Gå til innhold

krav til stabilitet på cpu

Anbefalte innlegg

Har nettopp klokket cpu opp til 194,2*11@1,76v. Tempen i sisoft sandra etter en runde med 3dmark er ca 53 grader. Men det merkelige er at prime 95 vil ikke utføre en eneste torture test, får feilmelding med en gang. :shrug:

Bør jeg gå tilbake et lite hakk? Merkelig hvis systemet er ustabilt når det kommer seg gjennom 3dmark

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp klokket cpu opp til 194,2*11@1,76v. Tempen i sisoft sandra etter en runde med 3dmark er ca 53 grader. Men det merkelige er at prime 95 vil ikke utføre en eneste torture test, får feilmelding med en gang. :shrug:  

Bør jeg gå tilbake et lite hakk? Merkelig hvis systemet er ustabilt når det kommer seg gjennom 3dmark

Prime95 stresser CPU mye mer enn 3Dmark. Hvis ikke PC'n klarer Prime95 Torture test i minst 1 time er den ikke stabil (min mening)

Lenke til kommentar
Jeg ser at du kjører på bare 1.7V. Du kan jo prøve å øke til rundt 1.8V og se om Prime95 blir stabilt da?

Jeg er oppe på 1,80-1,82volt(virkelig volt). Etter fem runder med cinebench 2003 var tempen oppe på 56 grader så jeg tror ikke det er så lurt å øke volten noe særlig mer?! Har bare ikke oppdatert signaturen. Kjører nå på 196,3*11=2159,1Mhz. Klarte også 189,1*11,5=2174,6MHz. Da klarte den heller ikke prime 95, men fungerte bra ellers.

Vil tro systemet er raskere på den frekvensen jeg kjører nå?!

Lenke til kommentar
Kjører nå på 196,3*11=2159,1Mhz. Klarte også 189,1*11,5=2174,6MHz. Da klarte den heller ikke prime 95, men fungerte bra ellers.

Jeg kjører med Multiplier (MP) på 12 og 190 FSB stabilt nå, over 15 timer med Prime95. Får se når jeg kommer hjem om den fremdeles kjører... Jeg fikk ikke min CPU til å kjøre mer enn 192 FSB stabilt, selv med MP på 10. Vet ikke om det er CPU eller minne...tiden vil vise... Jeg bruker forøvrig vannkjøling.

jim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...