Knife Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Dette er noe jeg har undet meg over en tid. Våres menneskeeksistes har basert seg på pysisk styrke, noe som har egentlig gått tapt i vårt sammfunn. "The strongest shall survive!".. Ikke nå lenger egnetlig, men faktum er at det har alltid vært sånn i vår eksistens. Vel, i en guttegjeng så er det ofte den stærkeste og den som har mest muskler som får mest "oppmerksomhet" eller respekt fra de andre. Jeg har også egentlig følt at det samme spiller inn på jenter, har vært med noen jenter, som ofte utbrytter "se hvor stærk jeg er!" eller "Dahh.. tror du ikke jeg klarer å løfte den sjæælv eller?!?!" Men hvor mye spiller egentlig muskler og styrke inn på jenter, da tenker jeg også på hvordan andre jenter ser på jenter som er stærkere enn dem. Er det slik at dere ikke bryr dere i det heletatt, og synes at muskler og styrke er en mannegreie, eller? Takk. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Ikke så mye. Endret 10. juni 2010 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Er da kjent med at folk må finne spørsmålene selv i teksten jeg skriver. Spørsmålet var, generelt sett, Hva betyr muskler og styrke for deg? Endret 10. juni 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Gene Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Mental kapasitet går forran fysisk, i mine øyne. 1 Lenke til kommentar
Jordbæret Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg bryr meg ikke om å være sterk, sånn egentlig. I min venninnegjeng er det ikke akkurat om å gjøre å være sterkest Men jeg bryter ikke håndbak. Aldri. Det er grenser for hvor svak man vil innrømme at man er ... Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Har hørt fra eldre folk at ekstreme muskler har nada og si (de har mer livserfaring enn meg så hører på de), derimot at du holder deg i form har mye å si. Det finnes selvfølgelig unntak her som alt annet. Du kan jo se deg rundt? Har de med mest muskler de diggeste damene? Endret 10. juni 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
Gjest Elo Elob Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Enkelte kompenserer gjerne for manglende mental kapasitet ved å øke sin fysiske styrke. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Man kan utvikle både psykisk og fysisk styrke. Det er ikke så mye arbeid. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Når det gjelder jenter, så tror jeg de fleste foretrekker en kar med litt muskler. Jenter er mindre overfladiske enn gutter, men hvis du har en bra kropp... så viser det at du tar vare på deg selv. En gutt som tar vare på seg selv og sin egen kropp er attraktiv. Det viser også at du har kontroll på andre områder i livet ditt. 2 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hvis TS virkelig vil ha svar så får han legge inn spørsmålet på kvinneguiden.no Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Mitt generelle inntrykk er at jenter stort sett setter pris på at gutten er normalvektig med litt markerte muskler. En del gutter tror derimot at å se ut som en bulldoser er attraktivt. Blant mennesker finnes det ikke en fasit på dette svaret (sannsynligvis derfor du spør, ellers hadde vi alle sittet på svaret allerede), men blant dyr, som bøffelen, så er det veldig stas med stor og brautende kropp. Jeg tror damer gir bæng i om typen tar 70 eller 270 i benken (iallefall gjør min det, men hun setter pris på at magen holdes inne, og at bryst og armmuskler er litt markert uten å være oppblåst). Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Trådstarter: Ja, det er riktig det der, om du er 14 år i sinnet og såvidt har forstått at verden er faen ikke en barnehage man kan leke i. Endret 10. juni 2010 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Når det gjelder jenter, så tror jeg de fleste foretrekker en kar med litt muskler. Jenter er mindre overfladiske enn gutter, men hvis du har en bra kropp... så viser det at du tar vare på deg selv. En gutt som tar vare på seg selv og sin egen kropp er attraktiv. Det viser også at du har kontroll på andre områder i livet ditt. Helt enig, men for å legge til noe: det viser vel ikke at man "tar vare på seg selv" om det ser ut som man boler og sånn da...!! Synes muskler er fint helt til en grense (som ikke er så høy) og så er det bare ekkelt. Mye muskler får meg til å tenke at gutten bryr seg mer om å se buff ut enn viktigere ting. Så, muskler = bra. Mye muskler = ikke bra. Synes jeg. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Så, muskler = bra. Mye muskler = ikke bra. Synes jeg. Agreed. Lenke til kommentar
Waldemariel Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Man kan utvikle både psykisk og fysisk styrke. Det er ikke så mye arbeid. Nå ble jeg nysgjerring. Hvordan utvikler man psykisk styrke? Prøver på ingen måte å opptre sarkastisk, ble bare nysgjerrig. Tenker du IQ og sosial intelligens? On-topic: Vil tro at slank>tjukk er en mye større faktor enn å være veltrent mot å ikke være veltrent. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Vel, nå farer dette off-topic, men jeg er mer en glad til å svare på spørsmålet: Psykisk styrke handler om din evne til å tåle psykisk stress, eller andre psykiske påkjenninger. Vi trener og verner oss mot dette ofte ved å utsette oss for stresset, under tryggere omstendigeter - altså gjør vi oss vant til påkjenningene. Dette er ikke så langt fra analogt til det å trene musklene. Forskjellige former for intellekt kan selvfølgelig også trenes. Trim.no har en grei artikkel om dette psykist styrke, og det er forøvrig verdt å nevne at det er tanken om at dette går ann som er premisset for mange psykolog-sesjoner med angstpasienter. Om det var noe uklart, så får vi heller ta det over PM. Endret 10. juni 2010 av cuadro Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg synes det er greit at gutten kan løfte minst den samme vekten som meg, men utover det er det ikke noe spesielle mål for min del. Forøvrig har jeg alltid vært veldig sterk selv, og synes det er kjempegøy å være sterkere enn andre jenter. Men så er jo alt en konkurranse for meg, da. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg synes ikke at jenter med muskler er spesielt mye penere enn jenter uten muskler. Men god form er et must. Gidder ikke slappe og dovne jenter som ikke bryr seg om kroppen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg synes ikke at jenter med muskler er spesielt mye penere enn jenter uten muskler. Men god form er et must. Gidder ikke slappe og dovne jenter som ikke bryr seg om kroppen. Så sant, så sant! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå