Gå til innhold

Pixmania.com hjelp?


Anbefalte innlegg

Bestilte en Acer GD245HQ av pixmania, det sto den kom på lager neste dag det var da 06.06.10, neste dag ble datoen skiftet til 07.06.10, og deretter 1 dag fram og 1 dag fram og i dag står det at den kommer på lager 10.06.2010 Link til produktet

 

 

Uansett jeg betalte med kort og pengene ble trukket fra kontoen min. I dag kom pengene tilbake på konto, og hos pixmania står det at kjøpet er godkjent og at dem vente på å få varen og sende dem. Men har pengene kommet i retur skulle en jo tro at det er feil informasjon. Jeg blir ikke mye klok på pixmania, dem har tydeligvis ingen support heller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har betalt for et produkt, de klarte ikke å levere. Du ville ha pengene igjen, du har fått pengene igjen. De venter fremdeles på å motta varen for å sende den til deg. Har jeg forstått rett?

 

Send en mail til pixmania og si at du har avbestilt og fått refundert pengene, så tipper jeg at orden fort forsvinner :)

Lenke til kommentar

Du har betalt for et produkt, de klarte ikke å levere. Du ville ha pengene igjen, du har fått pengene igjen. De venter fremdeles på å motta varen for å sende den til deg. Har jeg forstått rett?

 

Send en mail til pixmania og si at du har avbestilt og fått refundert pengene, så tipper jeg at orden fort forsvinner :)

 

Jeg hadde ingen intensjon om å avbestille varen pga ventetid, derfor jeg synstest det er rart dem har returnert pengene, men bestillingen har ingen forandringer på seg. Og hvordan er det mulig å finn en mailadresse til pixmania?

Lenke til kommentar

Uansett jeg betalte med kort og pengene ble trukket fra kontoen min. I dag kom pengene tilbake på konto, ...

Sikker på beløpet ikke bare var reservert? Da vil det være synlig mot konto - men fjernes etter noen dager hvis ikke de reelle belastningen kommer.

Lenke til kommentar

Er nok riktig som PerB sier. De har vel strengt tatt ikke lov til å belaste kontoen din før varen er sendt. Men for å sjekke at du har nok penger på konto før kjøpet godkjennes, så reserveres pengene. Men hvis det tar over en viss tid før varen kan sendes, blir reservasjonen automatisk fjernet slik at pengene fortsatt står som disponible på din konto.

 

De blir nok trukket på vanlig måte når varen er klar til å sendes.

 

Høres imidlertid ut som du har kjøpt noe som står "ubekreftet" på en gitt dato. Dette er en dato som gjerne er en eller to dager frem i tid for å "lokke" folk til å kjøpe hos dem (pga noe som ser ut som kortere ventetid enn konkurrentene), men forskyves en dag frem i tid hver dag. Med andre ord kan det ta lang tid før varen kommer på lager. Ser imidlertid ut som datoen nå er endret til 26. juni.

 

Ellers ville jeg vurdert om du får samme vare et annet sted. Selv om den skulle være litt dyrere, kan du spare mye penger og frustrasjon i ettertid fremfor å bestille fra Pixmania. Sjekket Prisguiden, og i løpet av 2010 har de fått 15 anmeldelser av kunder. 11 stykker var misfornøyd på alle tre punktene, og kun to var fornøyd på alle punktene.

 

Det er for øvrig en fransk butikk, med de problemer det medfører for en kunde i Norge mtp frakt, reklamasjon, support og lignende.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Er nok riktig som PerB sier. De har vel strengt tatt ikke lov til å belaste kontoen din før varen er sendt. Men for å sjekke at du har nok penger på konto før kjøpet godkjennes, så reserveres pengene. Men hvis det tar over en viss tid før varen kan sendes, blir reservasjonen automatisk fjernet slik at pengene fortsatt står som disponible på din konto.

 

De blir nok trukket på vanlig måte når varen er klar til å sendes.

 

Høres imidlertid ut som du har kjøpt noe som står "ubekreftet" på en gitt dato. Dette er en dato som gjerne er en eller to dager frem i tid for å "lokke" folk til å kjøpe hos dem (pga noe som ser ut som kortere ventetid enn konkurrentene), men forskyves en dag frem i tid hver dag. Med andre ord kan det ta lang tid før varen kommer på lager. Ser imidlertid ut som datoen nå er endret til 26. juni.

 

Ellers ville jeg vurdert om du får samme vare et annet sted. Selv om den skulle være litt dyrere, kan du spare mye penger og frustrasjon i ettertid fremfor å bestille fra Pixmania. Sjekket Prisguiden, og i løpet av 2010 har de fått 15 anmeldelser av kunder. 11 stykker var misfornøyd på alle tre punktene, og kun to var fornøyd på alle punktene.

 

Det er for øvrig en fransk butikk, med de problemer det medfører for en kunde i Norge mtp frakt, reklamasjon, support og lignende.

 

Ja det er nokk pga dem ikke klarer å skaffe varen at dem har kansellert bestillingen. Løfte om at jeg skulle få mail om hvorfor og når varen er klar har dem ikke holdt.

 

Om jeg bestiller skjermen på Amazon.com til 3000ish nok, må jeg da betale rundt 3900++ for den når den kommer til norge pga toll o.l?

Lenke til kommentar

Om jeg bestiller skjermen på Amazon.com til 3000ish nok, må jeg da betale rundt 3900++ for den når den kommer til norge pga toll o.l?

Usikker på om Amazon i det hele tatt sender elektroniske produkter til Norge.

 

Men om de gjør det, må du påregne 25% mva og tollgebyr på hele beløpet (inkludert frakt) når den kommer til Norge, slik at den fort blir en tusenlapp dyrere. Og du mister fem års reklamasjonsrett, og må sende skjermen helt tilbake til USA om noe blir feil i løpet av garantitiden som ofte kun er ett år. Det koster fort en tusenlapp i frakt fra Norge til USA for en pakke på den størrelsen). Og man skal vite hva man gjør, for å slippe å betale mva og tollgebyr på nytt når den kommer tilbake fra reparasjon.

 

I tillegg vil strømpluggen som følger med, ikke passe i norske stikkontakter. Som oftest er stikkontakten avtakbar, og du kan kjøpe en ny i Norge hvis tilkoblingen er standard. Men du må passe på at skjermen har den egenskapen at den kan auto-switche mellom 110 (amerikansk) og 220 (europeisk) volt. Hvis ikke, må du finne en omformer fra 220 til 110 volt, noe som ikke har vist seg å være like enkelt for mange amerikanske turister som kommer til Norge i ferien. Bruker du en 110 volts skjerm på 220 volts strømstyrke, får du i beste fall grillet skjerm til middag (hvis ikke hele huset brenner ned).

 

En kort konklusjon; Kjøp i Norge du, selv om det er en tusenlapp eller to dyrere. I lengden kan du spare mye penger på det.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar
En kort konklusjon; Kjøp i Norge du, selv om det er en tusenlapp eller to dyrere. I lengden kan du spare mye penger på det.

 

Ja helst, men det kommer nokk til å ta laaaaaaaaaaang tid før den blir lansert i norge. Skjønte ingenting av mailen jeg fikk av acer. Spurte når dem kom til norge. Fikk bare beskjed: den er i norge. Dem sa ikke hvem som eventuelt solgte den.

Lenke til kommentar
En kort konklusjon; Kjøp i Norge du, selv om det er en tusenlapp eller to dyrere. I lengden kan du spare mye penger på det.

 

Ja helst, men det kommer nokk til å ta laaaaaaaaaaang tid før den blir lansert i norge. Skjønte ingenting av mailen jeg fikk av acer. Spurte når dem kom til norge. Fikk bare beskjed: den er i norge. Dem sa ikke hvem som eventuelt solgte den.

 

Send mail til de forskjellige nettbutikkene da =) Hvis skjermen har kommet til Sverige, så kan det være DustinHome.no kan skaffe:)

Lenke til kommentar

Vi bekrefter herved å ha refundert deg for din bestilling, 3026 NOK.

 

Da du har betalt med kort, vil det ta opptil 30 dager (hvis du har betalt med kredittkort) før pengene blir overført til kontoen din.

 

Merkelig at når bestillingen er kansellert skal dem trekke pengene på nytt. 30 Dager er jo helt sinnsykt, da tjener jo dem faktisk penger på renter fra kanselerte bestillinger.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...