petterg Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Har noen prøvd å gjøre en printer på LANet tilgjengelig på public nett? Hvilke porter må forwardes i router for at det skal fungere? Jeg trodde i utgangspunktet 515 og 9100 skulle være nok, men tydeligvis er det ikke det. Alternativet er selvsagt å sette printeren på wan-siden, men vil jo helst kunne styre tilgangen med en fw. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 kan godt hende jeg bommer kraftig men jeg trodde at dette muligens var en av disse portene som blir sperret av de fleste isper Lenke til kommentar
petterg Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg har konkludert med at denne printeren ikke takler routing. Selv med portforward av port 80 kommer man ikke respons på webinterfacet til printeren. Den porten brukes normalt til kamera og er definitivt ikke sperret av isp. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Det skal holde med TCP9000 for standard TCP/IP-print. Normalt trenger du også ping (og gjerne SNMP) for å legge til skriveren. Høres enten ut som konfig-feil på skriveren eller routern som skaper problemet. Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg har konkludert med at denne printeren ikke takler routing. Selv med portforward av port 80 kommer man ikke respons på webinterfacet til printeren. Den porten brukes normalt til kamera og er definitivt ikke sperret av isp. Er du sikker på at printeren har (rett) gateway i IP-oppsettet? Jeg har aldri hørt om en printer som ikke takler at pakkene skal routes. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Definitivt sikker. Bytta printer og alt funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå