Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.

Anbefalte innlegg

Jeg forholder meg til det som jeg selv ser i dagliglivet. Ellers skrev jo amobil.no at iPhone sto for 90% av alle enheter som kom inn til reperasjon. Skal se om jeg finner artikkelen.

Ellers må du lese de innleggene jeg kom med rett etterpå. Ellers har jeg hatt svært mange konkrete og seriøse innlegg. Så folk kan ta meg dønn seriøst om jeg ikke påpeker at noe er ren humor.

Her har du fakta.

http://www.amobil.no/artikler/-_90_prosent_av_odelagte_mobiler_er_iphone/72246

Ellers var det en stund du ikke engang fikk forsikre iPhone hos Telenor, pga det var så mye skader på skjerm.

Kan tro sjefen min har irritert seg mye på dette. Hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem gidder vel sende inn en drittelefon på rep, om du først skal ha en iphone skal den ikke være sprukket!

Drittelefon er vel litt å ta i, men dere forstår vel hvor jeg vil. De fleste rundt meg som ødlegger telefoner kaster den/bruker den som reserve og kjøper ny.

Lenke til kommentar

Jeg forholder meg til det som jeg selv ser i dagliglivet. Ellers skrev jo amobil.no at iPhone sto for 90% av alle enheter som kom inn til reperasjon. Skal se om jeg finner artikkelen.

Ellers må du lese de innleggene jeg kom med rett etterpå. Ellers har jeg hatt svært mange konkrete og seriøse innlegg. Så folk kan ta meg dønn seriøst om jeg ikke påpeker at noe er ren humor.

Her har du fakta.

Ellers var det en stund du ikke engang fikk forsikre iPhone hos Telenor, pga det var så mye skader på skjerm.

Nesten hver; er et uttrykk for 'de aller fleste'. Alt etter tolkning av uttrykket, kan det være alt fra 50+% - 99+%.

Du dro det frem en gang til: "Men nesten hver tenåring jeg ser meg iPhone, har sprukket skjerm.".

Du påstår dermed at mellom 50-100% av iphonene har sprukket skjerm. Så sier du at 90% av ødelagte mobiler er iphone, mens artikkelen sier at 85-90% av innmeldte forsikringssaker var relatert til iphone. Ser du forskjellen?

Det handler om at du velger ut det som passer deg og utelater det du føler for når du argumenterer. Derfor bør ingen her ta deg seriøst.

Endret av apegryn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her har du fakta.

Nesten hver; er et uttrykk for 'de aller fleste'. Alt etter tolkning av uttrykket, kan det være alt fra 50+% - 99+%.

Du dro det frem en gang til: "Men nesten hver tenåring jeg ser meg iPhone, har sprukket skjerm.".

Du påstår dermed at mellom 50-100% av iphonene har sprukket skjerm. Så sier du at 90% av ødelagte mobiler er iphone, mens artikkelen sier at 85-90% av innmeldte forsikringssaker var relatert til iphone. Ser du forskjellen?

Det handler om at du velger ut det som passer deg og utelater det du føler for når du argumenterer. Derfor bør ingen her ta deg seriøst.

Jeg skrev 90% ja. Så jeg beklager om det faktisk var 85-90%. Etter det som JEG har sett så har godt over halvparten av alle ungdommer som eier iPhone en sprukket skjerm. Men er dette Apple eller forbrukeren sin feil? Mest forbrukeren selvsagt. Men kanskje en liten del fra Apple sin side og?

Hvorfor ikke ta meg seriøst når jeg henviser til en god kilde. Og du husker jo og at Telenor ikke ville forsikre iPhone tidligere?

Så kutt ut det der du sier med at ingen kan ta meg seriøst. Er lei av folk som klager på at folk klager. Når folk ser realiteten og vet om den, så innrøm det i steden for å hele tiden prøve å motargumentere. Nå skal det sies at mine innlegg her har vært subjektive etter mitt eget syn utenom henvisningen til faktakilden. Men ser du på realiteten og på ungdommer som har hatt iPhone i over 6 mnd, så skal du se mye sprukket skjerm.

Tror du meg ikke? Send epost til Espen Swang i Mobilen.no

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du skrev "Ellers skrev jo amobil.no at iPhone sto for 90% av alle enheter som kom inn til reperasjon[/b]", mens artikkelen sier at 85-90% av innmeldte forsikringssaker var relatert til iphone. Ser du forskjellen?

Såklart jeg kan påstå at du er useriøs når du a) Presterer å si at over 50% av iphones har sprukket skjerm, og b) leverer andre fakta enn det kilden din sier.

Jeg kjenner rundt en 20 iphone brukere, er det bare et freak-accident (gitt 50% sprukket skjerm: sjansen for at 0 av 20 har spurkket skjerm = 0,000095%) at ingen av de har sprukket skjerm?

Det er nok bare du som har forsnakket deg i din iver her på forumet, men det er akkurat det som gjør deg useriøs og subjektiv.

Lenke til kommentar

tenk på det med forsikringssakene. Hvor mange prosent står for tyveri, uhell med vann og annet hardwarefeil en knust skjerm. Tror du ikke skjermskader vil bestå over 50% av disse tilfellene?

Jeg vet ikke hvor mye du har lest i mobilartikkler. Men det er et kjent problem med at iPhoneskjermen knuses lett. Veldig lett.

Ja i denne saken så presenterte jeg nøye at det var ey subjektivt syn etter det som jeg har sett blant bekjente, og kan derfor ikke henvise til fakta. Men når iPhonen i Danmark som har en markedsandel på 1% av alle mobilene, og klarer å stå for hele 85-90% av forsikringsskadene. Da blir jeg overrasket.

Ellers når det gjelder mine andre innlegg her på forumet så har jeg snakket rett ut i fra harde fakta. Mye av dette har vært argumentasjon mot iPhone. Der det har endt opp med at de til slutt ikke klarer å svare. Det klarer man ikke ut ifra en subjektiv mening. Da må man ha konkrete fakta og henvise til. Og beskrive de godt.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner få som har hatt iPhone i lengre tid uten å fått en knust skjerm ja. Så her må bare folk innse at iPhoneskjermen knuses veldig lett. Mobilen er ikke laget for å tåle smeller. Apple kunne kanskje tenkt litt mer på dette.

iPhonen sto får 85% av alle forsikringssakene i Danmark angående mobiler? Kjipt for eierne, og en latter for de som ikke måtte like iPhone.

Av de 85-90 prosentene så består vel de fleste av innsendte for reparasjon? Ser ikke for meg at det er mange av de prosentene som er stjelt osv.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Ja så nå er du enig i at det ikke var 85-90% av alle reparasjoner, men forsikringssaker vi snakket om her. Bra.

Ja i denne saken så presenterte jeg nøye at det var ey subjektivt syn etter det som jeg har sett blant bekjente, og kan derfor ikke henvise til fakta. Men når iPhonen i Danmark som har en markedsandel på 1% av alle mobilene, og klarer å stå for hele 85-90% av forsikringsskadene. Da blir jeg overrasket.

Så da trekker du konklusjonen du hadde om at over halvparten hadde knuste iphones? : )

1% !? Hvor har du det tallet fra? Og er det ikke heller relevant hva iphone utgjør av smarttelefonsalget? Ingen forsikrer en telefon til 800 kr. Det er bruk og kast.

Ellers når det gjelder mine andre innlegg her på forumet så har jeg snakket rett ut i fra harde fakta. Mye av dette har vært argumentasjon mot iPhone. Der det har endt opp med at de til slutt ikke klarer å svare. Det klarer man ikke ut ifra en subjektiv mening. Da må man ha konkrete fakta og henvise til. Og beskrive de godt.

Jeg har nettopp påpekt hvordan du slurver med fakta og finner på egne påstander! Og SÅ presterer du å rette pekefingern mot andre brukere?

edit:

Tror du ikke skjermskader vil bestå over 50% av disse tilfellene?

Jo jeg mener å ha lest at noe over 50% er skjermskade relatert.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

1. Ja beklager at jeg forvekslet dette i farten og godt du minnet meg på det.

2. Ja det stemmer. iPhonen hadde en markedsandel i Danmark på en prosent av alle mobiler da denne artiklen ble skrevet. Skal prøve å finne link til en artikkel om dette.

Edit: Kan slite med å finne den sideartikkelen som var den gang. Men her er en du kan trekke paraleller med. http://www.amobil.no/artikler/tror_du_iphone_er_populaer/71859

Eller en liten rettelse fra 1%. Det var kanskje nermere 1,9-2% den gangen artikkelen ble skrevet. Hvis man tar utgangspunkt i linken ovenfor. Men la oss si at den bikker over 2% Er det ikke vannvittig mye med 85-90% av landets forsikringssaker angår iPhone? Jo.

3. Jeg henviste til at man ikke kan vinne en diskusjon uten konkrete fakta. Det går ikke ann med subjektive meninger. Logisk nok.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Mistet min Nexus one ned på et betong gulv fra 1,5m. Det landet med skjermen RETT det. Det sa bare "bam" og telefonen "spratt" ikke rundt omkring. Var livredd for at skjermen var knust. Men guess what? Ikke en ripe engang.

Og så? Du var heldig.

Jeg har mistet iPhone 1g og 3gs på flislagt gulv. Ingen riper, ikke noe knust glass. Jeg var også heldig.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Nå har jeg kost meg igjennom denne tråden idag.

synes det var knallbra startinnlegg

jeg er enig med standpunktet til trådstarter.

Det er forskjellige krav til forskjellige mennesker, det var en stund der hver gang man vurderte en telefon så fikk man dyttet en Iphone i trynet....og fortsatt er dette tilfelle hvis man spør venner.

Dette er blitt stort navn i markedet...litt som i mange land der Vacuum cleaner er erstattet med Hoover og Kopimaskin er erstattet med Xerox....navnet i seg selv betyr ikke at de merkene nå er markedsledende..men de er blitt veldig kjente når de først kom.

Sånn føler jeg litt med Iphone..

Jeg har holdt meg unna touch til i år..mest fordi mitt bruk var Symbian S60 det klart beste og en qwerty tastatur med e71 ga meg akkurat det jeg ville ha i en mobil.

når jeg nå byttet til Desire...etter å ha vurdert i 12 måneder..så fikk jeg mange spm om hvorfor jeg ikke kjøpte Iphone..den tar jo alt.

Til mitt bruk ønsker jeg muligheten til widgets, jeg synes det er deilig med swiping. en gang til høyre har jeg exchange, to ganger har jeg kalender. til venstre har jeg sms. en knapp til autosync, en knapp til å slå av trådløse enheter.

MEN jeg synes iphone er en fin telefon... kan tenkes at jeg kjøper en til kona....

Jeg må være enig at brukervennligheten til Iphone var knallbra...måten den fungerte når den var også en av årsakene til at jeg ikke gikk for noen andre telefoner...før jeg nå så at Desire f.eks er like enkel i bruk hvis ikke enklere..

vedrørende hastighet på nettleseren...så finnes det flere youtube tester som har testet HD2 - Desire - Iphone på nettlesing.

Så her vises vel at desire faktisk vinner foran HD2 og 3GS...så det blir litt feil å bare si at siden den jeg testet i butikken ikke var kjapp.

Trådstarter er forelsket i X10, jeg i Desire og mange andre i Iphone..

hva er brukevennlighet? for meg så betyr det at jeg får gjort det jeg skal gjøre så fort som mulig, og enkelt som mulig på telefonen....for noen andre betyr det noe helt annet.

jeg liker minst mulig trykking...andre synes trykking er bedre enn swiping...

Blackberry og HTC er etter min mening fortsatt bedre på proffnivå......mens IPhone er en knallfin gadget.

Lenke til kommentar

Har mista min Nexus One noen ganger og min gamle Hero masse ganger. Fra varierende høyder og underlag. Ingen skader. HTC har virkelig lært byggekvalitet siden katastrofen som var Touch Diamond... iPhonen jeg hadde ble aldri knust men jeg har sett mange iPhones med knust display.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra post og førsteinlegg RMNZR. Jeg er vel en av dem som går etter specs, brukervennlighet og utseende i en pakke. iPhone 4 har alt det jeg ser etter i en telefon. Har hatt en HTC HD2, den solgte jeg raskt siden WM 6.5 med Htc sitt sense system integrert virket veldig påklattet, og uferdig på mange måter. Telefonen hang seg ofte opp og det var mye små "bugs" der. Men dette var jo da den slapp ut i november. Men ellers vil jeg si meg litt kritisk til inlegget ditt, siden det kun la vekt på dem som ser på iphone som bare noe hipt. For du kan ikke komme å si at den har dårlige specs kontra Htc Desire f.eks?

Lenke til kommentar

@Fikseren , kan vel si at jeg er i samme gruppe, men jeg er godt fornöyd med min Hero, selv om en Milestone eller Nexus One frister :). Derimot har minst 5-10 personer en iPhone i min klasse, hvorav 6-7 av dem har knust skjermen minst en gang(En tok tilogmed og ödela skjermen nesten med vilje fordi han irriterte seg over at calls ble dropped etc, og det med strâlende dekning.). Men derimot er Android minoriteten med 3 stk(ink meg) totalt :p Men trekker pâ smilebândet nâr jeg ser noen dra fram en Androidtelefon(Mest fordi jeg bor i et omrâde hvor du ser en iPhone overalt.)! :p

@RMNZR: God trâd, og jeg er enig at dette ser for meg ut som virkeligheten for en del iPhone kjöpere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...