Gå til innhold

Skal bytte ISP, vil ha mer uthastighet.


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny ISP da jeg er ganske misfornøyd med ngt. Når jeg først skal bytte har jeg også lyst å øke uthastigheten min. pr dags dato har jeg 1Mbit ut. Jeg ønsker å ha mist 2Mbit ut. Jeg bor i trondheim, men desverre utenfor fiber dekning. dermed er eneste valget DSL(har ikke kabel TV) eneste jeg har klart å funnet er VDSL 30/5 VDSL 30/5 eller next3mini. Men ser ikke ut som det går å bestille disse fra nettsidene dems? Ellers har jo CanalDigital noe som heter Dobbel-returhastighet. Er det noen andre tilbydere som har en slik tjeneste?

 

På bredbåndsguiden får jeg følgene info:

 

Avstand fra sentral:1954 meter

Du tilhører sentral: OJAK

 

mens krav for vdsl og ngt er :Boligen må ligge mindre enn henholdsvis 800 meter una sentralen.

 

fant ikke tilsvarende info på telipol sine sider.

 

finnes det noen abonoment som passer meg der ute?

Endret av lilfire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det slik som l7dfa skriver, du har ikke tilgang til høyere oppload over den gamle kobbern, du kan dog nå lengre med Coax (kabel-TV nett). Ellers så ligger kansje muligheten inne for WiFi nett. Da er opphastigheten vanligvis mellom 5 og 10mbps.

Det leveres ikke over alt i norge, og krever 100% fri sikt til senderen, men om du har litt flax, så er det kansje en levrandør som leverer WiFi(n/a) nett deromkring.

Lenke til kommentar
Men er det ikke isp som selv bestemer hvor mye av linja som skal settes av til opp/ned hastighet?

 

Nei, det ligg i teknologien (ADSL(2+)). Då ADSL vart oppfunne var behovet for nedhastighet langt større enn opphastighet, difor vart det laga som det er. Det er sikkert mogleg å definere sin eigen DSL-standard med andre fordelingar av frekvensar slik at ein kan få meir opphastighet, men då må ein gjerne lage sine eigne DSLAM-enhetar og modem, og det er litt for kostbart. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...