Gjest Anonym Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hei, jeg er en gutt på 14 år, og har ganske store lår, og en stor mage som jeg gjerne vil bli kvitt. >.< Er det noen tips for dette? Jeg er 1,80 m og veier ca. 80-82 kg (<-- sykt mye). Men er ikke akkurat uaktiv, jeg drar ofte ut på besøk til folk og må gjerne gå noen kilometer, og derfra hopper jeg på trampoline og leker ball sisten og lillebror i midten. Spiser ikke relativt mye, to skiver til frokost, eple elns. til lunsj, middag 1-2 porsjoner og noen ganger kveldsmat (bare hvis jeg er sulten eller er i form til mat.) Jeg er mellom-aktiv i gymmen og har nå begynt sånn gradvis med trening (30 sek planken, 25 situps og 50 armhevinger.) Jeg vil gjerne ha flat mage og mindre lår. Og siden jeg nå snart skal på sommerferie i 2 månder, har jeg er god sjanse til å trene mye. Takk for alle fremtidlige svar. Hilsen 14-årig gutt. (PS! Har en ståsykkel hos min bestemor, men min virkelige sykkel er stjålet.) Lenke til kommentar
HValder Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 For det første: 80kg er heilt normalt for nokon på 180cm, dersom du er muskuløs er det omtrentlig optimalvekt. Les litt rundt på kostholdsdelen av treningsforumet og finn deg eit styrketreningsopplegg i veiledning til nybegynnere. Lenke til kommentar
Gjest Anonym Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg er langt fra muskuløs. D: Har fett for det meste over hele kroppen, og vil bli kvitt det. >.< Lenke til kommentar
HValder Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Kallar du meg feit? Eg hadde same vektfordeling for nokre aar sidan. Du har som saadan to alternativ: 1. Gaa ned i vekt, bygge musklar for ikkje aa sjaa spinkel ut og saa gaa ned i feittprosent igjen. Eller 2. Bygge msukelmasse for saa aa gaa ned i vekt. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 For å gå ned må du ha et kalori underskudd. Enten om du spiser mindre eller trener bort mer enn du får inn i deg. Eller litt av begge deler. Det er slanking for nybegynnere. Du kan også trene styrke for å få en bedre kropp. Vekten vil nok være lik, eller gå opp. Men det ser bedre ut (mindre fett og strammere kropp. Men ettersom du er så ung vil jeg ikke begynne å foreslå blod seriøs styrke trening). Begynne med 3 joggeturer i uken. Kanskje du kan to lang turer ( over 1 time i rolig tempo) og en intervall økt. Men kosthold er 50% av det å gå ned i vekt. Så prøv så godt du kan å holde deg unna brus/godteri osv. Det er totalt unødvendig å ha i deg. Bytt gjerne brus med vann etc. Ellers ikke spise for mye fet mat. Noen ganger i uken er greit. Men ikke hver dag! Fortsett med planke, push ups og sit ups. Begynn gjerne med dips. Men husk å press deg selv i de øvelsene (spesielt planken). For å få maks ut av det. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hei. Du kan jo prøve å finne en treningspartner. Det er mye lettere å trene vist du har en som kan hjelpe deg og dra.. Jeg har løst problemet med at jeg meldte meg inn på SATS..Det er sosialt ved at du finner noen og trimme sammen med.. Har mer eller mindre gitt opp treningspartneren min som er alt for dekadent til at han er noe brukende... :!: Blir for mye skolebrød og sjokolade.. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Kosthald er 100% når det er snakk om å redusere feittprosent. Brus, godteri og feit mat er heilt grei så lenge du halder deg innanfor dagens kalorigrense. Lenke til kommentar
Gjest Anonym Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Asså, jeg har begynt nå med 45 sek Planken, 50 Pushups og tenker å ta ca. 20-30 situps. Burde jeg byttet ut situppene med noe annet? Ja, jeg spiser bare godteri om Lørdager. Det er ikke særlig mye heller. Kanskje bare litt smågodt og en Burn! Juiced på lørdager. Men takk for all hjelp, har begynt å trene sånn smått. XD Lenke til kommentar
HValder Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Slutt å ta sit-ups treningseffekta er laber og du risikerar å skade ryggen. Bytt med crunches eller inverted crunches. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå