Gå til innhold

Favorittlag? Hatlag?

Maefteda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I år håper og tror jeg at England har et sterkt nok lag til å vinne VM. Grunnen? Fotballanglofili i likhet med en del andre nordmenn..

Ellers håper jeg Uruguay gjør det sterkt, og gjerne at et afrikansk land gjør det bra. Underdogs generelt er også morsomme å følge. :)

Jeg stiller meg nokså likegyldig til mange gode lag (Spania, Tyskland, Brasil, Nederland, Argentina). Jeg klarer ikke å trekke ut noen åpenbar forhåndsfavoritt til å vinne hele turneringen. Håper bare på god fotball, og at det laget blant disse som spiller best fotball gjør det best.

Er det noen lag jeg ikke unner en dritt er det Italia (aldri likt dem), Frankrike (Kjip trener, skulle ikke vært her i det hele tatt), Portugal (Liker ikke spillerne noe særlig) og Hellas (Sleipeste spillerne. Alltid noe dritt i hver eneste duell).

Jeg kommer sikkert til å gjøre meg opp en mening om de lagene jeg fra før ikke har noe særlig forhold til, hvis de skulle finne på å spille over evne. Denne kategorien tror jeg vil inneholde Slovakia, Serbia og Mexico.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Vanligvis har jeg pleid å holde med Brasil og / eller Frankrike, men i år tror jeg at jeg prøver noe nytt og går for en gammel favoritt fra lenge siden ... Argentina.

Maradona som trener må jo bli bra, og de har noen andre gamle travere med seg også, som jeg har sansen for.

De kunne gjerne tatt med seg mr. Saviola også, men det får så være.

Så lenge ikke England, Tyskland eller et eller annet jalla-lag fra Afrika / sør- / øst-Europa vinner, skal jeg være fornøyd.

Lenke til kommentar

Alltid holdt med Spania, men med Carra tilbake i manesjen, Johnson på backen og ikke minst Stevie til å lede laget, håper jeg også England når langt. Nederland har jeg også sansen for.

Hater er et sterk uttrykk jeg kun bruker mot Manchester United, Viking og Fløy, men Italia kommer veldig tett opp mot å være forhatt.

Lenke til kommentar

Mitt favorittlag er Italia. Har vært italiofil i mange år. Jeg liker veldig godt den kyniske og effektive spillestilen til italienerne. Ellers håper jeg Nederland gjør det bra da jeg lenge har hatt sympatier for dem. Jeg har i utgangspunktet ingen spesielle hatlag, men jeg regner med de vil være lag jeg misliker mer enn andre utover i VM.

Lenke til kommentar

Hjertet banker litt ekstra for England :thumbup: Det er eit veldig spennende lag med ein haug av kvalitetspelarar. Blir spennende å sjå korleis dei kombinerer rollene og om dei klarer å nå semi/finale.

Spania er også eit spennende lag med mange gode spelarar. Spørs om dei klarer å takle det store favorittstempelet. Trur kanskje Brasil kan nå veldig langt. Dei fleste har så godt som avskrevet Brasil grunnet merkelig laguttak osv. Trur dei kan nå langt siden dei har veldig lite press på seg. Blir spennende å sjå :)

Lenke til kommentar

Jeg glemte visst å nevne Sør-Afrika, helt utrolig av meg egentlig. Jeg har tippet de til semi-finalen og står for det.

De jeg liker mest:

1. Nederland

2. Sør-Afrika

3. Brasil (som jeg tror vinner)

4. Spania

5. Danmark

England/Argentina/Portugal kan gjerne vinne henholdsvis pga. Rooney/Messi/Ronaldo som jeg alle elsker.

Lenke til kommentar

Liten oppdatering.

Hatlag: England. Etter kampen igår ble jeg mer og mer irritert på England. De spiller ikke særlig fin fotball, det hele virker veldig planløst og jeg er liten fan av Capello generelt. Dessuten har engelske medier igjen startet med heksejaktingen sin og prøver å finne en syndebukk nok en gang. Green tabbet seg ut og jeg skal være den første til å innrømme det, men det å gå ut mot Green som person som enkelte av mediene har gjort er helt skrekkelig.

Nå virker det som om Green, Milner og Lennon er på vei ut av laget også, som er blant de eneste spillerne jeg liker på England. Terry, Carragher, A. Cole, Lampard, Gerrard er bare starten av spillere jeg misliker.

Det at England er så elsket som de er, selv med såpass åpenbare mangler hjelper heller ikke. Synes det er litt spesielt å se at store deler av Englands supportere er Man Utd og Arsenal fans, ettersom store deler av laget består av heltene til Liverpool og Chelsea.

England er i den klart kjedeligste gruppa og jeg gleder meg ikke noe særlig til kampene i den. Heia Algerie eller Slovenia for min del, men tipper alle lagene fra denne gruppen er ute innen 1/8dels finalen når de møter Serbia/Tyskland.

Lenke til kommentar

Favorittlag er Serbia, rett og slett fordi jeg er av serbisk avstamning. Ellers liker jeg også Spania og måten de spiller på. I dette VM er det ikke noen lag jeg har direkte hatforhold til, men jeg misliker lag som filmer svært sterkt. F. eks så mislikte jeg oppførselen til Suarez i fredagens kamp, filmer og får ikke noe så dytter han til en annen spiller :nei:.

Lenke til kommentar

Holder meg Spania i VM, spiller en fotball som er morsom å se på.

Eller holder jeg litt med Nederland, av samme grunn som Spania, pluss at jeg elsker den nederlandske 4-3-3 formasjonen med kanter som fosser frem. OG holder litt med Italia, noe som er fantastisk med landslaget. Synd at Materazzi ikke er med, en fantastisk type og spiller.

Håper England går rett ut, et oppskrytt lag som ikke er gode nok, pluss at "alle" holder med dem.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Spania er blitt populært på grunn av spillet og spillerne, men vil nok tro at majoriteten i Norge sympatiserer med England når Norge er ute. Premier League er overlegent den mest populære ligaen i landet, og det bidar til at folk holder med England og flere av spillerne i klubben de holder med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...