Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
snip..

 

Du har et for enkelt syn på iphone kundene. Du sier i lange ord at iphone kundene er mindre bevisste enn andre mobilkunder fordi de ikke bryr seg om innholdet, men papiret rundt. Litt på samme måte som terminator mener at iphone brukerene er dummere nettopp fordi den er enkel i bruk.

 

Jeg mente alltid at apple fanboy'ene var verste sort, det fikk jeg tredd gjennom for 7 år siden når jeg gikk medier og kommunikasjon. Men etter å ha lest ørten antall tråder om iphone her på forumet er jeg overbevist om at det er anti-apple-fanboy'ene (i hovedsak to grupper: wm-HTC og android) som roper høyest.

 

I begge tilfeller er problemet at ingen av de klarer å se blomstene hos naboen.

 

Takke meg til å være OS- og merke nøytral, og faktisk evne å se de virkelig positive egenskapene til de diverse telefonene. Jeg oppfordrer flere til det samme.

 

Jeg tegnet én virkelighet, ikke den universale. Jeg beskriver en mengde kjøpere, ikke alle.

 

Som jeg har sagt i løpet av denne tråden: Jeg skrev innlegget i ett forsøk på å legge ord på ett fenomen mange ikke later til å forstå bakgrunnen til. Legg også merke til at jeg også sier, i mitt lange innlegg, at noen kjøper den for innhold/musikkspiller/osv. Er ikke de kundene jeg søkte å forklare resonneringen til.

 

Jeg ikke anti WM, iOS, Android eller Symbian. Jeg ser på iOS som det desidert enkleste systemet å håndtere (med de begrensningene det innebærer for MEG som bruker), og forstår hvordan det er en tiltrekkende plattform kanskje især for mindre teknologibevisste og tekniske brukere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

iPhone er en sukess, det er ikke til å komme vekk fra. Jeg har selv vurdert den flere ganger, men takket nei pga elendig skjermoppløsning. Dette fikser 4g. Den er dog fortsatt altfor lukket etter mitt syn.

 

Det man heller ikke kan komme vekk fra er at iPhone har en del flaue mangler, som en så dyr telefon absolutt ikke burde hatt. Mener at alle som vurderer iPhone uansett burde ta en titt på X10 og Desire før de bestemmer seg.

Lenke til kommentar

4 misfornøyde blant 50millioner brukere, ikke værst. Fortsatt milevis foran konkurrentene sine.

 

fra første filmen din:

(I actually loved my iphone while i had it to be honest, however i dropped it ALOT, so it finally got the beating it deserved)

Og de andre var vel heller bare ett markedsføringsgimmick.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

4 misfornøyde blant 50millioner brukere, ikke værst. Fortsatt milevis foran konkurrentene sine.

 

fra første filmen din:

(I actually loved my iphone while i had it to be honest, however i dropped it ALOT, so it finally got the beating it deserved)

Og de andre var vel heller bare ett markedsføringsgimmick.

Ja wow, jeg tok 4 linker jeg fant i farta å postet dem her. Det finnes nok veldig mange av disse filmene ute på YouTube.

 

Men bare for gi et lite hint. Sony Ericsson i sin helhet selger enormt mye mere telefoner enn det Apple gjør med alle iPhones. Og se hvor mange treff jeg fikk på dette her. Og så ser du på hvor mange treff du har her.

 

Så det sier jo litt :p.

Lenke til kommentar

Dette gjelder kanskje mer ungdommer en de litt eldre. Skal ikke ta alle under en kam her. Men nesten hver tenåring jeg ser meg iPhone, har sprukket skjerm. De er kanskje litt mer uforsiktig en de eldre. Noe som er logisk. Men det skal veldig lite til før man får en sprekk i skjermen. Har selv erfart dette når jeg var uheldig med ipoden min.

Lenke til kommentar

HDlover, du kan nok nesten ta alle over en kam der. Jeg bruker godt som ALLTID beskyttelse, men bestemte meg for å ta den av litt, for det er deilig uten - og gjett hva? Jeg mistet den i bakken. Heldigvis knuste en ikke, men fikk en liten ripe i skjermen. Mister egentlig aldri telefonen min, da jeg er vledig glad i den, og behandler den pent.

Lenke til kommentar

Det er mange som og ikke har knust skjerm vel å merke. Men jeg har blitt overrasket av å se at alle mine kjente har fått sin skjerm ødelakt av små uhell.

Er glad for at HTC har laget et tynt lag beskyttelse av gummi på min HD2. Da tåler med mye mer en hardt mot hardt, samtidig at deg ligger veldig godt i handen. Men har sett tilfeller på youtube og forumet her at den og sprikker. Man skal behandle herdet glass og glass generelt varsomt.

Lenke til kommentar

Ja det er mange i 20-årene med knust iPhoneskjerm. Kjenner en del som har noen sprikker, men de bruker den fremdeles og ser ikke ut til å være plaget med dette i noen stor grad. Men det ser jo ikke fullt så bra ut.

 

Sant det du sier hdlover. HTC har tenkt på dette med sin HD2, men alle modellene kan ikke få den samme beskyttelsen desverre.

Lenke til kommentar

RMNZR, greit, det var det inntrykket jeg fikk av første innlegg. Jeg ville påpeke at teknologibevisste også velger iOS. Jeg er den typen som nileser telefon specs, og kunne seriøst vurdert ios til min neste telefon. Eller android.

 

4 misfornøyde blant 50millioner brukere, ikke værst. Fortsatt milevis foran konkurrentene sine.

 

fra første filmen din:

(I actually loved my iphone while i had it to be honest, however i dropped it ALOT, so it finally got the beating it deserved)

Og de andre var vel heller bare ett markedsføringsgimmick.

Ja wow, jeg tok 4 linker jeg fant i farta å postet dem her. Det finnes nok veldig mange av disse filmene ute på YouTube.

 

Men bare for gi et lite hint. Sony Ericsson i sin helhet selger enormt mye mere telefoner enn det Apple gjør med alle iPhones. Og se hvor mange treff jeg fikk på dette her. Og så ser du på hvor mange treff du har her.Så det sier jo litt :p.

Iphone som alle vet hva er og mange har en mening om, er mye mer utsatt for å fanges på video. Får SE telefoner like mye publisitet som iphone? Er ikke spørsmålet ditt da selvforklarende? :thumbup:

 

 

Har dere lakt merke til at nesten hver iPhoneeier har knust/sprukket skjerm?

Har dere lagt merke til overdrivelsen i denne påstanden? Hvordan skal noen kunne ta deg seriøst om du overdriver om selv enkle fakta? Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Jeg forholder meg til det som jeg selv ser i dagliglivet. Ellers skrev jo amobil.no at iPhone sto for 90% av alle enheter som kom inn til reperasjon. Skal se om jeg finner artikkelen.

 

Ellers må du lese de innleggene jeg kom med rett etterpå. Ellers har jeg hatt svært mange konkrete og seriøse innlegg. Så folk kan ta meg dønn seriøst om jeg ikke påpeker at noe er ren humor.

 

Her har du fakta.

http://www.amobil.no/artikler/-_90_prosent_av_odelagte_mobiler_er_iphone/72246

 

Ellers var det en stund du ikke engang fikk forsikre iPhone hos Telenor, pga det var så mye skader på skjerm.

Endret av HDlover
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...