Leo_ Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg har på de fire siste installasjonene av Windows XP fått et mystisk problem. Når jeg bruker windows explorer og går inn i film-mappa mi eller mappa for nedlasting via WinMX trekker explorer.exe 100% prosessorkraft. De fleste gangene kan jeg bare lukke explorer, og problemet forsvinner. Noen ganger derimot må jeg gå i task manager å avslutte explorer.exe, noe som igjen avslutter skrivebordet. Starter jeg explorer.exe manuellt igjen er alt tilbake til normalen. På meg virker det som om explorer ikke takler å browse en mappe som inneholder filmer. Hvis noen har en løsning på dette problemet er jeg meget takknemmelig. Mvh Leo Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Om du har mange filmer kan det hende at det skjer fordi den vil vise thumbnail for alle filmene. Er ikke sikker på hvordan man deaktiverer dette dog : Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg bruker "Details" visning, så det er ikke en svær preview som trekker kraft. Lenke til kommentar
DarkfliP Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 du kan prøve å fjerne "duration" tabben.. bare høyreklikk og fjern haken.. bare en tanke Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Et kjennt problem hvis du har uferdige avi filmer i mappen. Tror kanskje SP1 vil fikse dette. Prøv å installer denne. Hvis ikke så ligger det link til en registry hack på forumet en plass, eller du kan søke på google. Edit: Her er linken. Her er årsaken, tror ikke du trenger å klikke på noen fil engang, holder vissnok bare å åpne mappen som fila ligger i: "It seems that when you click on an AVI file in explorer, it'll try to read the entire AVI file to determine the width,height, etc. of the AVI file (this is displayed in the Properties window). Now the problem with Windows is that if you have a broken/not fully downloaded AVI file that doesnt contain this info, Windows will scan the entire AVI file trying to figure out all these properties which in the process will probably cause 100% CPU usage and heavy memory usage." Vil uansett anbefale å legge inn SP1. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Maskinen er oppdatert hele veien med blant annet SP1, så jeg får prøve å justere registeret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå