Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om en missfornøyd apple eier, gjør dere? Trender forandrer seg, men Apple blir stadig større.

Jeg er veldig misfornøyd med mitt eneste Appleprodukt, en iPod Classic 160 GB, 6g. Taklet ikke 1/5 av musikken min, og jeg googlet, og det var et vanlig problem med iPod, og da sikkert også iPhones.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig mens apple har valgt mindre skjerm for å få bedre batteritid.

Det er vurderinger som er på trynet. Men det er min mening.

Men en ting som ikke stemmer helt... Apple velger super-oppløsning som trekker 30% mer strøm? Likevel har de fortsatt en liten skjerm for å spare strøm?

Lenke til kommentar

960x640 (?) oppløsning, IPS-display, 1Ghz prosessor som jeg har fått intrykk av yter bedre enn snapdragon på 1Ghz. Uansett, høyeste oppløsning god skjerm (selv om (super)AMOLED kanskje er bedre), og en kickass cpu. Eneste aberet er en litt liten skjerm etter mitt syn.

Ser ikke hvilken mobil i dag som kan stille med noe bedre?

Denne mobilen er mye bedre enn iPhone 4 hvis du tenker spesifikasjoner. Og den koster halvparten av hva iPhone 4 kommer til å koste.

Jeg tar heller en Super AMOLED skjerm med 480x800 i oppløsning enn en IPS TFT LCD skjerm med 640x960 i oppløsning hvis jeg skal kjøpe meg en mobil etter at iPhone 4 er sluppet ut på markedet.

CPU'en i Samsung S8500 Wave er også hakket bedre enn A4 CPU'en som er i iPhone 4.

Ellers så er resten av spesifikasjonene på Samsung S8500 Wave bedre enn det som er på iPhone 4.

Har du i det hele tatt prøvd en mobil med IPS LCD? Alle techbloggers sier at iPhone 4 sin skjerm er det beste de noen gang har sett på en mobiltelefon.

Har du noen gang prøvd en Super AMOLED skjerm?.

TFT skjermer uansett hvillken type TFT skjerm det er, så kan det ikke sammenlignes med Super AMOLED skjermer uansett.

Riktig mens apple har valgt mindre skjerm for å få bedre batteritid.

T3: Selv om jeg sikler på Samsung wave selv, klarer du alltid alltid snakke mot bedre vitende, iphone har bedre appstore. Bada har kanskje 100programmer. Bada kan vel ikke kalles open source, har ikke gyroskop (garantert at spill kommer til å bruke det). Av gui fra bada som jeg har sett så virker det ganske rotete men sannsynligvis kommer det til å bli rettet opp.

Men Samsung skal ha for bra pris og gode tekniske spesifikasjoner.

Her var det snakk om hvilken mobil som var best hardware messig.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

960x640 (?) oppløsning, IPS-display, 1Ghz prosessor som jeg har fått intrykk av yter bedre enn snapdragon på 1Ghz. Uansett, høyeste oppløsning god skjerm (selv om (super)AMOLED kanskje er bedre), og en kickass cpu. Eneste aberet er en litt liten skjerm etter mitt syn.

Ser ikke hvilken mobil i dag som kan stille med noe bedre?

Denne mobilen er mye bedre enn iPhone 4 hvis du tenker spesifikasjoner. Og den koster halvparten av hva iPhone 4 kommer til å koste.

Jeg tar heller en Super AMOLED skjerm med 480x800 i oppløsning enn en IPS TFT LCD skjerm med 640x960 i oppløsning hvis jeg skal kjøpe meg en mobil etter at iPhone 4 er sluppet ut på markedet.

CPU'en i Samsung S8500 Wave er også hakket bedre enn A4 CPU'en som er i iPhone 4.

Ellers så er resten av spesifikasjonene på Samsung S8500 Wave bedre enn det som er på iPhone 4.

Mange påstander, men det er ingen ting som tyder på at en 1GHz ARM Cortex A8 produsert av Samsung er bedre enn en 1GHz Apple A4 (ARM Cortex A8-basert SoC, designet av Apple og produsert av Samsung) ;)

Men lykke til med din kommende Samsung-telefon, den er sikkert bra i forhold til prisen. Ser likevel ikke mye med den som er bedre enn iPhone 4, det eneste er muligens noen av kamerafunksjonene og der har Samsung tradisjonelt vært ganske sterke.

Lenke til kommentar

Du sier bare at Super AMOLED er bedre kun på grunnlag av det du har lest. Jeg har i hvert fall prøvd og eier en enhet med IPS LCD.

Og som sagt over er det software som er mest interessant, ikke hardware.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Ja, du kan ikke få alt. Her har nok apple valgt batteritid fremfor størt mulig skjerm. Nå er nok iphone4 den highend smarttelefonen med best batterikapasitet, det har nok gått på bekostning av større skjerm. Men uansett så stor jeg ikke alle er interressert i en så stor mobil som f.eks hd2.

nå er bare HD2 noen millimeter større en iPhone og føles lik i lommen da den er litt tynnere. Med en skjerm som er nesten en hel tomme større. Det kalles å utnytte det godt:)

Lenke til kommentar

T3: Hardware er ikke alt. Software betyr faktisk mer. Og som sagt så mangler wave gyroskop.

Hardware i en mobil telefon i dag for meg er like viktig som hardware på min egen datamaskin. Jo bedre hardware jeg har, jo kjappere og bedre er maskinen, og jo mere glad er jeg for at jeg har en maskin som faktisk takler alt og som er lyn kjappt.

Du sier bare at Super AMOLED er bedre kun på grunnlag av det du har lest. Jeg har i hvert fall prøvd og eier en enhet med IPS LCD.

Og som sagt over er det software som er mest interessant, ikke hardware.

Jeg sitter på en PC monitor nå med S-IPS panel nå, så jeg vet hvor bra disse panelene er. Dem er god, men dem er ikke langt så nær god som dere skal ha det til å være.

For å si det veldig klart og tydelig. IPS paneler har ikke sjangs i helsike på å ha bedre bilde kvalitet enn Super AMOLED. Fargene på IPS LCD skjermer har lang vei å gå før dem kan komme nært Super AMOLED skjermer i fargegjenngivelse.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Helt enig med trådstarter her er selv selger i mobil bransjen.

Iphone er mote. Ungdommer kjøper iphone fordi alle andre har det og det er cool nytter ikke og presse på noen andre mobiler på dem uansett ka specs den har.

Jeg har selv W995 Veldig fordnøyd med den dekker mine behov som musikk, tar noen bilder av og til. Godt batteri Rask telefon savner at det ikke er spotify på den ellers er det konge telefon.

Tenkte meg og kjøpe xperia 10 fordi den er veldig god til og drive tunge headset god lyd Spotify mulighet og Android er brukervennlig.

Folk snakker om "iphone kopi" Var det ikke iphone som kopierte TRACK ID som SE kom med for leeeeeenge før Iphone ble skapt

da har jo iphone kopiert SE

Endret av birdy113
Lenke til kommentar

Hadde iphone fått større skjerm hadde det vært no-go for meg.

Hvem trenger vel større skjerm enn det iphone 3gs har?

Har du hørt om bilder, film, surfeopplevelse, se på dokumenter osv? 3,5" skjerm er mindre en det JEG tror aller aller fleste vil ha. De fleste kunne nok tenkt seg en 4" skjerm. Når du har blitt vandt til en HD2, og så går ned til 3,5" så føles det ut som du går 3år tilbake i tid. iPhonen trenger ikke å bli større fysisk, men få bedre utnyttingsgrad på skjermen.

post-203727-1276733517,9307_thumb.jpg

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Folk snakker om "iphone kopi" Var det ikke iphone som kopierte TRACK ID som SE kom med for leeeeeenge før Iphone ble skapt

da har jo iphone kopiert SE

iPhone blir ikke levert med noe "Track Id"-programvare når du kjøper den, så nei de har ikke kopiert SE. Du kan derimot finne tilsvarende programmer alá Shazam på Appstore, men dette er ikke levert av Apple.

Lenke til kommentar

Meget bra førsteinnlegget her, tror også at alt det tillegsutstyret som er å få kjøpt til telefonen er med på å gjøre den såpass populær. Man får jo snart ikke kjøpt lydprodukter uten en i"ett-eller-annet" dock. Helt klart at Apple er best på markedsføringen av sine produkter iallefall, hvis ikke hadde de nok neppe solgt alt for bra heller...

Lenke til kommentar

Min jobb består også blant annet av å selge mobiltelefoner.

Jeg skal innrømme at jeg ikke orket å lese hele posten din, men her er slik jeg ser det.

Apple skøyt virkelig gullfuglen med iPhone.

Gammel, ny, nyere, det spiller ingen rolle, alle iPhones har til nå vært "fresje" blant kundene. De har ikke brydd seg om multitasking o.l. Det er en fresj telefon, som både er usedvanlig populær og trendy, og svært enkel i bruk. Jeg mener, til nå har det kun vært ikoner som tar deg til programmer.

Altså, iPhone er i mine øyne ikke best. Det finnes mobiltelefoner som er langt mer avanserte.

Du har en brukergruppe som ønsker en touchtelefon som er lett å lære og å ha det morsomt med.

Denne gruppen er jo klart størst? Dette er en gruppe som i utgangspunktet går under navnet "mannen på gata". Det har vært denne gruppen Apple så voldsomt har trollbundet. Populæriten har smittet videre, og også brukerne i profftelefonskiktet gir iPhone et forsøk.

Dette er slik jeg ser det. Du kan stå og anbefale kunden en HTC, friste med fordelene... men kunden setter seg heller opp på venteliste om iPhone ikke er på lager.

Denne posten gjelder jo selvfølgelig ikke iPhone 4. Slik Apple snakker skal jo denne telefonen bli perfekt, og jeg har faktisk planer om å kjøpe den selv.

En annen ting jeg har lyst til å nevne, er at det som selger er vanvittig å se hvor populær iPhone egentlig er. Det er ikke lenge siden at vi endelig kunne begynne å selge iPhone 3GS over disk ved forespørsel, uten å måtte ta i bruk venteliste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...