Hans Erling Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Jeg er så enig så enig med trådstarter. Jeg skrev i en annen tråd at iPhone brukere prioriterer annerledes enn andre. 1 Trendy 2 Kvalitet 3 Funksjoner Mens jeg ville byttet på 1 og 3. Et spørsmål til trådstarter: Hvorfor er det ingen som tar inn Motorola Milestone? 3.7"; WVGA (480 x 854 pixels); 16:9 widescreen; PPI 267 CAMERA with image stabilization 5 MP 4x DIGITAL ZOOM FLASH Dual LED FOCUS Automatic OPERATING SYSTEM Android 2.0 BACKLIGHT Yes DEDICATED KEYS Back, Home, Volume control, Camera, Search, Power/Lock, Menu DOUBLE TAP HAPTIC FEEDBACK KEYPAD LOCK LIGHT-RESPONSIVE DISPLAY PINCH TO ZOOM QWERTY KEYBOARD TOUCH SCREEN Gesture recognition VIRTUAL KEYBOARD WEB BROWSER Location enabled, multi window HTML5 webkit browser BLUETOOTH® TECHNOLOGY3 Stereo Bluetooth® Technologie v2.1 + EDR. Profiles HFP, HSP, A2DP, AVRCP, OPP, PBAP MOTOROLA SOFTWARE UPDATES WIFI 802.11 b/g GPS AND LOCATION SERVICES4 aGPS CONNECTOR TYPE Micro USB DATA ACCESS5 DATA TRANSMISSION RATE5 USB 2.0 High Speed MOTOROLA MEDIA LINK Included HEADSET JACK 3.5 mm MOTO PHONE PORTAL Included Telefonen er 13,7mm tykk og har hardware keyboard. Den kom på markedet rett før årsskiftet. Den er ikke spesiellt pen å se på, ikke noen trendsetter telefon, men den har funksjoner som til og med ville imponere en SE Xperia X10 eier. Endret 11. juni 2010 av Hans Erling Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Jeg er så enig så enig med trådstarter. Jeg skrev i en annen tråd at iPhone brukere prioriterer annerledes enn andre. 1 Trendy 2 Kvalitet 3 Funksjoner Mens jeg ville byttet på 1 og 3. Et spørsmål til trådstarter: Hvorfor er det ingen som tar inn Motorola Milestone? Specs....... Telefonen er 13,7mm tykk og har hardware keyboard. Den kom på markedet rett før årsskiftet. Den er ikke spesiellt pen å se på, ikke noen trendsetter telefon, men den har funksjoner som til og med ville imponere en SE Xperia X10 eier. Jeg kan ikke finne noe med Motorola Milestone som er bedre enn min XPERIA X10. Eller vent, jo er noen få ting. Bedre byggekvalitet på Milestone, og dual led og Android 2.x. Utenom dette så er XPERIA X10 bedre. Men når det er sagt, så er Milestone en meget bra mobil til å være i fra Motorola da . Endret 11. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Såvidt jeg leste fra trådstarters innlegg så har ikke X10 multitouch som kanskje er det største fordelen av alle. Å komme med at det er en bra telefon til å være Motorola blir for dumt. Når denne kom på markedet i slutten av 2009 var det svært få om noen i det heletatt som kunne måle seg. Når jeg kjøpte denne var ikke X10 på markedet og X10 er vel fortsatt dyrere. Jeg ser fortsatt ingen grunn til at ikke denne skulle selges i Norge. Motorola har vist at de kan igjen, det vil ikke være lenge til de kommer med en ny versjon som helt sikkert vil kunne hamle opp med X10 på all punkter akkurat som Milsetone slo alle SE telefoner jeg kunne finne når den kom på markedet. Dette er ikke en god telefon til å være Motorola, det er en god telefon punktum. Jeg vet også at Milestone har en dedikert GPU med Open GL støtte, men om jeg husker rett støttes ikke dette av Android ennå. Mulig det var meningen dette skulle komme med android 2.1 eller 2.2. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Såvidt jeg leste fra trådstarters innlegg så har ikke X10 multitouch som kanskje er det største fordelen av alle. Å komme med at det er en bra telefon til å være Motorola blir for dumt. Når denne kom på markedet i slutten av 2009 var det svært få om noen i det heletatt som kunne måle seg. Når jeg kjøpte denne var ikke X10 på markedet og X10 er vel fortsatt dyrere. Jeg ser fortsatt ingen grunn til at ikke denne skulle selges i Norge. Motorola har vist at de kan igjen, det vil ikke være lenge til de kommer med en ny versjon som helt sikkert vil kunne hamle opp med X10 på all punkter akkurat som Milsetone slo alle SE telefoner jeg kunne finne når den kom på markedet. Dette er ikke en god telefon til å være Motorola, det er en god telefon punktum. Jeg vet også at Milestone har en dedikert GPU med Open GL støtte, men om jeg husker rett støttes ikke dette av Android ennå. Mulig det var meningen dette skulle komme med android 2.1 eller 2.2. Når det er anngående dedikert GPU, så knuser XPERIA X10 Motorola Milestone i ytelse. Er BARE snakk om at ytelsen på XPERIA X10 er ca 64% bedre over Milestone i noen tilfeller. Her kan du få litt info om blant annet XPERIA X10 mot Milestone i en test f.eks: Link. Og jeg vil ikke savne Multi Touch når vi får denne 'One Finger Zoom' greia i fra Sony Ericsson på XPERIA X10 telefonene snart. EDIT: En XPERIA X10 i dag koster ca 3800-3900 kroner, og det er ikke så mye. Og hva koster en Motorola Milestone nå?. Endret 11. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 SE har "one finger zoom" på X10 mini og det fungerer sinnsykt bra. Jeg synes også ordinær Android 2,x double-tap-to-zoom fungerer veldig godt, og er mindre pes enn "pinch to zoom", som Android 2,1u1 og 2,2 også støtter. Jeg har Nexus One med 2,2 og bruker aldri pinchzooming, selv om jeg kan. Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Et spørsmål til trådstarter: Hvorfor er det ingen som tar inn Motorola Milestone? Motorola er ikke i Norge mer. Dvs, de selger ikke inn til Norge. Konsekvensen av det blir at vi som forhandlere ikke får bestilt produktet via kanalene vi bruker, ei heller kan forventes å få garantiservice fra verksteder. Noe som er ekstremt viktig, ettersom butikker nå mer enn noensinne må kunne lene seg på å yte raskere/bedre service enn f.eks nett. Da hjelper det lite med fet skjerm, tastatur, osv... Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Det står at X10 produserer flere triangles, Milestone flere pixels per second. Samt at testene er kjørt i 65k farger på X10 og og 16M på Milestone. Legger man til at Milestone er ca 9mnd gammel, some er minst 6 mnd eldre enn X10 er den nettopp det den heter, en Milestone for den perioden. Legg også merke til at jeg ikke sa at Milestone er den beste telefonen ever, men at den har funksjoner som ville imponert selv en X10 eier. Med det mener jeg at den har funksjoner som er bedre, men ikke at den er bedre over all. Skulle jeg dog ha byttet telefon ville jeg heller gått for nye Motorola MILESTONE™ XT720 enn for SE Xperia X10. Oppdaterte også listen over hva som er bedre på "gamle" Milestone: Android 2.0 (1.6 på X10) 16M farger (65k farger på X10) Multi-touch Max 32GB minne (max 16GB på X10) Fysisk testatur Tar mindre plass i lommen enn X10 Edit: Jeg kjøpte denne via en web butikk i Sverige. De fikk den fra Frankrike. Tror jeg gav 4700SEK som var mindre enn hva X10 kostet når den kom på markedet. thklinge: Nå finnes det andre områder enn surfing hvor du kan bruke pinch to zoom, f.eks på bilder, GPS og Google maps. Nesten alle nye touch pc'er har multi-touch t.o.m. på touchpad. Dette er et steg frem ikke tilbake. One finger zoom er sikkert bare en software detalj som kanskje kommer til alle telefoner mens multitouch må du ha støtte for i hardwaren. Endret 12. juni 2010 av Hans Erling Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Traadstarter lever tydeligvis 3 aar tilbake i tid, troende at det fortsatt finnes folk som kun kjoeper iPhone fordi den er et moteikon. Proev i hvert fall aa komme med noen nye argumenter. Om dere fortsatt kan mene det og at vi kun er interssert i Steve Jobs i senga sier ikke sort mye annet enn at dere er ufattelige trangsynte og hater Apple kun fordi det er kult, paa lik linje som det doefoedte argumentet deres. Folk flest vil ha en enkel, rask telefon uten noen form for lagg eller funksjoner som er halvferdige. Som et veldig raskt eksempel er maaten HD2 scroller websider paa saerdeles gammaldags og ser billig ut. Det var det eneste jeg hadde tid til aa proeve paa den, foer dere spoer. At Android/HTC ikke klarer aa dytte 2.0/2.1/2.2 ut paa alle sine mobiler er for meg et tegn paa at de neppe aldri vil klare aa lykkes i aa bli en global suksess paa linje med iPhone. (UK keyboard....) Endret 12. juni 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Traadstarter lever tydeligvis 3 aar tilbake i tid, troende at det fortsatt finnes folk som kun kjoeper iPhone fordi den er et moteikon. Proev i hvert fall aa komme med noen nye argumenter. Om dere fortsatt kan mene det og at vi kun er interssert i Steve Jobs i senga sier ikke sort mye annet enn at dere er ufattelige trangsynte og hater Apple kun fordi det er kult, paa lik linje som det doefoedte argumentet deres. Folk flest vil ha en enkel, rask telefon uten noen form for lagg eller funksjoner som er halvferdige. Som et veldig raskt eksempel er maaten HD2 scroller websider paa saerdeles gammaldags og ser billig ut. Det var det eneste jeg hadde tid til aa proeve paa den, foer dere spoer. At Android/HTC ikke klarer aa dytte 2.0/2.1/2.2 ut paa alle sine mobiler er for meg et tegn paa at de neppe aldri vil klare aa lykkes i aa bli en global suksess paa linje med iPhone. (UK keyboard....) Jeg tror ikke du vet hva du snakker om. Hvor mange sekunder tok du i en HTC før du trakk den konklusjonen? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Om du snakker om HD2 var det er par min. Trengte ikke noe mer. Desire var avskrudd saa fikk ikke proevd den. Trenger ikke vaere rakettforsker for aa skjoenne at man kun kjoeper HD2 og lignende teledoner kun for funksjonern Tror foroevrig du veldig glatt ignorerte biten om at jeg ikke fikk gjort saa mye. Endret 12. juni 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Desire tar X10 i rompa anyday btw Endret 12. juni 2010 av Bjarnemann Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Fint å se at folk holder på "dere mot oss"-argumentasjonen Ang. Milestone/Droid sin grafikkytelse vs. X10-aktige telefoner (Snapdragon), her er en annen test: http://androidandme.com/2010/06/news/high-end-android-gpu-showdown/ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Om du snakker om HD2 var det er par min. Trengte ikke noe mer. Desire var avskrudd saa fikk ikke proevd den. Trenger ikke vaere rakettforsker for aa skjoenne at man kun kjoeper HD2 og lignende teledoner kun for funksjonern Tror foroevrig du veldig glatt ignorerte biten om at jeg ikke fikk gjort saa mye. Jeg kan ikke på stående fot si at HD2 presterer bedre enn iPhone i nettlesing. Men er det en ting jeg er sikker på, så er det at lag i surfeopplevelsen er noe du aldri vil oppleve på en normal HD2. Om du opplever lag så kan det hende at telefonen drev på å koble til WiFi, for jeg vet den stopper opp i 1-2 sekunder da. Uansett, On-topic: iPhone er ikke bedre enn konkurrentene, men andre ser ikke behovet for mer enn det iPhone gir (eller kanskje iPhone gir noe de ikke finner andre plasser). Jeg vet ikke hvorfor, men flertallet snakker for seg selv. Jeg bryr meg ikke om hva andre kjøper. Det eneste jeg ber om er at de tester andre telefoner før de gjør store kjøp. Slik som jeg gjorde. Jeg gikk ned på Telekiosken og testet både Desire, HD2, HD Mini og N900 før jeg bestemte meg. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Fint å se at folk holder på "dere mot oss"-argumentasjonen Ang. Milestone/Droid sin grafikkytelse vs. X10-aktige telefoner (Snapdragon), her er en annen test: http://androidandme.com/2010/06/news/high-end-android-gpu-showdown/ Om jeg leser disse testene rett så er Droid aka Milestone egentlig den raskeste i de to første testene ettersom MyTouch Slide bare har 480x320 oppløsning som vil si at den har bare litt over 1/3 av pixel mengden å flytte på. Den siste testen er den gammel test som ikke er særlig relevant for Droid ettersom testen er laget for "Adreno graphics (featured in the Qualcomm chipsets)". Blir litt som å teste en AMD CPU med en Intel optimalisert benchmark. Quote: Conclusions This is by all means not the end of this debate, but I think we can draw several conclusions from this round on GPU benchmarks. The Droid and its PowerVR GPU is faster than the Snapdragon phones in game performance. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Det står at X10 produserer flere triangles, Milestone flere pixels per second. Samt at testene er kjørt i 65k farger på X10 og og 16M på Milestone. Legger man til at Milestone er ca 9mnd gammel, some er minst 6 mnd eldre enn X10 er den nettopp det den heter, en Milestone for den perioden. Legg også merke til at jeg ikke sa at Milestone er den beste telefonen ever, men at den har funksjoner som ville imponert selv en X10 eier. Med det mener jeg at den har funksjoner som er bedre, men ikke at den er bedre over all. Skulle jeg dog ha byttet telefon ville jeg heller gått for nye Motorola MILESTONE™ XT720 enn for SE Xperia X10. Oppdaterte også listen over hva som er bedre på "gamle" Milestone: Android 2.0 (1.6 på X10) 16M farger (65k farger på X10) Multi-touch Max 32GB minne (max 16GB på X10) Fysisk testatur Tar mindre plass i lommen enn X10 Her er jeg nødt til å rette på en del feil hos deg. For det første så ville jeg aldri ha kjøpt en så stygg mobil som Motorola Milestone XT720. For det andre så støtter skjermen XPERIA X10 har 16.7 mill farger. På grunn av begrensningene i Android 1.6, så får du bare 65k farger da. Så når XPERIA X10 får Android 2.1, så får XPERIA X10 også 16.7 mill farger. Multi touch er en smak sak, så det er ikke en mangel for noen. Jeg har iPod Touch og har hatt den i flere år nå, og hvor mange ganger tror du jeg har brukt Multi Touch på den siden jeg kjøpte den?. Kan telle det på 2 hender. XPERIA X10 støtter 32 GB microSDHC kort fullt ut. Og det er bekreftet. Sjekk her: http://www.gsmarena....ia_x10-2964.php. Og prøv å gjett hvem det var som informerte GSMArena på at et 32 GB kort funket på en XPERIA X10?, jo det var meg det. Det finnes også flere topics på XDA-Developers sin side om at det er bekreftet at 32 GB kort funker på X10. Jeg har også en XPERIA X1 i tillegg til min XPERIA X10, og fysisk tastatur er ikke noe som jeg tar som nødvendig. Men som sagt, smak sak. Jeg klarer meg utmerket med tastatur på skjermen. Joda, Milestone tar mindre plass i lommen, men så har XPERIA X10 større skjerm, så er vel logiskt at XPERIA X10 tar større plass. Vel, Nexus One har samme CPU og GPU, samme oppløsning på skjermen som XPERIA X10, og fikk dette under benchmark'en: 27.6 FPS. (Android 2.1) mens Milestone hadde '20.7 FPS (Android 2.0)'. Og etter hva jeg vet, så har Nexus One 16.7 mill farger på skjermen nå, så å gå i fra 20.7 på Milestone / Droid til 27.6 fps på Nexus One er en økning på ca 33%. EDIT: Men ser at den testen dem brukte i den linken jeg ga deg tidligere er en test som er beregnet for den type GPU som er i Nexus One and XPERIA X10, så er ikke rart at dem kom ut best der. Men uansett så har både XPERIA X10 og Milestone god nok ytelse i spill. EDIT 2: Grunnen til at jeg sa i sta at Milestone er en god mobil for å være i fra Motorola, er fordi Motorola er kjent for å lage mere billige plast mobiler som ikke akkurat er noe bra. Endret 12. juni 2010 av Terminator 3 1 Lenke til kommentar
masb Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg har prøvd standard android og android med alskens mulige skall, men allikevel føler jeg at iPhonen gjør narr av brukervennligheten til android. Ting går rett og slett smud på iPhonen min. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Jeg har prøvd standard android og android med alskens mulige skall, men allikevel føler jeg at iPhonen gjør narr av brukervennligheten til android. Ting går rett og slett smud på iPhonen min. Joda, ting går smooth på iPhone, men jeg tar heller en Android som ikke er fult så smooth som en iPhone over en iPhone med dette her. Jeg kan rett og slett ikke kalle iPhone for brukervennlig i det hele tatt når du ser på den linken der. Selv om iPhone går smooth, så betyr ikke det at den er brukervennlig. Og selv om det er lett å navigere i menuene i iPhone, så betyr det ikke alene at iPhone er brukervennlig. Endret 12. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 iDon't have a desktop, entire UI is organized as a single "start" menu. Den alene er en grunn til at jeg ikke velger iPhone. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Den er brukervennlig, bare spør alle brukerne av iphone. Både nye som gamle, tekniske data ark hjelper ikke dere stort. Med os4 kan man nå lagre apps i mapper, så den lista er feil. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Den er brukervennlig, bare spør alle brukerne av iphone. Både nye som gamle, tekniske data ark hjelper ikke dere stort. Med os4 kan man nå lagre apps i mapper, så den lista er feil. Nytter ikke, alt du kan ha er mapper og snarveier i hoved skjermen. Og iPhone er heller ikke brukervennlig bare fordi den kan ha mapper der. Hvor er widgets, gif animasjoner som bakgrunns bilde og video wallpapers f.eks?, og hvor er resten av egenskapene for å bestemme selv hvordan du vil at hovedskjermen din skal være osv?. Bare sånn at du vet det. Jeg eier en iPod Touch, og har eid den i mage år. Så jeg vet om iPhone OS (iOS 4) er brukervennlig eller ikke. Endret 12. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå