Arctic Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg og mange med meg har vist det lenge. Vannblokktesting uten en skikkelig testbenk er bare brukbart, ikke bra nok. Vist avdekker gammelmåten med CPU-test forskjeller i mellom masse blokker, og spesielt når det tidligere testede produkter prøves om igjen for og minimere feilkilder. Men uansett vil disse forskjellene bare gjelde for det systemet den er testet i! http://www.overclockers.com/articles638/ denne artikkelen bør leses i denne sammenheng. Problemet er at ting koster penger. Men ikke nødvendigvis skjorta. Med 3-4000 kommer man langt, men lengst med brukte deler. (hørte jeg Ebay?)Et flowmeter, en DIE-simulator, et par nøyaktig termometer, en kraftig pumpe, et par ventiler, litt slange og en svær radiator. Langt fra optimalt, men overlegent dagens metode. Derfor har jeg et forslag som jeg håper vil falle i smak. Kronerullinga pågår vel fortsatt? I stedet for at alle pengene blir brukt på f-eks et skjermkort og en test (som er glemt dagen etter) kunne man ha brukt det på en testbenk. Kunne selvfølgelig ikke ha loddet den ut etterpå da... Og så hovedforslaget: Leserene kunne ha sendt inn sine vannblokker til test mot å betale noen kroner. Med tiden skulle testbenken betale seg selv! Testbenken kunne selvfølgelig blitt brukt til luftkjølere også PS, jeg har hørt snakk om planer for en testbenk... Lenke til kommentar
Novec Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Dine bønner er hørt, Arctic. Skikkelig testbenk er på vei, og oppsett for vannblokktesting er under konstruksjon. Med litt hell bør det være klart i løpet av måneden. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Bill Adams fra overclockers.com tok seg betalt for denne tjenesten. Han har litt mer nøyaktige metoder og utstyret til dette, men prisen var deretter også. ( Sluttet på OC nå, jobber for Swiftech ) 80$ Privat non-com blokk. 300$+ for blokker til salg. Ingen dårlig butikk det forslaget. Men spm er om folk er villige til å betale så mye for en test? Eller betale i det hele tatt? jeg tror desverre at norge er et litt for lite land til at dette skal lønne seg. Men en ting som er sikkert, er at En testbenk, som er satt til faste parametere på alle blokker som kommer inn til test burde være den aller beste løsningen. ( Kjent sak at ikke HK temp målere er fryktelig nøyaktige, +-10c ) -P- Lenke til kommentar
Novec Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Vi har ingen planer om å teste blokker eller kjølere for andre enn våre tester. For det første blir det altfor mye jobb, for det andre liker vi ikke helt tanken på å dra penger ut av leserne våre når dere i stor grad kan få den samme informasjonen ved å lese på siten. Men, som sagt, skikkelig testbenk er nært forestående. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Du har nok helt rett i at Norge er litt for lite i denne sammenheng. Men vi forlanger jo heller ikke at noen skal bruke rundt 20.000 på en testbenk! (tror det var det Bill hadde brukt?) Men personlig betaler jeg gjerne 2-300 for og få testet blokken min, å krige om førsteplassen! heder og ære bla bla bla... Jeg tror også en slik "konkurranse" kunne bli en skikkelig vitamininsprøytning for andre konstruktører --------------- Edit: Ah... leste akkurat innlegget til Novec. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hehe, ENIG! Du må være den eneste jeg vet om i norge som tenker slik! Ingen som jeg har sett på forumet her før har klart å lage en "god" blokk før.. eller eksperimenter litt... Holder på med et par blokker nå og forskjellige design, så hvis test benken kommer opp så jeg meget villig til å sende et par eksemplarer Edit: jeg leste Novec sitt innlegg litt sent jeg også Lenke til kommentar
EC Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Du har nok helt rett i at Norge er litt for lite i denne sammenheng. Men vi forlanger jo heller ikke at noen skal bruke rundt 20.000 på en testbenk! (tror det var det Bill hadde brukt?) Vel - siden Norge er så lite land, bruker vi bare 50% av den summen... PS: dersom noen kommer opp med et VIRKELIG bra design, KAN vi alltid vurdere å ta en test. MEN DET BLIR SKJEEEEELDEN!!! Vi har mer enn nok å gjøre allerede... Men: first things first; Vi må sette sammen og teste et standardoppsett før vi kan gå public med noe. Så det e bærre å veint... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå