Maefteda Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Var ikke noen tråd for hvem hver enkelt holder med og ikke holder med i VM, så tenkte det kunne vært interessant å vite hvem som heier på hvem. Eventuelt hvem du håper ryker kjappest mulig ut eller håper at ikke vinner hele greia. For min egen del heier jeg som vanlig på Italia som hovedfavoritt. Heier alltid på Italia, som stammer fra min elsk til de typiske italienske fotballspillerene som har god teknikk og pasningsfot som holder stand i lengre tid. Jeg tenker da på spillere som Pirlo, Totti, Del Piero og den typen spillere, selv om ikke alle er med i dette VM. Gianfranco Zola har høy stjerne både på og utenfor banen for min del, og har drevet min lidenskap for Italias landslag videre. Spennende spillere som Di Natale, Montolivo og Quagliarella gjør meg heller ikke noe. Blant mine mindre favoritter, som jeg kanskje må håpe på dersom Italia ryker, er Argentina og Nederland. Fin fotball, gode tekniske spillere, positiv fotballkultur. Det at Messi og Van Persie spiller på de respektive lagene og er blant mine favoritter, skader heller ikke. Som vanlig liker jeg også Japan og håper på at de kommer så langt som mulig. Liker generelt japansk kultur og har blitt målbundet av spillere som Nakamura og Nakata på landslaget. Sliter med å finne noen hatlag her. Vanligvis ville jeg i hvert fall sterkt mislikt Tyskland som jeg pleier, men troppen deres i dette VM er forholdsvis ungt og spennende, som gjør at jeg er litt mindre negative til dem. Samtidig håper jeg Brasil går på en støkk, bare fordi jeg mnislikte Dungas uttak der han utelot spillere som Ronaldinho, Pato, Marcelo, Neymar og Adriano, som jeg gjerne skulle sett i VM. Spania og England virker til å være alles favoritter, så jeg sliter litt med å ønske dem en seier i VM heller. Jeg liker ufattelig mange spillere på Spania likevel, og føler det litt rart å ikke heie på dem når de består av flere spillere fra Barcelona. England kunne jeg også hatt et godt øye til, men når sannsynligvis bare Green får representere West Ham, håper jeg det går litt dårlig der også. Det går også sammen med at jeg ikke har noe særlig til overs for spillere som Terry, Gerrard, Lampard eller Defoe heller. Håper Green redder dem fra å ryke via nok en straffekonk dog Det bli litt lenger enn jeg hadde trodd ja Hva mener dere? Hvem liker dere/liker dere ikke? Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Liker alle lag med Manchester United spillere. Lenke til kommentar
Vital Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Jeg har sjelden hatt så lite konkrete følelser for lagene i en stor turnering som VM i år. En kamerat spurte hvem jeg holdt med her om dagen og etter å ha tenkt meg om gikk jeg for "Laget som spiller den beste fotballen" jeg vet det er klisje, men føler som sagt ikke sterke trekk så mye fra eller til. Håper bare at laget som vinner spiller positiv fotball og ikke Inter Milan fotball som de vant CL med. Endret 10. juni 2010 av Vital Lenke til kommentar
fnats Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Holder med England under VM fordi jeg liker engelsk fotball generelt. Håper i tillegg til England at Elfenbenskysten gjør det bra. Hatlag? Tja. Er ikke den største tilhengeren av Maradona, hvertfall ikke som trener. Hater ikke laget av den grunn, men hadde godtet meg om de hadde gått på en tidlig smell. Endret 10. juni 2010 av fnats Lenke til kommentar
Vital Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hatlag? Tja. Er ikke den største tilhengeren av Maradona, hvertfall ikke som trener. Hater ikke laget av den grunn, men hadde godtet meg om de hadde gått på en tidlig smell. Det skal jeg faktisk si meg enig. Han hadde sin storhetstid, men noen godt treneremne synes jeg ikke han er. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Har et par lag jeg gleder meg litt mer til å følge enn resten av røkla. Lag som Japan, Serbia, Chile og England. Lag jeg ikke unner spesiellt mye er Hellas og Portugal. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Ingen hatlag egentlig. Det kommer helt an på hvem som kommer til å spille kjedelig fotball. Jeg holder vel egentlig med Nederland i VM. Det er i all hovedsak slik jeg mener fotball skal spilles, den rette angrepsfilosofien og ikke minst de rette spillerne. Jeg elsker tekniske vinger og her har Nederland min favorittspiller utenfor Manchester United, Arjen Robben, en spiller som Eljero Elia er heller ikke å forakte. Lynkjappe, effektive finter, gode med ball. Argentina er et lag jeg like gjerne ønsker å se lykkes hvis Messi stråler, og Brasil selv om jeg er dypt uenig i Dungas uttak. England på grunn av Rooney og Carrick, ellers hadde jeg synes det var veldig morsomt om Christian Eriksen var toneangivende i et avansement til utslagsrundene for Danmark. Tyskland kan gjerne også blomstre hvis det er pga. Mesut Özil og Toni Kroos. Serbia blir også morsomme å følge Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Lag som ikke blir komentert av Roar Stokke. Han er veldig flink til å få meg til å ønske at et lag taper Endret 10. juni 2010 av Limbeck Lenke til kommentar
Latias Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Holder med: England - Anglofil, engelsk fotball er rått. Hele to spillere fra United med i troppen (ene kommer vel ikke til å spille en gang), så man må bare holde med dem. Spania - spiller flott fotball, fikk sansen for dem under EM 08. Syke spillere på laget, blir mildt sagt sjokkert om de ikke vinner hele greia. Serbia - Herlig lag med spennende spillere, håper de kommer langt! Vidic er også elsk. Hater: Argentina - Pga. treneren. Frankrike - Også pga. treneren og det faktum at de aldri skulle ha vært med in the first place. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Lag jeg liker: Nederland, har alltid likt dette laget pluss at det er to marokanere(er halvt marokaner) med på laget Gjør at jeg liker dem enda bedre. Pluss de spiller kreativ og fin fotball. Portugal, mest pga av spillere som Deco, Pepe, Carvalho, Ronaldo, Quaresma(vt han ikke er med) Nani(vet han er skada) Simao, Et lag jeg alltid har holdt med. Spania, holder med dette fordi jeg er halvt spansk, og spillerne og fotballen, nuff said.. Argentina, pga den offensive rekka, og siden de fleste er så imot Maradona og Argentina, så begynner jeg å like dem. Liker ikke: Italia, aldri likt spillerne eller spillerstilen,. France, mye pga treneren, ingen Benzema, Nasri, kjedlig, Brasil, egentlig et lag alle liker, men uten spillere som Dinho, Pato Neymar, så liker jeg dem ikke, oxo fordi jeg ekke så begesistra for Kaka. Tyskland, er opp og ned, liker dem for innsatsen og det er et godt turneringslag, men spillerne liker jeg ikke. De andre lagene har jeg ikke no spess mening om.. Blir spennende å følge med på Chile, Mexico og Serbia. Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Har alltid hatt en forkjærlighet for Frankrike og Sveits da dette er land jeg har tilbrakt store deler av livet i, det har dog dødd litt ut med tiden. Ettersom jeg er Inter-supporter vil jeg selvsagt følge ekstra med på "mine" spillere; og da i hovedsak Nederland og Brasil. Elfenbenskysten vil også bli spennende å følge, og da spesielt Gervinho Jeg har vel ingen utpregede hatlag, men det hadde ikke gjort meg noe om Italia (Lippi, åpenbare grunner) fikk seg noen nesestyvere. Tyskland har jeg heller egentlig aldri hatt noe spesielt til overs for, men nå synes jeg de har en veldig spennende tropp som det skal bli spennende å følge. Argentina blir vel det nermest jeg kommer et "hatlag", tiltross for Milito og Samuel. Håper de ryker tidlig så Maradonna blir spurt opp og ned i mente om hvorfor han utelot Cambiasso og Zanetti. Utter cunt og gammel Napoli-spiller, særs dårlig kombinasjon Endret 10. juni 2010 av Herthugen Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Først og fremst gleder jeg meg til VM for å følge alle lagene, se hvem som presterer og spiller bra og få all underholdningen. Men jeg holder med Spania og England av de lagene som er med, av ganske enkle grunner som at jeg liker fotballen, de respektive ligaene og flere av spillerne, samt at jeg har vært en del i disse to landene og liker meg der. Det blir ikke fanatisk support, men holder med dem. Har også en liten sympati for Nederland. Jeg har ingen hatlag, men håper ikke at lag som Italia, Argentina, Brasil osv. vinner. Men først og fremst håper jeg på god fotball og en fortjent vinner til slutt. Lenke til kommentar
Hanojr Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Halvt fransk så da er det en selvfølge at jeg håper det beste for de. Og da er det en selvfølge at hat laget er Italia. Håper det aller verste for de og det var gått at grisen materazzi holdt seg hjemme. En ting kunne ikke gledet meg mer enn om de røk ut før sluttspillet begynte. Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Kan ikke hate en slik spiller Endret 10. juni 2010 av Herthugen Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 I dette VMet er det Mexico som er laget mitt. Føler de er virkelig spennende i år med flere unge spillere. Jeg tror de kan vinne gruppen og håper virkelig de greier å komme langt i mesterskapet. Vinner også 15k hvis Javier Hernandez blir toppscorer Jeg har også sansen for Nord-Korea. Elsker at de har kommet i en utrolig vanskelig gruppe. Drømmen min er at de møter opp med et lag som har blitt avlet frem til dette VM for å vinne. Alle spillerne er genetisk perfekte til sin posisjon og har trøyenummeret som fornavn og etternavn. Dette er så klart bare en drøm, men håper virkelig de briljerer mot Brasil, Portugal og Elfenbenskysten. Ellers har jeg et godt øye til Nederland og England. Det er trist at Russland ikke kom med i år. Er garantert de jeg savner mest - etter Norge. Når det kommer til hat-lag så har jeg ingen spesielle. Er litt gøy å se noen av de store lagene svikte; slik som Brasil eller Spania. Jeg er også litt imot Frankrike ettersom de handset seg til VM. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Digger : Nederland! De spiller sinnsykt morsom angrepsfotball med alle kluter frem! England. Rett og slett fordi jeg digger engelsk spillestil, og dessuten syntes jeg England har et såpass bra lag som fortjener sølvtøy. Hater: Italia, always cheating! Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Lag jeg liker: Nederland, har alltid likt dette laget pluss at det er to marokanere(er halvt marokaner) med på laget Gjør at jeg liker dem enda bedre. Pluss de spiller kreativ og fin fotball. Portugal, mest pga av spillere som Deco, Pepe, Carvalho, Ronaldo, Quaresma(vt han ikke er med) Nani(vet han er skada) Simao, Et lag jeg alltid har holdt med. Spania, holder med dette fordi jeg er halvt spansk, og spillerne og fotballen, nuff said.. Argentina, pga den offensive rekka, og siden de fleste er så imot Maradona og Argentina, så begynner jeg å like dem. Liker ikke: Italia, aldri likt spillerne eller spillerstilen,. France, mye pga treneren, ingen Benzema, Nasri, kjedlig, Brasil, egentlig et lag alle liker, men uten spillere som Dinho, Pato Neymar, så liker jeg dem ikke, oxo fordi jeg ekke så begesistra for Kaka. Tyskland, er opp og ned, liker dem for innsatsen og det er et godt turneringslag, men spillerne liker jeg ikke. De andre lagene har jeg ikke no spess mening om.. Blir spennende å følge med på Chile, Mexico og Serbia. Du er halvt marokansk og halvt spansk og sitter på et norsk forum..... Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Er det så vanskelig å forstå? Er forresten helt enig med haswonit at Nederland spiller spennende angrepsfotball. Husker fra sist EM hvor de hadde flere fantastiske, raske og effektive overganger/kontringer. Unner de et veldig godt VM. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Far/Mor som er fra Marokko og Mor/Far som er fra Spania, født i Norge, gjør du deg vanskelig med vilje Limbeck? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Favoritter: Italia. Tror kjærligheten begynte i 04. Bygde seg opp før VM i 06 som er blant mine største høydepunkter som fotballfan. Har ingen tro på laget i år, selv om jeg tror de når kvarten. Grunnen til min entusiasme rundt Italia var grunnet fantastiske spillere som Pirlo, Buffon, Cannavaro, Nesta, Totti m.fl. Er også meget glad i 94 og 82-utgavene av laget. Baggio i 94 er fuckin magic. Selv om han blir husket for bommen i straffekonken, så var han clutch i mesterskapet, og sørget for at Italia nådde finalen mot Brasil på egenhånd, selv om han var anonym i gruppespillet. England. Ikke på samme nivå som Italia, men er noe spesielt med England, og jeg har stor sympati for laget etter det som skjedde i 06, forsåvidt også EM04 og VM98. Håper Rooney gjør det bra, hadde vært morro om England nådde en semifinale, noe jeg tror de gjør mot Nederland. Argentina. Ene og alene pga tidenes beste spiller, Diego Maradona. Hadde vært så evig fett hvis Argentina gjør et bra mesterskap. Har selvsagt sansen for 86 og 90-utgavene av Argentina, men før Maradona tok over så har det vært "meh...". Liker ikke: Tyskland. Aldri likt laget, Vest-Tyskland ei. Gjør det "alltid" bra i mesterskap, selv om de har gått på noen smeller (Kroatia 98, Bulgaria 94). Hindret Cruyff og hans Oranje VM-gull i 74. Laget som har tapt flest VM-finaler, det er noe vi liker. Frankrike. I senere tid. Møkk kjedelig fotball under Domenech, håper de lider samme skjebne som i 02; utslått av gruppespillet med 0 scorede mål. Eneste gangen jeg har likt laget var i EM00, da jeg holdt med de mot Italia, ikke spør meg hvorfor. Har dog sansen for lagene de hadde i 82 og 86, samt EM84 med Platini og Tigana i spissen. Kan skryte på seg at de har spilt i tidenes to beste fotballkamper; semifinalen mot Vest-Tyskland i 82 og kvartfinalen mot Brasil i 86. To stk syke kamper, anbefales til alle. Spania. VM-chokerne numero uno, men hvis man ser bak resultatene så er det kanskje det laget med mest uflaks i hele VM-historien (Dommerskandalen i 02, som også rammet Italia. Henry-filmingen i 06 m.fl.) Hvorfor liker jeg ikke laget? Jeg har ingen aning, bare blitt slik. Mulig jeg ikke har sansen for lag med favorittstempel? Nederland. Ingen aning. Tror det stammer fra 06, hvor de prøvde å kveste Ronaldo før det var spilt to minutter. Nok et lag med favorittstempel, som mange liker, men som jeg aldri har likt. -- Som sagt så må man putte det i forskjellige tidsperspektiv. Jeg er VM-hore av rang, dvs at jeg har sett krøniker og highlights fra de fleste VM siden 1958, og noe som selvsagt medfører at man kan like et landslag fra den perioden, men mislike et lag fra en annen periode. Italia 1990 kontra 2006 er et godt eksempel. Samme med 1982, hvor Italia, med Rossi i spissen slo ut et av tidenes beste offensive lag, Brasil med Socrates, Zico, Eder, Falcao m.fl. Men de slo heldigvis Vest-Tyskland i finalen. You get the point. Brasil er jeg totalt likegyldig til hvis noen skulle lure. Elsker 94 - og 82-laget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå