vikingkylling Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Super Mario Galaxy 2 Da var spillet endelig ute i butikk, til glede for mange av oss som har ventet siden vi fant den siste stjernen i det første. En kort test tyder på at det er mer av det samme som før, men svært forbedret på mange måter. HUBen er borte, erstattet med en liten planet og et verdenskart som i de gamle SMB-spillene. Vi slipper derfor å lete etter nye galakser å utforske. Å åpne de, derimot... Nye drakter er kommet, Yoshi er med, gamle fiender dukker opp, nye er kommet med og så videre. En annen forbedring er at det er en god del vanskeligere denne gangen. Kontrollene er perfekte og brettene svært bra laget, så det er hele tiden vanskelig fordi brettet er vanskelig. Det blir ikke vanskelig pga dårlige kontroller, dårlig kamera og så videre. Selv elsker jeg dette spillet allerede, enda jeg bare har 14 stjerner. Men nok om det. Vennligst hold spoilere i spoiler-tags, uansett hvor små de måtte være. Selv har jeg ikke engang anelse om hvilke drakter vi får denne gangen, eller om det er mer enn én Yoshi. Selv slike smådetaljer foretrekker jeg å finne ut etterhvert. Edit: Det eneste jeg ikke liker er at det er så få stjerner i hver galakse. Jeg husker med glede Super Mario 64, der det var mindre antall brett, men utrolig mange stjerner i hver. Det gjorde at vi måtte utforske hvert brett veldig mye for å finne alle. Og strengt tatt er det fint lite nytt her. Jeg vil si det er en meget bra Super Mario Galaxy 1.5, men ikke en "ekte" Super Mario Galaxy 2. Endret 10. juni 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg gleder meg skikkelig til spillet!! Må dessverre vente til etter eksamen og sånn men.. og et par andre spill må også spilles først.. hmm.. Synes det kommer ut altfor mange gode spill! (Luksusproblem?) Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Tja, jeg sitter her med Red Dead Redemption Limited Edition, men spiller heller Super Mario Galaxy 2. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 hehe.. det hadde nok sikkert jeg gjort også.. men, det har seg sånn at jeg "må" gjøre meg ferdig med et spill før jeg begynner på et annet, en "regel" jeg har! hehe.. Unntaket er at jeg kan ha et "langt spill" (som f.eks Fallout, Mass Effect, etc..), og et "kort spill" (som f.eks Lego Star Wars, Ratchet & Clank).. hehe.. Så, jeg må altså vente litt før jeg får begynt på Galaxy 2! hehe.. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg har ett eller to jeg fokuserer på (SMG2 og RDR), samt noen jeg kan tulle rundt med (skate3, Rock Band). Det gir nok variasjon til at jeg ikke blir lei noen av dem. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Er det virkelig ingen andre som spiller? Tråden for det første ville hatt flere sider før det i det hele tatt ble sluppet, og Galaxy 2 er langt bedre? Lenke til kommentar
Walter_White Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Jeg spiller også! :-) Utrolig gøyt spill..ren morro. Men ja, litt merkelig at det er så lite hype for dette spillet.. Endret 14. juni 2010 av Method_Man Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Heh, da var vi to. Yay... Muligens er det fordi mange var så lei de aldri ble noen hardcore-spill og solgte Wii'en deres. Nå kan de sitte der og så lure ut. Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Kom just til andre world Døds artig spill! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Andre? Jeg er snart i femte... Men sliter noe sinnsykt med et komet-brett. Endret 15. juni 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Ijurichi Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 28 av 240 stjerner (Har nesten ikke spilt... ) Genialt spill Er det lurt og samle alle comet medaljene? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) ca 48 og sitter fast. Mangler noen for å komme til bossen i den femte verden, men så vidt jeg ser mangler jeg kun komet-brett, hemmelige stjerner og så videre. Har alle de vanlige brettene, inkludert en del komet-brett og hemmelige stjerner. Edit: Så vidt jeg vet vil komet-myntene gjør at kometer dukker opp i enkelte brett for å åpne opp nye stjerner. (stort sett går det ut på å gjøre ting på tid og samle lille mynter.) Jo flere komet-mynter du har, jo flere kometer dukker opp. Men betyr det at vi må ha alle myntene for å få alle kometene, eller vil kometene flytte seg når vi har stjernen den gir oss? F.eks om jeg tar komet-stjernen i verden 1 - 2, vil kometen flytte seg til verden 1 -2? Så om jeg har alle myntene vil jeg ha en komet i stort sett alle galaksene samtdig? Endret 18. juni 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 har 71 stjerner nå, utrolig bra spill interessant nok har spillet bedre score enn ocarina of time på gamerankings.com, og er beste spillet ever ifølge den siden. selv om det ikke ligger mange tusendeler foran OoT og galaxy 1 samt de andre toppspillene. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Ocarina of Time = klassiker. Galaxy = klassiker med bedre grafikk. Galaxy 2 = klassiker med bedre grafikk og Yoshi. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Hvor er den siste grønne stjernen på den andre fluzzard banen? Finner den ikke >_< Lenke til kommentar
Ijurichi Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Liker ikke de banene på tid jeg... sleit nok uten tid. Hvertfall på den banen hvor den grønne greia skal spise sånne rød pepper greier.. så flyr han oppover. Haha Edit: Grønne stjerner? Hvor mange stjerner fins det?(Typer) Hva gjør bronze stjernen? Endret 20. juni 2010 av Mathias94 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Baner på tid!? Jeg liker heller ikke baner på tid.. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Ja, baner på tid. Har knust kasser på tid, drept fiender på tid og så videre, men i hovedsak er det bare å plukke opp lilla mynter på tid. Men det er ikke så ille som det høres ut. Bare ta deg god tid (ironisk nok) og finn den beste banen, så går det som regel uten problem. Skal du plukke mynter kan du for eksempel ta myntgruppe etter myntgruppe og se i hvilken rekkefølge du plukker dem opp raskest. For eksempel skal du gå på skøyter i ett brett og har som vanlig veldig dårlig tid. Myntene dukker opp, blir der noen sekunder og forsvinner før nye dukker opp. Det jeg gjorde var å sørge for å gå så mye i en sirkel eller åttetall som mulig hele veien. Da gikk det på to, tre forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå