Gå til innhold

Den galaktisk store tråden for Super Mario Galaxy 2

Anbefalte innlegg

Super Mario Galaxy 2

Da var spillet endelig ute i butikk, til glede for mange av oss som har ventet siden vi fant den siste stjernen i det første. En kort test tyder på at det er mer av det samme som før, men svært forbedret på mange måter. HUBen er borte, erstattet med en liten planet og et verdenskart som i de gamle SMB-spillene. Vi slipper derfor å lete etter nye galakser å utforske. Å åpne de, derimot... ;) Nye drakter er kommet, Yoshi er med, gamle fiender dukker opp, nye er kommet med og så videre. En annen forbedring er at det er en god del vanskeligere denne gangen. Kontrollene er perfekte og brettene svært bra laget, så det er hele tiden vanskelig fordi brettet er vanskelig. Det blir ikke vanskelig pga dårlige kontroller, dårlig kamera og så videre. Selv elsker jeg dette spillet allerede, enda jeg bare har 14 stjerner.

Men nok om det. Vennligst hold spoilere i spoiler-tags, uansett hvor små de måtte være. Selv har jeg ikke engang anelse om hvilke drakter vi får denne gangen, eller om det er mer enn én Yoshi. Selv slike smådetaljer foretrekker jeg å finne ut etterhvert. ;)

Edit: Det eneste jeg ikke liker er at det er så få stjerner i hver galakse. Jeg husker med glede Super Mario 64, der det var mindre antall brett, men utrolig mange stjerner i hver. Det gjorde at vi måtte utforske hvert brett veldig mye for å finne alle. Og strengt tatt er det fint lite nytt her. Jeg vil si det er en meget bra Super Mario Galaxy 1.5, men ikke en "ekte" Super Mario Galaxy 2.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe.. det hadde nok sikkert jeg gjort også.. men, det har seg sånn at jeg "må" gjøre meg ferdig med et spill før jeg begynner på et annet, en "regel" jeg har! :p hehe.. Unntaket er at jeg kan ha et "langt spill" (som f.eks Fallout, Mass Effect, etc..), og et "kort spill" (som f.eks Lego Star Wars, Ratchet & Clank).. :) hehe.. Så, jeg må altså vente litt før jeg får begynt på Galaxy 2! :p hehe.. :)

Lenke til kommentar

ca 48 og sitter fast. Mangler noen for å komme til bossen i den femte verden, men så vidt jeg ser mangler jeg kun komet-brett, hemmelige stjerner og så videre. Har alle de vanlige brettene, inkludert en del komet-brett og hemmelige stjerner.

Edit: Så vidt jeg vet vil komet-myntene gjør at kometer dukker opp i enkelte brett for å åpne opp nye stjerner. (stort sett går det ut på å gjøre ting på tid og samle lille mynter.) Jo flere komet-mynter du har, jo flere kometer dukker opp. Men betyr det at vi må ha alle myntene for å få alle kometene, eller vil kometene flytte seg når vi har stjernen den gir oss? F.eks om jeg tar komet-stjernen i verden 1 - 2, vil kometen flytte seg til verden 1 -2? Så om jeg har alle myntene vil jeg ha en komet i stort sett alle galaksene samtdig?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Liker ikke de banene på tid jeg... sleit nok uten tid.

Hvertfall på den banen hvor den grønne greia skal spise sånne rød pepper greier.. så flyr han oppover. Haha ;)

Edit:

Grønne stjerner? Hvor mange stjerner fins det?(Typer)

Hva gjør bronze stjernen?

Endret av Mathias94
Lenke til kommentar

Ja, baner på tid. Har knust kasser på tid, drept fiender på tid og så videre, men i hovedsak er det bare å plukke opp lilla mynter på tid. Men det er ikke så ille som det høres ut. Bare ta deg god tid (ironisk nok) og finn den beste banen, så går det som regel uten problem. Skal du plukke mynter kan du for eksempel ta myntgruppe etter myntgruppe og se i hvilken rekkefølge du plukker dem opp raskest. For eksempel skal du gå på skøyter i ett brett og har som vanlig veldig dårlig tid. Myntene dukker opp, blir der noen sekunder og forsvinner før nye dukker opp. Det jeg gjorde var å sørge for å gå så mye i en sirkel eller åttetall som mulig hele veien. Da gikk det på to, tre forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...