Julekula Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Hei hei har prøvd å lage liksom noe eget nå en stund (gitar) har tenkt å skrive tekst osv og lage min egen sang problemet er at jeg ser på tabs av andre band at de bruker mange enkle powerchords osv ... men når jeg prøver å sette sammen noe blir det liksom ikke så bra xD Trenger litt tips også til tekstskrivinga hehe sjanger: Heavy Metal Endret 10. juni 2010 av Julekula Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Bare spill og spill og spill til du finner noe bra! Etter en stund kommer det noe. Lenke til kommentar
Julekula Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 haha yeah får håpe det ^^ Lenke til kommentar
Masisco Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Tror du bør lære deg en skala eller to om du ikke kan noen, tenker da på pentatonskalaen. Du finner mye om låtskriving og gitarspilling generelt på Ultimate Guitar. Lenke til kommentar
Julekula Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Kan faktisk Blues skalaen og pentatonskalaen og en til som jeg ikke husker navnet på xD Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Noen enkle tips: Start med å finne rytmen/takten. Standard planke SexPistols-punk 4/4 er fint å øve i. Når du har gjort det, begynn med å finne rytmegitar-delen - 4 takter med 3 forskjellige powerchords. "Mellomrommet" mellom powerchordsen bør enten gå i heltoner (to bånd) eller kvinter (5 bånd) - eller kombinasjon, slik som blues-skalaen med mørk E som grunntone spilles først med åpen mørk E-streng, så flytter du til A5 (som er E5A7D7GxBxEx) og så til B5 (som er E7A9D9GxBxEx) og så tilbake til E5 (E0A2D2GxBxEx). Da har du fire takter (8 kjappe strums på E5, 8 på A5, 8 på B5 og så 8 på E5 igjen med punk-eksempelet). Så kan du begynne å eksperimentere med andre toneskift. F.eks Fear of The Dark beveger seg veldig mye rundt powerchords på 5. og 7. bånd, altså A5/B5/D5/E5 (E5 er her powerchorden som ligger rett under B5, altså på 7. bånd. Mulig den har et eget navn). Prøv også f.eks D5 - C5 - G5 - D5. Dette er bluesskala på G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå