Gå til innhold

Bytte av webhotellleverandør og exchange server

Anbefalte innlegg

Har fått spørmål fra en kompis om jeg kan hjelpe ham med å sette opp en enkel hjemmeside til enkeltmansforetaket hans. Jeg har laget noen klubbsideer for en liten pistolklubb, og fusket med dette på hobbybasis før. Så dette blir helt enkle greier. Tenker å bruke en wordpress blogg som basis.

Formålet med siden er ikke å drive salg, men rett og slett informere om hva han gjør, hvor han finnes etc. Og som han lett kan oppdatere med noen ord i ny og ne når han kan tilby noe nytt....

Han har alt domene men webhotel leverandøren hans er denne her, med denne pre-millenium typen hjemmeside: www.pins.no

Så jeg har anbefalt at han bytter til noe annet. Men han er redd for e-posten sin, og har exchange server fra en eller annen leverandør, sikkert samme som fra webhotellet.

Kan han beholde domene navnet sitt (og dermed e-postadressene), og bytte webhotelleverandør uten at han må drive og forandre en masse opsett på diverse laptopper, mobiltelefoner og dill-dall?

Og hvis han må configurere masse opsett...kan han få dette gjort av noen profesjonelle, mens jeg setter opp den enkle hjemmesida for han. (den skal tross alt bare være et sted på nett hvor man finner ut når han har åpent, og hvor han er så og si, så ingen vits å hyre en proff webutvikler til dette)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...