sebjen Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hei Det har seg sånn at jeg har hatt tre prøver i matte. Med følgende resultat 3, 3+ og 4, hvor 4eren kom på terminprøven. Læreren mener at dette er en 3 i standpunkt Mvh Sebastian Lenke til kommentar
Romis Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Lærere ser ikke bare på prøveresultater, de ser på initiativ, motivasjon, aktivitet og fremgang. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Nei, ikke i matte. Her er de bare karakteren de må se på. Du burde klage ja. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Nei, ikke i matte. Her er de bare karakteren de må se på. Du burde klage ja. Er det ikke sånn i matte? Lenke til kommentar
sebjen Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Nei, ikke i matte. Her er de bare karakteren de må se på. Du burde klage ja. Korrekt de ser bare på karakteren. I tillegg skal ikke standpunktkarakteren skal ikke være noe ”gjennomsnitt” av tidligere terminkarakterer eller prøvekarakterer, men skal relateres til elevens kompetanse i faget på det tidspunktet standpunktkarakteren fastsettes (§§ 3-7, 4-6, 4-7 i forskrift til opplæringslova)." Nei, ikke i matte. Her er de bare karakteren de må se på. Du burde klage ja. Er det ikke sånn i matte? Det er dessverre sånn i matte ja. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Som jeg anser det er en 3+ (runner av til 3) den mest rettferdige karakter med tanke på din prestasjon i faget.. Lenke til kommentar
sebjen Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Som jeg anser det er en 3+ (runner av til 3) den mest rettferdige karakter med tanke på din prestasjon i faget.. Skjønner i hvordan du kan få det til å bli 3+. Læreren har forøvrig sagt at terminprøven teller 60 % Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Men han fikk 4 på terminprøven. Det vel den prøven der alle kapitlene er med og den viktigste. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Sant det, glemte å vektlegge den.. Lenke til kommentar
sebjen Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Men han fikk 4 på terminprøven. Det vel den prøven der alle kapitlene er med og den viktigste. Takk for svar, men hvilke argumenter bør jeg ta med? Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Terminprøven er den største og har med alle temaer fra hele året (eller i hvert fall de fleste) og er da den som gir mest oppdatert inntrykk av mattekunnskapene. Siden standpunkt skal reflektere kunnskapsnivået ved slutten året, så veier de siste prøvene mest, spesielt når de tar med temaer som har vært før. Eksempelvis vil det si at hvis man har hatt to prøver med algebra i løpet av året, vil den siste desidert tyngst. Derimot vil det ikke være like stor forskjell på to forskjellige prøver med feks algebra og geometri. Lenke til kommentar
sebjen Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Terminprøven er den største og har med alle temaer fra hele året (eller i hvert fall de fleste) og er da den som gir mest oppdatert inntrykk av mattekunnskapene. Siden standpunkt skal reflektere kunnskapsnivået ved slutten året, så veier de siste prøvene mest, spesielt når de tar med temaer som har vært før. Eksempelvis vil det si at hvis man har hatt to prøver med algebra i løpet av året, vil den siste desidert tyngst. Derimot vil det ikke være like stor forskjell på to forskjellige prøver med feks algebra og geometri. Så du mener at jeg bør klage? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Du skal jo vise hva du har lært hele året, ikke bare hva du har klart å pugge de to siste dagene før prøven. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 over fra matte til norsk hehe Jeg har hatt 3 norsk framføringer nå i vår og fikk 4, 2+ (bok analyse av markens grøde ) og en fremføring til som var 2+ Burde jeg da klage? skal ikke dette bli en 3? Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Du skal jo vise hva du har lært hele året, ikke bare hva du har klart å pugge de to siste dagene før prøven. Det er snakk om matte, ikke naturfag. Det siste er den viktgiste. Lenke til kommentar
sebjen Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Du skal jo vise hva du har lært hele året, ikke bare hva du har klart å pugge de to siste dagene før prøven. Viser vel hva jeg har lært gjennom året på terminprøven som omhandlet alle kapitlene? Videre kan jeg tillegg at jeg har hatt migrene på prøven jeg fikk 3 på, dette kan bekreftes med legeerklæring. Bør jeg ta med det i min klage? Endret 10. juni 2010 av sebjen Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Ja, hvorfor ikke ? Lenke til kommentar
sebjen Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Ja, hvorfor ikke ? hehe, har du noen gode argumenter jeg bør ta med? Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Terminprøven er den største og har med alle temaer fra hele året (eller i hvert fall de fleste) og er da den som gir mest oppdatert inntrykk av mattekunnskapene. Siden standpunkt skal reflektere kunnskapsnivået ved slutten året, så veier de siste prøvene mest, spesielt når de tar med temaer som har vært før. Eksempelvis vil det si at hvis man har hatt to prøver med algebra i løpet av året, vil den siste desidert tyngst. Derimot vil det ikke være like stor forskjell på to forskjellige prøver med feks algebra og geometri. Så du mener at jeg bør klage? Ja, jeg sier ikke at det er sikkert at du får uttelling for det, men du har en reel sjangs. over fra matte til norsk hehe Jeg har hatt 3 norsk framføringer nå i vår og fikk 4, 2+ (bok analyse av markens grøde ) og en fremføring til som var 2+ Burde jeg da klage? skal ikke dette bli en 3? Bare ut i fra de karakterene så ser det ut som en 3er, men siden dette er muntlig norsk, så kan læreren ha brukt muntlig aktivitet og lignende til å vippe ned. Ville anbefalt å høre med læreren bakgrunnen for karakteren Lenke til kommentar
ramboros Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Har dere kun hatt tre prøver gjennom hele året? Bestod terminprøven av alle kapitlene i boken, eller kun de du har hatt om de siste 6 månedene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå