som eier en iPhone. Jeg har valgt den fordi den er best for mitt bruksomraade. Var veldig skeptisk foer jeg kjoepte min 3G men naa skal det veldig, veldig mye til for at jeg bytter platform.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...