RMNZR Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Folk vil alltid ha ett behov for å forsvare investeringene sine. Det gjelder både de som gikk for iPhone, HTC HD2, Nokia N97 eller en dyrere Android. Ønsket om å ha kjøpt den beste enheten overskygger realiteten av en eller annen merkelig grunn. Kan ikke alle bare kiss up and make friends? Enhetene har forskjellige fordeler, og det blir opp til hver enkelt å evaluere sitt behov. Skulle tatt seg ut om det brøt ut krig over noe så banalt som valg av operativsystem til sin daglige kommunikasjon... Hva er viktigst: Oppnå egen tilfredstilthet (Her: Valg av produkt) eller å presse oppnådd tilfredstillelse som universal sannhet som alle burde følge? 1 Lenke til kommentar
apwr Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Android er altså så uferdig at en må legge uante ressurser ned i å fikse slike ting altså, er det det du sier? Er uansett bedre å kunne fikse dette enn å ikke kunne gjøre noe med det. Med iPhone, så kan du ikke fikse noe serlig av disse 80 tingene, mens i Android, så er det fult mulig å fikse det meste. Men hva fikk deg til å tenke at Android var fritt for problemer da?. Den dagen et OS blir sluppet uten ett eneste problem, ja da tror jeg noe helt vanvittig har skjedd. Jeg har aldri trodd at Android var perfekt, tvert i mot. Dersom du faktisk leser innholdet på siden jeg linket til Terminator 3, vil du raskt oppdage at det kun er noen av disse momentene som faktisk lar seg fikse. Det du sier i overstående post stemmer derfor ikke. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Android er altså så uferdig at en må legge uante ressurser ned i å fikse slike ting altså, er det det du sier? Er uansett bedre å kunne fikse dette enn å ikke kunne gjøre noe med det. Med iPhone, så kan du ikke fikse noe serlig av disse 80 tingene, mens i Android, så er det fult mulig å fikse det meste. Men hva fikk deg til å tenke at Android var fritt for problemer da?. Den dagen et OS blir sluppet uten ett eneste problem, ja da tror jeg noe helt vanvittig har skjedd. Jeg har aldri trodd at Android var perfekt, tvert i mot. Dersom du faktisk leser innholdet på siden jeg linket til Terminator 3, vil du raskt oppdage at det kun er noen av disse momentene som faktisk lar seg fikse. Det du sier i overstående post stemmer derfor ikke. 24 fikser ut av 66 problemer som dem har der er jo bedre enn ingenting da. Men nå er det slikt at jeg ikke har en del av disse problemene med min XPERIA X10. Men det kan jo skyldes at Sony Ericsson har fikset på noen av disse tingene i Android 1.6. Android 1.6 for XPERIA X10 har jo fått noe som egentlig bare er tilgjengelig i Android 2.1 nå. Så who knows hva SE har fikset på i Android 1.6 til XPERIA X10?. Endret 14. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Personlig digger jeg iPhone, men av helt andre grunner enn det som nevnes i første post her. Jeg driter i om den er trendy og alt sånn (JEG synes den er stilig, men utover MIN mening gir jeg faen på akkurat det punktet). Det er nemlig bare så enkelt at den har akkurat de egenskapene jeg er ute etter, og den gjør dem mer enn bra nok til mitt bruk. Lenge før iPhone kom, pleide jeg å si at jeg vil ikke ha en mobil med mulighet for avspilling av mp3-filer, jeg vil ha en iPod med mobil etc.. (merk prioriteringsrekkefølgen) 1: iPod 2: sms 3: telefon 4: internett 5: gps 6: mail 7: brukervennlighet 8: design thas all that matters for me.. jeg driter i om den ikke kan gjøre hundrevis av småting og har ørten valgmuligheter overalt, så lenge den gjør de tinga der så bra som den gjør. er godt mulig det finnes andre alternativer i dag som gjør det samme enda bedre, men da kom de for sent dessverre; jeg har hatt min iphone i 2 år og har ikke behov for å så mye som titte på spec'ene til noe annet før denne går i stykker -og utifra min erfaring med iPod'er o.l tidligere kan det bli lenge til.. Endret 14. juni 2010 av Joaaso Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Takk til alle for ti minutter med morsom lesning. Finne feil med andre menneskers mobiltelefoner, utrolig fin bruk av energi. 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Takk til alle for ti minutter med morsom lesning. Finne feil med andre menneskers mobiltelefoner, utrolig fin bruk av energi. Hehe, ser du har iPhone selv her . Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Ja, vi foretrekker leketøysmobiler skjønner du. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Men bare for å få i gang en annen diskusjon nå. Alle vet nå at Apple har bannet flash i fra iPhones sant?. Så jeg kom på en liten morsom ting da. Hvis Apple kommer seg unna med at dem kan ha flash bannet, ja da håper jeg virkelig at Google kan banne iPhone OS (iOS) telefonene fra å kunne bruke YouTube. Det høres jo ut som en fin hevn. Siden hvis Apple kan banne flash i fra sine telefoner bare fordi Steve Jobs sier så, ja da kan Google banne iPhone OS (iOS) telefonene fra å kunne bruke YouTube bare fordi Google sier det. Hahaha, hadde vært så digg om dette hadde skjedd. Jeg tror jeg hadde ledd med i senk for å si det slik da. Endret 14. juni 2010 av Terminator 3 1 Lenke til kommentar
norMain Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Veldig bra innlegg! Alle sammen burde lese dette: http://gizmodo.com/5555953/fanboyism-and-brand-loyalty Her er noen highlights, siden jeg vet at mange ikke gidder å gå inn på linker og få helheten: "The truth is that you prefer the things you own because you rationalize your past choices to protect your sense of self." "Usually, these arguments are between men, because men will defend their ego no matter how slight the insult. These are also usually about geeky things that cost lots of money, because these battles take place on the Internet where tech-savvy people get rowdy, and the more expensive a purchase, the greater the loyalty to it." "If you have to rationalize why you bought a luxury item, you will probably find ways to see how it fits in with your self-image. Branding builds on this by giving you the option to create the person you think you are through choosing to align yourself with the mystique of certain products." "So, the next time you reach for the mouse and get ready to launch and angry litany of reasons why your favorite – thing – is better than the other person's, hesitate." Så noen spm til RMNZR: 1. Noe jeg synes er interessant ved produkter er hvor mange enheter som kommer inn til reparasjon. Kan du si noe om hvilke modeller som har mange problemer? Tenker da på de som er mest diskutert her. 2. Hvordan er servicen til Nokia, Sony Ericsson, Apple, Samsung og HTC? For meg sier det veldig mye om et selskap om hvor godt en sluttbruker blitt tatt hånd om når problemer oppstår. 3. Du har sikkert prøvd det meste av nye produkter på markedet, er det noen mobiler du spesielt anbefaler. Tenker da på helhetsinntrykket du sietter igjen med. Ja, det er ofte subjektivt....... Men regner med at du klarer å være relativt ogjektiv og ærlig Endret 15. juni 2010 av norMain 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Terminator 3: De har ikke bannet det man valgt å ikke støtte det, på samme måte kan du si x10 har bannet silverlight applikasjoner. Youtube er ikke avhengig av flash lengre, de har en html5 versjon også oppe og kjører som skal fungere fint med iphone, så det ingen fare for at iphone brukere ikke skal få sett flere av lolcat videoene. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Terminator 3: De har ikke bannet det man valgt å ikke støtte det, på samme måte kan du si x10 har bannet silverlight applikasjoner. Youtube er ikke avhengig av flash lengre, de har en html5 versjon også oppe og kjører som skal fungere fint med iphone, så det ingen fare for at iphone brukere ikke skal få sett flere av lolcat videoene. Jeg vet at YouTube ikke trenger flash lengere, men Google kan finne ut hvilken browser du bruker og da nekte deg tilgang til YouTube hvis dem ser at du bruker Safari eller Opera i iPhone. Akkurat som at Apple sier at du MÅ bruke Safari for å kunne teste dette her som er i HTML5. Heh, ser for meg hvor mye whining og det der det ville ha blitt fra sinte iPhone brukere da på at Google er dumme og ikke er rettferdige da. Jeg tør vedde 1000 kroner på det hvis det hadde skjedd. Endret 15. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
apwr Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Og det skal Google gjøre fordi? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Og det skal Google gjøre fordi? Fordi dem kan?, og fordi dem kan ta hevn hvis Apple kommer seg unna dette med flash greia, akkurat som at Apple kan fjerne flash i fra sine mobiler og stenge ute Google i fra iAD f.eks. For kan Apple komme seg unna eventuelle søksmål som har med flash tingene å gjøre. Så kan jaggu meg Google komme seg unna med å blokkere iPhone / iPod Touch brukere fra å komme seg inn på YouTube uten problem. Haha, gud jeg håper dette skjer. Endret 15. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
apwr Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Du har virkelig ikke skjønt noen ting du. Dette er forresten off-topic, og bør diskuteres i en annen tråd. Kanskje du kan opprette en tråd, Terminator 3, hvor du skriver et saklig og meningsfullt innlegg om dette temaet? Endret 15. juni 2010 av rwpa Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg vet at YouTube ikke trenger flash lengere, men Google kan finne ut hvilken browser du bruker og da nekte deg tilgang til YouTube hvis dem ser at du bruker Safari eller Opera i iPhone. Akkurat som at Apple sier at du MÅ bruke Safari for å kunne teste dette her som er i HTML5. Heh, ser for meg hvor mye whining og det der det ville ha blitt fra sinte iPhone brukere da på at Google er dumme og ikke er rettferdige da. Jeg tør vedde 1000 kroner på det hvis det hadde skjedd. Google lever av brukere som trykker på annonsene sine, så nei google vil ikke banne noen. De vil heller ha størst mulig tilgang til flest mulige brukere. Derfor android, google maps, de gir bort alt gratis slik at de kan tjene på annonsene. Html5 testen til apple var mongo, skjønte ikke helt greia med det. Men mulig de tenkte at de ville være sikre på at testen skulle se korrekt ut, garantert at IE8 ville hatt problemer og folk ville ha klaget. Dette var demoer for vanlige folk, for utviklere så kan man bruke denne linken http://developer.apple.com/safaridemos/ Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg vet at YouTube ikke trenger flash lengere, men Google kan finne ut hvilken browser du bruker og da nekte deg tilgang til YouTube hvis dem ser at du bruker Safari eller Opera i iPhone. Akkurat som at Apple sier at du MÅ bruke Safari for å kunne teste dette her som er i HTML5. Heh, ser for meg hvor mye whining og det der det ville ha blitt fra sinte iPhone brukere da på at Google er dumme og ikke er rettferdige da. Jeg tør vedde 1000 kroner på det hvis det hadde skjedd. Google lever av brukere som trykker på annonsene sine, så nei google vil ikke banne noen. De vil heller ha størst mulig tilgang til flest mulige brukere. Derfor android, google maps, de gir bort alt gratis slik at de kan tjene på annonsene. Html5 testen til apple var mongo, skjønte ikke helt greia med det. Men mulig de tenkte at de ville være sikre på at testen skulle se korrekt ut, garantert at IE8 ville hatt problemer og folk ville ha klaget. Dette var demoer for vanlige folk, for utviklere så kan man bruke denne linken http://developer.app...om/safaridemos/ Og hvordan vet du at dem ikke kommer til å gjøre det der. Jeg personlig tror Google vil komme med noe mot dem igjen som kan få Apple til å akseptere flash på iPhones f.eks hvis Apple kommer seg unna med flash blokkeringen. Noe vil dem helt sikkert komme med. For kan Apple tvinge Google, så kan Google tvinge Apple på samme måte igjen. Men uansett, hvis dette blir off topic, så la oss stoppe med dette og fortsette med det vi diskuterte i sta. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Ett off-topic innlegg til; Du vet at det er adobe som har laget flash-plattformen, og ikke google? Endret 15. juni 2010 av rwpa Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Ett off-topic innlegg til; Du vet at det er adobe som har laget flash, og ikke google? Vet det, men Google kan fortsatt blokkere YouTube på alt som har med iPhones og iPod Touch uansett hvis dem går inn for det hvis Apple kommer seg unna eventuelle søksmål som har med blokkeringen av flash i iPhone OS (iOS) å gjøre. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Nå begynner enkelte her å bli litt vel paranoide. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Nå begynner enkelte her å bli litt vel paranoide. Åh?, fortell meg hva som er så paranoid med det jeg sier nå?. Jeg bare hinter frem at Google kan vise muskler dem også hvis dem vil. Og jeg tror neppe Google vil tape noe serlig på å banne iPhone / iPod Touch brukere i fra å komme seg inn på YouTube så lenge Apple kan forby Google i iAd f.eks. Tallet for YouTube brukere under iPhone eller iPod Touch er så liten uansett at dem vil ikke merke noe til det. Endret 15. juni 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå