South_Bridge Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Skal lage noen sider for en venn som driver med lagsport. disse sidene skal kunne ramse opp lag med deres score på samme måte som tippeligaen. jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette... <table> er jo veldig 1995 og var frista til å gjøre det med <li> (liste) men det vil kanskje kreve litt overkill med styling og slikt får å få det til å se bra ut (kolloner osv) Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Bruk table det det er beregnet for. Er idiotisk å bruke dager på å lage ustabile tabeller med avansert css bare fordi man har fått for seg at table ikke er noe kult. Du kan fortsatt style en table uten problem, og table er på ingen måte ut. Det er ingen vits i å hoppe over bekken for å hente vann. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 True... men nå det en liste og bør også bruke liste element da. Men du har kanskje rett, en burde kanskje bruke table når man har en multikollone liste :-/ Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) True... men nå det en liste og bør også bruke liste element da. Du skal formatere noe som faktisk heter tabell. En fotballtabell. Selvfølgelig er tables riktig vei å gå. Det er tross alt snakk om tabulær data. Endret 10. juni 2010 av Jonas Lenke til kommentar
Warz Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Det er bare tull at man ikke skal bruke tabeller lenger! Det som menes med det er at man ikke skal bruke tabeller til å DESIGNE websiden. F.eks ved å dele websiden din inn i rader og kolloner. Det er det som er ut, ikke å bruke tabeller. Som Jonas sier skal man bruke tabell til tabulære data, altså ting du f.eks henter ut fra databasen. Og når det gjelder å bruke tabeller til å lage forms synes jeg ikke det er så fryktelig heller egentlig, men det må jo vurderes litt etter hvor mye tid man har til å sette seg inn i ting. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Det er bare tull at man ikke skal bruke tabeller lenger! Det som menes med det er at man ikke skal bruke tabeller til å DESIGNE websiden. F.eks ved å dele websiden din inn i rader og kolloner. Det er det som er ut, ikke å bruke tabeller. Som Jonas sier skal man bruke tabell til tabulære data, altså ting du f.eks henter ut fra databasen. Og når det gjelder å bruke tabeller til å lage forms synes jeg ikke det er så fryktelig heller egentlig, men det må jo vurderes litt etter hvor mye tid man har til å sette seg inn i ting. Jeg er enig bortsett fra forms. table bør ikke være en del av designen med mindre det er tabulære data som du påpeker. jeg synes forms wrappa inn i en tabell ser helt fryktelig ut. er så lite css som skal til får å få det til å se bra ut anyways. Lenke til kommentar
salah Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 For å oppsummere (siden flere har påpekt dette): Tables brukes til tabulær data. Former og layout til side bruker man IKKE tables. Og tables er på ingen måte død. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå