Amento Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Relativt ny til PHP og holder på med no parsing av en internettside og bruker preg_match til å hente ut det jeg trenger. For eksempel: preg_match('/(\<strong\>Posts: \<strong\>)(?P<variabel>\d+)/', $page, $matches); Denne hadde lagret tallet bak, "posts: "i variabelen variabel (og matches[0]), men hav om jeg vil lagre en hel streng i variabelen/arrayet? For eksempel: <strong>Navn: <strong><Dette er det jeg vil lagre> Hvordan lagrer jeg en hel streng og hvordan sier jeg hvor den ender? Endret 10. juni 2010 av Amento Lenke til kommentar
pkj Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Bruk (.*?) Det tar strenger og tall osv. preg_match('#<strong>Posts: </strong> (.*?)</SluttagNavn>#', $page, $matches); I htmlen må du vite hva som kommer etter hva du vil du skal lagre. Hvis det f.eks. er en </div> der så erstatt </SluttagNavn> med </div>. Hvis det er en newline der så kan du erstatte </SlutttagNavn> med \n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå