KjellV Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg har en Acer Travelmate 3273WXMi som har en skjult partisjon for å gjenopprette operativsystemet (Win XP). Dette kunne jeg tenkt meg å gjøre, men siden jeg har installert Win7 fra grunnen av på maskinen får jeg ikke tilgang til denne skjulte partisjonen under oppstart. Noen som vet hvordan jeg kan få startet opp fra den skjulte partisjonen og gjenopprettet operativsystemet? Har prøvd med repair via WIn XP-CD, men den finner bare den installasjonen som nå er på maskina. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Fulgte det med en CD med maskinen? I så fall skulle det la seg gjøre å boote opp med denne og kjøre recovery derfra. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Fulgte ikke med noen CD. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Du har ikke fjernet den skjulte partisjonen da? Sjekk med Diskbehandling, den skal vises der. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Den skjulte partisjonen vises i diskbehandling. Jeg antar jeg har ødelagt boot ved å installere OS på egen hånd slik at jeg ikke kan starte opp en gjenoppretting. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg kjenner ikke så godt til hvordan slike gjenopprettingspartisjoner fungerer. Men en mulighet er at den var satt opp til å boote. I såfall kunne du forandre den til aktiv. Men du må da også ha en bootCD med partisjoneringsverktøy så du kan sette det tilbake hvis det skjærer seg. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Du har selvfølgelig prøvd ALT + F10 under oppstart? Evt kan du sjekke om D2D recovery er enabled i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå