Gå til innhold

Hjelp til å finne ut av et revereir av et nettverk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ihvertfall anbefalle å fjerne alle hubber og erstatte det med switcher.

Dette vil antagelig hjelpe på stabiliteten også.

Den "TRANSITION Fast Ethernet 100BASE-TX to 100BASE-FX Media Converter" skal da funke bra som converter fra fiber til TP, hvorfor ikke bruke en slik?

men, hva er det du egentlig lurer på?

hvordan du kan få det stabilt?

På tegningene dine har du merket noe med 1-5, er dette hubber?

I så fall er disse koblet i loop flere ganger, redundant, men ikke veldig lurt med hubber...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Som aklla skriver, bytt ut hub med switcher som har VLAN og managment støtte. Da får du langt bedre ytelse, sikkerhet, oversikt og kontroll over nettverket. Hvor mange enheter er det snakk om her? Og gå nå for alle dell for 1Gb swithcer på alle interface, de er like billige som 100 Mb switcher.

Mediaconvertere finner du i mange varianter og prisklasser, produsent er ikke så nøye, pass heller på at du har en reserve, da dette ikke er hyllevare på vanlige databutikker.

Lenke til kommentar

Hva er kostnadsrammen og hvilke funksjoner trenger du i nettverket?

Så vidt jeg tolker ut av tegningen din, trenger du utgangspunktet 4 TP-porter og 2 fiberporter (og jeg tipper det mangler noe her). 3Com Baseline Plus switch 2900G - 28Port har 24 TP-porter og 4 SFP-porter som du kan putte f.eks 3Com 1000BASE-SX SFP Transceiver inni. Du må da gjøre tilsvarende i andre enden av utstyret står "til venstre" utenfor tegningen din.

Du trenger også nye fiberpatchekabler da ditt tidligere utstyr har ST-connectorer og nye SFP'er bruker LC-connectorer. Komplett har en liten bunke slikt her.

PS: Dette er bare et grovt forslag uten at du har nevnt noen krav eller hvilke leverandører og/eller produsenter du har avtale eller et godt forhold til. 3Com, HP, Cisco har alle levert nettverksenheter til bedrifter i lengre tid. Desto mer du betaler, desto mer funksjoner, høyere redundans osv får du.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...