invalid_user Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Det her begynner å bli latterlig og svært irriterende! Jeg er faktisk på grensen til rasende akkurat nå. Xbox-konsollen min ødelegger mine spill gang på gang, og spesielt går dette utover FIFA10! Herregud! Litt bakgrunnshistorie: Jeg kjøpte den for ca. 3,5 år siden på en Elkjøp-butikk, og første gang jeg innså at noe er galt med maskinen var kanskje etter 2 år. Jeg husker at maskinen hadde uten grunn laget svære riper i GTAIV og FIFA 09 (tror jeg)-spillene mine. Jeg sendte den inn via kundestøtten på Xbox Norge, og fikk en splitter ny konsoll tilbake. Så begynte den samme feilen å skje igjen, og konsollen hadde ødelagt 3 av mine spill (2 FIFA 09-spill (jeg fikk byttet det ødelagte spillet) og en utgave av FIFA10. Da fikk jeg nok og sendte den inn igjen, og nok en gang erstattet de den med en ny maskin. Dette var i mars i år om jeg ikke tar feil. Nå skjer det igjen. For ca. 2 uker siden ble FIFA10 ødelagt. Jeg ble selvsagt irritert. Jeg gikk for å bytte spillet på tirsdag, men de sa at de ikke kunne bytte/refundere spill med ripeskader. Så jeg kjøpte det i stedet for 299,-. Og gjett hva, etter to dager ble det ødelagt. IGJEN! Jeg vet ikke om det er jeg som gjør noe, men jeg kan fortelle hvordan jeg bruker Xbox-en min og hvordan det står etc: Den ligger horisontalt (slik: |-----------|) på databordet mitt, ettersom jeg ikke har en HDTV og i stedet bruker dataskjermen for å få best mulig kvalitet. Jeg beveger ALDRI på konsollen med spill inni, og forsøker å være så forsiktig som mulig med bordet og når jeg slår av konsollen/tar ut plater osv. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være min feil, men jeg skjønner heller ikke hvordan jeg har fått 3 defekte konsoller på rad heller. Skaden jeg får på platene er riper. Ofte én lang stor ripe som gir følgende error: Disc is unreadable, please clean with soft cloth (som om det skulle hjelpe...) En kompis nevnte at jeg kan gå til butikken og få pengene tilbake hvis jeg opplever det samme problemet 3 ganger (eller har levert den til reparasjon 2 ganger før), but here's the kicker: standardgarantien min er utløpt. Så hva gjør jeg? Da jeg sendte den inn forrige gang var det en drøy måned igjen av garantien, men den ble forlenget bittelitt da jeg sendte den inn. Men nå er den tydeligvis utløpt, i hvertfall i følge Xbox Norge kundestøtte. Noen tips? Dette her har konstet meg mye mer penger enn det burde (nye utgaver av eksisterende spill, frakt for innsending etc). Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Det jeg tolket utifra forbrukerkjøpsloven er at dette også gjelder utenfor garantiperioden. Man har som regel 5 års reklamasjonrett og det er dette man går ut ifra. Forbrukerkjøpsloven med mangel Du kan også kreve erstattning som produktet har medført deg, i dette tilfelle alle de rippete spillene som xboxen din har laget. Dette går inn på økonomisk tap innenfor samme paragraf. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Aha. Men hvem går jeg i så fall til? Elkjøp? Akkurat denne maskinen fikk jeg jo utlevert av Microsoft. Er det da dem jeg bør kontakte? Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hmm... Om du har kun forholdt deg til Microsoft og ikke Elkjøp kan det bli vanskelig. Elkjøp må ha informasjonene om reperasjonen/service i databasen deres. Egentlig når slike ting skjer burde du kun forholde deg til forhandelen din. Du er ikke kunde hos Microsoft, men hos Elkjøp. En annen ting er at du kan prøve å ta med kvitteringene du har fått fra Microsoft og vise dem til Elkjøp? Microsoft må kunne bekrefte reperasjons/servicene du har inngått med dem til Elkjøp da det er servicenummer på kvitteringene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå