Truls15 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hei, jeg har nå lenge lett etter en rimelig gaming-laptop, og har tatt sikte på MSI's GX740. Har lest om at denne maskina har muligens litt problemere med kjølinga, så derfor så lurer jeg på om det vil være noe poeng i å administrer på noe kjølepasta med en gang den er kjøpt? og samtidig bruke en kjølevifte? Har lest noen steder at temperaturene på denne er ofte oppe i 60-80 grader, og jeg lurer da på om dette er høyt i dataverdenen? Også ser jeg at denne maskina finnes i to versjoner, en med en i5 prosessor og en versjon med en i7 prosessor. Jeg lurer på om det er mulig å skaffe i7 versjonen i norge/norske butikker, eventuelt hvor jeg kan skaffe den? (tar gjerne i mot linker ) Også lurer jeg på om det er mulig å oppgradere i5 versjonen til en i7 versjon manuelt, eventuelt få noen databutikker til å gjøre dette for meg? Takk på forhånd for alle svarene Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hei. Om du tar en titt i tråden om denne maskinen så postet jeg nettop temperaturer og 3DMark scores. Jeg har lagt på ny kjølepasta, og det ga gode resultater. Det er ikke noe problem å oppgradere til i7 (omtrent like lett som på en vanlig PC), men det koster mer enn det smaker spør du meg. Mobile-CPU'er er ikke billige. Lette rundt på forskjellige webshops, og slo fra meg tanken om å oppgradere til i7, da jeg tviler på at jeg får solgt i5'en min for mer enn lommepenger etter oppgraderingen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Multicom har faktisk MSI GX740 med i7 720QM CPU. Men skjermkortet er jo ikke all verden, GTS 250M. Finnes sikkert kvassere modeller av den. Amentio har den også, men at de ikke får den før (ubekreftet dato) 13.06.2010. Endret 10. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Det er GT740. Er vel stort sett samme PC'en, men med bedre prossessor og dårligere skjermkort. Men som sagt, det er ikke noe problem å bytte til i7, det bare koster mer enn det smaker (iallefall for meg). Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Dæven, så jeg så feil???? Må kjøpe nye briller skjønner jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå