Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.

Anbefalte innlegg

Du har virkelig ikke skjønt noen ting du. :no:

Dette er forresten off-topic, og bør diskuteres i en annen tråd. Kanskje du kan opprette en tråd, Terminator 3, hvor du skriver et saklig og meningsfullt innlegg om dette temaet?

Jeg kunne ikke vært mer enig.

Denne tråden er ikke stedet for en diskusjon rundt Googles muligheter til å nekte brukere av iOS tilgang til YouTube. Hvis dere føler dette virkelig er nødvendig å snakke om, kan en egen tråd opprettes.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Er du uenig, tar du kontakt med meg via en privat melding eller rapporterer posten for å sette en ny veileder/moderator på saken.

Med vennlig hilsen,

Runar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som et direkte svar på emnetittel: Nei, iPhone er ikke best. Hvorfor? Fordi folk er forskjellige. Noen vil ha Doro (gjerne eldre), noen vil fikse, trikse og støtte et åpent operativsystem (Android) og noen vil ha sømløs overgang mellom maskinvare og programvare (iPhone).

Andre eksempler er Windows til mobil og Symbian, men greier ikke å plassere de noe sted. Uansett, Iphone er ikke den beste mobilen. Folk har forskjellige krav.

Lenke til kommentar

Terminator 3: Ser du at du går under kategorien norMain skriver om?

2.: Det sier mye om selskapet, men ikke om produktet. iphone er et veldig bra produkt, men mitt inntrykk av apple sin kundeservice er langt under par.

Joda, folk har forskjellige krav. Det er jeg helt enig med.

Men det er ikke noen som kan stoppe meg i å fortelle hele greia om iPhone da.

Og det har jeg gjort. Og det er det ikke noe galt med at jeg gjør. Er veldig viktig at dem som kjøper en iPhone vet om disse tingene med iPhone før dem kjøper en. For da vet dem hva dem går til hvertfall.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jeg kan jo like gjerne starte på lista mi over Nexus One:

Ingen flash, selv om det har blitt lovet i år og dag.

Det er ikke kopiering i GMail appen. iPhone har hatt støtte for kopiering i ett år nå, hvorfor tar de så lang tid?

Kopieringsgrensesnittet er elendig, hvis du gjør en feil må du starte på nytt.

Skjermen har bare to farger per piksel, så grå ser ut som lys rosa.

Ingen støtte for wifi tethering

Treg i grensesnittet

Noen ganger reagerer skjermen dårlig på trykk

Merk at noen av disse punktene blir fikset hvis man rooter og installerer custom roms, men man kan og gjøre tilsvarende ved å jailbreake en iPhone. Allikevel forstår jeg at mange liker Android, mens du ikke forstår at noen kan like iPhone, med mindre de er hjernevasket og tror de følger trenden.

* Nexus One har Flash 10,1 i nettleseren, alt av Flash-sider jeg har testet fungerer som de skal.

* Trykk på meny-tasten, velg "mer", deretter "Kopier tekst".

* Kopieringsgrensesnittet kunne vært bedre, jeg er enig i den.

* N1 har en topp AMOLED-skjerm med meget god fargegjengivelse, mine gråtoner er grå og langt fra rosa.

* Tethering (dele mobilens internettforbindelse via 3G/Edge) fungerer utmerket med både kabel, BT og Wifi.

* Har ikke merket noen treghet i grensesnittet i særlig grad. Iblant kan det hikke litt om man f.eks installerer noe i bakgrunnen samtidig som man gjør noe annet (også kjent som multitaksing, et ukjent fenomen på iPhone) men alltid ellers så flyter den smooth som silke. iPhone er heller ikke fri for hakking. Du kan f.eks prøve å scrolle til venstre for å komme til søk...

* Min skjerm reagerer utmerket og jeg har aldri opplevd noen problemer med touch-responsen.

Det overnevnte krever at du har nyeste programvare på din Nexus One (2,2 aka Froyo). Denne programvaren er fritt tilgjengelig, gratis og krever ikke hverken rooting eller hacking. Legg oppdateringsfilen på minnekortet, reboot mens du holder inne en tast, velg oppdater og vips er du ferdig. Instruksjoner på oppdatering via update.zip finner du på google.com også.

Lenke til kommentar

Det blir bra når Froyo kommer ut for vanlige brukere, men som sagt har google fjernet den testoppdateringen fra sine servere, hvis de mente den var klar for bruk, så hadde de vel ikke gjort det?

Gå inn på denne siden for å se at grå kan se rosaaktig ut.

Men ja, jeg er egentlig ikke så veldig interessert i slike lister, for det kan man lage for alle mobiler. Det viktigste er hva som er relevant for deg.

Lenke til kommentar

Så noen spm til RMNZR:

1. Noe jeg synes er interessant ved produkter er hvor mange enheter som kommer inn til reparasjon. Kan du si noe om hvilke modeller som har mange problemer? Tenker da på de som er mest diskutert her.

2. Hvordan er servicen til Nokia, Sony Ericsson, Apple, Samsung og HTC?

For meg sier det veldig mye om et selskap om hvor godt en sluttbruker blitt tatt hånd om når problemer oppstår.

3. Du har sikkert prøvd det meste av nye produkter på markedet, er det noen mobiler du spesielt anbefaler. Tenker da på helhetsinntrykket du sietter igjen med. Ja, det er ofte subjektivt....... Men regner med at du klarer å være relativt ogjektiv og ærlig :)

1. Jeg har foreløbig hatt flest iPhones til service, men statistikken er ikke til å stole på ettersom den butikken jeg driver nå har eksistert i 4 måneder. Det vil jevne seg ut. Men som regel er det lite til ingen service på HTC, litt på Samsung og mest på de store (Nokia/SE. Skulle bare mangle ettersom vi selger mest av de)

2. Har bestemt meg for å ikke kommentere service, ettersom jeg kan bli hengt for det.

3. Tjaa... Vel. Helhetsinntrykket fra Nokia E72 er flawless. Godt batteri, byggekvalitet, greit kamera, alt av tech i grunn. Tastaturet blir nok smått for noen, og i disse touchdager er ikke akkurat Symbian noe å skryte av rent grafisk sett. Men ting som fri navigasjon og god softwareytelse, god lydkvalitet under samtaler... Vet ikke. Ingenting "galt" med den.

Bruker forøvrig Sony Ericsson X10 for tiden, har ingenting å utsette på den hva min bruk angår. Er nok litt subjektivt, men jeg er glad i den altså OGSÅ av rasjonelle grunner.

Samt Sony Ericsson X10 Mini, Samsung Wave og HTC Legend :)

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar

Blackberry er forøvrig også tullball, på lik linje med Motorola.

For privatbruk er ikke Blackberry så veldig interessant, men som jobbmobil må jeg si den fungerer knall til det jeg bruker en jobbmobil til; Kalender, epost, letter surfing med Opera Mini og samtaler/sms.

Lenke til kommentar
snip..

Du har et for enkelt syn på iphone kundene. Du sier i lange ord at iphone kundene er mindre bevisste enn andre mobilkunder fordi de ikke bryr seg om innholdet, men papiret rundt. Litt på samme måte som terminator mener at iphone brukerene er dummere nettopp fordi den er enkel i bruk.

Jeg mente alltid at apple fanboy'ene var verste sort, det fikk jeg tredd gjennom for 7 år siden når jeg gikk medier og kommunikasjon. Men etter å ha lest ørten antall tråder om iphone her på forumet er jeg overbevist om at det er anti-apple-fanboy'ene (i hovedsak to grupper: wm-HTC og android) som roper høyest.

I begge tilfeller er problemet at ingen av de klarer å se blomstene hos naboen.

Takke meg til å være OS- og merke nøytral, og faktisk evne å se de virkelig positive egenskapene til de diverse telefonene. Jeg oppfordrer flere til det samme.

Endret av apegryn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...