KaroN Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Heisann Nå har jeg brukt noen dager på å titte litt rundt for å finne en riktig HTPC for meg, men det er vel greit å forhøre meg her først om noen har noen bedre forsalg eller om dette er helt på trynet. De kravene jeg har hatt er: -Mye lagringsplass (8TB) -Fint utseende -Stille Det jeg til slutt kom frem til var dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492366 <--- HTPC i deler fra komplett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498653 <--- HP MediaSmart Home Server EX490 HTPC'en fra komplett scorer veldig bra på utseende og lydløshet (hvertfall hos meg), mens MediaSmart vil gi meg nok lagringsplass ... Vil dette kunne funke bra til film, bilder og musikk? Programmet jeg har tenkt til å kjøre for å få alt dette til å funke er XMBC (http://xbmc.org/)... Er det noe jeg har gjort veldig feil her? Eller ser dette bra ut? Kom gjerne med andre anbefalinger om de fyller kravene jeg har... Takk Mvh Kenneth K Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Tror dette vil bli bra. Ville byttet ut kabinettviftene med disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316478 XBMC har tradisjonelt vært best på Nvidia, men ATI støtten blir bedre med neste release (skal lanseres i slutten av måneden). Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Oki, men jeg leste at Mediaserveren der har problemer med noen filtyper. Men dette vil vel ikke ha noe å si når jeg bruker HTPC'en for å spille av? For serveren blir vel egentlig bare en veldig stor ekstern harddisk, eller hva?... Takk for raskt svar btw ... Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg ville bare delt ut filene som samba shares (delte mapper), og latt XBMC ta seg av jobben CPUen i HTPCen din er mer enn kraftig nok til å dekode alle filformater. Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Oki , noen andre programmer som er et must å ha? Sånn utenom XMBC ... Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg har et hel automatisert oppsett med Sickbeard og SabNZBd og XBMC for HD tvserier. Får opp en notify inne i XBMC når nye episoder er lastet ned. Skulle gjerne betalt for en lovlig løsning ale dette Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Du trenger PowerDVD eller TMT for å kunne spille av blu-ray. Har du forsterker som støtter True HD over HDMI trenger du kanskje et annet skjermkort (785g støtter kun 2.0 over HDMI, og 5.1 over spdif) Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg har et hel automatisert oppsett med Sickbeard og SabNZBd og XBMC for HD tvserier. Får opp en notify inne i XBMC når nye episoder er lastet ned. Skulle gjerne betalt for en lovlig løsning ale dette Ja, det så veldig bra ut ... Eller, høres hvertfall veldig bra ut ... Er det noe trylle trylle å få innstalert dette? Eller skal et gå ganske greit? Takk! Du trenger PowerDVD eller TMT for å kunne spille av blu-ray. Har du forsterker som støtter True HD over HDMI trenger du kanskje et annet skjermkort (785g støtter kun 2.0 over HDMI, og 5.1 over spdif) Ok, det er notert ned ... Tusen takk! Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Hei igjen... Jeg sendte en lignende mail til komplett.no and dette media sentered med en hjemmeserver. I svaret jeg fikk anbefalde kundebehandleren denne serveren istedenfor; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=578502&view=detailed#ProductTabs Er det noe stor forskjell? Sånn utenom at den sistnevne har plass til færre harddisker? Takk Mvh Kenneth K Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Ja det er ganske stor forskjell. Den første du valgte er en pc med Windows Home Server. Den andre er en ferdig oppsatt NAS boks. Det er sikkert enklere å sette opp NAS boksen, men WHS gir mer fleksibilitet. Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Ja det er ganske stor forskjell. Den første du valgte er en pc med Windows Home Server. Den andre er en ferdig oppsatt NAS boks. Det er sikkert enklere å sette opp NAS boksen, men WHS gir mer fleksibilitet. Så hva ville du gått for? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Så hva ville du gått for? Jeg ville bygget en egen server med linux Fra komplett: In-Win Fanqua Midi Tower Sort Corsair CX 400W PSU Oppgraderingspakke AMD - Athlon II +hardisker Men av de to valgene du har så tror jeg det er lettere å installere f.eks SabNZBd på Windows Home serveren. Det ser ut som ReadyNas serveren er basert på linux, men da må du kompilere python selv osv. Så det kommer ann på hvilket teknisk nivå du er på . Lenke til kommentar
KaroN Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Så hva ville du gått for? Jeg ville bygget en egen server med linux Fra komplett: In-Win Fanqua Midi Tower Sort Corsair CX 400W PSU Oppgraderingspakke AMD - Athlon II +hardisker Men av de to valgene du har så tror jeg det er lettere å installere f.eks SabNZBd på Windows Home serveren. Det ser ut som ReadyNas serveren er basert på linux, men da må du kompilere python selv osv. Så det kommer ann på hvilket teknisk nivå du er på . Ok, takk for svar ... Jeg har nå bestilt meg den HTPC'en i deler og WHS'eren ... Dette skal bli morro , blir vel sittende i mange timer å klø meg i huet, men ja , det ordner seg vel til slutt ^^... Noen siste tips før jeg starter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå