nita91 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hei! Jeg kom opp til norsk muntlig eksamen i dag, og den skal jeg ha på mandag som kommer. Norsk er ett av mine svakeste fag, så jeg var litt uheldig med at jeg ble trukket opp til eksamen i det. Håpte at noen der ute enten har hatt samme eksamen selv, eller har mulighet til å hjelpe? det hadde ihvertfall vert supert! Oppgaven min er: DEL 1 (fremføres): problemstilling: velg ut 2-3 tekster du kjenner til, og vis med utgangspunkt i teksteksempler hvordan disse tekstene går inn i den modernistiske tradisjonen- Pek på modernistiske trekk i disse, både når det gjelder innhold og form. DEL 2 (tilleggsemne som jeg blir spurt i på slutten): Kompetansemål: Drøfte sider ved norsk språkpolitikk og kulturutvikling i et globaliseringsperspektiv. Lenke til kommentar
immen Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Kommet opp i det samme som deg. Sliter med å velge tekster som er relatert til det moderne prosjektet. Har valgt to stykker men trenger en til. Har valgt Ballstemning av Kielland og Karens Jul av Skram. Den første er fra realismen og andre fra naturalismen. Vet ikke hvilke tredje tekst jeg skal velge. Forslag? Lenke til kommentar
nita91 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Kommet opp i det samme som deg. Sliter med å velge tekster som er relatert til det moderne prosjektet. Har valgt to stykker men trenger en til. Har valgt Ballstemning av Kielland og Karens Jul av Skram. Den første er fra realismen og andre fra naturalismen. Vet ikke hvilke tredje tekst jeg skal velge. Forslag? Har desverre ingen ide er inne i modernismen nå, så jeg har ikke noen som helst peiling på det moderne prosjektet =/ vet du hva som er modernistiske trekk når det kommer til skrivemåte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå