Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg skal lage en VB Macro som gjør enkle menyoperasjoner i et propietært program med innebygget VB Macro editor. Hvilket program det er snakk om er litt uvesentlig, siden det er snakk om et bedrifts spesifikt program. Det jeg trenger er å hente inn en liste med alle filer i en katalog, åpne de i programmet og deretter å utfør enkle menyoperasjoner og et par klikk på tilhørende meldingsbokser. Er dette mulig å enkelt få til med VB makro ? Eller må jeg se meg etter andre scriptmuligheter som f.eks AutoIt ? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Her er et utgangspunkt for Excel VBA http://www.contextures.com/xlfaqMac.html#LoopBooks litt avhengig av hvilken VB-versjon du har hvor mye du må skru på den. Klikke på meldinger er verre. Ideelt har en makro tilgang på såpass av programvaren at den kan sette verdier direkte og forhindre at "er du sikker?"-meldinger og OK-knapper popper opp. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå