sono1 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 hei jeg har nettop kjøpt en pc i deler fra http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612 og jeg begynte å montere den igår, ble ikke ferdig og fortsatte idag, men når jeg var ferdig med å bygge og trykka på power knappen skjedde det ingen ting, og jeg prøvde å ta alt fra hverandre og starte på nytt men uten hell. jeg har sjekka at alle ledninger fra kabinetet til hovedkortet er helt riktig. jeg gjorde en test ved å skjekke strømforsyninga fordi at ingen av viftene starta når jeg skrudde på strømmen, jeg tokk en binders å puttet i ATX kabelen med den grønne og den svarte ledningen uten at noe var festet til hovedkortet, og vips startet den, så skrudde jeg den av og på igjen men da funket det ikke, er det normalt? er det noen som hvet hva som er galt?? er det hovedkortet eller strømforsyninga? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Jeg vil tippe at du ikke har koblet til kabelen til power switch i kabinettet riktig. Slå opp i hovedkortets manual og finn ut hvordan den skal kobles. Prøv gjerne begge veier om mulig, selv om jeg ikke tror det skal ha noe å si. Hvis det ikke funker: Prøv ihvertfall å trekke ut alle kabler til strømforsyningen og koble dem til på nytt. Test. Hvis det ikke funker, prøv å demoentere og montere hele maskinen på nytt. Test. Det er sannsynlig at noe er defekt dersom du har koblet alt riktig og ingenting skjer etter at du har utført disse stegene. Endret 10. juni 2010 av srbz Lenke til kommentar
sono1 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) jeg har prøvd flere ganger men det er ingen tegn til liv i hele tatt, det hadde vært synsykt kjedelig å måtte finne ut av hva som er defekt . skjekka cpu'en og det var ikke noe synlige tegn koblet til ale ledningene igjenn men neida den vil ikke, erdet noen som har hatt dette problemet før? Endret 10. juni 2010 av sono1 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Det er en del som har feilmontert PCer. Både første gangen og senere. Denne forumdelen er full av slik tråder. Det noen glemmer er avstandstykkene mellom hovedkort og kabinett. Disse sakl benyttes og skal være plassert der det er skruehull på hovedkortet. Forøvrigt er det ingen ting som tilsier at noe er deffekt (med mindre du har ødelagt det under monteringen). Det er mer sannsynlig med en klassisk feilmontering. Kan du ta et bilde av hvordan ting er montert? Lenke til kommentar
sono1 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 jeg har brukt avstandsstykkene men det er en ting som ikke er instalert i hovedkortet og det er firewire (IEE 1394)som følte med kabinetet jeg fant ingen instruktsjon på hvor jeg skulle montere denne men jeg kan ikke se at det har noe effekt me å starte, det er første gangen så jeg har sikker gjort en feil men det er så synsykt irriterende at jeg ikke kan finne det. skal se om jeg får lagt ut noen bilder så du kan se. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hva med bilder som viser hvordan du har koblet ting? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) bruker stortsett være noe helt basic eller så har du hatt uflakt og fått en defekt komponent. ville startet fra grunnen og testet kjuvkoble strømforsyningen og se at den starter opp som den skal. liten kabelbit eller binders mellom grønn og en av de svarte på 24pin pluggen starter den opp. starter den opp så kan du prøve fjerne alt utenom kun cpu og kabler fra hovedkortet, da får du testet om selve hovedkortet funker som det skal. da skal det pipe et par ganger for at ram mangler. Endret 10. juni 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Har du skrudd på power-knappen bak på strømforsyninga? EDIT: O' wait.. Du testa den jo. Endret 10. juni 2010 av nørd? Lenke til kommentar
sono1 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Har du skrudd på power-knappen bak på strømforsyninga? NEEEI selfølgelig ikke jeg er jo helt retarda ...... selfølgelig har jeg gjort det Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Har du skrudd på power-knappen bak på strømforsyninga? NEEEI selfølgelig ikke jeg er jo helt retarda ...... selfølgelig har jeg gjort det Det var en spøk. Men tilbake til "det seriøse". Som et par andre her har sagt ville det blitt mye enklere med et par bilder som viser hvordan du har satt alt sammen. Lenke til kommentar
sono1 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Hva med bilder som viser hvordan du har koblet ting? her har du noen bilder Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Nå tar jeg kanskje helt feil, men det ser ut som om du har satt i strømpluggene til skjermkortet opp ned? Vet at dette ikke skal gå, jeg så bare at plastikklåsen til kontakten er på oppsiden, og stusste litt over det.. Endret 11. juni 2010 av nørd? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Vil påstå det samme som nørd?, begge pluggene til skjermkortet er satt feil i, du må snu dem 180 grader. Skal normalt ikke være mulig å sette dem i feil da, men ....... Sjekk også at kabeler til power knappen og reset knappen er satt riktig vei. Jeg har selv bommet på dette en del ganger. Har vel bygd sånn ca 12 PC opp gjennom årene, om ikke flere. Men det er veldig lett å sette de små kontaktene feil. Endret 11. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Eneste jeg stusset over, er sakt. Skjermkort ledningene. Men såg en annen ting og, som ikke hører til det me hjelp da. PSUen din, snu den opp ned. Lenke til kommentar
sono1 Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 oooops tusen takk det var det med skjermkortet hadde snudd dem feil vei. nå starter den men den skrur seg av med en gang igjenn og så starter den igjenn og da begyner den å pipe at det er power error hvordan kan jeg fikse det? LED lysene på hovedkorter er slik når den starter 1=grønn 2=grønn 3=oranje 4=rød er det normalt? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Ta først og dobbel sjekk alle strømkabler at de sitter skikkelig fast. Deretter kan du ta ut BIOS batteriet, la det være ute 1 minutt eller der omkring, sett det så inn igjen og præv å starte PCen igjen. Obs, husk å ta ut strøm kabel før du gjør dette ellers kan du skade ting og tang i PCen. Og husk å jorde deg (ta på en metall del på kabinettet o.l.) før du rører noe på HK og slikt. Lenke til kommentar
sono1 Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Alt funker nå tusen takk for alle svar problemet var at jeg hadde koblet rammen i feil porter den må i port 1 og 2 alt er løst tusen takk Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Den er god Å du ? Snu strømforsyningen din, sånt at den tar luft under ifra Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Flott at det ordnet seg til slutt. By the way, gjør som sveibuen foreslår, PSUen får bedre kjøling da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå